Beslagvrije voet heeft ze al. Dit gaat over de inboedel dus niet over haar inkomen. Ze heeft meerdere keren aangegeven in termijnen te willen betalen omdat ze al onder het minimum inkomen leeft maar ze gaan niet akkoord.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:41 schreef Thisbe het volgende:
Vaak is het slechts een dreigement. Voor beslaglegging is overigens een vonnis nodig van de rechter (tenzij het om een hypotheeknemer gaat).
Bovendien dient een beslaglegger rekening te houden met de beslagvrije voet. Op schuldinfo.nl kun je die berekenen.
Ze woonde samen, ex regelde alle verzekeringszaken/rekeningen en die blijkt dus maandenlang niet te hebben betaald. Post e.d. zag ze ook nooit want zij werkte en hij zat thuis (Wajong) en gooide blijkbaar gewoon rekeningen weg.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hoe kom je aan 1500 schuld bij een zorgverzekeraar???
Is ze ook daadwerkelijk gaan betalen?quote:Op zondag 16 maart 2014 15:42 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Beslagvrije voet heeft ze al. Dit gaat over de inboedel dus niet over haar inkomen. Ze heeft meerdere keren aangegeven in termijnen te willen betalen omdat ze al onder het minimum inkomen leeft maar ze gaan niet akkoord.
Daar is ze dus al een tijdje aangemeld, ze betaald nu 143euro per maand volgens mij voor alleen al de basisverzekering.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:42 schreef dumrels het volgende:
Nee tegenwoordig neemt een deurwaarder je bankstel niet meer mee. Dat is veel duurder dan het opbrengt.
Wat wel gaat gebeuren is dat je zusje als wanbetaler wordt aangemerkt als ze niet tijdig betaalt en dat het College van Zorgverzekeraars haar premie gaat innen + 30 % boete.
Ja, maar niet genoeg. Ze maakt gewoon maandelijks 50euro over sinds 3 maanden. Maar ze willen alles in 1x hebben. En zoveel geld heeft ze niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Is ze ook daadwerkelijk gaan betalen?
Domme meid dus, met alle respect.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:43 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ze woonde samen, ex regelde alle verzekeringszaken/rekeningen en die blijkt dus maandenlang niet te hebben betaald. Post e.d. zag ze ook nooit want zij werkte en hij zat thuis (Wajong) en gooide blijkbaar gewoon rekeningen weg.
Ja naar haar eigen maar zij betaalde alleen huur/gas/elektra en boodschappen. De rest zou haar ex regelen via zijn rekening.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Domme meid dus, met alle respect.
Ze keek / kijkt ook nooit bankafschriften?
Ja maar er gaat maanden overheen totdat alles rond is. Ze heeft zich nu aangemeld bij bewindvoering en gemeentelijke kredietbank. Maar die bewindvoering moet eerst via de rechter. Dus zolang dat niet gebeurt is moet ze zelf alles regelen. Ze is doodsbang dat als ze eens uit der werk thuis komt dat haar huis leeg is. Ze kunnen zelfs haar 3 poezen meenemen had ze gelezen.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:46 schreef Lienekien het volgende:
Is ze al bij de gemeente geweest voor budgetbeheer?
Niet zo slim dus.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:46 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ja naar haar eigen maar zij betaalde alleen huur/gas/elektra en boodschappen. De rest zou haar ex regelen via zijn rekening.
Dan is ze ruim 30 maanden zoet... schiet niet heel erg hard op. Kan ze niet ergens geld lenen om in elk geval van die boete af te zijn? Dan gaat het afbetalen daarna ook een stuk vlotter.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:44 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Ja, maar niet genoeg. Ze maakt gewoon maandelijks 50euro over sinds 3 maanden. Maar ze willen alles in 1x hebben. En zoveel geld heeft ze niet.
Ze heeft al loonbeslag.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
De deurwaarder kan niks met deze inboedel, hij kan overgaan tot loonbeslag bij haar werkgever.
Nee, in onze familie zit bijna iedereen in de bijstand, ww, aow dus valt niks te lenen. En geen bank die haar wat zou lenen denk ik. Ze heeft al een formulier gehaald bij de GKB voor een lening daar maar met haar inkomen (met de loonbeslag krijgt ze nog net iets meer dan 800 per maand) zou ze niet veel kunnen lenen vrees is.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:50 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan is ze ruim 30 maanden zoet... schiet niet heel erg hard op. Kan ze niet ergens geld lenen om in elk geval van die boete af te zijn? Dan gaat het afbetalen daarna ook een stuk vlotter.
Nee. Leef zelf ook van een minimum inkomen. Anders had ik der meteen geholpen. Maar van die net iets meer dan 900euro die ik van de sociale dienst krijg per maand kan ik zelf net rondkomen.quote:
Aan zulke opmerkingen heeft Suus niets, ze vroeg hoe een deurwaarder te werk gaat en niet om belerende opmerkingen als die van jou.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Niet zo slim dus.
Ze heeft nu haar lesje geleerd en betaalt in het vervolg haar EIGEN shit via haar EIGEN rekening.
Zijn gewoon 3 europese korthaar katten die ze zelf ooit gratis via marktplaats heeft opgehaald. Maar schijnt dat ze huisdieren meenemen om mensen psychisch te raken ofzo zodat ze wel betalen.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:56 schreef hummels het volgende:
[..]
Aan zulke opmerkingen heeft Suus niets, ze vroeg hoe een deurwaarder te werk gaat en niet om belerende opmerkingen als die van jou.
Als ze alleen maar ouwe meuk heeft hoeft ze volgens mij niet echt bang te zijn dat ze iets meenemen en huiskatten hebben geen waarde .
Lekkere familie.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:53 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Nee, in onze familie zit bijna iedereen in de bijstand, ww, aow dus valt niks te lenen. En geen bank die haar wat zou lenen denk ik. Ze heeft al een formulier gehaald bij de GKB voor een lening daar maar met haar inkomen (met de loonbeslag krijgt ze nog net iets meer dan 800 per maand) zou ze niet veel kunnen lenen vrees is.
Is geen grote familie. Vooral veel ouderen. Hebben wel gewerkt maar allemaal aow nu. En onze vader werkte bij Aldel dus dan weet je denk ik wel hoe laat het is, die zit niet thuis nu omdat die dat graag wil.quote:
Neem jij die katten dan in huis voor tijdelijkquote:Op zondag 16 maart 2014 15:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Zijn gewoon 3 europese korthaar katten die ze zelf ooit gratis via marktplaats heeft opgehaald. Maar schijnt dat ze huisdieren meenemen om mensen psychisch te raken ofzo zodat ze wel betalen.
Haar tv is een panasonic breedbeeld met zo'n bijbehorend meubel. Heeft ze jaren geleden nieuw 600euro voor betaald. Maar zo een ding levert nu iedereen flatscreen heeft niks meer op lijkt me.
Dan leven ze niet lang ben ik bang voor. Of ik zou ze moeten opsluiten in de schuur. Mijn hond heeft al eens eerder een kat compleet verscheurd namelijk.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Neem jij die katten dan in huis voor tijdelijk
Ze zijn nog nooit buiten geweest, mijn zusje woont 10hoog namelijk. Verder dan het balkon komen ze dus nooit.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:04 schreef Lienekien het volgende:
Dan laat ze ze buiten als ze naar haar werk is.
Zo'n notariële verklaring niet, hoor.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:04 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Zit te denken of we zo'n notariële verklaring kunnen opstellen dat haar inboedel mijn eigendom is en ze het in bruikleen heeft. Schijnt dat een notariële verklaring tegenwoordig bij de Hema kan.
Goedzo. Ga frauderen.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:04 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Zit te denken of we zo'n notariële verklaring kunnen opstellen dat haar inboedel mijn eigendom is en ze het in bruikleen heeft. Schijnt dat een notariële verklaring tegenwoordig bij de Hema kan.
Wat is het dan voor iets dat bij de Hema kan?quote:Op zondag 16 maart 2014 16:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo'n notariële verklaring niet, hoor.
Besteed dat geld liever aan het afbetalen van de schulden.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:04 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Standaard samenlevingscontract of testament.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:06 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Wat is het dan voor iets dat bij de Hema kan?
Dat wil ze ook graag, maar helaas kan ze die 1500 niet in 1x betalen. Ze moet ook al een aantal dagen de cel in wegens het feit dat aantal verkeersboetes niet betaald zijn. Als ze weer vrij is moet ze die ook alsnog betalen. Want je kunt niet meer boetes "uitzitten" zoals voorheen.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Besteed dat geld liever aan het afbetalen van de schulden.
Laat ze haar auto verkopen dan.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:09 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Dat wil ze ook graag, maar helaas kan ze die 1500 niet in 1x betalen. Ze moet ook al een aantal dagen de cel in wegens het feit dat aantal verkeersboetes niet betaald zijn. Als ze weer vrij is moet ze die ook alsnog betalen. Want je kunt niet meer boetes "uitzitten" zoals voorheen.
Misschien eens tijd voor de WSNP... kolere, wat een narigheid. Krijg het benauwd van het idee!quote:Op zondag 16 maart 2014 16:09 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Dat wil ze ook graag, maar helaas kan ze die 1500 niet in 1x betalen. Ze moet ook al een aantal dagen de cel in wegens het feit dat aantal verkeersboetes niet betaald zijn. Als ze weer vrij is moet ze die ook alsnog betalen. Want je kunt niet meer boetes "uitzitten" zoals voorheen.
Dan kan ze niet meer naar haar werk. Ze werkt in Duitsland bij een bedrijf waar ze kippen inpakt. Wisselende tijden, soms ook van 16u tot 01.00u. Dus dan zou ze niet meer terug naar huis kunnen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |