abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137782014
Ik wil wat minder koolhydraten eten maar kom niet veel verder dan rijst en couscous en veel verse groente. Ik zoek leuke recepten of links naar goede recepten sites
pi_137782294
Je kunt groenten ook combineren met noten, vlees, vis of eieren. Kwart met aardbeien of noten.

Overigens raad ik een koolhydraatarm dieet niet aan. Hoewel het internet vol staat met pseudowetenschappelijke verhalen over de wisselwerking tussen koolhydraten, insuline, vetopslag en honergevoel hormonen, zijn koolhydraten de primaire brandstof. Zonder koolhydraten kun je niet intensief trainen, verlies je makkelijker spiermassa omdat je lichaam eiwitten uit je voeding om gaat zetten in koolhydraten en zul je je slap, moe en prikkelbaar voelen.

Wil je toch graag meer weten, dan kun je zoeken op paleo voeding, Marks Daily Apple en Stronglifts.
pi_137782319
Is rijst niet vrijwel alleen maar koolhydraten? En groente en fruit ook.

Zou het eerder zoeken in de richting van vlees en noten.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:30:19 #4
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_137782736
Volgens mij moet je er nog maar eens even heel goed over nadenken.
Want in couscous en rijst zitten dus heel veel koolhydraten, veel meer dan in aardappel bijvoorbeeld per 100gr ongekookt. En wat gezien word als een portie is vaak niet in verhouding met de werkelijkheid. Gewoon minder binnen krijgen dan je nodig hebt en sporten is makkelijker als je het mij vraagt.

http://www.eenkiloperweek.nl/ Forum van deze site is behoorlijk uitgebreid.
http://www.calorielijst.nl/ Handig voor ook na te kijken hoeveel kh er in iets zit.

[ Bericht 8% gewijzigd door MsMessy op 15-03-2014 22:37:16 ]
pi_137787565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:30 schreef MsMessy het volgende:
http://www.eenkiloperweek.nl/ Forum van deze site is behoorlijk uitgebreid.
Dit ziet er wel hoopgevend uit.

Kledingmaat vorige zomer 48 deze zomer 42
pindazakje
pi_137787652
Onder koolhydraten vallen rijst, brood, pasta, koek maar ook suiker, alcohol en fruit. Echter het een wordt sneller opgenomen in je bloedsuikerspiegel als het ander. Het een en ander heeft te maken met de energetische waarde van het type koolhydraat en wordt weergegeven in de glycemische index. Low carb diëten zoals South Beach, GOK ed. schrappen zo veel mogelijk de slechte koolhydraten die snel opgenomen worden om sterke schommelingen in de bloedsuikerspiegel te voorkomen. Dit zou bloedsuikerdips voorkomen waardoor je minder gaat snaaien. In combinatie met gezonde vetten van mager vlees, vis ed. heeft het als bijwerking dat je gewicht verliest. Ongezond is het niet, al kun je je in het begin wat slap voelen. Je lichaam moet meer moeite doen om energie te krijgen uit de goede koolhydraten. Maar lees je in en bedenk je dat het een leefstijlverandering moet zijn, want ga je weer los dan komt het er net zo goed weer bij.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:56:16 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_137802280
Stukkie vlees met meer groentes en minder aardappel/rijs/pasta dan normaal.
  zondag 16 maart 2014 @ 17:04:17 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137804760
Atkins, Heller, South Beach, Sonoma, Dr. Frank etc. etc.

Allemaal andere namen voor dezelfde basis: low-carbs of minder koolhydraten en daar zijn duizenden recepten en gerechten voor te vinden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')