Dat is dus de vraag. Ik kwam wel het e.e.a. tegen maar bij mij blijft de vraag hangen of het nu inderdaad gewoon room is, zoals Fok-it ook aangeeft, of dat het iets speciaals is, ingekookte melk met suiker of andere toevoegingenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:15 schreef Chef_M het volgende:
En wat als je gewoon Milkcream recipe op Google intikt?
Klik
Kom je er vast wel uit wat ze ermee bedoelen.
Ik vreet geen room/zuivel dus dat weet ik niet, meer dan het recept kan ik je niet geven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:21 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Ik kwam wel het e.e.a. tegen maar bij mij blijft de vraag hangen of het nu inderdaad gewoon room is, zoals Fok-it ook aangeeft, of dat het iets speciaals is, ingekookte melk met suiker of andere toevoegingen
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:23 schreef controlaltdelete het volgende:
Ga je Chicken Massala maken? Dit maak je eigenlijk met yoghurt en wat kookroom inderdaad. Lekker ga ik dit weekend ook weer eens maken
Daar maak je de marinade van, samen met zonnebloemolie en kruiden zoals garam masala, gemalen korianderzaad, kurkuma, chilipoeder en de versgeraspte nootmuskaat erna zeven. De kip hierin een nachtje laten marineren, oja en vergeet de tandoori kleurstof nietquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:27 schreef Zjummie het volgende:
[..]ik ga maar voor de room dan. Zal wel goed komen
Hoe doe je dat met de yoghurt?
Room.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:51 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon ongezoete slagroom?
En dat klinkt makkelijker dan dat het is. Volgens mij staat er in de supermarkt niks in de koelafdeling waarop staat "room". Het is of zure room, of slagroom, of creme fraiche of weet ik veel watquote:
slagroom die je nog moet opkloppen met suiker is toch gewone room?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:10 schreef Zjummie het volgende:
[..]
En dat klinkt makkelijker dan dat het is. Volgens mij staat er in de supermarkt niks in de koelafdeling waarop staat "room". Het is of zure room, of slagroom, of creme fraiche of weet ik veel watVoor warme gerechten gebruik ik meestal creme fraiche.
Ik zou in ieder geval slagroom gebruiken ja, of creme fraichequote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
slagroom die je nog moet opkloppen met suiker is toch gewone room?
Room moet minimaal tien procent vet bevatten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
slagroom die je nog moet opkloppen met suiker is toch gewone room?
Dan maak jij je currie toch fijn met slagroom ook bestquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:08 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Kookroom is onzin. Gewoon slagroom gebruiken.
Doe recept eens posten?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef Zjummie het volgende:
Goedemiddag,
Nu word ik al krankjorum van alle soorten room die je kunt krijgen en gebruiken in gerechten, nu kom ik weer wat nieuws tegen in een recept voor Chicken Curry Masala in het Engels. Er staat: voeg milk cream toe.
Iemand een idee wat ze hier mee bedoelen
Kloptquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu ik dit lees herinner ik me ineens dat toen ik kind was (jaren zeventig) op een fles melk altijd een laag room stond. Dat vond ik altijd heel lekker.
Klopt dat, dat je dat toen op een fles melk had, of ben ik me rare dingen aan het inbeelden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |