Ik kan iemand die zijn tanden poetst na het 1e schuim, zelf ben ik een kopschuimer en zal de zeep ook wel een minuut of wat op mijn gezicht zitten voor ik begin te scheren.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:39 schreef THEFXR het volgende:
Hoe lang laten jullie het eerste schuim inwerken?
Google zegt dat de knot het volgende is:quote:Op zondag 30 maart 2014 18:36 schreef Ubershave het volgende:
Heren, ik heb een vraagje.
Maatje van me heeft net een nieuwe scheerstandaard gekocht. Nou issie ook meteen op zoek naar een nieuwe kwast. Alleen moet ie wel in de standaard passen natuurlijk.
Binnenmaat van de standaard is 26mm.
Weten jullie of de volgende kwasten passen?
Simpsons Berkeley, Commadore, Colonel
Mulhe Silvertip 91K257
Muhle Silvertip Fibre 33K257
Alvast bedankt voor de informatie!
Dagelijks op een strop met leer/canvas.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:26 schreef ShevaJB het volgende:
Hoe kan ik m'n open mes het beste scherpen? Door een scheerriem te gebruiken of dmv een Belgische wetsteen?
Dat is juist het punt, ik heb net een mes gekocht en ben nu aan het beslissen of ik een riem of een steen aanschaf. Aangezien ik complete beginner ben heb ik eerst een tweedehands exemplaar gekocht, om te zien of het bevalt.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:28 schreef znarch het volgende:
[..]
Dagelijks op een strop met leer/canvas.
Indien dat niet meer voldoende werkt kan je stroppen op een spanriem/strop met pasta.
Pas als dat niet meer werkt is een steen nodig.
Hoe onderhoud je je mes nu?
Een mes moet dagelijks (off igg voor/na elk gebruikt) gestropt worden. Hiervoor heb je geen steen nodig.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:52 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, ik heb net een mes gekocht en ben nu aan het beslissen of ik een riem of een steen aanschaf. Aangezien ik complete beginner ben heb ik eerst een tweedehands exemplaar gekocht, om te zien of het bevalt.
Als het echt maar om te proberen is kun je een riem lenen ofzo?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:26 schreef ShevaJB het volgende:
Ik heb een A. Uyttenbroeck mes uit Brussel gekocht. Deze naam staat in het mes zelf gegraveerd. De verkoper gaf in het mailtje aan dat ik er nog wel een riem bij moest halen. Het mes is scheerklaar gemaakt en ziet er nog goed uit. Wellicht dat een riem dus inderdaad de beste optie is nu.
als ik jouw facebook zo bekijk, dan kan je bijna een 2e hypotheek afsluiten aan al die spullen. Wat ben jij kwijt zo per maand?quote:
Dat is precies wat ik ook altijd denk wanneer ik lees hoeveel hij wel niet koopt, want Ubershave heeft nogal een dure smaakquote:Op dinsdag 1 april 2014 08:53 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
als ik jouw facebook zo bekijk, dan kan je bijna een 2e hypotheek afsluiten aan al die spullen. Wat ben jij kwijt zo per maand?
Gaat vanzelf over.quote:Op dinsdag 1 april 2014 08:53 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
als ik jouw facebook zo bekijk, dan kan je bijna een 2e hypotheek afsluiten aan al die spullen. Wat ben jij kwijt zo per maand?
Mij lijkt het ondanks het ruilen en verkopen dat je toch veel geld verliest iedere keer? Want in de prijsklasse waar jij in koopt is het niet zo makkelijk om minimaal dezelfde prijs te vragen als dat jezelf betaalde.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:37 schreef Ubershave het volgende:
Veel ruilen, veel verkopen en van dat geld weer zepen kopen om uit te proberen...zo moeilijk is dat niet hoor
@ Rumii: Welke zeep gaat het om?
tot dusver "goedkoper" scheren.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:20 schreef THEFXR het volgende:
vandaag een Feather AS-D2 Stainless Safety Razor gekocht![]()
[ afbeelding ]
Volledig stainless krabbertje. Van de top tot de steelquote:Op dinsdag 1 april 2014 23:06 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
tot dusver "goedkoper" scheren.
Waarom moet dat ding zo duur zijn?
Bloed, zweet en tranenquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:52 schreef doctor.starbucks het volgende:
[..]
echt hoe krijg je het voor elkaar!
Stick van Arkoquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:37 schreef Ubershave het volgende:
Dure smaak valt wel mee, zo'n beetje alle zepen zijn voor onder de 15 euro wel gekocht op 2 a 3 uitzonderingen na. Sommige komen uit een ruiltje met iemand. Ik ben idd niet van het zeepjes voor een euro idee nee.
Veel ruilen, veel verkopen en van dat geld weer zepen kopen om uit te proberen...zo moeilijk is dat niet hoor
@ Rumii: Welke zeep gaat het om?
Nee, dan worden de baardharen alleen warm, niet zacht.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:40 schreef hafez1234 het volgende:
Dit klinkt misschien raar. Voor een goede scheerbeurt hoor je je gezicht eerst te verwarmen met warm water. Ik vroeg me af of je je gezicht ook kunt verwarmen door met een föhn erop te blazen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |