abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 00:06:01 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_137753543
http://www.neowin.net/new(...)indows-xp-based-atms

Many banks paying Microsoft big bucks to support Windows XP-based ATMs

Thanks to the fact that the vast majority of ATMs are still using Windows XP, many banks in the US and UK have already extended, or plan to extend, their service contracts with Microsoft beyond April 8th, when the company officially stops supporting the 12 year old operating system.

Reuters reports that the top five UK banks (Lloyds Banking Group , Royal Bank of Scotland, HSBC, Barclays and Santander UK) could pay as much as $100 million each to keep their Windows XP support, combined with the costs to upgrade their ATMs to a more recent version of the OS. Microsoft does offer what it calls "Custom Support" for large business that includes updates for legacy programs.

In the US, JPMorgan claims they will start updating their ATMs from XP to Windows 7 in July, with the goal of completing the process by the end of 2014. A spokesperson would not say how much it is paying Microsoft for its extended contract. Other groups, such as Bank of America and Citigroup, also declined to state how much they will pay Microsoft to keep supporting XP while they upgrade their ATMs.

It's becoming clear that even though Microsoft warned support for XP would be ending for years, many large businesses did not heed the alerts and will now have to pay a lot more money due to their procrastination.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 00:06:57 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_137753898
Weinig verrassend :')
pi_137754297
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 00:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Die sukkels zijn nu veeeeeel meer geld kwijt dan als ze tijdig begonnen waren met upgraden :|W
Vooruit denken :') waarom? Kost ze toch geen geld
pi_137756718
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 00:30 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Vooruit denken :') waarom? Kost ze toch geen geld
Maar nu wel dus, met terugwerkende kracht zelfs.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_137756947
Waarom dat verzet tegen upgraden? :') :') :')

En dan ook nog eens naar Windows 7 ipv 8 die beter runt op minder goede systemen. :')
  zaterdag 15 maart 2014 @ 03:25:10 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137756966
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:22 schreef Skillstorm het volgende:
Waarom dat verzet tegen upgraden? :') :') :')
Omdat het geld, tijd en moeite kost met bovendien het risico van downtime zonder dat je er iets voor terugkrijgt. In het beste geval heb je na de upgrade weer een werkende pinautomaat, net zoals je voor de upgrade had.
pi_137757008
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Omdat het geld, tijd en moeite kost met bovendien het risico van downtime zonder dat je er iets voor terugkrijgt. In het beste geval heb je na de upgrade weer een werkende pinautomaat, net zoals je voor de upgrade had.
En na April hebben ze security problemen. Wat willen ze liever?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 03:58:09 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137757167
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:29 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ze willen liever niks doen, dat is duidelijk. Maar het zijn natuurlijk ook andere mensen die nu deze puinhoop moeten managen. De figuren die een paar jaar geleden hebben besloten geen migratietraject te starten zijn allang doorgestroomd naar een betere functie of een ander project.
pi_137757597
quote:
Die sukkels zijn nu veeeeeel meer geld kwijt dan als ze tijdig begonnen waren met upgraden :|W
Die sukkels? Wij met zijn allen zijn meer geld kwijt (waar denk jij dat het van wordt betaald? ) en de personen die hebben geprutst kregen een vette bonus. Het lijkt me evident dat Microsoft voor veel minder geld dat spul kan onderhouden.

Kunnen ze eigenlijk geen Linux gebruiken? Het wordt standaard voor servers gebruikt, waarom niet voor ATM's? Het is veel onderhoudsvriendelijker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-03-2014 22:19:48 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137757726
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:29 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

goede kwartaalcijfers
en daarmee hun jaarlijkse bonus
of als ze falen een gouden handdruk met een grote kans dat ze weer eenzelfde functie bij een andere bedrijf krijgen.
pi_137758446
Misschien draait er specifieke software die niet (goed) werkt onder Windows 7.
Of men wil/kan niet voor al die ATMs testen of het correct blijft functioneren.

OS/2 draait ook nog steeds op veel plekken wat dat betreft.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:10:44 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137760675
quote:
Als banken verstandig met geld omgingen hadden we een paar crisis minder gehad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:11:24 #14
45206 Pietverdriet
pi_137760701
Anyway, goede reden om naar linux over te stappen
pi_137769518
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:01 schreef Aether het volgende:
Misschien draait er specifieke software die niet (goed) werkt onder Windows 7.
Of men wil/kan niet voor al die ATMs testen of het correct blijft functioneren.

OS/2 draait ook nog steeds op veel plekken wat dat betreft.
Volgens mij is veel van de software geschreven in Java, dan maakt het weinig uit welk os je gebruikt.
Ze hadden waarschijnlijk geen zin een man langs alle machines te sturen om ter plaatse het nieuwe systeem te installeren of de hardware is te oud voor modernere besturingsprogramma's.
pi_137770266
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Volgens mij is veel van de software geschreven in Java, dan maakt het weinig uit welk os je gebruikt.
Ze hadden waarschijnlijk geen zin een man langs alle machines te sturen om ter plaatse het nieuwe systeem te installeren of de hardware is te oud voor modernere besturingsprogramma's.
Jeetje man, veel sterkte gewenst
pi_137770325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ook die moet je updaten en heb je geen gegarandeerde support. Niet zo handig
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:51:23 #18
45206 Pietverdriet
pi_137773464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Ook die moet je updaten en heb je geen gegarandeerde support. Niet zo handig
Die kan je updaten, en support is gewoon te koop
pi_137782240
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Zoals Piet en ik al aangaven, als ze gewoon Linux hadden gebruikt dan hadden ze nu niet die kosten gehad. Wereldwijd wordt vooral Linux gebruikt voor servers, waarom zou je voor ATM's niet hetzelfde doen? Geen gezeik met beveiliging en upgraden. Support wordt inderdaad geleverd door tal van bedrijven en de banken of bedrijven die de ATM-infrastructuur uitbaten kunnen hier desgewenst zelf mensen voor aannemen. Je hebt immers geen geheime sourcecode dus iedereen die de juiste opleiding heeft gevolgd en de juiste praktische ervaring heeft kan dit doen. Je hoeft nooit een ander besturingssysteem er op te zetten, je kan onderdelen van Linux verwijderen en toevoegen al naargelang je wensen. Niet voor niets wordt Linux voor serverbeheer gebruikt (veel meer dan Windows en OSX), dat kan voor ATM's ook prima.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137787789
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals Piet en ik al aangaven, als ze gewoon Linux hadden gebruikt dan hadden ze nu niet die kosten gehad. Wereldwijd wordt vooral Linux gebruikt voor servers, waarom zou je voor ATM's niet hetzelfde doen? Geen gezeik met beveiliging en upgraden. Support wordt inderdaad geleverd door tal van bedrijven en de banken of bedrijven die de ATM-infrastructuur uitbaten kunnen hier desgewenst zelf mensen voor aannemen. Je hebt immers geen geheime sourcecode dus iedereen die de juiste opleiding heeft gevolgd en de juiste praktische ervaring heeft kan dit doen. Je hoeft nooit een ander besturingssysteem er op te zetten, je kan onderdelen van Linux verwijderen en toevoegen al naargelang je wensen. Niet voor niets wordt Linux voor serverbeheer gebruikt (veel meer dan Windows en OSX), dat kan voor ATM's ook prima.
Niet alleen servers,maar ook supercomputers,smarttv's,mobiele apparaten(smartphones en tablets etc),huishoudelijke apparaten,mainframes(bijna alle grote geld beurzen zoals Dow Jones ,Nikkei,LSE enz),routers,workstations(~90% van Hollywood films met CGI)etc etc!!
  maandag 17 maart 2014 @ 00:10:12 #21
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_137828448
Hebben pinautomaten geen XPe?
Daarvan gaat het support gewoon door.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  maandag 17 maart 2014 @ 01:03:22 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_137829618
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
En dan blijkt dat het systeem dat volledig is ingericht uitsluitend op Windows draait.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_137833517
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ze willen liever niks doen, dat is duidelijk. Maar het zijn natuurlijk ook andere mensen die nu deze puinhoop moeten managen. De figuren die een paar jaar geleden hebben besloten geen migratietraject te starten zijn allang doorgestroomd naar een betere functie of een ander project.
En ze hebben miljoenen aan salaris/bonussen ontvangen, omdat ze kosten hebben bespaard door geen migratietraject te starten... Uiteraard zijn hun niet verantwoordelijk voor deze grote kostenpost, dat zijn de mensen die nu de baas zijn van dit project.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 17 maart 2014 @ 10:49:18 #24
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137833748
Wat een bullshit, al dat gemekker over miljoenensalarissen :') .
Het is echt niet alsof iedereen daar miljoenen pakt. Dat zit bij de allerhoogste top en die paar traders die er rond lopen. Zeg, op het gehele personeelsbestand een half %. Dat zijn dus maximaal 50 man op een personeelsbestand van 10000.

De IT'ers die dit hadden moeten doen zitten gewoon op een marktconform salaris.
En de reden dat je als bank niet zo maar "ff" over stapt op een nieuw OS is omdat je niet wil weten wat voor spoor van ellende zo een upgrade voorttrekt. Het is dan niet ff 1 applicatie overzetten, nee al je maatwerk moet je opnieuw valideren. We zijn hier nu alweer een jaar of 3 bezig met de overgang van XP naar 7. Bij Philips zijn ze er ook al een tijd mee bezig. En bij die banken is de kans zeer groot dat daar ook al een project of wat voor loopt, alleen halen ze de deadline niet.

en als laatste, overgaan op Linux? Hoeveel multinationals denken jullie dat er volledig op Linux draaien? Ik heb zelf geen idee, maar ik gok op 0.
Dat heeft vast een andere reden dan dat ze het gewoon leuk vinden om een paar miljoen per jaar licenties richting Redmond te sturen.
pi_137833900
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:49 schreef bleiblei het volgende:
En de reden dat je als bank niet zo maar "ff" over stapt op een nieuw OS is omdat je niet wil weten wat voor spoor van ellende zo een upgrade voorttrekt. Het is dan niet ff 1 applicatie overzetten, nee al je maatwerk moet je opnieuw valideren. We zijn hier nu alweer een jaar of 3 bezig met de overgang van XP naar 7. Bij Philips zijn ze er ook al een tijd mee bezig. En bij die banken is de kans zeer groot dat daar ook al een project of wat voor loopt, alleen halen ze de deadline niet.
De reden weet ik. Het kost zoveel geld dat managers die nooit en te nimmer doen uit voorzorg. Dit gebeurt altijd te laat, wat betekent dat het meer kost dan het uitvoeren uit voorzorg.
En jouw geblaat over salarissen en bonussen is gewoon niet waar, omdat ik het niet heb over uitvoerend personeel zoals iters, ik heb het over managers, die beslissingen moeten maken en dit doen vanuit een bonus oogpunt.
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:49 schreef bleiblei het volgende:
en als laatste, overgaan op Linux? Hoeveel multinationals denken jullie dat er volledig op Linux draaien? Ik heb zelf geen idee, maar ik gok op 0.
Dat heeft vast een andere reden dan dat ze het gewoon leuk vinden om een paar miljoen per jaar licenties richting Redmond te sturen.
Linux wordt niet ingevoerd omdat managers dit een eng woord vinden, niet uit kostenoverweging.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')