dit, anders loop je geen herpes op. Al is het van de huisarts wel heel kort door de bocht om jouw klachten te omschrijven als herpes na alleen een telefonisch consult.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:57 schreef artelligence het volgende:
Je partner probeert zijn misstap te verhullen door snel te zeggen dat jij vreemdgegaan bent
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:57 schreef artelligence het volgende:
Je partner probeert zijn misstap te verhullen door snel te zeggen dat jij vreemdgegaan bent
Ja dat kan. Dit virus is vaak aanwezig zonder dat er symptomen optreden -- maar ook dan is het besmettelijk. Dat is juist ook zo de pest aan het herpesvirus.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:40 schreef 72 het volgende:
Ok geen atibiotica maar Valacilovir 500 mg
Dus stel hij heeft iemand gezoend met een eventueel beginnende koortslip en zoent mij daarna of bevredigt mij daarna kan hij dit dan zo makkelijk over brengen zonder er zelf last van te hebben?
Dat klinkt dan wel als een initiele infectie. Dat grieperige gevoel schijnt enkel bij de eerste infectie op te treden. Als je het dus al 8 jaar zou hebben gehad en het breekt nu door zou je daar veel minder last van hebben (wel de blaasjes e.d. maar niet de koorts).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:08 schreef 72 het volgende:
Ik probeer nog ergens positief te kijken hoor! Maar zou hij echt onschuldig kunnen zijn en dat het nu uitbreekt bij mij zomaar?.. dus dat ik al drager was!! Door verminderde weerstand...
Ben hier wel echt ziek van, lig gewoon in bed met de griep... koorts rillingen opgezette klieren in de lies. Het hele riedeltje dus.
Heb je daar een bron van?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:02 schreef snakelady het volgende:
80 procent van de bevolking heeft dit virus, heel veel weten het alleen niet. Dat jij het nu op je genitalien heeft hoeft echt niet te betkenen dat ene van jullie is vreemd gegaan.
Heeft je man toevallig wel eens last van een koortslip? het kan namelijk van herpes simplex over gaan in herpes genitalis als hij je oraal bevredigd of eerst aan zijn hand heeft zitten pulken en je daarna daar heeft aangeraakt, of jij hem daar hebt aangeraakt en daarna jezelf.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:04 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Dat kan volgens mij niet namelijk, is een ander virustype zoals al gezegd werd.
http://www.huidinfo.nl/herpgeni.htmlquote:Infecties met het herpes simplex virus zijn zeer algemeen. Er worden 2 herpes simplex virussen (HSV) onderscheiden. HSV-1 dat vooral bekend is als veroorzaker van de zgn. "koortslip" en het HSV-2 dat meer geassocieerd is met herpes genitalis. Ongeveer 75% van de genitale herpes infecties wordt veroorzaakt door het HSV-2. De overige 25% door het HSV-1 virus.
https://www.thuisarts.nl/herpes-genitalis/ik-heb-herpes-genitalisquote:In de blaasjes van een koortslip zit ook het herpes simplex virus. Daarom kan orale seks met iemand met een koortslip ook een herpes infectie aan penis of vagina veroorzaken.
Oja, ik lees het inderdaad. Blijkbaar is het idee 'HSV1 boven de gordel, HSV2 er onder' verlaten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
http://www.huidinfo.nl/herpgeni.html
[..]
https://www.thuisarts.nl/herpes-genitalis/ik-heb-herpes-genitalis
Er zijn overigens 8 verschillende herpes types, zowel HHV-1 en HHV-2 kunnen op de mond, geslachtdelen als ogen voorkomen.
Ik geloof, maar pin me er niet op vast, dat met een kweek alleen te zien is dat het om herpes gaat, maar met een bloedonderzoek op antistoffen te zien is om welke vorm van herpes het gaat.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:18 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oja, ik lees het inderdaad. Blijkbaar is het idee 'HSV1 boven de gordel, HSV2 er onder' verlaten.
Maar dan zou TS dus waarschijnlijk een genitale herpes hebben met HSV1, dat zou dan met een kweek te zien moeten zijn.
Leg het dan aan hem uit, je kan het inderdaad al jong van je moeder hebben gekregen en dat er nooit eerder een uitbraak is geweest, de eerste uitbraak is altijd het ergste, daarna is het steeds minder. is het HSV-1 dan zal je er in het vervolg ook minder last van hebben en kan het op een gegeven moment zelfs wegblijven of sporadisch terugkomen. HSV-2 geeft vaker klachten.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:11 schreef 72 het volgende:
Dankjewel allemaal voor jullie info!
Het blijft voor mij een raadsel waarvoor ik het dus nu gekregen heb. Verlaagde weerstand, dan zat het al lang in mijn lichaam dus. Mijn moeder heeft al mijn hele leven lang een koortslip. Zou zomaar dus allang overgedragen kunnen zijn van mijn moeder. Jammer dat mijn man zo over me denkt terwijl daar geen aanleiding voor is.
Ik zal naar een bloedonderzoek vragen om andere dingen uit te sluiten (Geen idee wat) Maar dan weet ik met zekerheid wat het is.
En voor mij man!!! ik hoop dat er een dag komt dat ik hem geïnfecteerd heb en dat hij er last van krijgt.
Hij heeft geen medelijden op dit moment met me en is nog steeds boos..... Dat hij maar herpes op zijn pik krijgt.En dat hij het dan maar zelf opknapt zoals ik ook nu moet doen!
Bij het trouwen hebben we in voor een tegenspoed - in ziekte en gezondheid afgesproken.
Dus we zullen alles delen..... Hahahhaa.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |