Aan de 'FM' aansluitingen. Vermoedelijk werkt het al als je in één van de connectors een flink stuk draad doet (dan kan je in elk geval de sterkere, landelijke zenders ontvangen), mooier is om een dipool te gebruiken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:26 schreef Miniem het volgende:
Ik heb een tuner met onderstaande aansluitingen.
Coaxsignaal hebben we niet meer, dus nu moet het via een kabeltje of antenne o.i.d.
Wat moet ik hebben en waar moet ik het aansluiten?
[ afbeelding ]
Ik heb al zon lintantenne, maar geen idee hoe en waar ik deze moet aansluiten..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:39 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Aan de 'FM' aansluitingen. Vermoedelijk werkt het al als je in één van de connectors een flink stuk draad doet (dan kan je in elk geval de sterkere, landelijke zenders ontvangen), mooier is om een dipool te gebruiken.
Bijvoorbeeld deze, die heeft zelfs een coax stekker.
Als je (pas) van de kabel af bent en nu uit de ether gaat ontvangen, hou er dan wel rekening mee dat je je favoriete zenders vermoedelijk op een andere frequentie gaat vinden.
Als er een coax stekker aan zit in het coax-gaatje, anders in de twee 'FM' aansluitingen (elk gat één draad, hoe om maakt niet zo veel uit. Daarna de antenne horizontaal uitstrekken zodat je een soort T vorm hebt)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik heb al zon lintantenne, maar geen idee hoe en waar ik deze moet aansluiten..
Wat moet eraan dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:43 schreef wel.o.k het volgende:
die 2 zwarte "knopjes" moet je hebben.
waar 300ohm tussen staat.
Aan die lintantenne wel, maar die kan niet in die coaxaansluiting van de tuner. dit is nog een schroefdraadcoaxaansluiting die op de tuner zit.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:44 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Als er een coax stekker aan zit in het coax-gaatje, anders in de twee 'FM' aansluitingen (elk gat één draad, hoe om maakt niet zo veel uit. Daarna de antenne horizontaal uitstrekken zodat je een soort T vorm hebt)
hoeveel ohm is zo'n lintantenne?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik heb al zon lintantenne, maar geen idee hoe en waar ik deze moet aansluiten..
75.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:48 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
hoeveel ohm is zo'n lintantenne?
kun je op die antenne geen andere connector zetten?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:46 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wat moet eraan dan?
[..]
Aan die lintantenne wel, maar die kan niet in die coaxaansluiting van de tuner. dit is nog een schroefdraadcoaxaansluiting die op de tuner zit.
jupquote:
een vrouwtjequote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:00 schreef kingjotte het volgende:
Dat hangt er vanaf wat er aan die lintkabel zit.
Volgens mij niet, maar ik moet dus een mannelijke f connector en een mannelijke coax verloopstuk hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:03 schreef kingjotte het volgende:
[..]
En dat ding op de foto is een mannetje (de kant die ik niet kan zien)?
Dan past het in ieder geval in elkaar en dat leek me in ieder geval wel handig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:04 schreef Miniem het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar ik moet dus een mannelijke f connector en een mannelijke coax verloopstuk hebben.
Wat werkt er niet goed? Geen ontvangst? Storing? Stoppen springen er uit? Marsmannetjes?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:06 schreef Miniem het volgende:
Ik heb het ook al een keer zo aangesloten. en dan de lintantenne in T vorm. Maar dat werkt niet goed. vrouwtje van lintantenne in mannetje coax -> kabel -> mannetje f connector in vrouwtje f connector tuner.
[ afbeelding ]
Ontvangst is heel weinig, als je door de kamer loopt valt het weg. Of als je vlakbij zit en achter de laptop zit en scrolt dan stoort hij flink.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:19 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Dan past het in ieder geval in elkaar en dat leek me in ieder geval wel handig.
[..]
Wat werkt er niet goed? Geen ontvangst? Storing? Stoppen springen er uit? Marsmannetjes?
Kan ook aan die coax kabel liggenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:26 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ontvangst is heel weinig, als je door de kamer loopt valt het weg. Of als je vlakbij zit en achter de laptop zit en scrolt dan stoort hij flink.
als ik thuis op de bank zit moet ik soms mijn arm omhoog steken om weer radio te krijgenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:26 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ontvangst is heel weinig, als je door de kamer loopt valt het weg. Of als je vlakbij zit en achter de laptop zit en scrolt dan stoort hij flink.
De meeste lintantennes zijn 300 Ohm.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |