16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in de politieke partij van de oppositie.
16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.
Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Op maandag 17 maart 2014 00:45 schreef DeParo het volgende: Die kerel heeft ook kinderen en dergelijke, wellicht zo ontevreden, maar hij wilde hen niet confronteren met wat hij heeft gedaan.
Nee, hij confronteert ze niet al 8,5 dag met onzekerheid, bedoel je?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, hij confronteert ze niet al 8,5 dag met onzekerheid, bedoel je?
Volgens mij is onzekerheid, waarbij al je vrienden en familie roepen dat jij het gedaan kan hebben, beter dan dat iedereen zeker weet dat je niet alleen jezelf maar ook nog meer dan 200 andere mensen op gruwelijke wijze de dood hebt ingejaagd.
Op maandag 17 maart 2014 00:45 schreef DeParo het volgende: Die kerel heeft ook kinderen en dergelijke, wellicht zo ontevreden, maar hij wilde hen niet confronteren met wat hij heeft gedaan.
Want het zou inderdaad helemaal niet uitkomen en raar zijn dat iemand apparatuur uitschakelde in zijn vliegtuig.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Ben ik nou de enige die denk dat ze express iedereen laten denken vanwege de ping van 8.11 dat de ze zuid of noord West zijn gegaan. Maar stiekem toch noord Oost zijn gegaan?
Volgens mij is onzekerheid, waarbij al je vrienden en familie roepen dat jij het gedaan kan hebben, beter dan dat iedereen zeker weet dat je niet alleen jezelf maar ook nog meer dan 200 andere mensen op gruwelijke wijze de dood hebt ingejaagd.
En daar gaan ze nooit achterkomen denk je?
En een ervaren piloot als Zaharie met alle kennis van radar, communicatie en sonar (de opsporing) weet dat ook niet denk je?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nu kunnen ze idd nog denken; Lieve papa is gekaapt
Je zal maar zo'n malloot als vader hebben als hij de slechterik is
Als ie het uit overtuiging tegen een corrupte politieke klasse doet en de gijzelaars heel laat, zou ik trots op hem zijn.
En een ervaren piloot als Zaharie met alle kennis van radar, communicatie en sonar (de opsporing) weet dat ook niet denk je?
Tot nu toe zijn ze behalve wat verdenkingen niet veel wijzer geworden. Hij heeft waarschijnlijk zijn laptop ook in de cockpit meegenomen, dit heeft hij niet ergens een middagje bedacht in dat geval, dit heeft hij voorbereid en uitgedacht en ik denk niet dat er veel van dit vliegtuig terug gaat worden gevonden.
Als ie het uit overtuiging tegen een corrupte politieke klasse doet en de gijzelaars heel laat, zou ik trots op hem zijn.
Als gijzelaars wellicht, maar mogelijk heeft hij het vliegtuig gewoon doen laten neerstorten, nou ja we zullen zien, als hij ze heeft gegijzeld, heeft hij vast een aanwijzing achtergelaten of geeft hij die nog.
Tot nu toe zijn ze behalve wat verdenkingen niet veel wijzer geworden. Hij heeft waarschijnlijk zijn laptop ook in de cockpit meegenomen, dit heeft hij niet ergens een middagje bedacht in dat geval, dit heeft hij voorbereid en uitgedacht en ik denk niet dat er veel van dit vliegtuig terug gaat worden gevonden.
Is die flight sim zo realistisch dat je eea enorm goed kan uitdokteren?
Die flightsim bestanden zijn in het bezit van de Maleise overheid. Dat is de sleutel lijkt me.
Het is uiteraard perfect voorbereid en daarom ook geen "domme zelfmoord".
Een spel zou kunnen, maar dan wil je toch een mooi einde, niet een willekeurige plek in de oceaan, lijkt me.
Dat is als het gelukt zou zijn. De kans dat het mislukt en het vliegtuig in de oceaan ligt is ook in het "positieve" scenario (de gijzelaars heel laten) het grootste.
De landing in Tibet heeft een kleine kans, maar ik denk dat het toch zo is, door die PING en uit een stukje hoop/voorgevoel.
Op maandag 17 maart 2014 00:48 schreef Co_OL het volgende: Ben ik nou de enige die denk dat ze express iedereen laten denken vanwege de ping van 8.11 dat de ze zuid of noord West zijn gegaan. Maar stiekem toch noord Oost zijn gegaan?
Missie geslaagd
Ik ga er nog een nachtje over slapen truste
Die ping is contact van het vliegtuig met een satelliet, dat kan je toch niet faken?
Op maandag 17 maart 2014 00:52 schreef bedachtzaam het volgende: Hoe groot zal de kans zijn dat hij de route gevlogen heeft op de sim en niet gewist? die routes worden opgeslagen toch?
Erg onwaarschijnlijk, hij weet ook wel dat ze huiszoeking zullen doen.
Tuurlijk, 239 mensen ontvoeren en in gevaar brengen voor een persoonlijk standpunt #trots #crystalmeth
Het is gebleken dat dat soort acties veranderingen teweeg hebben gebracht.
Vind ik het netjes? Nee, wel als er een goed doel achter zit kan ik er trots op zijn.