abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137876796
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De overheid is veel te log om te kunnen besluiten of iemand zich al dan niet moedwillig aan het staatsinfuus hangt.
En als iemand anders, ver weg, dit besluit kan het besluit ook fout zijn met alle gevolgen van dien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:22:37 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137876804
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De tegenprestatie is de sollicitatieplicht!
Met 100.000 vacatures op 600.000 mensen? Dan kan je gaan solliciteren tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen. In de tussentijd kan er best wat gedaan worden toch :)
pi_137876828
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Met 100.000 vacatures op 600.000 mensen? Dan kan je gaan solliciteren tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen. In de tussentijd kan er best wat gedaan worden toch :)
Ja verder solliciteren. De situatie die jij schetst is niet blijvend.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137876835
quote:

[..]

Zoals wat, leren grassprietjes knippen?
pi_137876857
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

nee, wasknijpers in elkaar zetten of gaten graven, en die weer dicht gooien om weer opnieuw te graven. :')
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:25:30 #106
396550 Richestorags
pi_137876908
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

Jij haalt anekdotes aan om je stellingen te staven. Iedereen met een beetje verstand snapt dat er meer mensen in Nederland zijn dan jouw broers Henk & Jan-Pieter.
Ik heb geen broers. En als ik ze zou hebben zouden ze niet Henk en Jan-Pieter heten. Ik heb het ook over de andere groep mensen, die m.i. best een tegenprestatie mag leveren.

quote:
Je bent eigenlijk net een soort Wilders; iemand die constateert dat er overlastveroorzakende Marokkanen bestaan en daarom graag minder Marokkanen wil in Nederland.
Derde ad-hominem. Kennelijk is het erg moeilijk om gewoon te discussiëren.

quote:
Generaliseren heet dat en het komt enorm dom over.
Gelukkig getuigt het tot drie maal toe op de man spelen van een groot intellect :')

quote:
Ga er maar eens over nadenken als je straks weer bij je pappie achter in de Mercedes zit na afloop van je paardrijles.
Correctie, vierde ad-hominem. Mijn pappie heeft geeneens een rijbewijs, en mijn ouders bezitten geen Mercedes. Paardrijles? Waar zie je me voor aan?
pi_137876944
quote:

[..]

Wat dan ? Werk dat niet bestaat ? Gratis werken, waardoor er nog meer bijstandsgerechtigden bijkomen ?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:26:48 #108
396550 Richestorags
pi_137876952
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Graffiti verwijderen, peilbuizen inmeten, dijkinspecties, plantsoenen bijhouden.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:27:02 #109
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137876960
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar met name de Jan-Pieters hebben de samenleving veel schade berokkend. Voordat mensen denken dat ik die bescherm, ik ben van mening dat die keihard aangepakt moeten worden. Het moge zo zijn dat de Henk's in de minderheid zijn, ook dat betwist ik niet, het enige wat ik betoog is dat mensen die in de bijstand zitten best een tegenprestatie mogen leveren. En dat het zitten in de bijstand ook het maken van harde keuzes vergt (huisdier wegdoen). Het kan niet zo zijn dat de maatschappij voor jouw huisdier gaat betalen. Noem me maar asociaal, noem me maar individualistisch.
Ze mogen best een tegenprestatie leveren als ze naar de CAO betaald worden waar ze die tegenprestatie voor doen. En waar moeten ze hun huisdier dan dumpen? Asiels zitten overvol dus aan de boom dan maar ergens in het bos of langs de snelweg ergens? Verder vind ik die voedselbank voor dieren een heel goed initiaitief. Juist om te voorkomen dat mensen die opeens financieel in een mindere situatie zitten, hun huisdier massaal gaan dumpen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_137876990
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Graffiti verwijderen, peilbuizen inmeten, dijkinspecties, plantsoenen bijhouden.
Ah, dus werk van andere inpikken?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:28:15 #111
424378 HarryBauer247
De werkende bouwer
pi_137877012
Laat ook maar eens kijken naar werkenden die niet rond komen.
In de bijstand heb je vaak zoveel voordelen dat het niet loont om te gaan werken. Vooral voor alleenstaande ouders die een hogere uitkering krijgen (terwijl ze zelf gekozen hebben voor een kind en daar ook al kinderbijslag en alimentatie voor krijgen). Dan kun je ook nog vrijstelling krijgen voor gemeentelijke lasten. Dan ga je werken en ga je er op achteruit.

Zouden mensen in de bijstand het slechter hebben dan iemand met dezelfde gezinssamenstelling, kosten e.d. voor minimumloon werkt? Die verdient meer maar heeft geen recht meer op vrijstellingen van gemeentelijke belastingen, waterschap, afvalstoffenheffing e.d. en krijgt minder zorg, huurtoeslag en kindgebonden budget.
Ook de inkomstenbelasting is gestegen waardoor werken minder loont.

Niet dat het een pretje is in de bijstand. Maar ik denk niet dat dit zozeer ligt aan de hoogte (laagte?) wat de bijstand zelf maar van stijgende lasten.
Vaste lasten als huur, energie, water en brandstof zijn behoorlijk gestegen de laatste jaren. Met veel meer dan de inflatie. Sociale huurwoningen dreigen zelfs onbetaalbaar te worden voor de doelgroep voor wie ze zijn bedoeld. Hoge huren van 500 Euro zijn tegenwoordig normaal in de 'sociale' sector voor een eenvoudig appartement voor 1 of 2 personen.
En als je even uitgaat van bijstandsnorm van iets meer dan 800 Euro dan is dat een flinke hap uit het inkomen, ook al gaat er wat huurtoeslag vanaf.

Ik noem brandstof als vaste last omdat ik het hebben van een auto als een standaard voorziening zie net als een koelkast of wasmachine. Ook geeft een auto veel meer kansen op werk (je kunt in een groter gebied zoeken en bent veel mobieler en kunt ook op plekken komen die te ver zijn om te fietsen of niet met OV te bereiken zijn vanuit je eigen woonplaats).

Het ligt er ook aan waar je woont of een inkomen voldoende is. In een grote stad als Amsterdam zijn de lasten hoger dan in een kleinere plaats. Helaas kun je tegenwoordig niet kiezen waar je woont, je moet vaak erg lang ingeschreven zijn om een betaalbare woning te krijgen en soms heb je alleen recht op een woning als je al in die regio woont. Urgentie krijgen is erg lastig. Dus als je in Amsterdam woont en in de bijstand komt kun je niet zomaar even verhuizen naar een goedkopere gemeente.

De bijstand moet niet omhoog maar de lasten moeten omlaag. Op water en energie alleen 6% of zelfs 0% BTW en niets meer (geen energiebelasting e.d.) het gaat om een eerste levensbehoefte.

Huren moeten ook weer betaalbaar worden. Betaalbare prijzen zijn 250 Euro voor een 2-kamerappartement, tot 350 Euro voor een 3-kamerappartement en tot 400 Euro voor een eengezinswoning.

Verder moet werken weer lonen door middel van een zeer hoge arbeidskorting en veel lagere inkomstenbelasting (vooral de eerste schijf).
The safe Mascot.
pi_137877016
quote:

[..]

Kijk, ik wil echt serieus heel graag begrip hebben voor dit standpunt. Maar feit blijft dat dit alleen maar ten koste zal gaan van bestaande banen, iets wat ook al door een andere user is aangetoond. Wil je dat echt? Met alle respect, maar dan pleit je dus voor het gebruiken van het laatste vangnet voor mensen zonder werk om meer mensen in dat vangnet te werpen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137877017
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef Barbusse het volgende:
Ik persoonlijk vind de vernedering van in de bijstand zitten met weinig kans er weer uit te komen terwijl de "hardwerkende Nederlander" je aanziet voor een luie pauper al prestatie genoeg eigenlijk....
Het getuigt van keiharde afgunst. Een tegenprestatie van bijstandsgerechtigden eisen zou je alleen enigszins redelijk kunnen noemen als iedereen in Nederland met een pistool op z'n kop wordt gedwongen te werken. Kennelijk zijn er heel veel mensen in Nederland die iets doen wat ze helemaal niet willen.
pi_137877044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn allemaal allang uitbesteed aan partijen die daar hun geld mee verdienen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:30:53 #115
396550 Richestorags
pi_137877096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah, dus werk van andere inpikken?
Jij weet niet waar je het over hebt. Peilbuizen inmeten gebeurt door vrijwilligers en bijna alle tijdreeksen vertonen gaten doordat vrijwilligers niet altijd kunnen. Nederland staat bomvol met peilbuizen. Kan je heel wat mensen op zetten. Het dijkleger van een waterschap bestaat ook uit vrijwilligers en doet dijkinspecties, broodnodig in Nederland. Graffiti wordt nu verwijderd door bureau HALT, en er is nog genoeg graffiti te verwijderen. Ik weet niet of jij wel eens door grote steden hebt gelopen? In grote steden is er dusdanig veel groen dat niet alle groen op tijd is bijgehouden. In bejaardentehuizen moeten nu verpleegsters wasjes draaien omdat er te weinig personeel is. Als je dat mensen uit de bijstand laat doen kunnen de verpleegsters weer het werk doen waarvoor ze opgeleid zijn.
pi_137877114
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn allemaal allang uitbesteed aan partijen die daar hun geld mee verdienen.
Ah, die kunnen dan mooi de bijstand in. Is immers goedkoper dan het minimumloon.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:31:23 #117
396550 Richestorags
pi_137877116
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bullshit, lees post hierboven.
pi_137877129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jij weet niet waar je het over hebt. Peilbuizen inmeten gebeurt door vrijwilligers en bijna alle tijdreeksen vertonen gaten doordat vrijwilligers niet altijd kunnen. Nederland staat bomvol met peilbuizen. Kan je heel wat mensen op zetten. Het dijkleger van een waterschap bestaat ook uit vrijwilligers en doet dijkinspecties, broodnodig in Nederland. Graffiti wordt nu verwijderd door bureau HALT, en er is nog genoeg graffiti te verwijderen. Ik weet niet of jij wel eens door grote steden hebt gelopen? In grote steden is er dusdanig veel groen dat niet alle groen op tijd is bijgehouden. In bejaardentehuizen moeten nu verpleegsters wasjes draaien omdat er te weinig personeel is. Als je dat mensen uit de bijstand laat doen kunnen de verpleegsters weer het werk doen waarvoor ze opgeleid zijn.
Allemaal prima, maar betaal ze overeenkomstig CAO.
pi_137877131
quote:

[..]

Je kan ook stellen dat die bedrijven, die daar verantwoordelijk voor zijn, dit eens fatsoenlijk betalen zodat ze wel mensen krijgen om dit werk te doen. Waarom moet alles met vrijwilligerswerk gebeuren?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:32:24 #120
396550 Richestorags
pi_137877141
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Kijk, ik wil echt serieus heel graag begrip hebben voor dit standpunt. Maar feit blijft dat dit alleen maar ten koste zal gaan van bestaande banen, iets wat ook al door een andere user is aangetoond. Wil je dat echt? Met alle respect, maar dan pleit je dus voor het gebruiken van het laatste vangnet voor mensen zonder werk om meer mensen in dat vangnet te werpen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Dat is pertinent onwaar. Velen hier in dit topic weten juist niet waar ze het over hebben. De klusjes die ik opnoemde worden juist door vrijwilligers / taakstrafgerechtigden gedaan.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:33:18 #121
396550 Richestorags
pi_137877166
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Allemaal prima, maar betaal ze overeenkomstig CAO.
Van welke oneindige geldbron? Waarom denk je dat dit soort dingen door vrijwilligers / taakstrafdeliquenten moeten worden gedaan :')
pi_137877172
quote:

[..]

Onzin. In de zorg is genoeg personeel, het ontbreekt aan goed beleid. Verpleegsters moeten nu inderdaad wasjes draaien wat de huishoudelijke hulp voorheen deed alleen niet omdat de huishoudelijke hulp ergens anders een baan heeft gevonden, maar omdat de huishoudelijke hulp is weggesneden en men vindt dat gediplomeerd personeel dit weer moet doen. Als je die huishoudelijke taken door bijstandsgerechtigden laat doen betekent dat dat er weer meer verpleegsters weggesneden kunnen worden. Je komt altijd uit op het verdringen van reguliere plekken.
pi_137877173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is pertinent onwaar. Velen hier in dit topic weten juist niet waar ze het over hebben. De klusjes die ik opnoemde worden juist door vrijwilligers / taakstrafgerechtigden gedaan.
Dus je pikt het werk in van vrijwilligers, die dit werk met liefde doen en zo worden weggedrukt door mensen die totaal geen motivatie hebben....? De kwaliteit zal vast omhoog gaan :')
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:33:57 #124
396550 Richestorags
pi_137877182
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

Dan moet de waterschapsbelasting of de gemeentebelasting omhoog en gaan de mensen morren. Is dat zo moeilijk bedacht?
pi_137877188
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Van welke oneindige geldbron? Waarom denk je dat dit soort dingen door vrijwilligers / taakstrafdeliquenten moeten worden gedaan :')
Wat denk je wat die hele ambtelijke molen kost om dat soort dingen te organiseren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')