Er staat niet dat ze niet gepest werd, maar dat het niet de reden was.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:12 schreef DS4 het volgende:
Aangezien Simone helemaal niet gepest werd lijkt mij een tweede aflevering in dezen volstrekt overbodig.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:54 schreef DS4 het volgende:
Toch nog een reden om on topic te gaan:
OPINIE - De auteur Jan Brekelmans is de verdrietige maar ook trotse oom van het meisje dat zich donderdag in Maarheeze van het leven beroofde.
Het artikel van verslaggever Max Steenberghe over het overlijden van mijn nichtje getuigt van goede en deskundige journalistiek met respect voor het verdriet van het gezin van mijn broer (ED 15 maart). Goed onderzoek, niet sensatiebelust en afstemming met en instemming van mijn broer en zijn gezin. Allereerst mijn diepe dank daarvoor.
Het was schandalig om te zien hoe andere media omgingen met wat hier gebeurd is. Geen onderzoek dat die term verdient. Een loze kreet van iemand over wat de reden kan zijn wordt dan een waarheid die een eigen leven gaat leiden en overgenomen wordt door de media, zelfs landelijk. Pestgedrag is niet de reden geweest waarom mijn nichtje ervoor gekozen heeft om zich van het leven te beroven. Daar is geen sprake van.
Gelukkig heeft het ED niet meegedaan aan deze waanzin. De krant heeft een juiste weergave gepubliceerd van wat gebeurd is.
Met Omroep Brabant heb ik afgelopen vrijdag telefonisch gesproken. De ongenuanceerde berichtgeving van de omroep en de onjuiste conclusie waarom dit is gebeurd, heeft veel onnodig verdriet en ellende veroorzaakt bij mijn broer, zijn gezin en familie. Weliswaar heeft de omroep de schreeuwende sensatiebeluste kop van het internetartikel en het artikel zelf later aangepast, maar toen was het kwaad al geschied.
Wat er echt gebeurd is, was niet belangrijk meer voor Omroep Brabant. Alleen het onderwerp, dat inmiddels een hype was, was nog van belang. Helaas zijn andere media – ook landelijk – daarin meegegaan en is het tot een nachtmerrie uitgegroeid voor iedereen die hierbij echt betrokken is.
Het is onmogelijk je daartegen te verweren en de waarheid gepubliceerd te krijgen. Gelukkig deed het ED dat wel.
Omroep Brabant is hiervoor mede (hoofd-)verantwoordelijk. Het 'recht' op vrije nieuwsgaring en publicatie is door de redactie van de omroep misbruikt. Dat getuigt van geen respect voor mijn broer en zijn gezin. Een grote schande. Een verontschuldiging is het minste wat verwacht kan worden. Ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren. De redactie gaat weer over tot de orde van de dag met een ander nieuwsfeit, en de gevolgen zijn weer voor de nabestaanden.
Bij de uitvaartplechtigheid wordt de aanwezigheid van media dan ook niet op prijs gesteld.
Tot slot wil ik mijn dank uitspreken richting de burgemeester van Cranendonck, mevrouw Marga Vermue. Haar betrokkenheid en reacties getuigen van wijsheid en menselijk gevoel. Dat geldt ook voor de schoolleiding van de Philips van Horneschool in Weert.
Bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |