abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 22:47:35 #1
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6238433
Ik hoorde gisteravond voor het eerst het aanstaande nummer van Audioslave genaamd Cochise en ik was aangenaam verrast door dit nummer . Op 19 november komt het album uit, hopelijk staan er nog meer goede nummers op.
quote:
In the spirit of the supergroups of the past, two of the most important bands of the nineties have pooled their talents to create a new band: AUDIOSLAVE. On November 19th, Epic Records will release AUDIOSLAVE's self-titled debut album featuring former lead singer/guitarist of Soundgarden, Chris Cornell (Vocals) and Rage Against The Machine's Tim Commerford (Bass), Tom Morello (Guitar), and Brad Wilk (Drums). AUDIOSLAVE was recorded in Los Angeles at Cello Studios with producer Rick Rubin.

Chris Cornell formed Soundgarden in 1985 and over the course of 12 years the group established themselves as one of the most influential rock bands of the nineties selling, over 20 million records worldwide. David Fricke writes in Rolling Stone, "On their '94 master blast, Superunknown, Soundgarden blew a big, black hole through the burnt-boogie angst of heavy Muzak, managing to sound both fried and alive in the fine thunder-and-color tradition of late-period Led Zeppelin."

As Soundgarden continued to release critically acclaimed and platinum-selling albums, the music of Rage Against The Machine was bringing a fierce and uncompromising meld of punk-inspired hard rock and politically-charged rap to the mainstream charts. With the release of their self-titled debut in 1992 the face of rock music began to change.

"On the strength of the album," wrote Timothy White in Billboard, "they must be viewed as one of the most original and virtuosic new rock bands in the nation...Rage Against The Machine generates the most beautifully articulated torrent of hardcore bedlam that one could imagine. And the hopes invested in these humming murals of urban din are equally visionary." Rage Against The Machine went on to sell 15 million records worldwide.

AUDIOSLAVE contains 14 tracks (SEE BELOW FOR COMPLETE TRACKLISTING) including their first single and video "Cochise." The video for "Cochise" will be directed by Mark Romanek.

"Cochise was the last great American Indian chief to die free and absolutely unconquered. When several members of his family were captured, tortured, and hung by the U.S. Cavalry, Cochise declared war on the entire Southwest and went on an unholy rampage, a warpath to end all warpaths. He and his warriors drove out thousands of settlers. Cochise the Avenger, fearless and resolute, attacked everything in his path with an unbridled fury. This song kinda sounds like that." - Tom Morello

The 14 tracks on AUDIOSLAVE are the result of the band's early time spent in their Los Angeles rehearsal space writing and jamming. During this writing and recording process, rough demos from the album were leaked to the internet. Obviously, these tracks are not representative of the final album as they were rehearsal demos. The members of AUDIOSLAVE look forward to bringing their completed album to the masses this Fall.

bron: http://www.audioslavemusic.com
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6239925
hmmm aangezien je goede smaak hebt zal ik eens luisteren
ken ze niet
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 00:05:02 #3
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6239948
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 00:04 schreef Radiohoofdje het volgende:
hmmm aangezien je goede smaak hebt zal ik eens luisteren
ken ze niet
hartelijk dank
  zondag 27 oktober 2002 @ 11:14:13 #4
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6486758
*kick*

Zijn er hier echt geen mensen met interesse voor deze band

zondag 27 oktober 2002 @ 12:35:20 #5
22165 hbuurt
still one breed apart
pi_6487491
ik heb de cd al en vind 'm erg goed!!
  zondag 27 oktober 2002 @ 12:53:40 #6
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6487713
Oef! Ik vind het als Die Hard Rage Against The Machine fan nog moeilijk te behappen dat Chris de zang doet. Bij die pompende gitaar riffs daar MOET gewoon Zack de la Rocha bij... Ik vind zo i zo de stem van Chris maar .

Zucht... waarom moest je nu gaan Zack? ... ....

Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  zondag 27 oktober 2002 @ 14:02:34 #7
22259 Fogerty
slapende account
pi_6488596
Ik heb een tijdje terug het e.e.a. van ze gedownload en ook mij bevalt het wel. Tuurlijk is het jammer dat Zack niet meer meedoet, maar voor de rest spelen ze net zo heftig als altijd. En ze hadden slechtere zangers kunnen kiezen dan Chris Cornell
Hieperdepiep hoera!
pi_6569114
Ben hem nu aan het dloaden Hmm mjah klinkt wel aardig... toch jammer dat soundgarden no more is Dat was toch een beter geheel zeg maar... Maar ja nu heeft Pearl Jam Matt Cameron
pi_6572887
Ik heb de videoclip wel, en die vind ik errug strak, ga de CD zeker halen als'ie uit is.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_6573140
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 11:14 schreef amnesiac het volgende:
Zijn er hier echt geen mensen met interesse voor deze band
wel interesse maar aangezien de cd nog niet uit is kan ik er ook geen oordeel over vellen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_6581413
Hij is compleet binnen... Mjah best aardig. Maar toch frapant. Chris Cornell stoptte met Soundgarden omdat hij zich muzikaal ander wou ontplooien. Met zijn solo cd was dat idd heel anders en nu lijkt het juist weer harder werk te zijn. En eerlijk gezegd Soundgarden was veel beter als dit Mjah dit is RATM met mooie zang... Doet Chris Cornell te kort naar mijn mening.
pi_6618861
Voordat Cochinse te beluisteren was, circuleerden er al wat nummertjes van hun op het net die 'per ongeluk' de oefenruimte waren ontglipt. Wellicht zijn dit gewoon demo's en klinkt het album desondanks heel anders. Zit al best een tijdje hierop te wachten en ben enorm benieuwd. Wat ik er tot nu toe van gehoord heb, vind ik erg goed klinken.
Take no prisoners... take no shit!
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:54:58 #13
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_6647673
erg leuke band
heb de demo's va het toen nog civilian. kweet niet of ze nieuwe nummers hebben maargoed.

ik heb geen idee hoe die zanger eruitziet trouwens , maar als ik zo luister is het echt zo'n boer die op een hekje zit terwijl er een schaap aan zn veter zit te kloten :
(gemaakt op een erg melige avond ) :

hoop dat ze naar nederland komen ooit

zondag 10 november 2002 @ 01:18:49 #14
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_6720181
CD klinkt best lekker!
Lekkere zanglijnen ook.

Maar wel net als bij ratm dat ik na een cd denk van.... "nou heb ik het wel weer ff gezien.."

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  zondag 10 november 2002 @ 11:57:16 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6722466
Ik heb 'm ook op mp3 wel eens waar en.. op een of andere manier klopt het toch niet helemaal.. het Klinkt idd erg als RAge Against the Machine alleen de zang is anders, en misschien komt dat gewoon omdat ik RATM gewend ben, dat ik het daardoor ietwat vreemd vind klinken. Slecht is het niet, het heeft me alleen nog niet helemaal weten te overtuigen.
  vrijdag 15 november 2002 @ 13:04:31 #16
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6817594
In de nacht van zaterdag 16 op zondag 17 november vindt rond middernacht in veertien rockcafés over heel Nederland de primeur van het debuutalbum van Audioslave plaats. Audioslave is de nieuwe band (en dus geen sideproject!) van voormalig Soundgarden-voorman Chris Cornell en drie leden van Rage Against The Machine: Tom Morello, Brad Wilk en Tim Commerford. Het door Rick Rubin (o.a. System Of A Down) geproduceerde album is vanaf 19 november overal verkrijgbaar.
Je kunt Audioslave in de volgende rockcafés gaan beluisteren:

Haarlem - Patronaat / Groningen - Café de Ster / Utrecht - Stairway to
Heaven / Venlo - The Reflex / Eindhoven - Thunder Roadhouse / Breda - 't Klapcot / Amsterdam - Soundgarden & Korsakoff / Den Haag - De Paap /Rotterdam - Rotown & Baroeg / Nijmegen - Backstage & Gonzo / Tilburg -Extase

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_6817759
Bedankt voor de tip. Ik zal er zeker zijn.
pi_6822812
Ik heb Cochise gehoord, en dat klinkt eigenlijk best wel goed.
Rage Against The Machine ken ik niet echt, maar Soundgarden heeft me altijd erg kunnen interesseren (en nog steeds). Ik ben dan ook blij Chris Cornell bij Audioslave te zien.

Cochise klinkt goed, ik ben benieuwd naar het volledige album.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_6824669
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 13:04 schreef Angelic1 het volgende:
In de nacht van zaterdag 16 op zondag 17 november vindt rond middernacht in veertien rockcafés over heel Nederland de primeur van het debuutalbum van Audioslave plaats: Amsterdam - Soundgarden & Korsakoff
Hmm, dat zou ik wel eens kunnen combineren met een avondje ongegeneerd zuipen in de Kors...
pi_6873353
Ik heb hem in huis. En na 1 keer luisteren moet ik zeggen dat het me toch wel een beetje tegenvalt. Maar m'n verwachtingen waren misschien wel een beetje te hoog...
Ik had het venijniger, gemener verwacht. Ik heb het idee dat ze niet het achterste van hun tong laten zien horen. Maar ik vind wel dat de stem van Cornell prima bij de RATM-achtige sound past.
Misschien moet het allemaal nog een beetje doorwerken en denk ik er over een weekje of zo heel anders over...
pi_6873494
Ik vind het inderdaad wel een goede blend. Toen ik de cd de eerste keer opzette, moet ik eerlijk zeggen dat ik er misschien meer van had verwacht. Daarentegen denk ik wel dat deze cd een aantal luisterbeurten verdiend om beter over te oordelen. Ik had hetzelfde met de laatste Chili Peppers cd. Die vond ik later ook heel aardig.
  maandag 18 november 2002 @ 21:06:22 #22
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_6873781
Ik heb de cd al een flinke tijd en ik moet zeggen: vet!
Blij dat Chris weer verder is gegaan met zingen, alhoewel Soundgarden errrrug goed was.. jammer dat ze gestopt zijn.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 23 november 2002 @ 17:24:06 #23
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_6963619
Ik heb de cd net gekocht (ik had niet eerder het geld ) maar ik moet zeggen
errug lekkere plaat
mooi dat het net zo hard rockt ook als RATM. vind ik althans
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zaterdag 23 november 2002 @ 22:46:48 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6967059
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:57 schreef Vork het volgende:
Ik heb 'm ook op mp3 wel eens waar en.. op een of andere manier klopt het toch niet helemaal.. het Klinkt idd erg als RAge Against the Machine alleen de zang is anders, en misschien komt dat gewoon omdat ik RATM gewend ben, dat ik het daardoor ietwat vreemd vind klinken. Slecht is het niet, het heeft me alleen nog niet helemaal weten te overtuigen.
Voor mij geldt precies hetzelfde, maargoed ik heb pas 1 nummer gehoord. Audioslave krijgt de laatste tijd trouwens wel veel aandacht
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 19:44:44 #25
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6976270
Heb 'm beluisterd en zou 'm 10 jaar geleden direct gekocht hebben. Nu heb ik veel CDs die er op lijken en beter zijn. Ik hoorde met name de LedZep invloeden.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')