abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6913836
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 17:44 schreef Liejannuh het volgende:
Fotoapparatuur, heeeeeeeeel belangrijk! Ik ben zelf erg gelukkig met mijn spiegelreflex, maar er zijn genoeg mensen die alleen nog maar digitaal willen. APS zou ik niet doen, omdat de kwaliteit van de film minder is en je vooral bij uitvergrotingen last krijgt van kwaliteitsverlies.
Stap 1: heden een afgrijselijk mooie spiegelreflexcamera incl. twee mooie lenzen gekocht

En van het weekend ga ik voor goeie wandelschoenen, en een rugzak....

Trouwens, ben al een paar weken aan het inlezen, en wordt alleen maar enthousiaster

donderdag 21 november 2002 @ 08:41:24 #27
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_6919179
Heel nieuwsgierig....welke spiegelreflex heb je gekocht?
En welke lenzen heb je erbij?

Goede tip voor je foto's zijn ook nooit weg. Lees daarom ook een paar boeken (liefst over vakantie- of reportage fotografie).
Het is belangrijk dat je je camera goed en vlot kunt bedienen.

Explore the World
pi_6923585
quote:
Op donderdag 21 november 2002 08:41 schreef bluesparkle het volgende:
Heel nieuwsgierig....welke spiegelreflex heb je gekocht?
En welke lenzen heb je erbij?
Een nagenoeg ongebruikte Minolta Dynax5, met bijbehorende 28-80 en 75-300 (AF)lenzen. Een harstikke moderne en vooral ook lichte camera. Ligt erg fijn in de hand, veel instelmogelijkheden (van volledig automatisch tot helemaal handbediend).
Ik heb bij de verkoper foto's mogen bekijken die met die camera genomen zijn (op hun vakantie naar Thailand), en ik denk toch niet dat daar een digitale camera (tenzij SCHREEUWEND duur) tegenop kan.
Er zijn erg leuke en goede analoge camera's te koop voor een prikkie op dit moment
quote:
Goede tip voor je foto's zijn ook nooit weg. Lees daarom ook een paar boeken (liefst over vakantie- of reportage fotografie).
Het is belangrijk dat je je camera goed en vlot kunt bedienen.
Inderdaad. Daarom ga ik van de week maar weer eens naar de bibliotheek en ik schiet vóór januari nog een stuk of wat rolletjes vol om alles goed uit te proberen

Voorpret is leuk!

donderdag 21 november 2002 @ 16:26:34 #29
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_6927036
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb bij de verkoper foto's mogen bekijken die met die camera genomen zijn (op hun vakantie naar Thailand), en ik denk toch niet dat daar een digitale camera (tenzij SCHREEUWEND duur) tegenop kan.
Er zijn erg leuke en goede analoge camera's te koop voor een prikkie op dit moment
[..]
Die gedachte klopt helemaal! Op FOK! en op internet is ook genoeg informatie over fotografie te vinden. TIP site waar ik ook vaak kom is www.photozone.de
Explore the World
pi_7067569
En heden gekocht:
1x Northface duffle bag (zo geel als een canarie, dus die valt wel op op de band )
1x paar Meindl's + Bridgedale sokken. Stoere stappers hoor

Afspraak gemaakt voor inentingen.

Next stop:
- dagrugzak (ik moet nog iets verzinnen voor de spiegelreflexcamera + objectieven. Weliswaar heb je dagrugzakken met daarin een apart compartiment, maar ik moet nog uitproberen of het ook niet met een gewoon rugzakje kan )
- visum (moet ik een keer voor naar Breda)

Ik oefen m'n Birmees al
Min-ga-la-ba ?

pi_7655900
Ha, over anderhalve week is het zover!

Gisteren het vluchtschema en deelnemerslijst thuis gekregen. We zijn 'maar' met z'n veertienen, een mooie omvang lijkt me. Er hebben wel veel koppels geboekt (5x2), dus weinig eenlingen.... dat kan goed of slecht uitpakken, ik zie wel.... De eenlingen zijn trouwens drie heren en één dame, dus ik ben benieuwd hoe ze dat met de kamerindeling gaan oplossen....

Pfff, het is een slordige 15 uur vliegen, met een stop-over in Singapore van een uur of 4. Ik verveel me vast kapot.... mag je eigenlijk een diskman in het vliegtuig meenemen en gebruiken (zitten litium-batterijen in enzo)? Iemand nog tips voor de stop-over in Singapore?

