abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 januari 2016 @ 23:17:13 #276
426493 crew  PippenScottie
pi_159191053
Ik kom er niet echt aan toe om college basketball te volgen dit jaar.
Om Ben Simmons kan je niet heen, maar verder zal het pas maart worden als ik me er een beetje in kan verdiepen.

Updates worden gewaardeerd, Salina.
pi_159327910
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:17 schreef PippenScottie het volgende:
Ik kom er niet echt aan toe om college basketball te volgen dit jaar.
Om Ben Simmons kan je niet heen, maar verder zal het pas maart worden als ik me er een beetje in kan verdiepen.

Updates worden gewaardeerd, Salina.
Ik volg het dit jaar ook voornamelijk via CBSSports.com, hoor. Kom er ook niet echt aan toe om wedstrijden te volgen, al heb ik soms wel wat gezien.

Maar wat ik nu al zie, is een heel open seizoen zonder dominant team. Het lijkt misschien wat saai daardoor, maar het blijft college bball, dus het zal ongetwijfeld des te spannender worden come march.

Ik verwacht een rollercoaster toernooi vol upsets, close games en dergelijke - nog meer dan anders.

Weet niet hoeveel nummer #1 seeds de NCAA dit jaar al heeft gehad, maar het zijn er heel wat geweest volgens mij. Michigan State, Iowa State dacht ik, Maryland volgens mij, Kansas...

Op dit moment staat Kentucky #23 en Duke #20, om maar even aan te geven wat een raar seizoen het is dit jaar.

Ben Simmons stelt zeker niet teleur, en dat geldt ook voor b.v. Brandon Ingram en Jamal Murray.
Verder doen ervarener spelers als Denzel Valentine (Michigan State), Buddy Hield (Oklahoma) en Kris Dunn (Providence) het erg goed. Een aantal van deze spelers zal naar verwachting strijden om speler van het jaar.

Het is echt een beetje een overgangsjaar: iets meer ruimte voor de ervarener spelers en teams, en iets minder buzz over de freshmen, al zijn er daar nog genoeg van die uitstekend presteren.

Dit zal zich ook vertalen naar komende NBA draft: niet alleen freshmen die als eerste geselecteerd zullen worden, is de verwachting.

Het is dat ik al genoeg te doen heb dus nog niet zoveel games heb gekeken, maar vanaf februari zal dat wel veranderen denk ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_159530138
Vanavond 2 echte krakers:

Nu eerst om 23:00:

LSU - Oklahoma (#1)

Met Buddy Hield (Oklahoma), grootste kandidaat voor National Player of the Year tegen Ben Simmons (LSU), de misschien wel op een na grootste kandidaat voor National Player otYear en uiteraard by far the Freshman of the Year, én zeer waarschijnlijk de number 1 in de komende draft 2016.

Daarna om 01:00:

Kansas (#4) - Kentucky (#20).

De twee meest winnende teams van NCAA bball ever.

Misschien maar eens een avondje NCAA basketball doen, als voorproefje voor march/april madness. c_/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 januari 2016 @ 23:21:42 #279
426493 crew  PippenScottie
pi_159530378
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:11 schreef Salina het volgende:
Vanavond 2 echte krakers:

Nu eerst om 23:00:

LSU - Oklahoma (#1)

Met Buddy Hield (Oklahoma), grootste kandidaat voor National Player of the Year tegen Ben Simmons (LSU), de misschien wel op een na grootste kandidaat voor National Player otYear en uiteraard by far the Freshman of the Year, én zeer waarschijnlijk de number 1 in de komende draft 2016.

Daarna om 01:00:

Kansas (#4) - Kentucky (#20).

De twee meest winnende teams van NCAA bball ever.

Misschien maar eens een avondje NCAA basketball doen, als voorproefje voor march/april madness. c_/
Hoe en waar kijk je?
pi_159531624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:21 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Hoe en waar kijk je?
http://teamstreamtv.proboards.com/page/channel_44

Ben Simmons is een fucking monster. Die reverse dunk was sick.
pi_159532309
Buddy Hield is pretty good also.
  zondag 13 maart 2016 @ 17:05:42 #283
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_160653473
Nummertje 1!! Heb er zin an!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 13:42:43 #285
426493 crew  PippenScottie
pi_160683733
Ik heb nauwelijks college basketball gevolgd dit jaar. Ik heb geen favoriete college en om eerlijk te zijn vind ik het niveau vrij matig en de NCAA een belachelijke organisatie die zich verrijkt ten opzichte van de sporters.

Dat gezegd hebbend, ik wil wel graag de NBA spelers van morgen vast in actie te zien. Dus op basis van de NCAA bracket en wat mock drafts heb ik een overzicht gemaakt van de spelers die de komende weken de moeite van het volgen waard zijn:

Toelichting voor de niet college volgers (if any):
Fr: Freshmen, eerstejaars
So: Sophomore, tweedejaars
Jr: Junior, derdejaars
Sr: Senior, derdejaars

Southern Conference:

Kansas (1) 30-4
Perry Ellis - F- 6ft8 - Sr
Wayne Selden jr. - G - 6ft5 - Jr

Maryland (5) 25-8
Diamond Stone - C - 6ft10 - Fr
Melo Trimble - G- 6ft3 - So

California (4) 23-10
Jaylen Brown - G/F - 6ft7 - Fr
Ivan Rabb - PF - 6ft10 - Fr
Tyrone Wallace - G - 6ft5 - Sr

Arizona (6) 25-8
Kaleb Tarczewski - C - 7ft0 - Sr

Vanderbilt (11) 19-13
Damian Jones - C - 7ft0 - Jr

Wichita State (11) 24-8
Ron Baker - G - 6ft4 - Sr

Miami (3) 25-7
Sheldon McClellan - G - 6ft5 - Sr

Iowa (7) 21-10
Jarrod Uthoff - PF - 6ft9 - Sr
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 13:57:53 #286
426493 crew  PippenScottie
pi_160683972
Western Conference

Oregon (1) 28-6
Chris Boucher - PF - 6ft10 - Sr

Baylor (5) 22-11
Taurean Prince - SF - 6ft7 - Sr

Duke (4) 23-10
Brandon Ingram - SF - 6ft9 - Fr
Grayson Allen - SG - 6ft5 - So

Texas (6) 20-12
Isaiah Taylor - PG - 6ft2 - So

Texas A&M (3) 26-8
Danuel House - SF - 6ft7 - Sr

Oregon State (7) 19-12
Gary Payton II - PG - 6ft2 - Sr

Oklahoma (2) 25-7
Buddy Hield - SG - 6ft4 - Sr
Isaiah Cousins - G - 6ft4 - Sr
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 14:13:44 #287
426493 crew  PippenScottie
pi_160684211
Eastern Conference

North Carolina (1) 28-6
Brice Johnson - PF - 6ft9 - Sr

Providence (9) 23-10
Kris Dunn - PG - 6ft4 - Jr
Ben Bentil - PF - 6ft9 - So

Kentucky (4) 26-8
Jamal Murray - G - 6ft4 - Fr
Skal Labissiere - PF/C - 6ft11 - Fr
Tyler Ullis - G - 5ft9 - So

Notre Dame (6) 21-11
Demetrius Jackson - PG - 6ft1 - Jr

Michigan (11) 22-12
Caris LeVert - SG - 6ft7 - So

Wisconsin (7) 20-12
Nigel Hayes - PF - 6ft8 - Jr

Weber State (15) 26-8
Joel Bolomboy - PF - 6ft9 - Sr
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 14:28:30 #288
426493 crew  PippenScottie
pi_160684411
Midwestern Conference

Virginia (1) 26-7
Malcolm Brogdon - SG - 6ft5 - Sr

Purdue (5) 26-8
AJ Hammons - C - 7ft0 - Sr

Gonzaga (11) 26-7
Domantas Sabonis - PF - 6ft10 - So

Utah (3) 26-8
Jakob Poeltl - C - 7ft1 - So

Syracuse (10) 19-13
Michael Gbinije - G/F - 6ft7 - Sr

Michigan State (2) 29-5
Deyonta Davis - PF - 6ft10 - Fr
Denzel Valentine - G/F - 6ft6 - Sr
pi_160718600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:42 schreef PippenScottie het volgende:
Fr: Freshmen, eerstejaars
So: Sophomore, tweedejaars
Jr: Junior, derdejaars
Sr: Senior, derdejaars
Vierdejaars (of ouder). ;)

Leuke overzichtjes trouwens.

Wordt een heel open toernooi denk ik. Geen team dat er boven uitstak dit jaar. De grote namen Duke en Kentucky hebben toch een wat mindere lichting/team dan afgelopen seizoenen. Verder is dit seizoen knotsgek verlopen. Elk team heeft geloof ik wel minstens 4 keer verloren. Verschillende teams hebben nummer #1 gestaan in de rankings (Michigan State, Maryland, Virginia, Kansas, heel misschien zelfs Iowa State en Iowa).

De echte "sterren cq one-and-done favorites" spelen, met uitzondering van Valentine (Michigan State), toch bij de wat mindere kanshebbers (Ingram bij Duke, Murray bij Kentucky, Brown en Rabb bij California) of spelen bij teams die het eindtoernooi geeneens hebben gehaald.
Dit was eigenlijk voor aanvang van het seizoen al te verwachten, toen bekend bleek dat Duke en Kentucky eens een keer niet alle toptalenten wisten weg te kapen. Nu spreidden ze uit naar California, LSU (Ben Simmons), UNLV (Stephen Zimmermann), Marquette (Henry Ellenson!) en andere (top)teams zoals Diamond Stone (Maryland).
LSU, Marquette en UNLV hebben het eindtoernooi geeneens gehaald helaas.

De grootste kanshebbers zijn dit jaar verreweg de teams met de meeste ervaring (juniors, seniors) die meer bogen op een brede selectie goede spelers dan op een enkel toptalent. Denk Virginia, Michigan State, Maryland, Iowa State, Villanova. Allemaal teams vol 3e en 4e jaars.
Alleen Michigan State kan hierbij een echte topspeler (Valentine) de planken opsturen.

Kansas, de huidige #1, is een combinatie van ervaring (zoals hierboven genoemde spelers) en goede spelers, zonder echt een supertalent in huis te hebben. Toch wel een beetje mijn favoriet voor de titel. Misschien met Maryland of Michigan State (heb de bracket nog niet goed doorgenomen).
Verder verwacht ik wel een uitstekend toernooi voor beest Jakob Poeltl (onthoudt die naam).

Heb er zin in.

[ Bericht 30% gewijzigd door Salina op 16-03-2016 19:02:13 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 maart 2016 @ 20:24:44 #290
426493 crew  PippenScottie
pi_160746202
Duke wint de eerste ronde van UNC Wilmington. Ging nog niet gemakkelijk en ze hadden een bazenwedstrijd van Marshall Plumlee nodig (dit is de laatste van de Plumlee broertjes, promised).

Duke schijnt dit jaar weer echt een team te hebben that's easy to hate.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 maart 2016 @ 23:14:12 #291
426493 crew  PippenScottie
pi_160751872
Yale verslaat Baylor en weer is er een Ivy League team dat alle brackets al verneukt.

#1 seeds Kansas en Virginia winnen beiden in een blowout.
Bij Kansas is de Oekrainer Sviatoslav Mykhailiuk de grote man vandaag. Vorig jaar werd hij als een lottery pick gezien, maar omdat hij bij Kansas in twee jaar niet wist te overtuigen is zijn draft stock flink gezakt.

Hij pikt een goed moment om de beste wedstrijd van zijn college career te spelen.
pi_160767654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:14 schreef PippenScottie het volgende:

Bij Kansas is de Oekrainer Sviatoslav Mykhailiuk de grote man vandaag. Vorig jaar werd hij als een lottery pick gezien, maar omdat hij bij Kansas in twee jaar niet wist te overtuigen is zijn draft stock flink gezakt.

Hij pikt een goed moment om de beste wedstrijd van zijn college career te spelen.
Twee jaar terug, als freshmen broekje uit de Oekraine, was hij nog maar 16 jaar. Veruit jonger dan bijna alle andere eerstejaars (17,18). Nu 18 jr. Ik verwacht nog wel wat van hem maar heb hem nog nooit zien spelen eigenlijk.

Beest Jakob Poeltl wint met Utah en heeft 16 pts, 18 reb.

Het andere Europese beest Domantas Sabonis wint met #11 Gonzaga van #6 Seton Hall en heeft 21 pts, 16 reb.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:50:32 #293
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_160772875
MSU. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_160776244
En California. :W

Lottery pick kandidaat Jaylen Brown met 4 pts (op 1-6 FG's), 2 reb, 5 fouls en 7 turnovers in 17 minuten.

OUCH!

Iowa was wel spannend, op het nippertje door in de laatste seconds van OT dankzij een tip-in.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 maart 2016 @ 07:41:26 #295
426493 crew  PippenScottie
pi_160779853
:W Michigan State en Denzel Valentine.
pi_160787653
Dalijk begint het weer.

Eerst Miami-Wichita State, daarna Duke-Yale en dan Kentucky-Indiana. WOW.

Vannacht Utah-Gonzaga, oftewel Jakob Poeltl versus Domantas Sabonis.
Beetje balen dat ze net tegen elkaar moeten. Ik had van beide spelers wel een supertoernooi in gedachten eigenlijk, maar voor een van de twee eindigt het dus vannacht.

Eerst even snel Orlando-Cleveland terugkijken, daarna snel naar March Madnessssss.

Te kijken via b.v. Vipboxeu of Stream2watch maar dat heb je niet van mij. Adblocker bij de hand en kijken maar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 maart 2016 @ 17:08:49 #297
426493 crew  PippenScottie
pi_160788048
Wat de Tournament leuk maakt, 98% van deze gasten gaat geen cent verdienen aan basketball en dit is het hoogtepunt voor deze spelers.
En elk jaar heb je wel een Paul Jesperson.... _O_

  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 maart 2016 @ 17:12:05 #298
426493 crew  PippenScottie
pi_160788118
Er is ook een womens NCAA Tournament.
Er is een team dat er al jaren ver bovenuit steekt, UConn. Ruststand UConn tegen Robert Morris.. 64-15. _O_

Edit... na één kwart stond het 41-4. :s)
pi_160790500
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:08 schreef PippenScottie het volgende:
Wat de Tournament leuk maakt, 98% van deze gasten gaat geen cent verdienen aan basketball en dit is het hoogtepunt voor deze spelers.
En elk jaar heb je wel een Paul Jesperson.... _O_

Zo veel (percentage)?

Weet niet hoor. Misschien wel.

Een aantal goede college spelers van de afgelopen jaren speelt nu wel in Europa, dat weet ik wel. Zoals die ene blanke reserve speler van Louisville die player of the final four werd een jaar of 3 terug, die er een stuk of 5 driepunters in schoot in de final. Ben even zijn naam kwijt.

Edit: Luke Hancock dus, most outstandig player final four 2013. Speelde 6 games professioneel in Griekenland maar scheurde een spier in zijn kuit en moest zijn carrière beeindigen.

Misschien is die 98% toch wel accuraat. :X -O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_160790819
Dalijk Duke - Yale.

De brave koorknapen van Yale tegen...de brave knaapjes van Duke? (kijk eens naar Luke Kennard). ;)

Nah, Duke is een team you love to hate, zeker met - en hij ziet er echt wel uit als een brave koorknaap - Grayson - ik zal je eens even lekker laten struikelen - Allen.

Marshall Plumlee is trouwens de laatste weken toch wel echt sterk aan het ballen. Eindelijk starting player, na zoveel jaren vanaf de bank te komen (in, dat wel, sterkere Duke-teams). Geen Okafor b.v. voor hem.

Wie had verwacht, na zijn eerste jaren, dat Marshall in zijn 5e jaar alsnog 8,6 pts en 8,6 reb plukt met 1,6 blks (vorig jaar, zijn 4e jr: 2,2 - 2,4 - 0,6.

Op basis van zijn sterke spel laatste weken, en op basis van zijn hussle play, zou het me niets verbazen als hij ergens alsnog weet uit te groeien tot een professional, hééél misschien zelfs wel - via een lange omweg in Europa of de D-League - in de NBA! :o
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')