quote:Op zondag 16 maart 2014 11:56 schreef FF_Serieus het volgende:
Er zijn ook veersystemen die je aan de scharnierpennen kunt monteren.
Het is niet de bedoeling dat de deur helemaal dicht gaat, hij moet een cm of 7/8 open blijven staan anders kan de hond (grote kop) hem met zijn snuit niet open doen.... daarvoor heb ik dat ding met dat wieltje dus niet nodig, een vewijderbaar blokje van 7cm lang welke ik kan verwijderen als de deur een keertje dicht moet is voldoende.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:59 schreef Peter het volgende:
Deze deursluiter vangt net dat laatste stukkie op en sluit de deur traag maar wel helemaal:
[ afbeelding ]
(icm een andere dranger om de deur dicht te drukken als de deur verder open staat dus, bijv een simpele: http://haxo.nl/slir/w900/(...)dingen/1066385_1.jpg )
Onze hond is 50cm hoog, bijna het formaat van een herder...quote:Op zondag 16 maart 2014 12:11 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb een kattenluik gemaakt in de deur van huiskamer naar hal, en al is nu het klepje eruit (gekannibaliseerd voor een van de buiten-luiken), de katten kunnen naar boven zonder dat het echt tocht. En je hebt ook grotere kattenluiken (ik heb mijn standaard-maat moeten vervangen door eentje waar ook 7+ kg katten doorpassen) en honden-luiken, kijk maar eens rond op [spam] http://www.staywell.nl/[/spam].
Hang die deur een beetje scheef in zn scharnieren zodat als hij open is vanzelf langzaam dichtvalt.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:09 schreef CarltonBanks het volgende:
een vewijderbaar blokje van 7cm lang welke ik kan verwijderen als de deur een keertje dicht moet is voldoende.
600-seriequote:Op zondag 16 maart 2014 12:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Onze hond is 50cm hoog, bijna het formaat van een herder...
Maar ze blijven behoorlijk stijf werken...quote:Op zondag 16 maart 2014 12:15 schreef hoas het volgende:
Deurdrangers kun je instellen hoe snel hij dicht moet
Die deur een beetje scheef hangen is nog goedkoper. Sterker nog; als je in het bezit van een schroevendraaier bent kost het je alleen wat tijdquote:Op zondag 16 maart 2014 12:17 schreef Snowballed het volgende:
Dit is ook een mooi "soft" systeem trouwens.. maar ja een veer van een meter is een stuk goedkoper...
Je vergeet een beitel en een schaaf...quote:Op zondag 16 maart 2014 12:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die deur een beetje scheef hangen is nog goedkoper. Sterker nog; als je in het bezit van een schroevendraaier bent kost het je alleen wat tijd
Waarom? TS zegt dat in feite een blokje van 7cm om te voorkomen dat de deur helemaal dichtvalt al voldoende is.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je vergeet een beitel en een schaaf...
Als je je hond goed opgevoed hebt, wens ik elke insluiper die denkt het makkelijk te hebben met zo'n luik veel plezier (* mvdejong pakt veger en blik en bespaart op het hondenvoer).quote:Op zondag 16 maart 2014 12:17 schreef hoas het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 16 maart 2014 12:15 schreef mvdejong het volgende:
[..]
600-serie
700-serie
In Nederland gebruiken we ze niet zo vaak, omdat het gebruikelijk is dat de hond driemaal daags uitgelaten wordt. In de VS krijgt de hond vaak via een luik/flap toegang tot de (grote) tuin.
/quote]
Wel handig zo'n Polen-luikje hahaha
Dan wil ie niet helemaal meer dicht omdat ie aanloopt tegen de drempel: schaafquote:Op zondag 16 maart 2014 12:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom? TS zegt dat in feite een blokje van 7cm om te voorkomen dat de deur helemaal dichtvalt al voldoende is.
Hang die deur iets uit zn lood middels de scharnieren en hij valt vanzelf rustig dicht. Daar heb je geen beitel of schaaf voor nodig lijkt me zo.
Maar niet het goedkoopstquote:Op zondag 16 maart 2014 12:30 schreef Buikboor het volgende:
zet de verwarming van de hal aan dan komt er geen kou meer vandaan...dat is het minste werk
LOL,quote:Op zondag 16 maart 2014 12:36 schreef trovey het volgende:
Voer en water op een onopvallend plekje in de huiskamer zetten?
Dat gebeurd toch wel, als je huisdieren hebt.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
LOL,
En je laminaat of vloerbedekking naar de kloten.
Klopt, klopt.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:40 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat gebeurd toch wel, als je huisdieren hebt.
Echt wel. Daarom heb ik ze ook niet. Ik heb thuis overal tapijt liggen, zou funest zijn icm huisdieren. maargoed, ieder z'n keuze.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, klopt.
Tenzij je geluk hebt zijn huisdieren eigenlijk de domste aanschaf die je kunt doen wat je huis en het meubilair betreft.
Neem dan plavuizen.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:40 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat gebeurd toch wel, als je huisdieren hebt.
LOLquote:Op zondag 16 maart 2014 14:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
LOL,
En je laminaat of vloerbedekking naar de kloten.
Oh god, er zou maar eens maar geleefd worden in een huis.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, klopt.
Tenzij je geluk hebt zijn huisdieren eigenlijk de domste aanschaf die je kunt doen wat je huis en het meubilair betreft.
Die heb ik ook voor mijn katten!quote:
Ja dat zou leuk zijn, daarom heb ik ook twee katten en neem ik het langzaam aftakelen van sommige meubels voor liefquote:Op zondag 16 maart 2014 16:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Oh god, er zou maar eens maar geleefd worden in een huis.![]()
Ja die heb ik, zelfs met een glasplaat erachter tegen de muur aan. Maar dan word er weer een sprint getrokken en het is onvoorstelbaar waar die voedselbakken dan heen kunnen vliegen.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:59 schreef trovey het volgende:
[..]
LOL
Ooit gehoord van een onderlegger van plastic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |