abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137772035
dit past net zo goed in WGR maar dit is de situatie als volgt.

vriendin en ik willen samen wonen (28 en 34 respectievelijk)

vandaag woning bekeken, weliswaar flatje maar erg goed onderhouden, goeie locatie, nieuw laminaat overal, drie slaapkamers nou ja en hele hoop meer.

fijn voor jullie zou je zeggen ware t niet dat haar moeder bepaalde documenten weigert te overhandigen aan haar dochter.
documenten benodigd voor t huurcontract.

zit lang verhaal aan, vriendin woont thuis, de moeder zorgde altijd voor de administratie enfin ik kan er fysiek niet aankomen zonder uiteraard dikke ruzie, believe me, dat is dan ook wat er gebeurde.

uiteraard proberen redelijk te blijven, uitleggen dat ze 28 is en t haar keus is etc.
maar nee zij wil bepalen waar we wonen en hoe we leven, en ook wanneer ze uit huis mag gaan.

ik ben beetje ten einde raad want we hebben nog maar paar dagen voor de woning door word gegeven aan de volgende kandidaat.
wat nog niet eens t belangrijkste is van dit verhaal zoals je begrijpt.

hoe de F los ik dit op zonder zelf bizarre oplossingen te bedenken ala politie of via een advocaat haar te sommeren ofzoiets lijps.
pi_137772067
Waarom wil zij haar dochter dat dan niet geven!? Moet toch wel een heel goeie reden zijn als ze al 28 is...
pi_137772138
Welke documenten, paspoort, id-kaart, bankpasje?
pi_137772145
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Waarom wil zij haar dochter dat dan niet geven!? Moet toch wel een heel goeie reden zijn als ze al 28 is...
flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalen

ze zei dan ook dat zij de baas is.
compleet geschift dus.
pi_137772182
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef hoas het volgende:
Welke documenten, paspoort, id-kaart, bankpasje?
gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
pi_137772184
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalen

ze zei dan ook dat zij de baas is.
compleet geschift dus.
Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...
pi_137772251
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...
ik woon niet bepaald in de buurt, andere provincie, ben er nu wel dus ja daar zit ik dan, na de ruzie doet ze net alsof er niks aan de hand is, te raar voor woorden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:19:10 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137772260
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
Dan bel je even met de BD en vraag je of er andere mogelijkheden zijn omdat moeder de post openmaakt, zoals persoonlijk ophalen bijvoorbeeld.
Of je schrijft haar op jouw adres in en vraagt dan opnieuw die IB-60 aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137772266
Even serieus, is je vriendin zelfstandig ik bedoel mag zij haar eigen financiele zaken regelen?
pi_137772462
aangifte doen van diefstal
pi_137772552
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papieren :? Nee, echt, als 28-jarige regel je dat toch zelf en heeft je moeder daar niets meer mee te maken....of ben ik gek? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137772768
Moeder zal er wel slechter van worden als ze vertrekt, dat word geen kerst meer vieren daar.
pi_137772829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papieren :? Nee, echt, als 28-jarige regel je dat toch zelf en heeft je moeder daar niets meer mee te maken....of ben ik gek? :P
dat leek mij ook maar t is zoals het is.

haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.

persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
pi_137772831
Die moeder schendt dus het briefgeheim. Ze is dus strafbaar. Netjes uitleggen dat ze die documenten kan overhandigen en anders samen met je vriendin aangifte doen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:36:05 #15
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_137772852
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef nightsleeper het volgende:
Die moeder schendt dus het briefgeheim. Ze is dus strafbaar. Netjes uitleggen dat ze die documenten kan overhandigen en anders samen met je vriendin aangifte doen.
Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriend
Maar het is wel de wet inderdaad
Haha gay!
pi_137772868
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.

persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
Ze moet het gewoon bij haar moeder opeisen, zijn tenslotte haar papieren, te gek voor woorden dit. 8)7
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137772881
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:36 schreef SchavuitPiet het volgende:

[..]

Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriend
Maar het is wel de wet inderdaad
Flauw? Tja, ik vind wat die moeder doet eigenlijk veel erger. Die moeder staat gewoon het geluk van haar dochter in de weg. Dat is dus precies het omgekeerde van wat een ouder hoort te doen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:37:18 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137772888
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hoezo heeft ze dan technisch gezien al een woning gevonden?
Als je uit nood uit huis gaat en bij je verkering (of zijn ouders) intrekt wil dat niet zeggen dat je woonruimte gevonden hebt, en dus niet meer kunt gaan huren in je oude woonplaats.

De BD was gisteren natuurlijk wel bereikbaar, en maandag ook.... even bellen of ze een IB-60 persoonlijk kan ophalen had ze al kunnen doen en kan ze maandag alsnog doen, vanaf 08.00 uur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137772902
opgave jaarinkomen kan je vriendin gewoon bij haar werkgever halen. Even bij personeelszaken langs maandagochtend en klaar.
pi_137772907
Ik snap niet zo goed waarom jij dit moet oplossen? Dit moet je vriendin oplossen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:40:54 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773021
Overigens, ze zal haar jaaropgave ook gewoon nodig hebben om aangifte te doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137773083
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Avondmens het volgende:
opgave jaarinkomen kan je vriendin gewoon bij haar werkgever halen. Even bij personeelszaken langs maandagochtend en klaar.
ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.

alles behalve t eerste is dus geregeld incl mn eigen papieren.

aangifte doen tja, ik vind dat te gek voor woorden.
tis beetje een Staphorst figuur die dit dus normaal vind, kan moeilijk die hele familie tegen me in t harnas jagen.
pi_137773168
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom jij dit moet oplossen? Dit moet je vriendin oplossen.
ook daar kapt dr moeder ieder gesprek af met "dat gaan we nog niet doen", iets wat ze tegen mij vertelde toen ik zei dat we gaan samen wonen etc.
waarop ik dus antwoordde dat bepaald u niet en van daaruit ruzie dus.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:47:28 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773312
Ze kan natuurlijk ook gewoon de aanslag IB over 2012 meenemen naar de woningbouwvereniging, aldus de belastingdienst:

http://www.belastingdiens(...)elefonisch_aanvragen
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:49:11 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773379
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.

alles behalve t eerste is dus geregeld incl mn eigen papieren.

aangifte doen tja, ik vind dat te gek voor woorden.
tis beetje een Staphorst figuur die dit dus normaal vind, kan moeilijk die hele familie tegen me in t harnas jagen.
Die IB-60 zou dan over 2012 zijn, want de BD geeft nog geen IB-60 over 2013 uit, dat is pas vanaf juni.
Als ze net aangifte inkomstenbelasting over 2013 heeft gedaan dan kan ze die dus ook gebruiken.

Het is een IB-60 of een aangifte inkomstenbelasting, niet en.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')