enige nadeel is alleen dat je er niet op kan zien hoeveel er nog opstaat...
eerst moet je met je pinpas op chipknip je nova-chip opladen waarmee je vervolgens kan betalen.
oow al dat gekloot ook altijd.
quote:Bij mij op school hadden ze al een chipkaart-betaalsysteem met een aparte chipkaart. Nu loop ik dus met 2 van die dingen op zak. Als ze dat systeem 5 jaar geleden nou meteen goed hadden gemaakt, was het al veel eerder ingeburgerd geweest.
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:04 schreef Joachim het volgende:
bij mij op school kan je nu alleen nog maar met de chipknip betalen en ik vind het verrekte handiggeen geklooi meer kleingeld.
Probeer tegenwoordig dan ook zoveel mogelijk te chippen/pinnen en dat lukt ook wel aardig. Alleen met uitgaan enzo gebruik ik dan maar weer de 'ouderwetse' muntjesenige nadeel is alleen dat je er niet op kan zien hoeveel er nog opstaat...
Ik las toevallig vandaag dat voor winkeliers het het voordeligst is als je bij bedragen van 5 tot 320 euro chipt en daarboven pint. Onder de 5 euro hebben ze liever cash. Is er hier iemand die 320 euro op zijn chipknip heeft staan??
quote:Dat heb ik niet eens op mn spaarrekening staan
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:09 schreef Miwe het volgende:[..]
Is er hier iemand die 320 euro op zijn chipknip heeft staan??
quote:Ik zal het je nog sterker vertellen: er kan maximaal 250 euro op je chipknip.
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:12 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Dat heb ik niet eens op mn spaarrekening staan
quote:Tsja, chipper, chipknip, bedrijfspasjes, schoolpasjes. En maar weigeren om 1 standaard te maken. En dan vinden ze het gek als de consument niet van contant geld wil afstappen.
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:09 schreef Miwe het volgende:[..]
Bij mij op school hadden ze al een chipkaart-betaalsysteem met een aparte chipkaart. Nu loop ik dus met 2 van die dingen op zak. Als ze dat systeem 5 jaar geleden nou meteen goed hadden gemaakt, was het al veel eerder ingeburgerd geweest.
quote:Welke mongool gaat er nu meer dan 20 euro op zijn kaart zetten? Chippen is alleen handig bij kleine bedragen als er geen wisselgeld is, bij automaten dus. En degene die hier niet tot behoren hebben liever contant en pin en weigeren chip ook vaak.
Ik las toevallig vandaag dat voor winkeliers het het voordeligst is als je bij bedragen van 5 tot 320 euro chipt en daarboven pint. Onder de 5 euro hebben ze liever cash. Is er hier iemand die 320 euro op zijn chipknip heeft staan??
Bovendien als je pas kapot gaat ben je genaaid. Bij contant, pin en credit maakt dit niks uit.
Nee, doe mij maar pin en contant, dat accepteren ze tenminste overal.
quote:Het wordt juist wel gestimuleerd, het is ons zelfs door de strot geduwd. Ik heb nooit gevraagd om chip. Alleen de grote instantie, vooral de overheid ivm met parkeergeldfraude ed. zijn gebaat met chip. Er is nauwelijks initiatief gekomen vanuit de bevolking hoor. Daarom loopt het chippen ook niet. Mensen vinden geld nu eenmaal handiger. Ook bedrijven (uitgezonderd automatenbedrijven ed) zitten niet te wachten op de chipknip.
Op zondag 13 oktober 2002 01:00 schreef Fratz het volgende:
ik vind het chippen hartstikke handig! ik gebruik mijn chipknip best vaak. vooral bij parkeermeters is de chipknip een echte uitkomst, geen geklooi meer met wisselgeld enzo. het is idd jammer dat gebruik niet wat meer wordt gestimuleerd.
quote:Nou ik ken genoeg bedrijven die het nut ervan wel erin zien en het hebben ingevoerd of overwegen. Het ligt gewoon aan het feit dat de acceptatiegraad bij het volk niet zo hoog ligt.
Op maandag 14 oktober 2002 01:16 schreef ghettoman het volgende:[..]
Het wordt juist wel gestimuleerd, het is ons zelfs door de strot geduwd. Ik heb nooit gevraagd om chip. Alleen de grote instantie, vooral de overheid ivm met parkeergeldfraude ed. zijn gebaat met chip. Er is nauwelijks initiatief gekomen vanuit de bevolking hoor. Daarom loopt het chippen ook niet. Mensen vinden geld nu eenmaal handiger. Ook bedrijven (uitgezonderd automatenbedrijven ed) zitten niet te wachten op de chipknip.
quote:ik zie juist steeds meer mensen chippen. vooral bij parkeerautomaten (ook als je er gewoon muntjes in kan gooien) en in winkels gebruiken ze ook vaker de chip. en je hoeft die pas toch niet te gebruiken als je dat niet wilt!!
Op maandag 14 oktober 2002 01:16 schreef ghettoman het volgende:Het wordt juist wel gestimuleerd, het is ons zelfs door de strot geduwd. Ik heb nooit gevraagd om chip. Alleen de grote instantie, vooral de overheid ivm met parkeergeldfraude ed. zijn gebaat met chip. Er is nauwelijks initiatief gekomen vanuit de bevolking hoor. Daarom loopt het chippen ook niet. Mensen vinden geld nu eenmaal handiger. Ook bedrijven (uitgezonderd automatenbedrijven ed) zitten niet te wachten op de chipknip.
quote:Voor automaten is het idd handig ja. Maar ik zie zelf nauwelijks mensen chippen, en als ik het zie zijn het voornamelijk jongeren.
Op maandag 14 oktober 2002 10:38 schreef Fratz het volgende:[..]
ik zie juist steeds meer mensen chippen. vooral bij parkeerautomaten (ook als je er gewoon muntjes in kan gooien) en in winkels gebruiken ze ook vaker de chip. en je hoeft die pas toch niet te gebruiken als je dat niet wilt!!
Ik werk ook in een winkel en als ik een keer per dag een chip-transactie kreeg dan was dat ruim boven het gemiddelde. Die chipknip hebben we er dus maar weer uitgeflikkerd.
Jeeeeee weet iemand dit?
quote:volgens mij kunnen ze dat idd bij de bank voor je fixen!
Op maandag 14 oktober 2002 18:17 schreef Kimmie het volgende:
Ik kreeg dit weekend een nieuw pasje van de bank, maar op mijn oude staat nog chip tegoed, moet ik nu eerst naar de bank om die oude te legen of kan ik hem zelf legen?Jeeeeee weet iemand dit?
quote:Weer zo'n voorbeeld wat een chip tegenwerkt. Contanten hoef je niet om te wisselen.
Ik kreeg dit weekend een nieuw pasje van de bank, maar op mijn oude staat nog chip tegoed, moet ik nu eerst naar de bank om die oude te legen of kan ik hem zelf legen?Jeeeeee weet iemand dit?
quote:Ik kon gewoon mijn oude pasje (Rabobank) in het chip-oplaad-punt stoppen en op de 1 duwen. Het tegoed werd een paar dagen later op mijn rekening bijgeschreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |