abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 23:45:59 #1
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_6239534
Ligt het aan mij of doet de overheid echt geen moeite om het chippen aantrekkelijk te maken? Ik zie spotjes op tv die het pinnen bevoorlijk moeten maken waarbij gedacht wordt aan kleine aankopen(kapper, boodschappen etc etc) aangezien ik denk dat die spotjes gefinancieerd worden door het rijk vraag ik me af waarom ze niet zoveel moeite steken in het chippen(naast verplichtingen m.b.t.parkeermeters)
Chippen vind ik ideaal voor bedragen onder de 50 euro alleen krijg ik naast de bedrijfskantine weinig kans om mijn chipknip in een gleuf te duwen. Bij de supermarkt weigert hij trouw dienst, kleine ondernemers hebben geen chipkniplezer en voor de rest ben ik geen shopper
Liefde, leven , geven!!!!
pi_6239562
Ik betaal gewoon contant
pi_6239626
Chippen is handig in parkeergarages. Je hoeft niet in de rij te staan om je kaartje te betalen maar kan lekker doorlopen
Heb je een lege chipkaart maar een andere pas waar wel genoeg opstaat? Eerst de originele chip erin duwen, wachten tot-ie "saldo tekort" zegt en dan de andere pas erin duwen. ET voila het poortje gaat open.
Bij de vestiging Amsterdam van het bedrijf waar ik werk, kun je in de kantine alleen maar met Chip betalen. Daar staan ook telefoons op kantoor war je de kaart kan opwaarderen.
In de bus kan het handig zijn, ware het niet dat ik fervent OV-hater ben.
pi_6239947
bij mij op school kan je nu alleen nog maar met de chipknip betalen en ik vind het verrekte handig geen geklooi meer kleingeld.
Probeer tegenwoordig dan ook zoveel mogelijk te chippen/pinnen en dat lukt ook wel aardig. Alleen met uitgaan enzo gebruik ik dan maar weer de 'ouderwetse' muntjes

enige nadeel is alleen dat je er niet op kan zien hoeveel er nog opstaat...

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_6240030
ja, op het nova waar ik zit willen ze een eigen chipsysteem gebruiken.
da's nog dramatischer.

eerst moet je met je pinpas op chipknip je nova-chip opladen waarmee je vervolgens kan betalen.

oow al dat gekloot ook altijd.

zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:09:53 #6
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_6240051
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:04 schreef Joachim het volgende:
bij mij op school kan je nu alleen nog maar met de chipknip betalen en ik vind het verrekte handig geen geklooi meer kleingeld.
Probeer tegenwoordig dan ook zoveel mogelijk te chippen/pinnen en dat lukt ook wel aardig. Alleen met uitgaan enzo gebruik ik dan maar weer de 'ouderwetse' muntjes

enige nadeel is alleen dat je er niet op kan zien hoeveel er nog opstaat...

Bij mij op school hadden ze al een chipkaart-betaalsysteem met een aparte chipkaart. Nu loop ik dus met 2 van die dingen op zak. Als ze dat systeem 5 jaar geleden nou meteen goed hadden gemaakt, was het al veel eerder ingeburgerd geweest.

Ik las toevallig vandaag dat voor winkeliers het het voordeligst is als je bij bedragen van 5 tot 320 euro chipt en daarboven pint. Onder de 5 euro hebben ze liever cash. Is er hier iemand die 320 euro op zijn chipknip heeft staan??

pi_6240105
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:09 schreef Miwe het volgende:

[..]

Is er hier iemand die 320 euro op zijn chipknip heeft staan??

Dat heb ik niet eens op mn spaarrekening staan
For great justice!
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:15:13 #8
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_6240170
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:12 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Dat heb ik niet eens op mn spaarrekening staan

Ik zal het je nog sterker vertellen: er kan maximaal 250 euro op je chipknip.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:18:17 #9
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_6240242
in het begin van den chipknip heb ik er een keer 500 gulden op gestort, chipknip kapot en ik had en een onbruikbare pas en pas maanden later mijn geld terug, ik stort nu slechts 25 euro per keer op mijn pas m.b.t. bedrijfskantine en strippenkaarten/
Liefde, leven , geven!!!!
pi_6241032
Stond een stuk pas geleden in de Volkskrant over dat het nu een "hit" is in diverse bejaardentehuizen oa. wegens het gemak voor de ouderen om niet met een nieuwe munteenheid om te gaan en oa. voor het bejaardentehuis wegens het niet in kas hoeven hebben van een grote baar geld.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 17:39:53 #11
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6247984
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:09 schreef Miwe het volgende:

[..]

Bij mij op school hadden ze al een chipkaart-betaalsysteem met een aparte chipkaart. Nu loop ik dus met 2 van die dingen op zak. Als ze dat systeem 5 jaar geleden nou meteen goed hadden gemaakt, was het al veel eerder ingeburgerd geweest.

Tsja, chipper, chipknip, bedrijfspasjes, schoolpasjes. En maar weigeren om 1 standaard te maken. En dan vinden ze het gek als de consument niet van contant geld wil afstappen. Geld accepteren ze tenminste overal (behalve sommige automaten). Die pasjes niet.
quote:
Ik las toevallig vandaag dat voor winkeliers het het voordeligst is als je bij bedragen van 5 tot 320 euro chipt en daarboven pint. Onder de 5 euro hebben ze liever cash. Is er hier iemand die 320 euro op zijn chipknip heeft staan??
Welke mongool gaat er nu meer dan 20 euro op zijn kaart zetten? Chippen is alleen handig bij kleine bedragen als er geen wisselgeld is, bij automaten dus. En degene die hier niet tot behoren hebben liever contant en pin en weigeren chip ook vaak.

Bovendien als je pas kapot gaat ben je genaaid. Bij contant, pin en credit maakt dit niks uit.

Nee, doe mij maar pin en contant, dat accepteren ze tenminste overal.

Tsja .....
  † In Memoriam † zondag 13 oktober 2002 @ 01:00:39 #12
34726 Fratz
Max
pi_6252834
ik vind het chippen hartstikke handig! ik gebruik mijn chipknip best vaak. vooral bij parkeermeters is de chipknip een echte uitkomst, geen geklooi meer met wisselgeld enzo. het is idd jammer dat gebruik niet wat meer wordt gestimuleerd.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 14 oktober 2002 @ 01:16:42 #13
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6268124
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 01:00 schreef Fratz het volgende:
ik vind het chippen hartstikke handig! ik gebruik mijn chipknip best vaak. vooral bij parkeermeters is de chipknip een echte uitkomst, geen geklooi meer met wisselgeld enzo. het is idd jammer dat gebruik niet wat meer wordt gestimuleerd.
Het wordt juist wel gestimuleerd, het is ons zelfs door de strot geduwd. Ik heb nooit gevraagd om chip. Alleen de grote instantie, vooral de overheid ivm met parkeergeldfraude ed. zijn gebaat met chip. Er is nauwelijks initiatief gekomen vanuit de bevolking hoor. Daarom loopt het chippen ook niet. Mensen vinden geld nu eenmaal handiger. Ook bedrijven (uitgezonderd automatenbedrijven ed) zitten niet te wachten op de chipknip.
Tsja .....
pi_6268139
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 01:16 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Het wordt juist wel gestimuleerd, het is ons zelfs door de strot geduwd. Ik heb nooit gevraagd om chip. Alleen de grote instantie, vooral de overheid ivm met parkeergeldfraude ed. zijn gebaat met chip. Er is nauwelijks initiatief gekomen vanuit de bevolking hoor. Daarom loopt het chippen ook niet. Mensen vinden geld nu eenmaal handiger. Ook bedrijven (uitgezonderd automatenbedrijven ed) zitten niet te wachten op de chipknip.

Nou ik ken genoeg bedrijven die het nut ervan wel erin zien en het hebben ingevoerd of overwegen. Het ligt gewoon aan het feit dat de acceptatiegraad bij het volk niet zo hoog ligt.
  † In Memoriam † maandag 14 oktober 2002 @ 10:38:12 #15
34726 Fratz
Max
pi_6270976
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 01:16 schreef ghettoman het volgende:

ik zie juist steeds meer mensen chippen. vooral bij parkeerautomaten (ook als je er gewoon muntjes in kan gooien) en in winkels gebruiken ze ook vaker de chip. en je hoeft die pas toch niet te gebruiken als je dat niet wilt!!
  maandag 14 oktober 2002 @ 14:09:21 #16
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6273671
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 10:38 schreef Fratz het volgende:

[..]

ik zie juist steeds meer mensen chippen. vooral bij parkeerautomaten (ook als je er gewoon muntjes in kan gooien) en in winkels gebruiken ze ook vaker de chip. en je hoeft die pas toch niet te gebruiken als je dat niet wilt!!

Voor automaten is het idd handig ja. Maar ik zie zelf nauwelijks mensen chippen, en als ik het zie zijn het voornamelijk jongeren.

Ik werk ook in een winkel en als ik een keer per dag een chip-transactie kreeg dan was dat ruim boven het gemiddelde. Die chipknip hebben we er dus maar weer uitgeflikkerd.

Tsja .....
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:17:38 #17
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_6277850
Ik kreeg dit weekend een nieuw pasje van de bank, maar op mijn oude staat nog chip tegoed, moet ik nu eerst naar de bank om die oude te legen of kan ik hem zelf legen?

Jeeeeee weet iemand dit?

fake a dream
  † In Memoriam † maandag 14 oktober 2002 @ 21:16:46 #18
34726 Fratz
Max
pi_6281729
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:17 schreef Kimmie het volgende:
Ik kreeg dit weekend een nieuw pasje van de bank, maar op mijn oude staat nog chip tegoed, moet ik nu eerst naar de bank om die oude te legen of kan ik hem zelf legen?

Jeeeeee weet iemand dit?

volgens mij kunnen ze dat idd bij de bank voor je fixen!
  donderdag 17 oktober 2002 @ 02:14:26 #19
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6324761
quote:

Jeeeeee weet iemand dit?

Weer zo'n voorbeeld wat een chip tegenwerkt. Contanten hoef je niet om te wisselen.
Tsja .....
pi_6327845
quote:

Jeeeeee weet iemand dit?

Ik kon gewoon mijn oude pasje (Rabobank) in het chip-oplaad-punt stoppen en op de 1 duwen. Het tegoed werd een paar dagen later op mijn rekening bijgeschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')