Dan moet je er wel vanuit gaan dat werkgevers meewerken.quote:
Er is daar geen gat te vinden. Zodra scholieren duurder worden zijn ze niet meer veel interessanter dan normale werknemers. De hoeveelheid arbeid die gedaan moet worden in een supermarkt blijft gelijk. Alleen als iemand de vakkenvul-robot uitvind zal de arbeid die nog is voor een supermarkt dalen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan moet je er wel vanuit gaan dat werkgevers meewerken.
Bijstanders in de AH?
Zelfs voor een tiener is het tegenwoordig lastig tenzij je HAVO of hoger onderwijs hebt gevolgd om nog een baantje te krijgen daar.
Bovendien, hoe ouder, hoe duurder.
Meeste bijstanders zijn mensen die simpelweg te lang zonder werk zijn komen te zitten, dat is over het algemeen niet vanaf je 18de.
Dat is al het eerste gat van dat mooie bazenstukje.
Dan zullen supermarkten nog kiezen voor iemand van 16 ipv iemand van 50 bvquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:17 schreef Arduino het volgende:
[..]
Er is daar geen gat te vinden. Zodra scholieren duurder worden zijn ze niet meer veel interessanter meer als normale werknemers. De hoeveelheid arbeid die gedaan moet worden in een supermarkt blijft gelijk. Alleen als iemand de vakkenvul-robot uitvind zal de arbeid die nog is voor een supermarkt dalen.
Supermarkten kiezen verder gewoon het goedkoopste persoon door de concurrentie. Door de huidige regels vanuit de overheid zijn scholieren het goedkoopst wanneer je het legaal wilt doen.
Precies.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan zullen supermarkten nog kiezen voor iemand van 16 ipv iemand van 50 bv
Wanneer ze allebei echt even duur zijn betwijfel ik dat sterk. Dus even duur per uur. Even duur als ze ziek zijn. Even duur om ze te ontslaan. Even duur om ze s'avonds te laten werken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan zullen supermarkten nog kiezen voor iemand van 16 ipv iemand van 50 bv
Deze maatregel zou natuurlijk niet alleen zijn uitwerking in de supermarkt hebben, er zijn nog veel meer sectoren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Precies.
Onderschat de psychologische kant niet.
In dit geval - imago.
Denk je nou echt dat AH 40/50 jarige mensen wil rond lopen als vakkenvullers?
Traditiegetrouw zijn het altijd jongeren geweest, dat gaat niet zomaar veranderen ook al zou het eventueel goedkoper zijn. (dan zou het echt enorm goedkoper moeten worden, in dat geval loont het niet voor de bijstander)
Veels te veel risico op ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid e.d.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef Arduino het volgende:
[..]
Wanneer ze allebei echt even duur zijn betwijfel ik dat sterk. Dus even duur per uur. Even duur als ze ziek zijn. Even duur om ze te ontslaan. Even duur om ze s'avonds te laten werken.
Wanneer je het echter zo extreem doet als ik nu zeg heb je wel weer als probleem dat mensen zonder werkervaring een lage kans hebben om een baan te krijgen. Verder is het volgens mij niet goed voor om op je 16e net zoveel te verdienen als iemand die 50 is. Het zal dus een compromis moeten worden.
Ehhhhh..... Momenteel ben je met 17 jaar ongeveer al te oud in de supermarkt tegenwoordig.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Veels te veel risico op ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid e.d.
Daarbij zullen ouderen minder fit zijn, dus minder hard werken.
Dan doen supermarkten nooit.
Ik vind zelf bijvoorbeeld de Horbach een veel fijnere bouwmarkt als de Gamma omdat ze ervaren mensen door de Horbach laten lopen. In de andere bouwmarkten werken mensen die net 1 keer hun kamer hebben geverfd en 1 keer een kast in elkaar hebben gezet. Wanneer morgen ineens alle kassa dames 50+ zijn zou ik wel erg verbaast zijn hoor. Maar het hoeft niet zo slecht te zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Precies.
In dit geval - imago.
Traditiegetrouw zijn het altijd jongeren geweest, dat gaat niet zomaar veranderen ook al zou het eventueel goedkoper zijn. (dan zou het echt enorm goedkoper moeten worden, in dat geval loont het niet voor de bijstander)
Ja waarom zouden supermarkten dan 50+ jarigen aannemen als vakkenvuller ?quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:27 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ehhhhh..... Momenteel ben je met 17 jaar ongeveer al te oud in de supermarkt tegenwoordig.
Waarom geen dertiger, volwassener, meer levenservaring, meer ervaring met producten, koken, houdbaarheid, luiers, whatever...quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja waarom zouden supermarkten dan 50+ jarigen aannemen ?
Ik vind het ook prettiger hoor als er ouder personeel werkt die vaak meer verstand ervan hebben.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:28 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ik vind zelf bijvoorbeeld de Horbach een veel fijnere bouwmarkt als de Gamma omdat ze ervaren mensen door de Horbach laten lopen. In de andere bouwmarkten werken mensen die net 1 keer hun kamer hebben geverfd en 1 keer een kast in elkaar hebben gezet. Wanneer morgen ineens alle kassa dames 50+ zijn zou ik wel erg verbaast zijn hoor. Maar het hoeft niet zo slecht te zijn.
Bovenaan mijn eerste post heb ik ook aangeven dat het langdurig zo moet zijn. Nu heb je al tuinders die zelf Pools leren. Dan kan je gewoon op je hele bedrijf Pools praten behalve als je met leveranciers of klanten in gesprek bent.
Ik heb er niets tegen (ben ervoor zelfs) , maar nu zijn ze te duur en teveel risico.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Waarom geen dertiger, volwassener, meer levenservaring, meer ervaring met producten, koken, houdbaarheid, luiers, whatever...
ik zei dat scheelt omdat ze het had over 100en.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die 10/20k zijn uit zijn grote duim he? Volgens mijn pa zijn het er wel meer, die kan het weten want heeft in de bestuursrechtspraak gezeten en had veel zaken over dit onderwerp...
Ik kon tot 4 jaar geleden met twee kinderen en n huurhuis prima rondkomen met 1200 euro. Én leuke dingen doen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk aan energie en eten.
Ikzelf ben het wel met je eens, hoewel kinderen, dat is wat moeilijker uit te rekenen lijkt me.
Kleding enzo, vooral als ze groeien etc.
Ja, maar dan hadden jullie geen hd pakket bovenop de 80 standaard zenders, en ook echt niet allemaal een smartphone.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik kon tot 4 jaar geleden met twee kinderen en n huurhuis prima rondkomen met 1200 euro. Én leuke dingen doen.
Drie personen dus.
Dat bedrijven dat niet doen is onder andere op te lossen met de vetgedrukte punten uit mijn originele post, die ik even onderaan heb gezet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik heb er niets tegen (ben ervoor zelfs) , maar nu zijn ze te duur en teveel risico.
Je kan in elk bedrijf ouderen aannemen, maar veel bedrijven doen dat simpelweg niet.
quote:Er is ook werk zat mogelijk mist er langdurig voldaan wordt aan deze voorwaardes.
• Het minimumloon is niet meer te omzeilen. MOE landers zijn vanaf nu dus minimaal even duur.
• Werken gaat echt lonen ten opzichte van de bijstand. 32 uur op normale tijden werken moet al lonen ten opzichte van de bijstand.
• Oudere medewerkers zijn niet duurder meer als jongeren om te ontslaan.
• De markt wordt zo flexibel dat het geen zin meer heeft om mensen na 3 contracten te ontslaan voor 3 maanden.
• Om arbeiders uit andere landen te halen betaal je als werkgever een toeslag voor de eerste paar jaar dat ze hier werken. (Dit is best rechtvaardig want de kans dat ze meer gebruik maken van sociaal voorzieningen is hoger. Mensen die uit de bijstand komen zijn zo goedkoper als MOE landers.)
• De belasting op arbeid daalt voor lage inkomens.
• Scholieren gaan ook een beetje belasting betalen. Het minimumloon voor ze gaat ook omhoog.(Mensen in de bijstand hebben terwijl ze ook in de AH kunnen werken is ook zonde)
• Werkloze(WW-ers) kunnen ook gewoon tijdelijk werken voor een lager salaris als ze eerst hadden en er niet op achteruit gaan.(Mensen die langdurig thuis zitten verliezen hun waarde voor de arbeidsmarkt snel).
nee, en ik had een prepaid mobieltje, de kinderen hadden er geen, en we waren niet veel kwijt aan gas en licht enz.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ja, maar dan hadden jullie geen hd pakket bovenop de 80 standaard zenders, en ook echt niet allemaal een smartphone.
Ja zo kan ik het ook!!
Alles bij elkaar 50% lager. SOmmige dingen 20% andere wee 75% en andere weer 60%. Als ik al mijn kosten optel en vergelijk met de kosten van het nibud is het ongeveer 50% lager.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Eeuh wat, waar haal je die 50% vandaan? Nou ken ik natuurlijk je gezinssamenstelling niet, maar zelfs met de duurste berekening van ze met 3 oudere kinderen kom je niet aan die 50%. Of was het je ontgaan dat een meerpersoonshuishouden tot ruim een kwart goedkoper uit is? Als je kinderen nog jong zijn, een kleintje en 2 van onder de 9 jaar zit je er een paar tientjes onder. En tja, je weet dat het Nibud rekent met gemiddelden? Wees blij dat bij jou thuis iedereen gezond is en alles kan verdragen en jij daarom uitkomt aan de onderkant van dat gemiddelde!
Er is in 4 jaar tijd véél veranderd.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik kon tot 4 jaar geleden met twee kinderen en n huurhuis prima rondkomen met 1200 euro. Én leuke dingen doen.
Drie personen dus.
ja, klopt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:09 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Er is in 4 jaar tijd véél veranderd.
Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:14 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, klopt.
Dan nog denk ik dat je met 1800 euro wel rond moet kunnen komen met z'n vieren.
Klinkt goedquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:46 schreef Arduino het volgende:
[..]
Dat bedrijven dat niet doen is onder andere op te lossen met de vetgedrukte punten uit mijn originele post, die ik even onderaan heb gezet.
Verder was ik deze nog vergeten:
• Mensen die vanwege een niet-werk gerelateerde ziekte ziek worden na zeg 3 maanden door de staat van inkomsten voorzien. Nu is dit 2 jaar. Wat bij oudere mensen een groot risico is.
• In CAO worden geen toeslagen meer gerekend voor het simpel weg ouder zijn.
• De invloed van dienstjaren in CAO's wordt sterk beperkt.
Bedenk trouwens ook dat in de V.S. gepensioneerde achter de kassa tassen in konden pakken voor mensen. Dit doet in Nederland iedereen zelf. En wij zouden dan geen ouder iemand achter de kassa kunnen hebben?
Het zijn echt de overheidsregels en CAO regels die de markt maken.
Even voor de duidelijkheid mensen van 70 jaar die moeten werken voor hun medicijnen is niet iets wat ik wil in Nederland. Gelukkig komt dit voor zover ik weet niet voor in Nederland.
[..]
Dat was dan wel zonder de huurtoeslag, kinderbijslag, alleenstaande ouderkorting, kinderalimentatie e.d. zeker? Anders heb je je kinderen willens en wetens tekort gedaan door geen aanvullende bijstand te vragen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Drie personen dus.
http://www.intermediair.n(...)an-oudere-werknemersquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Precies.
In dit geval - imago.
quote:Om tegenwicht te bieden tegen de vaak genoemde problemen met ouderen, wordt steeds vaker van de voordelen gesproken die oudere (46+) ten opzichte van jongere werknemers zouden hebben. Hoewel ouderen minder gemotiveerd zouden zijn om te presteren, staat daar volgens een onderzoek van het Belgische Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKS) tegenover dat ouderen kritischer zijn en vooral minder arrogant dan jongeren.
Ook Mediamovers, een loopbaanadviesbureau, komt met een hele rits voordelen die oudere werknemers zouden meenemen. Een greep: ondanks de jaren verzuimen ze minder vaak dan jongeren, zijn ze sociaal vaardiger, loyaler, hebben ze meer zelfkennis, zijn ze voorzichtig en minder carrièregericht. Ze zullen niet zo snel naar een andere werknemer overstappen om 100 euro salarisverschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |