abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137993989
Sinds ik naar Oslo verhuist ben in het afgelopen jaar (vanuit Hammerfest), heb ik een meid leren kennen. Na wat contacten over en weer, vertelde ze mij dat ze door schulden, bijklust als prostituee. Dit gegeven is voor mij geen probleem om een vriendschappelijke relatie te onderhouden met haar.

Een aantal weken gelden heeft een klant bij haar 2e bezoek, haar voorgesteld om gratis in zijn huis te verblijven, omdat hij toch meestal in Spanje verblijft. Ze vertelde dit aan mij en ergens gingen bij mij wat alarmbellen rinkelen. Niemand doet zoiets uit althruisme, ergens zit er een valkuil. Het betreft een van de duurste woningen in Oslo, waar zij zonder kosten kan verblijven. Ik heb dit aan haar duidelijk gemaakt en toch, ze trapt er in. Weet dat het haar eigen keuze is, maar toch.. Zij is 23, die persoon is 35/36.

Ze zegt zelf dat ze het wil bekijken, vrijdagnacht blijft ze bij hem slapen om te zien wat voor persoon hij is. Daarbij kreeg ik de vraag of ik haar zaterdag naar haar werk kan rijden. Voel er aan de ene kant niet zoveel voor, beetje gebruikt door haar. Aan de andere kant is ze toch een goede vriend die mij ook steunt. Zelf meent ze dat zij de controle heeft en dat ik te negatief ben ingesteld omdat ik die persoon niet ken... Toch heeft mijn onderbuikgevoelen mij nog nooit bedrogen wat dit aangaat...

Zou het eigenlijk het mij niet zo moeten aantrekken, maar wat doe je als een van de beste vrienden zich in een dergelijke situatie plaatst?
pi_137993991
quote:
maar wat doe je als een van de beste vrienden zich in een dergelijke situatie plaatst?
Haar de ruimte geven om het zelf te bekijken, maar er wel dichtbij blijven om in te kunnen grijpen als ze in de problemen komt ^O^
pi_137993997
Pretty woman is ook zo romantisch
pi_137994001
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:17 schreef Markelientje het volgende:
Niemand doet zoiets uit althruisme
Kan best hoor, maar gezien de mannelijke aard zou ie er vast ook geen problemen mee hebben om ervoor bedankt te worden. Is alleen de vraag of hij het accepteert als zij dat niet doet.
pi_137994004
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:28 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Pretty woman is ook zo romantisch
Nee, ik mag haar graag, maar meer als zus. Heb met haar geslapen, dat wel, maar zet onze vriendschap op de eerste plaats. Heb alleen het vermoeden dat zij een beetje misbruik maakt van mijn goedheid... Toch maar eens de huissleutel terugvragen denk ik..
  vrijdag 21 maart 2014 @ 04:42:16 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137994011
Ik ben het wel aardig eens met jouw onderbuikgevoelens. Maar het is een volwassen persoon, dus die moet het gewoon lekker zelf beslissen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137994014
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:42 schreef twiFight het volgende:
Ik ben het wel aardig eens met jouw onderbuikgevoelens. Maar het is een volwassen persoon, dus die moet het gewoon lekker zelf beslissen.
Precies. Soms is het ook goed om op je bek te gaan. Dat is voor velen een manier om te leren.
pi_137994015
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Kan best hoor, maar gezien de mannelijke aard zou ie er vast ook geen problemen mee hebben om ervoor bedankt te worden. Is alleen de vraag of hij het accepteert als zij dat niet doet.
Ik vermeld dat zij meer als maîtresse gezien zal worden, tbs wanneer hij in Oslo is, evt als pronkstuk. Hij verdient goed, schijnt financieel consulent te zijn in Madrid. Zelf geeft ze aan te vermoeden dat hij er ook wat bij doet, wat schimmiger en niet geheel legaal. Zou toch wat alarmbellen moeten laten rinkelen?

Heb wat meer uitgezocht en ze heeft hem op fb en instagram toegevoegd. Juist om haar privacy te beschermen wilde niet dat mensen haar adres en echte naam wisten.
Gezien hoe dit waarschijnlijk gaat verlopen, denk ik dat ik mijn reservesleutel maar terug ga vragen.. Aan haar gegeven omdat ze soms een plek nodig had om te ontspannen, niet als werkplek (voor alle duidelijkheid).
pi_137994025
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Precies. Soms is het ook goed om op je bek te gaan. Dat is voor velen een manier om te leren.
Ze heeft als 23jarige teveel al meegemaakt. Torenhoge schulden door een aan cocaïne verslaafde ex, die haar ook nog eens met een mes heeft aangevallen en vaker gewelddadig tegenover haar was. Ze leidt een dubbel/trippel leven. Houdt haar prostitutie werk en cocaïnegebruik (niet elke dag, maar soms in het weekend) geheim voor haar ouders en vrienden. Er zijn 2 personen uit haar directe omgeving die weten over haar cocaïne gebruik. Over haar prostitutie werk, ben ik de enige die dit weet en die klant die haar een woning aanbiedt. (Even ter indicatie: woning geschatte waard van 35-40miljoen Noorse kronen)
Zie haar liever niet nog meer schade oplopen...

Kan er weinig aan doen op dit moment, dat snap ik zelf gelukkig ook. Zij neemt een beslissing en de gevolgen zijn voor haar. Enige wat ik kan doen is haar steunen en bijstaan als het misgaat, wat in alle waarschijnlijkheid gaat dat gebeuren..
pi_137994028
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:59 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Ze heeft als 23jarige teveel al meegemaakt. Torenhoge schulden door een aan cocaïne verslaafde ex, die haar ook nog eens met een mes heeft aangevallen en vaker gewelddadig tegenover haar was. Ze leidt een dubbel/trippel leven. Houdt haar prostitutie werk en cocaïnegebruik (niet elke dag, maar soms in het weekend) geheim voor haar ouders en vrienden. Er zijn 2 personen uit haar directe omgeving die weten over haar cocaïne gebruik. Over haar prostitutie werk, ben ik de enige die dit weet en die klant die haar een woning aanbiedt. (Even ter indicatie: woning geschatte waard van 35-40miljoen Noorse kronen)
Zie haar liever niet nog meer schade oplopen...

Kan er weinig aan doen op dit moment, dat snap ik zelf gelukkig ook. Zij neemt een beslissing en de gevolgen zijn voor haar. Enige wat ik kan doen is haar steunen en bijstaan als het misgaat, wat in alle waarschijnlijkheid gaat dat gebeuren..
klinkt dat ze veel beter met iemand kan praten die hiervoor heeft gestudeerd als het zo'n impact heeft op haar leven.
No offence, maar dit soort gevallen moet je niet willen helpen, die moet je een klein beetje sturen dat ze professionele hulp krijgen om met hun eigen problemen te dealen ipv meerdere er in mee treppen
pi_137994052
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 05:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

klinkt dat ze veel beter met iemand kan praten die hiervoor heeft gestudeerd als het zo'n impact heeft op haar leven.
No offence, maar dit soort gevallen moet je niet willen helpen, die moet je een klein beetje sturen dat ze professionele hulp krijgen om met hun eigen problemen te dealen ipv meerdere er in mee treppen
Ik weet dat ze eigenlijk professionele hulp nodig heeft. Ze wil daar niet aan beginnen, ook vanuit een schaamtegevoel. Heb aantal jaren pedagogiek gestudeerd, zie bij haar teveel kenmerken die thuishoren bij professionele begeleiding, maar tot ze zelf daar klaar voor is, sta ik haar zo goed mogelijk bij.
Het is ook een vertrouwenskwestie, ze vertrouwt mij dingen toe en zegt mijn mening te respecteren, hoewel... ik heb het idee heb dat ze in deze man haar ridder op het witte paard ziet. Hij heeft een kind, geloof zelfs een vrouw in Spanje, jippie!! Drama Inc. gegarandeerd.

Waarom ik haar niet domweg opgeef, vraag ik mezelf soms af. Sleutel en wat geleend geld terug (niet een giga bedrag, maar een paar 100kr) en haar haar eigen boontjes laten doppen. Klinkt zo makkelijk, maar ik weet hoe ik ben.. Op een of andere manier krijg ik toch met dit soort situaties te maken, alsof ik het aantrek..
pi_137994054
Grote kans dat je het aantrekt ja.
Blijf uit de buurt van drama.
pi_137994067
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 05:28 schreef Monopoly het volgende:
Grote kans dat je het aantrekt ja.
Blijf uit de buurt van drama.
Ik weet het :/ te groot en sociaal hart.. Vriend zei al tegen mij dat veel egoïstischer moet worden en mensen harder te behandelen.

Zal zaterdag wel van haar horen hoe het ging en of ze hiermee doorzet. Doet ze dat, dan mag ze mij de sleutel en geld teruggeven. Steun haar graag, maar niet op deze manier.
pi_137994072
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 05:35 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Ik weet het :/ te groot en sociaal hart.. Vriend zei al tegen mij dat veel egoïstischer moet worden en mensen harder te behandelen.

Zal zaterdag wel van haar horen hoe het ging en of ze hiermee doorzet. Doet ze dat, dan mag ze mij de sleutel en geld teruggeven. Steun haar graag, maar niet op deze manier.
Maak dat wel duidelijk aan haar. Dat ze heel duidelijk weet dat jij een standpunt inneemt en haar niet zomaar laat vallen. Dan doet ze wellicht wel moeilijk, maar dan heeft zij duidelijkheid en jij rust.
pi_137994088
Ze weet dat ik haar niet laat vallen, dat heb ik haar wel duidelijk gemaakt. Ook hoe ik denk over deze gang van zaken, weet ze. Liever nog dat ze evt bij mij intrekt, ik heb een tweede kamer, dan evt zou bij een persoon die ze ongeveer 3 weken kent.. maar nu dus een nacht gaat slapen, zonder betaling "om te kijken of het wat is".

Ze voegde hem wel direct toevoegde op fb en instagram, wat ze bij mij niet deed, ondanks het enorme gebruik van fb in Noorwegen. Als test haar nu maar eens toegevoegd, benieuwd of ze dat accepteert. Zegt misschien meer dan woorden.. :)
pi_137994116
Wat zou dat zeggen dan? En waarom hou je in de gaten wie ze toevoegt?
pi_137994133
TS is jaloers en gefriendzoned. Het spat er vanaf.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 06:29:25 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137994135
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:37 schreef Markelientje het volgende:
Heb met haar geslapen, dat wel
Gratis?
pi_137994198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:20 schreef Dehelerambam het volgende:
Wat zou dat zeggen dan? En waarom hou je in de gaten wie ze toevoegt?
Ik houd haar niet in de gaten. Ze vroeg zelf om haar via instagram te volgen, in zoverre ik daarop actief ben.... :P
Fb wist ik niet eens tot dus zij verteld over vanavond. Gisteren vertelde zij zijn voornaam pas, scheiding "werk"/prive.

Ergo, niet echt volgen, maar naderhand wat dingen uitpluizen en verbinden.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:01:49 #20
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137994218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:00 schreef Markelientje het volgende:
Ze weet dat ik haar niet laat vallen, dat heb ik haar wel duidelijk gemaakt. Ook hoe ik denk over deze gang van zaken, weet ze. Liever nog dat ze evt bij mij intrekt, ik heb een tweede kamer, dan evt zou bij een persoon die ze ongeveer 3 weken kent.. maar nu dus een nacht gaat slapen, zonder betaling "om te kijken of het wat is".

Ze voegde hem wel direct toevoegde op fb en instagram, wat ze bij mij niet deed, ondanks het enorme gebruik van fb in Noorwegen. Als test haar nu maar eens toegevoegd, benieuwd of ze dat accepteert. Zegt misschien meer dan woorden.. :)
Sorry, maar jouw onderbuikgevoelens klinken mij eerder als jaloezie..
Vooral omdat je ook nog eens met dr geslapen hebt en nu dit soort dingen zegt en doet.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_137994226
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:28 schreef kikoooooo het volgende:
TS is jaloers en gefriendzoned. Het spat er vanaf.
Helaas, niet jaloers :)

zij is een goede vriendin. Ze weet dat ik op mijn vrienden pas, we steunen elkaar ook wanneer daar behoefte voor is en staan klaar voor elkaar. Ik steun haar, hoewel ik haar ook aangeef vraagtekens te stellen.

Wat jij impliceert, heb ik mij ook afgevraagd, maar liever een hechte vriendschap met haar dan een korte flirt/alleen sex. Om het anders te zeggen, ze is als een zus voor mij geworden.
pi_137994233
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Gratis?
Ja :) is dat raar? Ze is ook een mens en soms gebeuren er dingen.
pi_137994307
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:01 schreef Civilian het volgende:

[..]

Sorry, maar jouw onderbuikgevoelens klinken mij eerder als jaloezie..
Vooral omdat je ook nog eens met dr geslapen hebt en nu dit soort dingen zegt en doet.
Zoals gezegd, ze is als een zus voor mij geworden en ik ben voor haar die persoon die haar steunt. Zou nu niet meer met haar willen slapen, zou verkeerd zijn.
We doen gewoon leuke dingen samen als, film uitgaan, enz. waarbij we het gezellig hebben. Dat ik haar rondrij soms, was op haar initiatief, om haar veiligheid. Met dat in gedachten, heb ik tegen haar gezegd dit niet te doen.
pi_137994473
In de friendzone bij een hoer _O-
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:12:01 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137994641
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:51 schreef Funkel het volgende:
In de friendzone bij een hoer _O-
bij een hoer is dat de pay zone.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')