abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51119436
Nou, ik ben ook gestrikt door een Amerikaanse vriendin van me om naar Myanmar te gaan. Het was dit, Noord-Korea of Iran. Ja, ik zat te ouwehoeren maar zij meende het en nu vind ik dat ik niet meer terug kan krabbelen. Van 7 augustus tot 14 augustus gaat het duren......
Ach, het ethische gedeelte, ik ben ook in China en Pakistan geweest en daar is het allemaal niet echt veel beter.
Het plan was om in een week naar Rangoon, Mandalay (vooral de road to lijkt me tof, constant dat liedje neurieen) en al wat daar tussen nog tof is.
Als ik terug ben (Als ik al terug kom ) dan zet ik mijn ervaringen hier nog wel even neer!
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_51121414
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 08:41 schreef dyslexie_man het volgende:
Nou, ik ben ook gestrikt door een Amerikaanse vriendin van me om naar Myanmar te gaan. Het was dit, Noord-Korea of Iran. Ja, ik zat te ouwehoeren maar zij meende het en nu vind ik dat ik niet meer terug kan krabbelen. Van 7 augustus tot 14 augustus gaat het duren......
Ach, het ethische gedeelte, ik ben ook in China en Pakistan geweest en daar is het allemaal niet echt veel beter.
Het plan was om in een week naar Rangoon, Mandalay (vooral de road to lijkt me tof, constant dat liedje neurieen) en al wat daar tussen nog tof is.
Als ik terug ben (Als ik al terug kom ) dan zet ik mijn ervaringen hier nog wel even neer!
Ik zou ipv mandalay naar bagan gaan. er zijn wel wat leuke dingen in de omgeving van mandalay, maar mandalay zelf is weinig aan. en de wat de road to mandalay betreft, in myanmar heb je geen wegen, alleen karresporen. vermijd sowieso wegen, rijden schiet echt niet op. mocht je toch naar mandalay willen kun je de trein pakken, die doet er een dag over. lekker een dagje naar buiten kijken. maar aangezien je maar 7 dagen gaat moet je eigenlijk gewoon vliegen.wel jammer hoor, 7 dagen. de tockets zijn duur en er is een hoop te zien in Myanmar.

Bagan is zeer indrukwekkend, ik heb daar twee dagen rondgefietst tussen de pagodas. zonsondergangen gekeken vanaf het dak van zo'n pagoda, helemaal in mn uppie, echt geweldig.
pi_51123563
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:18 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Ik zou ipv mandalay naar bagan gaan. er zijn wel wat leuke dingen in de omgeving van mandalay, maar mandalay zelf is weinig aan. en de wat de road to mandalay betreft, in myanmar heb je geen wegen, alleen karresporen. vermijd sowieso wegen, rijden schiet echt niet op. mocht je toch naar mandalay willen kun je de trein pakken, die doet er een dag over. lekker een dagje naar buiten kijken. maar aangezien je maar 7 dagen gaat moet je eigenlijk gewoon vliegen.wel jammer hoor, 7 dagen. de tockets zijn duur en er is een hoop te zien in Myanmar.

Bagan is zeer indrukwekkend, ik heb daar twee dagen rondgefietst tussen de pagodas. zonsondergangen gekeken vanaf het dak van zo'n pagoda, helemaal in mn uppie, echt geweldig.
Nou ja ik zit in Bangkok voor een paar maand en die vriendin zit tegen die tijd op Bali, dus qua vliegtickets valt het allemaal wel mee. Ik ga ze denk ik halen bij AirAsia voor 1000 bath (22 euro) retour. Ook was het al de planning om met de trein te gaan, ik heb de taxirit "from hell" al in Pakistan mee gemaakt (met megaslechte remmen langs allerlei haarspeldbochten waar vrachtwagens van de andere kant komen), 1 keer is genoeg haha.
Bagan heb ik ook op het lijstje staan, en is dankzij jouw opmerking met 1 plaats gestegen Zijn daar nog een beetje goede en betaalbare hotels in de buurt of was jouw tijd een hostel tijd daar? Persoonlijk ben ik niet zo van de hostels, beetje slechte ervaringen mee gehad (lees doorzakkende bedden en instortende trappen (waardoor je dus in de kelder flikkert.......))
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_51134276
Wij zaten in Bagan in het Bagan Thande Hotel.
Het ligt midden tussen de pagodes en de kamers zijn goed.
Verder is het wel lekker dat je na een dag stofhappen een zwembad tot je beschikking hebt.
Wat het kostte weet ik niet meer.
pi_51136033
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:59 schreef DrXLTrouble het volgende:
Wij zaten in Bagan in het Bagan Thande Hotel.
Het ligt midden tussen de pagodes en de kamers zijn goed.
Verder is het wel lekker dat je na een dag stofhappen een zwembad tot je beschikking hebt.
Wat het kostte weet ik niet meer.
daar ben ik ook geweest! aanrader!

horsecart number six moet je hebben in bagan, en doe hem maar de groeten van die nederlanders van het zaklampje, dan weet ie het wel. als je echt aan een goede steak toe bent, moet je daar naar de BBB gaan. erg sjieke tent, goede biefstuk en niet te duur.
pi_51194104
Wij willen volgend jaar van india naar myanmar trekken. Is dit mogelijk? want ik heb gehoord dat ze bij de grens erg streng zijn.
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_51197784
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:10 schreef theemuts1982 het volgende:
Wij willen volgend jaar van india naar myanmar trekken. Is dit mogelijk? want ik heb gehoord dat ze bij de grens erg streng zijn.
erg lastig lijkt me. dan kom je als ik me niet vergis Myanmar binnen in een regio die niet open is voor toeristen. misschien als je zo zuidelijk mogelijk gaat. en anders misschien per boot naar ngapali?

[ Bericht 8% gewijzigd door Byte_Me op 06-07-2007 13:17:33 ]
pi_51218752
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:08 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

erg lastig lijkt me. dan kom je als ik me niet vergis Myanmar binnen in een regio die niet open is voor toeristen. misschien als je zo zuidelijk mogelijk gaat. en anders misschien per boot naar ngapali?
Weet je toevallig dan welke regio precies niet toegankelijk is voor toeristen?
En per boot waarvandaan vertrekt deze in india?

[ Bericht 5% gewijzigd door theemuts1982 op 06-07-2007 23:49:15 ]
pi_51230523
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:33 schreef theemuts1982 het volgende:

[..]

Weet je toevallig dan welke regio precies niet toegankelijk is voor toeristen?
En per boot waarvandaan vertrekt deze in india?
kan het zo niet zeggen, en de lonely planet ligt bij mn broer. kun je die niet bij de bibliotheek lenen?
pi_51235059
goed idee! ga het even uitzoeken.
Maar mensen die er al geweest zijn? En wat zijn de ervaringen?
pi_51297388
zeer apart land, veel mooie dingen om te zien, maar ook dwangarbeid an armoede. als je een beetje rondrijd kom je overal mensen tegen die "vrijwillig" de wegen repareren. de wegen zijn sowieso in een erbarmelijke staat. en dan vragen ze er nog tol voor ook.

ook staan overal grote rood witte borden met propaganda.

We stonden bij shwedagon met een monnik te praten, die werd vervolgens even apart genomen door de politie en ondervraagd. hij mocht gelukkig wel meteen weg.

een taxichauffeur van me werd aangehouden door de verkeerspolitie en moest een hoop geld betalen. alleen duurde het allemaal erg lang en ik was kotsmisselijk, dus ben ik ze gaan vertellen dat ik nodig naar mn hotel moest, waarna we door mochten rijden. taxichauffeur dolblij.

je moet er echt goed uitkijken wat je eet, mijn ervaring is dat iedereen ziek wordt, misschien zelfs meerdere keren. en ik heb toch india en china overleefd zonder ziek te worden.

highlights:
met de boot van mandalay naar bagan
de tempels van bagan
shwedagon pagoda
golden rock pagoda
inle lake
pi_51313828
Hmm dat ziek worden. Ik zit nu al een tijdje in Thailand, en eet daar dagelijks bij die kraampjes langs de straat (ja je moet toch ergens geld op besparen) en ik ben nog niet ziek geweest. Imodium en zo meenemen dus?
En die politie, proberen die ook westerlingen op te lichten of zijn het alleen de Birmezen die westerlingen bij zich hebben?
pi_51314505
Wij zijn 2 keer (in totaal 3 weken) in Birma geweest en zijn 1 keer aangehouden bij een controlepost waar we 10 dollar pp moesten betalen. Dat is overigens een waanzinnig bedrag in dat land.
Nadat bleek dat wij een georganiseerde reis hadden, kregen we het weer terug.
Nog een tip voor mensen die er naar toe gaan. Neem kleine dollarbiljetten mee van
Ze accepteren ook euro's, maar voor het gemak stellen ze de waarde van 1 euro maar gelijk aan die van 1 dollar.
pi_51314596
Accepteren ze ook Thaise Bath?
pi_51338352
Nee, volgens mij niet.
Ze willen alleen dollars of euro's, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat ze 1 euro vaak gelijk zetten aan 1 dollar.
Het is dus het voordeligst om dollars mee te nemen in kleine biljetten.
Wij hadden vooral biljetten met waarden tot 10 dollar.
Vooral die van $1 zijn praktisch omdat je dan "gepast" kunt betalen.
pi_51368514
Thaise Baht worden (over het algemeen) alleen geaccepteerd zeer dicht bij de Thaise grens.
Zoals DrXLTrouble al zegt, het beste kun je Dollars meenemen, kun je overal wisselen. Wel even goed informeren naar de wisselkoers en sowieso nooit op het vliegveld je geld wisselen want de rates liggen daar 5x lager..

Ik heb overigens een maand doorgebracht in Myanmar en ben niet ziek geweest. Ik heb veel bij straattentjes gegeten en geen problemen gehad. Moet wel toegeven dat ik daarvoor 4 maanden in India zat, dus dat scheelt misschien wel wat.
Ook heeft niemand me proberen op te lichten, niet door de politie en niet door de rest van de bevolking. Heel erg vriendelijke mensen daar over het algemeen.

Myanmar is prachtig btw, veel plezier alvast dyslexie_man!
...Not all those who wander are lost...
pi_51377758
Hlemaal eens met MK9.
Een supervriendelijke bevolking en ook wij hebben totaal geen problemen met het eten gehad.
Het eten smaakt goed, maar het kan jammer genoeg niet op tegen de Thaise keuken.
Kortom, een van de leukste landen die wij hebben bezocht.
pi_51408131
ik was er afgelopen december/januari en mijn ervaring was dat de euro een eerlijke wisselkoers kreeg tegenover de $, dus eigenlijk hoef je niet eerst dollars te wisselen. verder krijg je betere koersen voor hogere bedragen, dus ik zou eigenlijk eerder biljetten van 200 euro meenemen dan kleine bedragen. is ook een stuk makkelijker aangezien je niet zo'n enorm pak geld meezeult (tot je wisselt dan he).
pi_51418563
Nou ja ik heb geen euro's meer. Ik zit nu al meer dan 2 maand in Bangkok, en ja, dan raken de euros op he Maar omdat mn reisgenote uit de VS komt, kan die mooi $ meenemen.
Maar vandaag ga ik boeken, 2 dagen Rangoon, 2 dagen Bagan, 1 dag Mandalay en dan nog een nachtje Rangoon. Qua prijzen valt het me allemaal nog wel mee, alleen de vliegtickets, damn wat duur. Gewoon 220 euro voor 2 uurtjes vliegen met Thai. AirAsia vraagt daar een tiende voor. Als mn reisburo het niet aanpast, dan regel ik dat zelf wel hoor.
pi_51425281
Dat van die koersen kan, ik was er een jaar geleden voor het laatst.
In ieder geval veel plezier
pi_51547551
Nou ik heb het geboekt! Bangkok Air naar Yangon, daar een nachtje, dan twee nachten Mandalay, drie nachten Bagan en nog een nacht Yangon. Qua prijzen voor de hotels valt het allemaal echt mee zeg. 30$ voor een nachtje.
Alleen zit ik een beetje in over het vliegen in Myanmar. Iemand ervaringen? Mijn reisgenote heeft die vluchten geboekt, bij Air Yangon en Mandalay Air. Volgens de websites zijn ze goedgekeurd door de EASA (een Europese veiligheidsinstantie) en ze vliegen met Franse vliegtuigen. Maar ja, toch he!
Hopelijk is het het allemaal waard!

Trouwens er stond nog een stuk in Trouw vandaag of het moreel is om naar zulke landen te gaan.
http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/article749475.ece
pi_51556120
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 06:12 schreef dyslexie_man het volgende:
Nou ik heb het geboekt! Bangkok Air naar Yangon, daar een nachtje, dan twee nachten Mandalay, drie nachten Bagan en nog een nacht Yangon. Qua prijzen voor de hotels valt het allemaal echt mee zeg. 30$ voor een nachtje.
Alleen zit ik een beetje in over het vliegen in Myanmar. Iemand ervaringen? Mijn reisgenote heeft die vluchten geboekt, bij Air Yangon en Mandalay Air. Volgens de websites zijn ze goedgekeurd door de EASA (een Europese veiligheidsinstantie) en ze vliegen met Franse vliegtuigen. Maar ja, toch he!
Hopelijk is het het allemaal waard!

Trouwens er stond nog een stuk in Trouw vandaag of het moreel is om naar zulke landen te gaan.
http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/article749475.ece
prima vliegen hoor in myanmar, zolang je niet met myanmar air vliegt. gewoon normale vliegtuigen (wel vaak prop). heb het nog eens nagevraagd en je moet horsecart #3 hebben in bagan. leuke koetsier die redelijk engels spreekt. en de groeten doen he!

ik vind het artikel in trouw een beetje tegenvallen. heeft de schrijver zelf geen mening? ik ben van mening dat je best naar zulke landen kunt reizen, maar dat je je wel bewust moet zijn vd situatie. ik heb zo min mogelijk geld bij de regering terecht laten komen (al ontkom je er niet helemaal aan) en zoveel mogelijk bij de lokale bevolking. bovendien denk ik dat de situatie door het toerisme verbetert. in Myanmar zullen ze nooit de mensenrechten schendenwaar toeristen bij zijn. zo kun je ze bij wijze van spreken beschermen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Byte_Me op 17-07-2007 13:33:48 ]
pi_51649832
Eén tip voor mensen die er heen willen: Ga het niet tegen je al reeds bezorgde moeder zeggen. Die tikt het namelijk in in google en dan heb je de poppen aan het dansen........
Nou ja ik heb de tickets al, ik heb beloofd bereikbaar te zijn (schijnt dat AIS een service heeft zodat je wel bereik hebt daar met je mobiel, kost een fortuin maar goed, heb je ook niks), en ik zal ook niet meelopen in protest marsen (doe ik in Nederland ook niet) en drugs is ook niet mijn ding zeg maar. Niks aan de hand lijkt mij!
pi_51661872
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 04:31 schreef dyslexie_man het volgende:
Eén tip voor mensen die er heen willen: Ga het niet tegen je al reeds bezorgde moeder zeggen. Die tikt het namelijk in in google en dan heb je de poppen aan het dansen........
Nou ja ik heb de tickets al, ik heb beloofd bereikbaar te zijn (schijnt dat AIS een service heeft zodat je wel bereik hebt daar met je mobiel, kost een fortuin maar goed, heb je ook niks), en ik zal ook niet meelopen in protest marsen (doe ik in Nederland ook niet) en drugs is ook niet mijn ding zeg maar. Niks aan de hand lijkt mij!
sateliet telefoon? het handigst is om via email contact te hebben, telefonie in birma is een ramp.
pi_51665588
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:46 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

sateliet telefoon? het handigst is om via email contact te hebben, telefonie in birma is een ramp.
Nee, gewoon mn mobieltje. AIS, het bedrijf van Thaksin (oud-premier van Thailand) heeft het alleenrecht gekregen voor buitenlandse telefonie. Hij heeft schijnbaar dus eerst Thais overheidsgeld gebruikt om de Birmese overheid te paaien (beetje geld onder het mom ontwikkelingssamenwerking). Daarna heeft hij voor zn eigen bedrijf dat (zeer lucratieve) contract binnen gehaald...... Beetje dubieus.
Maar goed, volgens mijn collega die er 3 weken geleden is geweest kun je gewoon bellen in de grote steden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')