Vandaag ook een mailtje gestuurd naar mijn Myanmarese (?) contact aldaar. Misschien spreken we iets af.

Ik ben op het bulletinboard van Lonely Planet ook nog een Amerikaan tegengekomen voor wie ik een boodschap aan een taxi-chauffeur in Pin Oo Lwin of Mandalay moet afgeven. Die Amerikaan heeft vorig jaar namelijk een hele reis met die chauffeur gedaan, en wilde hem binnenkort bezoeken. En aangezien post/telefoon/mail niet echt werkt naar Myanmar heb ik afgesproken dat ik hem zal trachten te zoeken en de boodschap zal doorgeven....

Oe, en ik heb er zin in! Ik ben alleen bang dat drie weken veeeeeeeeeel te kort is..... nou ja, dan moet ik maar een keer terug hè...

pi_7661571
Goed nieuws voor je, het vliegveld in Signapore schijnt best heel leuk te zijn! Ben er nog nooit geweest maar heb wel verhalen gehoord over gratis internet en stoelen met een ingebouwde tv!
pi_7680532
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 22:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Next stop:
- dagrugzak (ik moet nog iets verzinnen voor de spiegelreflexcamera + objectieven. Weliswaar heb je dagrugzakken met daarin een apart compartiment, maar ik moet nog uitproberen of het ook niet met een gewoon rugzakje kan )
Misschien een tip: er bestaan ook cameratassen (van bijvoorbeeld Lowe) die als heupmodel zijn gemaakt. Ideaal als je dus een rugzak hebt, want dan hoef je die niet steeds af te doen als je een foto wilt maken. De tas hang je dus voor je buik of schuin naast je (als een holster dus). Dan is de kans op grijpgrage vingers ook een stukje minder, omdat je er zicht op heb.
Die tassen zijn er dus ook als je met veel lensen rond gaat lopen. Ik loop dus zelf altijd met 3 lenzen rond.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7680778
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 09:24 schreef Lucille het volgende:

[..]

Misschien een tip: er bestaan ook cameratassen (van bijvoorbeeld Lowe) die als heupmodel zijn gemaakt. Ideaal als je dus een rugzak hebt, want dan hoef je die niet steeds af te doen als je een foto wilt maken. De tas hang je dus voor je buik of schuin naast je (als een holster dus). Dan is de kans op grijpgrage vingers ook een stukje minder, omdat je er zicht op heb.
Die tassen zijn er dus ook als je met veel lensen rond gaat lopen. Ik loop dus zelf altijd met 3 lenzen rond.

Goede tip! Kunnen we morgen ff gaan shoppen in Delft!
pi_7681014
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 09:56 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Goede tip! Kunnen we morgen ff gaan shoppen in Delft!

Heb gisteren gekeken naar een zakje voor de telelens bij Bever Zwerfsport, maar dat was het nog steeds niet helemaal...

De tip van Lucille maar eens uitproberen. Wordt zo'n heuptas én dagrugzak niet wat veel van het goede?

Ook even gekeken naar goede sandalen (Teva's), want bij elke heilige plek moeten de schoenen uit, en dan zijn die stoere Meindl's niet echt handig....

Nooit geweten dat reizen zoveel werk is!

maandag 6 januari 2003 @ 14:45:05 #36
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_7737774
Met welke organisatie ga je?

Ik zag dat Djoser deze bestemming uit het programma heeft gehaald, net nu ik er dit jaar of volgend jaar naar toe wil.

Explore the World
pi_7741311
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:45 schreef bluesparkle het volgende:
Met welke organisatie ga je?

Ik zag dat Djoser deze bestemming uit het programma heeft gehaald, net nu ik er dit jaar of volgend jaar naar toe wil.

Ik ga met Baobap, die 'm ook uit de bestemmingen heeft gehaald.

Ik kan je Koning Aap aanraden Da's dan wel zo ongeveer de enige die nog naar Myanmar schijnt te gaan....
[edit]Summum ook [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 06-01-2003 20:38]

woensdag 8 januari 2003 @ 16:22:08 #38
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_7779246
Hey Dino, veel plezier in Myanmar!
pi_7817898
Have fun, Dino!
I intend to live forever, or die trying.
pi_7828311
Maandag gaat ie!
En vandaag heeft ie zn laatste afscheidsborrel!
* Liejannuh gooit nog maar een doos tissues naar Dino toe!

Ben je al zenuwachtig aan het worden Dino? Lijstjes 10 keer nakijken enzo?! Kijken of alles wel in je rugzak past en nog een keer alles controleren?

pi_7829820
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 21:31 schreef Liejannuh het volgende:
Maandag gaat ie!
En vandaag heeft ie zn laatste afscheidsborrel!
* Liejannuh gooit nog maar een doos tissues naar Dino toe!

Ben je al zenuwachtig aan het worden Dino? Lijstjes 10 keer nakijken enzo?! Kijken of alles wel in je rugzak past en nog een keer alles controleren?

Je rugzak die gooi je toch pas een dag van te voren vol?
pi_7830095
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 22:45 schreef Lucille het volgende:

[..]

Je rugzak die gooi je toch pas een dag van te voren vol?

Nee joh! Eerst 3 keer oefenen en kijken of alles wel past en die tas niet te zwaar is!
En op het allerlaatst gooi je m echt vol!
pi_7830147
een lijstje heb ik nog niet, sommige spulletjes moet ik nog kopen (o.a. een pet of cap -dacht aan zo'n stoere skatecap - )& sandalen/slippers. De Teeva's zijn erg verlokkelijk, maar het is belachelijk veel geld....

Ik probeer e.e.a. wel een dag van te voren te doen, want meestal wordt het last-minute bij mij, en da's nou net niet verstandig....

Maar het kriebelt enorm

Ik hoop alleen dat ik mijn dagrugzak als handbagage mag meenemen, ik had even naar de afmetingen moeten informeren...

Btw: als iemand die een scanner heeft bereid is om 'm op fok! te plaatsen (niet de scanner dus, o, wat is deze zin krom...), krijgt diegene een ansichtkaartje van me. Mail maar (wie het eerst komt....)

pi_7830305
Ik heb nog nooit last gehad met een dagrugzak van 25 liter.
pi_7830477
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 22:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En heden gekocht:

1x paar Meindl's + Bridgedale sokken. Stoere stappers hoor

Oei...eigenlijk ben ik al wat te laat maar eigenlijk zijn B schoenen niet zo geschikt voor warme en natte klimaten. Je zweet er namelijk ontezettend in (zeker als je gore-tex hebt) en door de moesson e.d. in de tropen en je eigen zweet rotten je schoenen gewoon onder je voeten vandaan. Het scheelt dat je niet zo lang gaat dus dat moeten ze wel kunnen hebben en bovendien zijn B schoenen in Europa de meest veelzijdige schoen
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_7830908
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 23:14 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Oei...eigenlijk ben ik al wat te laat maar eigenlijk zijn B schoenen niet zo geschikt voor warme en natte klimaten. Je zweet er namelijk ontezettend in (zeker als je gore-tex hebt) en door de moesson e.d. in de tropen en je eigen zweet rotten je schoenen gewoon onder je voeten vandaan. Het scheelt dat je niet zo lang gaat dus dat moeten ze wel kunnen hebben en bovendien zijn B schoenen in Europa de meest veelzijdige schoen

gore-tex werd inderdaad afgeraden, en het moest een compromis worden, omdat ik ze hier te lande ook wilde gebruiken...

Sterker nog, ik heb ze nu eigenlijk dagelijks aan, zo lekker zijn die stappers

pi_7837115
Yepz! Stuurt u mij maar een kaartje!
Waarschijnlijk ben je eerder terug dan dat het kaartje hier is, maar dat overleven we wel!

Ik mail mn adres wel ff!

En petjes kun je waarschijnlijk gewoon belachelijk goedkoop kopen in Myanmar zelf. Heb hier een heel mooi Polo Ralph Lauren petje waar ik in Phnom Penh 3 dollar voor heb betaald!

pi_7868565
Hoi

Het lukte in de stress vanochtend niet meer te reageren, dus nu maar vanaf Schipshol (lang leve de passmailer ) Een wonderlijk zooitje....
Over tien minuutjes ga ik aan boord en ik ZAL naar jullie allemaal zwaaien. Het voelt allemaal nog wel wat onwennig, maar wel goed! Dan meet ik ook mijn reisgenoten, eentje ben ik al tegengekomen...

Misschien dat ik nog heel eventjes inlog in Singapore.

Dank jullie allemaal voor al jullie goede wensen. Ik beloof bij deze een spetterend reisverslag

Grtz

Harry

pi_7868618
Goeie reis!!!!!!!!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7868637
Have fun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')