Haha, dat deed die van mij ook (5e hands golden retriever) als ik thuis kwam spurte hij naar boven om een kussen van het bed te halen. En als er bezoek kwam kregen ze in het begin het eerste wat hij te pakken kreeg. Na een tijd besloot meneer dat vuile was toch een beter geschenk was. Erg genant als je hond het bezoek een bh komt brengen omdat de deur naar de wasmand niet dicht is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:27 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ze sleept ook bijna de hele dag wel met een knuffelbeest rond, vooral als er iemand thuis komt. Dan moet ze altijd even een knuffel o.i.d. pakken om te laten zien aan die persoon. Zal wellicht te maken hebben met het feit dat het apporteer honden zijn
HAHHAHAHAquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:25 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Haha, dat deed die van mij ook (5e hands golden retriever) als ik thuis kwam spurte hij naar boven om een kussen van het bed te halen. En als er bezoek kwam kregen ze in het begin het eerste wat hij te pakken kreeg. Na een tijd besloot meneer dat vuile was toch een beter geschenk was. Erg genant als je hond het bezoek een bh komt brengen omdat de deur naar de wasmand niet dicht is.
verstoorde darmflora (tekort aan ruwe vezels ) is ook een stellingquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:21 schreef Harajuku. het volgende:
Ik weet niet beter dan dat veel pups en zelfs volwassen honden wel eens poep eten.. Ik zou het eerst gewoon proberen af te leren met de eerdere tips van Miss_Isis denk ik en kijken hoe dat gaat na een weekje. Wat mij betreft is het in de meeste gevallen gewoon gewoonte/gedrag
In mijn tijd zeiden ze trouwens dat poep eten door een gebrek aan ijzer? kwam. Nu is het een ondefinieerbaar eiwit?
Mja ik ben ook niet zo van de mensendingen voor honden, iig niet als volwaardig onderdeel van het dieet (wel eens als snackje oid gewoon voor de lekker). Dus het idee dat eierkoeken een perfecte bron van een of ander eiwit zijn voor honden... meh. Er zijn wel essentiële aminozuren (eiwitten) die honden per se binnen moeten krijgen via hun voeding; volgens mijn KK1 boek zijn dat er 8 voor volwassen honden en 10 voor pups. Die eiwitten kunnen ze dus niet zelf maken en moeten via de voeding opgenomen worden, dus daar zouden ze in principe wel een tekort van kunnen hebben (zo zijn er btw ook essentiële vetten). Maar ik zie er meer in om dan een natuurlijke voedingsbron van zo'n eiwit te vinden dan om de hond eierkoeken te gaan voeren (waarbij het imo nogal dubieus is of daar uberhaupt zo'n essentieel eiwit in zit?). Maar wellicht dat DiDA daar meer over kan zeggenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga zometeen eens in de winkels kijken hier en anders voor 17:00 online bestellen, dan morgen in huisch.
[..]
Ik zal de fokker eens mailen of hij het daar ook deed. Ik weet ook niet precies wat ik er van vind. Eierkoek voor de hond, ik eet zelf die zooi al niet vanwege alle zooi wat erin zit... Ik vind het dan wel weer vet tof dat je het hebt voorgelegdIk zal het Zondag ook eens in mijn groep vragen en vanmiddag komt een vriendin die op een martin gaus cursus heeft gewerkt, zal haar ook eens vragen. Maar ik vind het wel echt tof van je
[..]
Ja, ikzelf dacht wellicht ook gedrag. Ik ga een link (hihi, you saw what I did there?) droppen in het DDA topic
Haha, ja zo heeft Nori ook wel eens een vieze sok te pakken als de deur naar het washok open staatquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:25 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Haha, dat deed die van mij ook (5e hands golden retriever) als ik thuis kwam spurte hij naar boven om een kussen van het bed te halen. En als er bezoek kwam kregen ze in het begin het eerste wat hij te pakken kreeg. Na een tijd besloot meneer dat vuile was toch een beter geschenk was. Erg genant als je hond het bezoek een bh komt brengen omdat de deur naar de wasmand niet dicht is.
Banaan vreet ie sowiesoquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:19 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Mja ik ben ook niet zo van de mensendingen voor honden, iig niet als volwaardig onderdeel van het dieet (wel eens als snackje oid gewoon voor de lekker). Dus het idee dat eierkoeken een perfecte bron van een of ander eiwit zijn voor honden... meh. Er zijn wel essentiële aminozuren (eiwitten) die honden per se binnen moeten krijgen via hun voeding; volgens mijn KK1 boek zijn dat er 8 voor volwassen honden en 10 voor pups. Die eiwitten kunnen ze dus niet zelf maken en moeten via de voeding opgenomen worden, dus daar zouden ze in principe wel een tekort van kunnen hebben (zo zijn er btw ook essentiële vetten). Maar ik zie er meer in om dan een natuurlijke voedingsbron van zo'n eiwit te vinden dan om de hond eierkoeken te gaan voeren (waarbij het imo nogal dubieus is of daar uberhaupt zo'n essentieel eiwit in zit?). Maar wellicht dat DiDA daar meer over kan zeggen
Ik heb ook wel eens ergens gehoord dat het een gebrek aan Kalium zou zijn trouwens, en dat je dan banaan moet voeren. En schijnbaar zou het dus ook een gebrek aan ijzer (lijkt me stug als de hond CB eet) of ruwvezel kunnen zijn...
Nou ja, of dus gewoon een slechte gewoonte
quote:Haha, ja zo heeft Nori ook wel eens een vieze sok te pakken als de deur naar het washok open staat![]()
En ook een leeg flessendopje is hier al eens voorbij gekomen
ik lees hier dat zalm,makreel en koolvis geen thiaminase bevattenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Als jullie trouwens Barfen, dan niet meer dan 10% weekrantsoen aan rauw vis geven, want sommige rauw vis bevat het stofje thiaminase dat vitamine B1 afbreekt.
Waar woon je?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Coprofagie (het eten van poep) is in principe normaal hondengedrag. Een moederhond eet natuurlijk de ontlasting van haar pups om haar nest schoon te houden. Pups beginnen ook elkaars ontlasting te eten, waarschijnlijk omdat zij de moeder nadoen, of omdat zij hun darmen op zo'n manier proberen te koloniseren met darmflora (de ontlasting bevat natuurlijk veel darmbacteriën).
Wolven en zwerfhonden die te kort hebben in hun voeding, eten ook de ontlasting van plantenetende dieren en mensen. Er is een theorie dat de hond is mede gedomesticeerd om het vuilnis en de ontlasting van menselijke nederzettingen op te ruimen. Het gebeurt ook nog steeds in sommige delen van Afrika. Nou hebben wolven en zwerfhonden geen fijn leven. Hun voeding is ver van compleet. Maar onze huishonden krijgen een compleet voeding.
Er zijn geen wetenschappelijke bewijzen dat het eten van poep bij (gezonde) huishonden veroorzaakt wordt door de voedingstekorten. Als een hond ziek is, bijv. de hond heeft EPI (bepaalde alvleesklier aandoening), dan komt het wel eens voor. Of bij zeer ernstige vitamine B1 tekorten. Een volledig voer moet echter in principe voldoende vitamine B1 (thiamine) bevatten. Als jullie trouwens Barfen, dan niet meer dan 10% weekrantsoen aan rauw vis geven, want sommige rauw vis bevat het stofje thiaminase dat vitamine B1 afbreekt.
Any way, de meeste honden zouden geen voedingstekorten hebben!
Waarom eten de honden zo graag ontlasting? In principe is het dus geen afwijkend gedrag, maar een volwassen hond op een volledige voeding zou dit gedrag niet hoeven te vertonen. De moderne onderzoeken tonen aan dat dit gedrag zeer waarschijnlijk een soort Obsessive Compulsive Disorder is (OCD), een dwangmatige stoornis dus. Dus in feite een normaal gedrag dat dwangmatig uitgevoerd wordt. Net zo een beetje als bij Qwea taarten bakken voor dierenartsen (hint hint)
Met name Retrievers zijn gevoelig voor corpofagie (het eten van ontlasting).
Is dit gedrag schadelijk? Hmm... In principe wel, want de paardenmest kan de restanten van ontwormingsmiddel bevatten. Honden en kattenontlasting bevat natuurlijk wormeneieren en andere parasieten (met name de katten worden heel slecht ontwormd, naar mijn idee) en ook andere parasieten. Over de mensenontlasting maar te zwijgen...
Is er iets aan te doen? De enige wat effectief kan zijn is gedragstherapie/training. Dus doelbewust met je hond oefenen dat hij/zij geen poep mag eten. Lastig hoor, want ik let zelf soms niet goed op, en dan heeft mijn doggie al een lekkere kattenpoep opgegraven of staat zij een heerlijke paardenvijg naar binnen te werken.
Vieze charliequote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:31 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja! Charles wil nog wel eens kattenpoep eten met zijn vijf jaar
Dat heb ik nog niet gelezenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:44 schreef Harajuku. het volgende:
Psst Miss_Isis, ik lees bij de meeste jachtclubs dat je hond WA-verzekerd moet zijn. Hoe werkt dat? Valt ie gewoon onder je standaard WA-verzekering omdat het een voorwerp is? Of is er één of andere gekke WA-verzekering voor je hond
Stopte hij wel?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet gelezenMaar je hond valt standaard onder je aansprakelijkheids verzekering. Dus als Link de 5de wat sloopt bij je, kan ik dat zo opgeven. Hoef je verder niks voor af te sluiten.
Link krijgt fucking praatjesHij knaagde aan de stoelpoten dus ik boos de trap af "Hey! NEE! DOEN WE NIET EY!" En hij "Wraf! Woef!" Wtf
Pittig mannetje... Daar ga je echt nog veel plezier aan beleven en goed druk mee zijn. Vooral als hij straks echt pubertquote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet gelezenMaar je hond valt standaard onder je aansprakelijkheids verzekering. Dus als Link de 5de wat sloopt bij je, kan ik dat zo opgeven. Hoef je verder niks voor af te sluiten.
Link krijgt fucking praatjesHij knaagde aan de stoelpoten dus ik boos de trap af "Hey! NEE! DOEN WE NIET EY!" En hij "Wraf! Woef!" Wtf
Ja, na 4xquote:
*opslaat en zo gaat lezen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:07 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Pittig mannetje... Daar ga je echt nog veel plezier aan beleven en goed druk mee zijn. Vooral als hij straks echt pubertik weet al weer precies waarom wij nooit de haantjes uit het nest kiezen
En idd, je hond valt onder je gewone WA verzekering. Dat je WA verzekerd moet zijn staat bij praktisch elke hondensport of cursus in de voorwaarden
Bladzijde uit het boek met essentiële aminozuren:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En er zijn dus nog drie essentiële vetten: linolzuur, linoleenzuur en arachidonzuur. Waarbij mijn boek zegt dat inmiddels is gebleken dat die laatste twee toch niet zo heel essentieel zijn omdat een hond uit linolzuur met vit. B6 (pyridoxine, zit o.a. in bruine rijst, gist, lever, nieren, bruin brood, tarwekiemen en sojabonen) als katalysator die andere twee vetten toch zelf blijkt te kunnen maken.
Maar goed om te horen van DiDA dat het poep eten bij normale gezonde honden toch vaak een gedragsding lijkt te zijn, dat was mijn gevoel ook al.
Oh, ik zie dat je op de foto de ietwat beschadigde zijkant van het boek kunt zien (eerste foto links). Ook als een hond al 2 is hebben ze soms nog hun 'momentjes'
Hmm ja als het bij alleen het zijkantje was gebleven had ik er misschien ook om kunnen lachenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, na 4x
[..]
*opslaat en zo gaat lezen.Thnx!
En dat geknaagde zijkantjeIk moest lachen
En ik vermoed ook wat dat we aan hem nog een hele klus gaan krijgen. Hij luistert wel steeds beter naar "nee!" als hij in handen bijt
Ik heb voor de puppencursus deze dummy gekocht, was 1 v/d weinige die ze hadden. Die anderen waren allemaal te zwaar :
[ afbeelding ]
Zou die goed zijn denk je?
Meneer heeft nu een bot waar hij druk mee is.
A) lekker rustig
B ) Hij loopt er naar te grommen en te blaffen
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:38 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hmm ja als het bij alleen het zijkantje was gebleven had ik er misschien ook om kunnen lachenMaar ze greep haar kans toen ik de baby naar boven bracht om in bed te leggen, en toen ik terug kwam lag ze met het boek in haar mand en was de halve kaft versnipperd
Ik heb toen aardig gevloekt en behoorlijk kynologisch onverantwoord haar een klap op d'r dikke kont gegeven met wat er nog over was van het boek
![]()
Gelukkig is het nog wel helemaal leesbaar verder dus dat scheelt. En alle mede cursisten en de docenten hebben zelf ook minimaal twee honden, dus ze weten hoe waar het soms is als je zegt 'de hond heeft mijn huiswerk opgegeten'
Ja, die hadden ze dus wel, maar alleen in groot formaat. En dat kan hij niet in zijn smoeltje krijgen en was te zwaar. En het mocht een dummy of een speeltje zijn. Vastpakken kan hij denk wel. Zal straks eens kijken, had hem nog niet uit de verpakking gehaaldquote:Dummy lijkt me goed, als Link hem goed vast kan pakken en een eindje kan tillen zonder te laten vallen is het prima denk ikHet is geen 'standaard' dummy, die zien er zo uit:
[ afbeelding ]
Maar die had je toch nog niet nodig volgens mijEn je zal morgen vast wel zien wat de andere cursisten hebben, waar Link het liefst mee apporteert en wat het handigst is. Ik ben helemaal plaatsvervangend benieuwd en enthousiast over Links eerste training morgen
![]()
Ja, Qwea, kun je MM niet meenemen en alles laten filmen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:39 schreef Harajuku. het volgende:
Ik verwacht een filmpje van begin tot eind.
MM gaat mee, maar heus dat hij niet gaat filmenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:42 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, Qwea, kun je MM niet meenemen en alles laten filmen?
En van jou verwacht ik natuurlijk ook een korte documentaire als Charlie op 12(?) april gaat beginnen
Wat miss_isis zegtquote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:39 schreef Harajuku. het volgende:
Ik verwacht een filmpje van begin tot eind.
Precies, ik was stiekem ook wel een beetje opgelucht (nouja, na een half uurtje kwaad zijn dan) dat het verder niet heel ernstig stuk wasquote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:42 schreef Qwea het volgende:
[..]Ik had ook een klap met het boek gegeven hoor
Maar ergens is het wel weer fucking grappig. Zeker bij een ander
Bij jezelf, not so much
Je hebt nog mazzel dat het enkel de kaft was dan
Had ook je hele boek kunnen zijn
[..]
Ja, die hadden ze dus wel, maar alleen in groot formaat. En dat kan hij niet in zijn smoeltje krijgen en was te zwaar. En het mocht een dummy of een speeltje zijn. Vastpakken kan hij denk wel. Zal straks eens kijken, had hem nog niet uit de verpakking gehaaldDeze is eigenlijk voor in het water ook zag ik.
Ik ben ook echt heel benieuwd naar hoe meneer het morgen gaat doen! Smerig boefje dat het is.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:52 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Precies, ik was stiekem ook wel een beetje opgelucht (nouja, na een half uurtje kwaad zijn dan) dat het verder niet heel ernstig stuk was![]()
Nori heeft een tijdje gehad dat we alles echt héél goed moesten opruimen. Ze heeft zelfs een keer een bril van mijn moeder opgevreten, toen heeft mijn moeder ruim een week lang met haar zonnebril op sterkte op rond moeten lopen (midden in de winter...) voordat haar nieuwe bril klaar was
Omg, dat is serieus geniaal bedachtquote:Tegenwoordig is ze gelukkig iets ouder en wijzer en lijkt ze die gewoonte redelijk te hebben afgeleerd. Ze slaapt nu uit voorzorg 's nachts nog wel in de keuken (want minder sloopbaar spul) met een babyhekje tussen keuken en kamer, maar het gaat verder heel goedEn we maken goed gebruik van haar neiging om alles op te pakken en er mee rond te slepen, ik laat haar regelmatig babyspeelgoed of slabbetjes o.i.d. apporteren (handig met opruimen) en we sturen haar ook wel eens door de kamer met 'labradorpost'; dan brengt ze een tijdschrift/krant/doekje/slabbetje/schone luier/wat er maar nodig is van de één naar de ander. Zo is ze lekker bezig, mag ze dingen vasthouden, maar komt ze er niet aan toe om ze vervolgens te gaan slopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |