Ik heb ze nog niet buiten gehad, ze zijn pas 2 weken bij me. Maar degene bij wie ze vandaan komen appte me dat Saartje laatst eens naar buiten is ontsnapt en 2 dagen weg is gebleven. Dus ze zou best zwanger kunnen zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:55 schreef Ticootje het volgende:
Zijn het buitenkatten?
En waarom laat je ze dan ongeholpen buiten?
Ja, maar niet met zwangere poezen. Heb tot nu toe altijd katers gehad en die liet ik altijd meteen helpen zodra het kon.quote:
Saartje is niet geholpen, Lola wel. Saartje heeft trouwens vorig jaar ook een nestje gehad. Werd me trouwens vanochtend pas verteld.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:03 schreef Diemux het volgende:
Zijn ze niet geholpen dan?
Maar een nieuwe omgeving kan het gedrag aanzienlijk veranderen hoor.
Wat is er met die katers gebeurd?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:19 schreef miss_bitch1984 het volgende:
[..]
Ja, maar niet met zwangere poezen. Heb tot nu toe altijd katers gehad en die liet ik altijd meteen helpen zodra het kon.
Ze noemen het alleen geen abortus. Ze 'helpen' ze en dan... ow, verrek; er zaten kittens inquote:Op maandag 17 maart 2014 10:30 schreef miss_bitch1984 het volgende:
Ik ga straks de dierenarts bellen. Abortus is bij poezen toch gewoon mogelijk? En dan tegelijk haar laten helpen.
Ligt aan de leeftijd van de kittens en de dierenarts. Als de kittens levensvatbaar zijn zullen de meeste dierenartsen geen abortus plegen.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Ze noemen het alleen geen abortus. Ze 'helpen' ze en dan... ow, verrek; er zaten kittens in
Als ze het netjes doen, dan wel inderdaadquote:Op maandag 17 maart 2014 10:34 schreef Diemux het volgende:
Ligt aan de leeftijd van de kittens en de dierenarts. Als de kittens levensvatbaar zijn zullen de meeste dierenartsen geen abortus plegen.
Het smoesje van er kwam steeds iets tussen. Dus geen echte reden. Kat laten helpen is zo gedaan. Mijn katers bracht ik in de ochtend naar de dierenarts en halverwege de middag kon ik ze weer halen.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Waarom had die vorige eigenaar niet beide poezen al laten helpen?
Heb net een afspraak gemaakt, morgenmiddag kan ik terecht. Dan eerst maar kijken mocht Saartje zwanger zijn hoe ver ze al heen is. Is het al ver, dan de kittens maar laten komen en hopen dat ik er een goed huisje voor zal vinden.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:34 schreef Diemux het volgende:
[..]
Ligt aan de leeftijd van de kittens en de dierenarts. Als de kittens levensvatbaar zijn zullen de meeste dierenartsen geen abortus plegen.
En daar kwamen ze vanochtend pas mee?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:42 schreef miss_bitch1984 het volgende:
[..]
Het smoesje van er kwam steeds iets tussen. Dus geen echte reden. Kat laten helpen is zo gedaan. Mijn katers bracht ik in de ochtend naar de dierenarts en halverwege de middag kon ik ze weer halen.
Ja, vandaag pas appte ze dat Saartje een tijdje geleden eens uit huis was geglipt. Wellicht wilden ze haar gewoon kwijt vanwege de zwangerschap, zou me niets verbazen.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En daar kwamen ze vanochtend pas mee?
Zo, dat is op zn zachts gezegd niet erg netjes zeg.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:18 schreef miss_bitch1984 het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet buiten gehad, ze zijn pas 2 weken bij me. Maar degene bij wie ze vandaan komen appte me dat Saartje laatst eens naar buiten is ontsnapt en 2 dagen weg is gebleven. Dus ze zou best zwanger kunnen zijn.
Dat ben ik ook zeker, ze hadden het me meteen moeten vertellen. Straks kan ik in huis mijn hele nieuwe tapijt gaan afdekken met plastic als er wel kittens komen en ze door het huis beginnen te wandelen.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zo, dat is op zn zachts gezegd niet erg netjes zeg.
Ik zou echt boos worden.
Ja, wil weten hoe lang ze al zwanger is. Mocht dat al een tijdje zijn dan laat ik de kittens wel geboren worden.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Gaan ze nu wel eerst kijken of ze kittens in dr buik heeft voordat ze gaan snijden?
Inderdaad. Ik vind dat er genoeg katten zijn. Asiels zitten er overvol mee.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:49 schreef Holyme het volgende:
Klinkt niet als een fijne vorige eigenaar, en da's behoorlijk balen van die onverwachte verrassing idd. Maardat je meteen actie hebt ondernomen en ze hopelijk morgen al laat helpen!
Voordeel is wel dat kittens razendsnel zindelijk worden in tegenstelling tot pups, vaak leert de moeder het ze al aan als je een heel laag bakje met grit bij het nest in de buurt zet maar hopelijk is het allemaal nog te regelen dat het niet zo ver komt.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:48 schreef miss_bitch1984 het volgende:
[..]
Dat ben ik ook zeker, ze hadden het me meteen moeten vertellen. Straks kan ik in huis mijn hele nieuwe tapijt gaan afdekken met plastic als er wel kittens komen en ze door het huis beginnen te wandelen.
Naaistreek van de vorige eigenaar, goede daad van jouw.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:12 schreef miss_bitch1984 het volgende:
Volgens de DA is ze 5 weken zwanger. Hij wilde haar wel helpen maar ik heb besloten om de kitten geboren te laten worden. Vind persoonlijk 5 weken te lang om het weg te laten halen.
Dus na de bevalling wachten tot de kittens allemaal een goed huisje hebben gekregen en dan laat ik haar helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |