abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7886327
Dan toch ook nog even een kort berichtje van Shangi Airport te Singapore. Het eerste deel van de reis (11.30uur vliegen) overleefd. Wel erg moe, dus zojuist een bankje opgezocht

Het was eigenlijk best een prettige vlucht (Singapore Airlines roeleert ). Ook leuk omdat ik vier stoelen deelde met een Canadese jongen. Ik weet niet waar ik over zeik, hij is (incl. tijdsverschil) 47 uur onderweg (Toronto-Newark-A'dam-Singapore-Perth). Meteen wat Canada-tips uitgewisseld Heerlijk mee geouwehoerd....

De groep van veertien zijn overwegend laat dertigers-veertigers. Ik ben het broekkie

Ik vermaak me wel

O, en het reisverhaal is al een pagina of vijf groot

En nou ga ik m'n vlucht naar Yangon halen.

pi_7886855
Klinkt goed tot nu toe!

Nu al 5 kantjes reisverslag! Ik denk dat ik er maar een middag voor ga reserveren om alles straks te lezen.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_8138922
En een kaartje van Dino zat bij de post!

De poszegel!! Mooi he?!

De voorkant van het kaartje!

en hij had ook nog wat te melden!

maandag 27 januari 2003 @ 20:39:39 #55
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8140404
Ik krijg bijna zin om er weer een keertje heen te gaan!
  maandag 27 januari 2003 @ 20:55:37 #56
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8140853
Wat leuk zeg zo!!

Ik durf het bijna niet te zeggen hier, maar de ouderwetse kaart gaat toch nog steeds wel boven het internet! Hoe lang heeft dat ding er over gedaan? Geloof dat internetten vanuit Myanmar sowieso niet echt mogelijk/makkelijk is toch?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_8141432
Volgens mij heeft het kaartje er goed een week over gedaan!
Misschien dat het scheelt dat de kaart in een envelopje zat??

Ik stuur zelf trouwens ook meestal wel kaarten! Vind het altijd wel leuk om te doen, naast alle mailtjes enzo!

pi_8147521
Leuk! Gisteren kon ik het kaartje niet zien, maar nu wel.
Een week is nog best wel snel, zolang doet de post vanuit Engeland er soms ook over.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 28 januari 2003 @ 09:42:11 #59
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_8148498
Ziet er gezellig uit dat kaartje.
Doet mij gelijk weer terugverlangen naar Azie....en mijn vriendinnetje
Explore the World
pi_8148542
En opeens weet je het, je stuurt een kaartje.
Altijd leuk, het contact met het thuisfront.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8219634
En dan te bedenken dat 30 kyatt zegge en schrijven 3 eurocent is
De kaart is overigens handgeschilderd, vond ik ook erg mooi.
Leuk dat ' ie is aangekomen, want daar wil nog wel eens varieren, en iedereen heeft een ander bedrag aan port op haar/zijn kaarten moeten plakken

Internet is verboden in Myanmar, en e-mailen kan alleen via een account van hotel of bedrijf. Je kunt dus niet je eigen mail benaderen of op internet surfen
Nou is met een glimlach, geduld, US dollars en/of een ' plesant' alles wel te regelen, dus het zal best kunnen hoor, maar geen behoefte aan
En waarschijnlijk kijkt ' big brother', hier aangeduid als ' the generals' vast mee.....

Ik zit dan nu ook te ' genieten' van een stopover van ruim 7,5 uur op Singapore Changi airport..... Het is hier tegen de dertig graden aan, en ik heb zojuist de voering in mijn jas geritst om 06.35 weer op Schiphol in de vrieskou/regen te staan. Het was te kort, en ik ga nog een keer terug om het dunnetjes over te doen. Het zijn echt geweldige warme vriendelijke mensen, echt....

In de loop van de week een (deel van het reisverslag), beloofd.
Ik ga nu nog eens niet proberen een voorschotje te nemen.
Ik kan al wel zeggen dat ik iedereen kan aanraden om naar Myanmar te gaan, het is een erg mooi en makkelijk land. En het is nu nog aardig onbedorven, nieuwsgierig hoe het er over een jaar of vijf uitziet. Het is namelijk in een rap tempo aan het verwestersen (gisteravond bijvoorbeeld in een discotheek de gegoede Myanmarese jeugd op een soort happy hardcore zien dansen ).
Enfin, ik kom er nog over terug

Tot over een uurtje of vijftien Wie komt me binnenhalen (vlucht SQ24)

zaterdag 1 februari 2003 @ 14:12:13 #62
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8219808
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 13:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Tot over een uurtje of vijftien Wie komt me binnenhalen (vlucht SQ24)

Niemand die je ophaalt??? Waar moet je heen?
pi_8223937
Welkom thuis!!!!
Ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad en ik kom je echt niet ophalen morgenochtend heel vroeg! Ik bedoel half 7 landen, dan moet ik hier toch wel om kwart voor 6 weg enzo.. .. en dat is me net ff te vroeg! :-))

Maar misschien als ik heel vroeg wakker ben en er geen sneeuw ligt....

pi_8233483
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 19:15 schreef Liejannuh het volgende:
Welkom thuis!!!!
Ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad en ik kom je echt niet ophalen morgenochtend heel vroeg! Ik bedoel half 7 landen, dan moet ik hier toch wel om kwart voor 6 weg enzo.. .. en dat is me net ff te vroeg! :-))

Maar misschien als ik heel vroeg wakker ben en er geen sneeuw ligt....

je was er niet...
(denk ik )

Anyway, ik ben thuis, en ik ga maar eens slapen. 28 uur reizen is ff wat te veel. En dertig graden temperatuursverschil ook eigenlijk....

zondag 2 februari 2003 @ 11:00:47 #65
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_8233495
quote:
Op zondag 2 februari 2003 10:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

je was er niet...
(denk ik )

Anyway, ik ben thuis, en ik ga maar eens slapen. 28 uur reizen is ff wat te veel. En dertig graden temperatuursverschil ook eigenlijk....

Welkom thuis en slaap lekker
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_8233526
Welkom terug. Al bijgeslapen inmiddels?
*OUD heilige*
pi_8234635
quote:
Op zondag 2 februari 2003 11:03 schreef YPPY het volgende:
Welkom terug. Al bijgeslapen inmiddels?
Lieve YPPY, hij heeft 4 minuten voor jouw post gepost dat ie ging slapen! Wat denk je nu zelf?!

En lieve dino, sorry dat ik er niet was, maar ik lag erg lekker te slapen!

pi_8234661
quote:
Op zondag 2 februari 2003 12:42 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Lieve YPPY, hij heeft 4 minuten voor jouw post gepost dat ie ging slapen! Wat denk je nu zelf?!

En lieve dino, sorry dat ik er niet was, maar ik lag erg lekker te slapen!

Lieve Liejannuh, als hij dit leest is hij toch weer wakker?
*OUD heilige*
pi_8234685
quote:
Op zondag 2 februari 2003 12:44 schreef YPPY het volgende:

[..]

Lieve Liejannuh, als hij dit leest is hij toch weer wakker?

Ow!
Dank je wel voor deze uitleg lieve YPPY!
Had ik al verteld dat ik er vanmiddag niet ben?
[sub]of moet dat toch in dat andere topic?!{/sub]

Maar om nog ff on topic te blijven, het tempratuursverschil is het allerergste!! Ik weet precies wat je meemaakt dino!

pi_8239449
quote:
Op zondag 2 februari 2003 10:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

je was er niet...
(denk ik )

Welcome back Dino!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_8285783
Omdat ik nou weer niet kan slapen, maar alvast twee fotografische voorproefjes (Pindaya-caves):

Tegen betaling kan iedereen een boedha-beeld laten plaatsen, je krijgt er een naambordje, datum, adres en prijs bij, zodat iedereen kan zien dat je je karma verhoogd hebt. Zelfs buitenlanders kom je er tegen (al is dat wel uitzondering). Dan schrijven ze het net zo vrolijk in het Engels ipv Birmees

Het zijn geen massief gouden beelden, maar er wordt een laagje bladgoud overheen geplakt. Hier drie Birmezen bezig met het goudplakken.

NB: na het ophalen van de foto's constateer ik dat fotograferen ook een vak is. Met andere woorden: het valt een tikkie tegen (zeide hij streng tegen zichzelf). Maar er zit genoeg leuks tussen, ik zal proberen ze te verwerken in mijn reisverhaal!

pi_8287155
En toch willen we alle foto's zien hoor.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_40879946
Toen ik voor het laatst op vakantie ging zag ik vanuit de 747, toen ik over Birma vloog een grote stad, veel hoge bergen enz..
Ik dacht dat het misschien wel leuk was op er naar op vakantie te gaan.
Heeft er iemand ervaring met het land Birma, of ben je er zelfs geweest?

Amstelveen de beste
pi_40880927
Het is misschien niet te geloven, maar ook daar is al een bekende FOK!'er geweest:

Birma (Myanmar)
pi_40883888
Ja, wij zijn daar ondertussen al twee keer geweest.
Yangon was niet echt bijzonder, maar Bagan is een van de mooiste dingen die wij tot nu toe gezien hebben. Het heeft veel overeenkomsten met de Angor Wat in Cambodja.
We hebben de tweede keer een deel per fiets gedaan.
Toen kwamen we ook kinderen tegen die nog nooit een blanke gezien hadden.

Het is zo goed bevallen dat we er zeker nog een keer naar toe gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')