Was volgens mij de insteek maar is niets verplicht en zoquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:16 schreef Buffell het volgende:
[..]
Oh, is dit een hulptopic voor vragen enzo?
Had ik niet begrepen. In dat geval heb ik niks gezegd!
Jij neemt het er wel van! Genieten geblazen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:49 schreef jvo91 het volgende:
Lees al ff mee leuk topic! ga me er ook maar eens mee bemoeien![]()
O: Havermout met soya melk (unsweeted) mango, blauwe besjes, krenten, chiazaad en lepeltje pindakaas
T: koffie met sneetje peperkoek
L: 1 snee speltbrood met zalm, ijsbergsla, zoete paprika en komkommer
1 snee speltbrood met kipfilet, kaas en basilicum
2 rijstwafels 1 met appelstroop en 1 met nutella
T: banaan (met pindakaas en kokossnippers) pindakaas addict![]()
D: Preisoep en andijvie stamppot met spekjes en tomaat
T/dessert: Griekse yoghurt met appel en kaneel (na 2 uur wandelen)
T: koffie met klein sneetje home made bananenbrood
(heb vandaag 2 uur gewandeld en 2 uur post bezorgd (fiets)) dus was hungry!!
Lekker lijstje!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:49 schreef jvo91 het volgende:
Lees al ff mee leuk topic! ga me er ook maar eens mee bemoeien![]()
O: Havermout met soya melk (unsweeted) mango, blauwe besjes, krenten, chiazaad en lepeltje pindakaas
T: koffie met sneetje peperkoek
L: 1 snee speltbrood met zalm, ijsbergsla, zoete paprika en komkommer
1 snee speltbrood met kipfilet, kaas en basilicum
2 rijstwafels 1 met appelstroop en 1 met nutella
T: banaan (met pindakaas en kokossnippers) pindakaas addict![]()
D: Preisoep en andijvie stamppot met spekjes en tomaat
T/dessert: Griekse yoghurt met appel en kaneel (na 2 uur wandelen)
T: koffie met klein sneetje home made bananenbrood
(heb vandaag 2 uur gewandeld en 2 uur post bezorgd (fiets)) dus was hungry!!
quote:
Van de Duitsers die hier rondlopen hoor ik wisselende verhalen: sommige lunchen warm, sommige lunchen met boterhammen. Maar de meeste inderdaad warm.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:22 schreef Probability het volgende:
Vraagje.. Hoe zit het met lunch/avond eten etc in Duitsland? Is dat hetzelfde als in Nederland?
Dus 7 uur - boterhammen
12 uur - boterhammen
6 uur - avondeten
Ik dacht 's middags warm eten?
HA! Ja had een discussie en wist wel dat de Duitsers daarin verschillen !quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:46 schreef loveli het volgende:
Of 2 keer warm, of idd 'Abendbrot'. Maar zo noemen ze het ook als het avondeten warm is. En 'ze' kijken toch anders naar groente. Het is niet zo vanzelfsprekend als hier dat je een dagelijkse portie echte groente bij je warme maaltijd eet.
En om in het Duitse thema te blijven, de schoenen zijn van Peter Kaiser. Voorlopig kan ik er vooral naar kijken.
Ook dat verschilt, ik heb plekken gehad waar het juist om 9 uur was, maar ook waar ze het om 11 uur deden (en dan half 1 lunch) etcquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:14 schreef Probability het volgende:
[..]
HA! Ja had een discussie en wist wel dat de Duitsers daarin verschillen !
Dus een kopje koffie na de lunch is niet per se vanzelfsprekend (hadden het over koffie drinken en lunchen. In Nederland is standaard om 10 uur bakje koffie)
Ik zou het zelf niet eens weten, ja 's ochtends vroeg voor/na m'n ontbijt.. Maar dat is misschien meer Amerikaans?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:18 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ook dat verschilt, ik heb plekken gehad waar het juist om 9 uur was, maar ook waar ze het om 11 uur deden (en dan half 1 lunch) etc. Ik zie de Duitsers en Zwitsers hier inderdaad meestal een kop koffie drinken na het lunchen, en om 4 uur.
De meeste eten warm. Of niet. Of brood.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:22 schreef Probability het volgende:
Vraagje.. Hoe zit het met lunch/avond eten etc in Duitsland? Is dat hetzelfde als in Nederland?
Dus 7 uur - boterhammen
12 uur - boterhammen
6 uur - avondeten
Ik dacht 's middags warm eten?
Niet etenquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De meeste eten warm. Of niet. Of brood.
Maar meestal gaat de voorkeur toch wel uit naar warm.
Koffie is meestal 's middags (15.00 - 17.00 Uhr). Mit Kuchen.
Ben wel benieuwd hoe jij mij zou lezen;quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:54 schreef An24 het volgende:
Je kan heerlijk eten in Duitsland, maar voor groenten moest ik in Berlijn mijn best doen...![]()
Ff paar dagen niet gepost, lekker bezig met van alles. Alles goed hier slankies? Hadden jullie ook stemproblemen? Duurde even voor ik er uit was met de partij. Voor het persoontje heb ik de foto's erbij gepakt en mijn non verbale skills ingezet
Ohw lijstje:
O: een gekookt eitje en een speltboterham met nutellathee met melk
L: een salade met gemengde sla, komkommer, paprika, gerookte kip en dressing ( zo'n bak van de hema)
T: 2 theelepels nutella![]()
D: aardappelen, spinazie, kaas, appelmoes
T: griekse yoghurt met wat suiker
B: totaal 40 min. Wandelen, naar en van yoga
S: 75 min. Yoga
Hahaquote:Op woensdag 19 maart 2014 18:05 schreef Probability het volgende:
Dus morgen geef ik weer een super gestructureerd antwoord, nu even langs de visjes lopen en voor het nijlpaard stemmen
haha ja, is niet dagelijks dit!quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:26 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Jij neemt het er wel van! Genieten geblazen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |