![1b1Qqnvl.jpg]()
Zo, deze week is weer aanbeland op de woensdag, dus het is weer tijd voor een nieuwe shave!
Dit keer weer een oude vriend uit het stof getrokken....
Setup:
Muhle R41 (2011 model) met Pearl handle in de Pearl stand met Peronna Platinum Chrome (vers)
Muhle Silvertip Fibre
Calani Highland Honey scheerzeep
BAUME.BE ASB
Ik heb de Calani eigenlijk heel erg lang links laten liggen omdat ik moeite had om er veel schuim vanaf te krijgen. Die keren dat ik m wel gebruikt heb kreeg ik er gewoon niet voldoende vanaf om tevreden over te zijn.
Maar nu wilde ik eens kijken of het met de Muhle Silvertip beter kon....
De Calani Highland Honey ruikt, zoals je wel kan raden, naar honing.
Echt mierzoet, niet overdreven aanwezig, maar je ruikt m goed,
Ook als ie opgeklopt is ruikt de zeep nog lekker!

Wat het opkloppen betreft, ik had de puck terwijl ik stond te douchen even laten weken in een laagje water om de zeep wat zachter te maken.
En dat heeft zeker weten goed geholpen!
Zeep opkloppen ging voorheen niet zo lekker, schuimde wel, maar bleef gewoon altijd maar net genoeg over om 2,5 passes uit de kwast te halen en dan was de koek wel op. Nu met de Silvertip Fibre ging het al een stuk beter. Zeep schuimde lekker op, werd lekker dik en vulde grofweg mn halve kom. Dik voldoende voor een pass of 6 denk ik (y) De zeep heeft overigens ook een heerlijke slick en is voor de huid bijzonder zacht mag ik wel zeggen

Scheren ging verder met de huidige combo ook erg lekker, mooi 3 passes kunnen doen zonder enige vorm van irritatie of schade.
Prachtig BBS resultaat en vrij comfortabel ook nog.
Na het scheren een flinke drup BAUME ASB opgedaan.
(dit vond ik van al mn ASB's wel het beste erbij passen)
Nou maar lekker in het zonnetje gaan genieten van deze dag!
Fijne woensdag allemaal!