Maar goed, 'iemand uit de buurt' roept 'HET WAS OM HET PESTEN !!111!!11!!' en alle sensatiemedia buitelen over elkaar om het volgende zelfmoordslachtoffer van pesten uit te roepen.quote:"Op de school is een apart lokaal ingericht waar het meisje kan worden herdacht. "Op een groot scherm brandt een haardvuur en er is een foto van haar geplaatst", legt locatiedirecteur Peter-Mathijs Linsen uit. "De klas waar ze in zat, is een hechte groep. Die trekken nu echt naar elkaar toe. Simone hoorde erbij. Ook de leraren zijn geschokt, zoiets hebben we hier in veertig jaar nog niet meegemaakt."
onzin.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
En dit is dus de houding waardoor het zo mis gaat. 'Eigen schuld, zwak kind, opgeruimd staat netjes'. Terwijl iedereen aan langdurig pesten kapot gaat, hoe sterk ook...
Zou het geen tijd worden de leerlingen te vertellen dat ze dit mede veroorzaakt hebben?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
De leerlingen worden ondersteund bij de rouwverwerking.
Onzinreactie. Voor mensen op zo'n jonge leeftijd zijn genoeg mogelijkheden om hulp te bieden. En dat hoeft echt niet exteeem door intensieve therapie, maar kan door simpele dingen als een nieuwe school, betrekken bij een (sport)vereniging, uit een sociaal isolement halen. Ik zeg niet dat dit de oplossing zou zijn geweest voor dit meisje, maar om 12 jarigen al meteen af te schrijven door een dergelijke wanhoopsdaad is onzin.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:37 schreef leeell het volgende:
treurig, maar als je op die leeftijd al zo laag zit dan ga je ook geen goed leven tegemoet en zal je altijd het buitenbeentje blijven.
ik neem aan dat als het zo erg was als dat de Nederlandse campingzenders verkondiging, dat zal ze ongetwijfeld (veel) hulp hebben gehadquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef manifold het volgende:
[..]
Onzinreactie. Voor mensen op zo'n jonge leeftijd zijn genoeg mogelijkheden om hulp te bieden. En dat hoeft echt niet exteeem door intensieve therapie, maar kan door simpele dingen als een nieuwe school, betrekken bij een (sport)vereniging, uit een sociaal isolement halen. Ik zeg niet dat dit de oplossing zou zijn geweest voor dit meisje, maar om 12 jarigen al meteen af te schrijven door een dergelijke wanhoopsdaad is onzin.
Dat lijkt me inderdaad een erg goed momentquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Zou het geen tijd worden de leerlingen te vertellen dat ze dit mede veroorzaakt hebben?
Hoe sterk ook?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
En dit is dus de houding waardoor het zo mis gaat. 'Eigen schuld, zwak kind, opgeruimd staat netjes'. Terwijl iedereen aan langdurig pesten kapot gaat, hoe sterk ook...
is gewoon de aard van het beestje, beetje moeilijk om millennia aan ontwikkeling af te reageren op deze klas.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Zou het geen tijd worden de leerlingen te vertellen dat ze dit mede veroorzaakt hebben?
Ik begrijp totaal niet wat je probeert te zeggen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef leeell het volgende:
[..]
ik neem aan dat als het zo erg was als dat de Nederlandse campingzenders verkondiging, dat zal ze ongetwijfeld (veel) hulp hebben gehad
Doch vermakelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:42 schreef leeell het volgende:
[..]
is gewoon de aard van het beestje, beetje moeilijk om millennia aan ontwikkeling af te reageren op deze klas.
jij gaat er vanuit dat ze "gered" had kunnen worden met hulp, maar ik zeg; dat zal ze vast wel hebben gehad.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:43 schreef manifold het volgende:
[..]
Ik begrijp totaal niet wat je probeert te zeggen.
die kinderen zijn fucking 12, die zijn niet bezig met hypocrisie, compassie of rouwquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef HSG het volgende:
Het zal me niet verbazen dat de pestkoppen nu heel hypocriet meedoen met het rouwen om dat meisje.
En daarmee hebben ze een vrijbrief?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef leeell het volgende:
[..]
die kinderen zijn fucking 12, die zijn niet bezig met hypocrisie, compassie of rouw
Het zou best kunnen dat er meer speelde.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hoe sterk ook?
Als je sterk genoeg bent/sterker dan pesten ze je niet tot de dood erop volgt.
je kan die kinderen niet verantwoordelijk houden.quote:
Geen zinnig woord over te zeggen. Als de woorden van die schooldirecteur kloppen en dus geen PR-praatje voor de media zijn, hoorde ze in de groep. Dan is er geen hulp.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef leeell het volgende:
[..]
jij gaat er vanuit dat ze "gered" had kunnen worden met hulp, maar ik zeg; dat zal ze vast wel hebben gehad.
Niet voor de dood van dat meisje, maar natuurlijk wel voor hun eigen gedrag.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef leeell het volgende:
[..]
je kan die kinderen niet verantwoordelijk houden.
En die conclusie durf je te trekken op basis waarvan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:44 schreef leeell het volgende:
[..]
jij gaat er vanuit dat ze "gered" had kunnen worden met hulp, maar ik zeg; dat zal ze vast wel hebben gehad.
"gedrag van pesters" dit zijn gewoon kinderen, dit hoort zo, dit gebeurt, dit gaat niet veranderen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen zinnig woord over te zeggen. Als de woorden van die schooldirecteur kloppen en dus geen PR-praatje voor de media zijn, hoorde ze in de groep. Dan is er geen hulp.
Werd ze wel gepest, dan is dat nog geen garantie dat er hulp wordt ingeschakeld.
En zelfs al werd er gepest en was die hulp er wel, dan heb je nog geen garantie dat hulp iets oplost - als het gedrag van de pesters niet wordt aangepakt.
of dat het hele verhaal bullshit is. Een random buurtbewoner die precies weet wat er in haar om gingquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat er meer speelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |