abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137761273
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:30 schreef Zolder het volgende:
Neem ontslag, voor zon gierigaard wil je toch niet werken.
Ben ook emotioneel gedwongen om dit daadwerkelijk ook te gaan doen. Maar oude schoenen moet je nooit wegdoen voordat je nieuwe heb ;)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:36:31 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137761291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:29 schreef jordyscott87 het volgende:

[..]

Het bedrijf maakt geen verlies, misschien alleen iets minder omzet. Geef mij dan ook geen vast contract als het allemaal zogenaamd te duur is.
Wederom, als het op geld aan komt gelden andere regels. Net toen de crisis begon sprak ik ook eens een vervoerder. Zijn bedrijf verwachtte 15% winst, maar redde maar 5% winst(!), dus er werden massaal mensen ontslagen. Het is absurd.

Ik denk overigens dat je een sterke zaak hebt, alhoewel je je moet afvragen of je het tot een zaak wilt laten komen. Het argument dat reiskosten te duur zijn valt weg als collega's het wel blijven krijgen. Weet je of het bij die collega's in het contract staat?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137761325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Wederom, als het op geld aan komt gelden andere regels. Net toen de crisis begon sprak ik ook eens een vervoerder. Zijn bedrijf verwachtte 15% winst, maar redde maar 5% winst(!), dus er werden massaal mensen ontslagen. Het is absurd.
Veel te weinig info om een conclusie aan te verbinden.

Vervoerder heeft het massa ontslag er wel door gekregen, dus zo rooskleurig als hier voorgesteld was het allemaal niet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137761476
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:35 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als je binnen 10KM woont hoor je wat mij betreft helemaal niets te krijgen.
(wat bij ons dan ook niet gebeurt)

En om mij hoeft niet iedereen gelijk behandeld te worden. Wie beter is of de mond groter heeft kan gewoon betere voorwaarden afdwingen.
Ook bij ons krijgen werknemers binnen de 10 km straal geen reiskosten vergoeding.
pi_137761591
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Zo is het en niet anders :)

Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn wel twee verschillende dingen. Ik zou toch eens kijken of er tussen helemaal niets en alles nog iets te vinden is waar de werkgever en jij het gewoon netjes over eens kunnen worden.
Netjes in de zin van hij pakt je niet langer 350 euro p.m. af maar in het vervolg nog maar 150 p.m. en dan zijn we allebei tevreden?

De nette oplossing lijkt mij dat de werkgever gewoon en zonodig met terugwerkende kracht de reiskostenvergoeding betaalt, en dat TS hem niet dagvaardt voor achterstallig loon plus verhoging wegens achterstalligheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_137761690
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:57 schreef hottentot het volgende:

[..]

Blijft veel te duur natuurlijk.

En ik hoop dat je onder je contract uit komt.
Of ik nou om de 3 jaar voor ¤ 13000 een nieuwe auto koop en dan wel onderhoudskosten moet gaan betalen of 36 maanden lang ¤ 360 (inc wegenbelasting en all risc verz) en geen onderhoudskosten moet gaan betalen. Je heb zo ze voor- en nadelen eraan. Misschien op lange termijn dat je duurder uit ben inderdaad. Maar als je 30000 km per jaar maakt is dit niet altijd de domste keuze die je kan maken.
pi_137761994
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef jordyscott87 het volgende:

[..]

Of ik nou om de 3 jaar voor ¤ 13000 een nieuwe auto koop en dan wel onderhoudskosten moet gaan betalen of 36 maanden lang ¤ 360 (inc wegenbelasting en all risc verz) en geen onderhoudskosten moet gaan betalen. Je heb zo ze voor- en nadelen eraan. Misschien op lange termijn dat je duurder uit ben inderdaad. Maar als je 30000 km per jaar maakt is dit niet altijd de domste keuze die je kan maken.
:') iedere 3 jaar een nieuwe auto. Daarnaast zijn de onderhouskosten de eerste 3 jaar gering. Je had ook gewoon voor 6k een focus diesel kunnen kopen met 150k op de teller.

Gezien de inhoud van je functie lijkt me die 360 een te significant deel van je salaris, daarnaast lijkt het erop dat je de auto hebt gehaald terwijl je nog contract had voor bepaalde tijd, lijkt me ook niet echt verstandig.
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:03:46 #33
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137762017
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:02 schreef danos het volgende:

[..]
Gezien de inhoud van je functie lijkt me die 360 een te significant deel van je salaris, daarnaast lijkt het erop dat je de auto hebt gehaald terwijl je nog contract had voor bepaalde tijd, lijkt me ook niet echt verstandig.
Het is geen deel van zijn salaris. Het is een vergoeding. Voor je weet wel.. reiskosten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137762036
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef jordyscott87 het volgende:

[..]

Of ik nou om de 3 jaar voor ¤ 13000 een nieuwe auto koop en dan wel onderhoudskosten moet gaan betalen of 36 maanden lang ¤ 360 (inc wegenbelasting en all risc verz) en geen onderhoudskosten moet gaan betalen. Je heb zo ze voor- en nadelen eraan. Misschien op lange termijn dat je duurder uit ben inderdaad. Maar als je 30000 km per jaar maakt is dit niet altijd de domste keuze die je kan maken.
Volgens mij vergeet je de restwaarde van je auto, koop je een model met een goede restwaarde dan kost na drie jaar je volgende nieuwe auto al veel minder. Lease is net een woning huren aan het einde van de maand is het geld echt weg en heb je niets opgebouwd.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137762051
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Netjes in de zin van hij pakt je niet langer 350 euro p.m. af maar in het vervolg nog maar 150 p.m. en dan zijn we allebei tevreden?

De nette oplossing lijkt mij dat de werkgever gewoon en zonodig met terugwerkende kracht de reiskostenvergoeding betaalt, en dat TS hem niet dagvaardt voor achterstallig loon plus verhoging wegens achterstalligheid.
Welke achterstalligheid?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137762085
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Netjes in de zin van hij pakt je niet langer 350 euro p.m. af maar in het vervolg nog maar 150 p.m. en dan zijn we allebei tevreden?

De nette oplossing lijkt mij dat de werkgever gewoon en zonodig met terugwerkende kracht de reiskostenvergoeding betaalt, en dat TS hem niet dagvaardt voor achterstallig loon plus verhoging wegens achterstalligheid.
De WG zal in de naleving van de afspraak aan het kortste eind trekken, vermoed ik. Maar als het daar 'nasty' voor moet worden, dan krijgt WN daar uiteindelijk waarschijnlijk ook last van.

Een klein addertje is dat WG reiskosten vergoedt. Als TS gaat carpoolen, dan heeft ie minder kosten, dus heeft WG minder kosten. Dat de kosten van de leaseauto van TS gewoon doorlopen, daar heeft de WG natuurlijk geen boodschap aan.

Misschien is de nette oplossing wel: carpoolen en TS rijdt :)
pi_137762088
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het is geen deel van zijn salaris. Het is een vergoeding. Voor je weet wel.. reiskosten.
Ik doelde op de leasekosten..
Even a broken clock is right twice a day.
pi_137762100
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:27 schreef jordyscott87 het volgende:
Hierdoor kom ik ook financieel in de problemen omdat ik van mijn reiskosten mijn private-lease auto betaal.
Not sure if trolling or just stupid :')
pindazakje
pi_137762132
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef jordyscott87 het volgende:
Of ik nou om de 3 jaar voor ¤ 13000 een nieuwe auto koop en dan wel onderhoudskosten moet gaan betalen of 36 maanden lang ¤ 360 (inc wegenbelasting en all risc verz) en geen onderhoudskosten moet gaan betalen. Je heb zo ze voor- en nadelen eraan. Misschien op lange termijn dat je duurder uit ben inderdaad. Maar als je 30000 km per jaar maakt is dit niet altijd de domste keuze die je kan maken.
Ik ben bang dat je voor jezelf een akelig dure oplossing hebt gekozen waar je bovendien gewoon keihard aan vast zit. Hoe ik ook reken: ik vind het geen voordelige keuze.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:10:51 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137762186
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:06 schreef danos het volgende:

[..]

Ik doelde op de leasekosten..
Hij leaset zelf prive, niet via zijn werkgever.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137763155
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:06 schreef Queller het volgende:

[..]

De WG zal in de naleving van de afspraak aan het kortste eind trekken, vermoed ik. Maar als het daar 'nasty' voor moet worden, dan krijgt WN daar uiteindelijk waarschijnlijk ook last van.

Een klein addertje is dat WG reiskosten vergoedt. Als TS gaat carpoolen, dan heeft ie minder kosten, dus heeft WG minder kosten. Dat de kosten van de leaseauto van TS gewoon doorlopen, daar heeft de WG natuurlijk geen boodschap aan.

Misschien is de nette oplossing wel: carpoolen en TS rijdt :)
Nee, dat is geen nette oplossing want dan laat TS zich naaien door zijn werkgever die gewoon de afspraken niet nakomt, en als hij een keer de billen spreidt zal die werkgever hem nog wel vaker willen naaien. De waarheid ligt niet altijd in het midden, er hoeft niet altijd water bij de wijn, de middenweg is niet gulden, het is niet een kwestie van geven en nemen, het is een kwestie van je niet laten nemen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

Welke achterstalligheid?
Als WG vanaf maart geen reiskostenvergoeding meer betaalt dan onstaat er vanzelf een achterstand, en als ik mij niet vergis betreft dat gewoon een loonvordering en kan de rechter die verhogen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Weltschmerz op 15-03-2014 13:00:09 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_137763411
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat is geen nette oplossing want dan laat TS zich naaien door zijn werkgever die gewoon de afspraken niet nakomt, en als hij een keer de billen spreidt zal die werkgever hem nog wel vaker willen naaien. De waarheid ligt niet altijd in het midden, er hoeft niet altijd water bij de wijn, de middenweg is niet gulden, het is niet een kwestie van geven en nemen, het is een kwestie van je niet laten nemen.
Maar als het bedrijf ander vervoer ter beschikking stelt hoeft zij de werknemer niet meer de vergoeding te betalen voor het gebruik van eigen vervoer.

Als de baas dus een carpool regelt hoeft de baas TS niet meer de 0,19 p/km te betalen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137763428
0.19 per km kan onmogelijk je werkelijke reiskosten dekken dus feitelijk gezien heb je nooit een reiskostenvergoeding ontvangen, slechts een tegemoetkoming.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137764123
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:58 schreef eight het volgende:
0.19 per km kan onmogelijk je werkelijke reiskosten dekken dus feitelijk gezien heb je nooit een reiskostenvergoeding ontvangen, slechts een tegemoetkoming.
Als 0,19 het niet dekt kun je natuurlijk een andere auto kopen, blijft een eigen keuze.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137764219
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als 0,19 het niet dekt kun je natuurlijk een andere auto kopen, blijft een eigen keuze.
Er zijn weinig tot geen auto's die onder of gelijk aan de 0.19 cent /km kostprijs rijden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137764332
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:31 schreef eight het volgende:

[..]

Er zijn weinig tot geen auto's die onder of gelijk aan de 0.19 cent /km kostprijs rijden.
Zijn er genoeg.

Mijn 1.2TDI bijvoorbeeld doet dit met gemak (Inclusief alle lasten)

Ligt ook aan je overig gebruik natuurlijk, want hoe meer je privé rijd hoe minder je de belasting en verzekering en waardeverlies moet toeschrijven aan je werk. Ik rijd voor het werk 170p/w extra kilometers vergoeden ze met 0,30 en privé, en privé rijd ik gemiddeld 400p/w

Kan voor mij prima uit dus.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137764499
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:36 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zijn er genoeg.

Mijn 1.2TDI bijvoorbeeld doet dit met gemak (Inclusief alle lasten)

Ligt ook aan je overig gebruik natuurlijk, want hoe meer je privé rijd hoe minder je de belasting en verzekering en waardeverlies moet toeschrijven aan je werk. Ik rijd voor het werk 170p/w extra kilometers vergoeden ze met 0,30 en privé, en privé rijd ik gemiddeld 400p/w

Kan voor mij prima uit dus.
Baseer je dit nu op de vergoeding die jij krijgt of op die 0.19? Dat eerste wil ik nog wel geloven maar bij 0.19 kan ik mij niet voorstellen dat je niet moet toeleggen.
Heb je bij de lasten ook slijtage inbegrepen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137764639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:42 schreef eight het volgende:

[..]

Baseer je dit nu op de vergoeding die jij krijgt of op die 0.19? Dat eerste wil ik nog wel geloven maar bij 0.19 kan ik mij niet voorstellen dat je niet moet toeleggen.
Heb je bij de lasten ook slijtage inbegrepen?
Jahoor.

Maar ik koop een nieuwe auto die na 4 of 5 jaar de markt opgaat, en kies altijd modellen met hoge 2e hands waarde (polo bijvoorbeeld). Daarbij is minder dan een derde werkverkeer dus ook maar een derde van de bijkomende kosten kan ik aan het werk toeschrijven.

Werkverkeer rijd ik trouwens gedwongen rustig door de drukte op de weg en ik verbruik dan 1 op 25 oftewel aan brandstof 5,6 ct/km, blijft er 13,4 ct over voor slijtage en andere kosten. Kan makkelijk uit.

Moet ik extra ritten voor het werk maken dan is dit 30ct/km dat dit geld oplevert behoeft geen discussie.

Parkeren is gratis trouwens op eigen parkeerplaats, als ik een parkeergarage zou moeten betalen dan zou ik de trein wel pakken (loopafstand zowel thuis als op werk, maar ongunstiger tijden)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137764721
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:10 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hij leaset zelf prive, niet via zijn werkgever.
d0h daarom, stel salaris van TS is 1400 netto, dan is die 360 excl brandstof die je zelf op eigen risico prive leased (voor 36 maanden) wel een erg significant percentage van je salaris. Dat was mijn punt...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_137764777
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:49 schreef danos het volgende:

[..]

d0h daarom, stel salaris van TS is 1400 netto, dan is die 360 excl brandstof die je zelf op eigen risico prive leased (voor 36 maanden) wel een erg significant percentage van je salaris. Dat was mijn punt...
Ik mag toch hopen dat TS meer verdient Netto, anders is een dergelijk contract aangaan (mits er verplichting bestaat voor een paar jaar zonder ontbindende factoren) een gewaagde gok.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')