je vergeet de toeslagen die je krijgt als je werkt....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat zielig voor al die mensen die wel 40 uur per week kromliggen voor datzelfde loon als een ander krijgt voor bankzitten voor de TV van de overheid dan, nietwaar?
Geen wonder dat ze niet van de reet komen om te werken.
Dat wordt ook gezegd.... het is echt niet alsof je niet allebei sollicitatieplicht hebt als je als gezin in de bijstand zitquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Of niet. Dat laatste. Dan moet je dus gewoon rondkomen van minder dan 2000 netto. Anders kun je bij een gezin in de bijstand ook wel gaan zeggen dat 1 van de 2 kan werken.
Dat doet men wel. En men werkt dan full time.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze tellen hun HRA of huurtoeslag ook niet bij hun inkomen op? En de kinderbijslag? En alle andere subsidies die ze van de overheid krijgen?
Ja. Dus? Dan verdient men meestal zelfs minder.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als 1 van de 2 werkt in bijstand, vervalt de bijstand
Welke toeslagen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je vergeet de toeslagen die je krijgt als je werkt....
iets van appels en peren...
3 brieven schrijven per week. Nou nou. Ctrl c ctrl v en de naam van het bedrijf veranderenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt ook gezegd.... het is echt niet alsof je niet allebei sollicitatieplicht hebt als je als gezin in de bijstand zit
1persoon alleen in de bijstand krijgt 50% van het minimumloon.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat doet men wel. En men werkt dan full time.
Lees je reactie nog eens....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:52 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Dus? Dan verdient men meestal zelfs minder.
Dat boeit me niet eens, het gaat erom dat bij deze Nibudberekening werkelijk iedere cent die binnenkomt is meegerekend.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De HRA. De bijstand voor de rijken. Kunnen we daar niet een tegenprestatie voor eisen? Een paar honderd euro HRA is toch wel goed voor een paar konten van oudjes wassen, op wekelijkse basis.
kindgebonden budget...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welke toeslagen?
Die paar tientjes voor zorg en wellicht HRA als je een koopwoning hebt, nou nou vetpot hoor.
Ik heb ook niets tegen bijstand. Ik geloof best dat men verplichtingen heeft. Het gaat mij over het bedrag.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt ook gezegd.... het is echt niet alsof je niet allebei sollicitatieplicht hebt als je als gezin in de bijstand zit
Per dag. Daarnaast huisbezoeken, geen geld meer van familie mogen krijgen, je whereabouts opgeven en elke baan aan moeten nemen die de gemeente je biedt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
3 brieven schrijven per week. Nou nou. Ctrl c ctrl v en de naam van het bedrijf veranderen
Met daarbij nog het feit dat die groep meestal 42% tot 52% belasting betaalt over delen van hun inkomen, met dank aan de afgunstpartijen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welke toeslagen?
Die paar tientjes voor zorg en wellicht HRA als je een koopwoning hebt, nou nou vetpot hoor.
Dat zal best. Daar gaat het mij ook niet om. Waar het mij om gaat is dat het Nibud regelrechte onzin de wereld inslingert.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Per dag. Daarnaast huisbezoeken, geen geld meer van familie mogen krijgen, je whereabouts opgeven en elke baan aan moeten nemen die de gemeente je biedt.
Zoals eerder gezegd, de controle in de bijstand is goed genoeg.
Ahja dat maakt alle verschil van de wereld.quote:
Laat ik iemand uit mijn omgeving als vb nemen. Die werkt in de horeca.....full time. Ze verdient ca. 1450 p/m. Ook als zij een gezin zou hebben.quote:
Dat doe ik met liefde. Mag nog wel iets meer omhoog van mij.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met daarbij nog het feit dat die groep meestal 42% tot 52% belasting betaalt over delen van hun inkomen, met dank aan de afgunstpartijen.
Heb je zelfhaat ofzo? Ben je wel helemaal lekker? 52% belasting betalen is gewoon pure diefstalquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat doe ik met liefde. Mag nog wel iets meer omhoog van mij.
Men werkt fulltime, rekent alle toeslagen en HRA enz. mee en heeft als gezin minder dan ¤ 1.800?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat doet men wel. En men werkt dan full time.
Kindgebonden budget is niet voor de kinderopvang, daar is kinderopvangtoeslag voor.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ahja dat maakt alle verschil van de wereld.
Zeker omdat je als gemiddeld werkend gezin alles daarvan er door moet jensen aan opvang.
Heb ik ook al aangekaart. In de bijstand hoef je je kinderen niet in de kinderopvang te trappen. Is nog goed voor het kind ook. Kan het lekker lang buitenspelen enzo. Is ook goed voor de ontwikkeling van het kind.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ahja dat maakt alle verschil van de wereld.
Zeker omdat je als gemiddeld werkend gezin alles daarvan er door moet jensen aan opvang.
En die is flink gekrompenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kindgebonden budget is niet voor de kinderopvang, daar is kinderopvangtoeslag voor.
Misschien. Dat is wat zij verdient. Tel er wat aan toeslagen bij op. Ze komt niet aan 1800 netto. Ook omdat zij op de vrije markt moet huren trouwens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Men werkt fulltime, rekent alle toeslagen en HRA enz. mee en heeft als gezin minder dan ¤ 1.800?
Dan werkt men onder het minimumloon.
Je weet net zo goed als ik dat dat totaal niet "afdoende" is, en derhalve gewoon opgaat aan opvang.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kindgebonden budget is niet voor de kinderopvang, daar is kinderopvangtoeslag voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |