Volgens mij vroeg Catch22- gewoon hulp bij zijn code.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Nou is pochen met hoe ingewikkeld je code eruit ziet natuurlijk ook wel behoorlijk "".
En doe vooral 1 ding tegelijk. Ik heb 'm nu in een paar dagen al over PHP, MySQL, HTML, CSS en Javascript gehoord, zonder dat-ie een van deze dingen echt heeft doorgrond.quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat je verkeerd doet, is dat je nog moeite hebt met uberhaupt een HTML-formulier in elkaar te zetten en uit te lezen, maar al gelijk wilt skippen naar asynchrone webapplicaties. Begin nou gewoon bij het begin.
LESS ofzo. In een FOK! [php]-tag bij gebrek aan syntax-highlighting in de [code]-tag.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:09 schreef picodealion het volgende:
Welk smaakje PHP is dat überhaupt?
Ziet ingewikkelder uit dan CSS zelf. Kan toch nooit de bedoeling zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
LESS ofzo. In een FOK! [php]-tag bij gebrek aan syntax-highlighting in de [code]-tag.
Als je het eenmaal doorhebt scheelt het een hoop typwerk en is het juist makkelijker.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:45 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Ziet ingewikkelder uit dan CSS zelf. Kan toch nooit de bedoeling zijn.
Nee, ik bedoel alleen declaratie "var i;". Dat hoort bovenin. Vervolgens hoog je i natuurlijk op daar waar je wil dat dat gebeurt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:16 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Dan wordt de i niet voortdurend opgehoogd als-ie niet in de while-loop zit, maar eenmalig verhoogd, lijkt mij?
quote:En je post daar een interessante link, dank daarvoor! Daaruit vloeit een andere vraag voor.
Waarop valideert-ie de true en foo op regel 3 als true?
1 2 3 4 5 6 7 | var x = 1; console.log(x); // 1 if (true) { var x = 2; console.log(x); // 2 } console.log(x); // 2 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | var foo = 1; function bar() { if (!foo) { var foo = 10; } alert(foo); } bar(); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | var foo = 1; function bar() { var foo; if (!foo) { foo = 10; } alert(foo); } bar(); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | $(document).ready(function() { $('#search_name').keyup(function() { search_name = $(this).val(); $(' $names li').removeclass('highlight'); if (jQuery.trim(search_name) != ' ') { $(" #names li:contains(' " + search_name + " ')").addclass('highlight'); } }); }); |
1 | $(' $names li').removeclass('highlight'); |
1 2 | if (jQuery.trim(search_name) != ' ') { $(' $names li').removeclass('highlight'); } |
1 | (' " + search_name + " ') |
1 | (search_name) |
2) Oeps ik bedoelde geen != maar == , anders zou ik toch denken dat het anders een else bij moet komen met dus die code $(' $names li').removeclass('highlight');quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:49 schreef KomtTijd... het volgende:
1) Huh, je begrijpt hopelijk wat een if-statement is?
2) search_name is een variable die in een string wordt geplaatst. Zonder "+search_name+" zou er letterlijk search_name in de string staan, in plaats van de waarde van variable search_name.
Plusjes zijn om strings aan elkaar te plakken in dit geval. De single quotation mark is om te zorgen dat je ipv $(varname) $('varname') krijgt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:53 schreef RustCohle het volgende:
[..]
2) Oeps ik bedoelde geen != maar == , anders zou ik toch denken dat het anders een else bij moet komen met dus die code $(' $names li').removeclass('highlight');
3) Huh, beetje in de war met betrekking tot de hoeveelheid quotationmarks en de plusjes..
En waarom zou je in dit geval de strings aan elkaar moeten laten plakken? Ik dacht tot dusverre dat je juist $(varname) moest gebruiken ipv $("varname") of $('varname'), want die laatste twee gelden voor strings zover ik weet?quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Plusjes zijn om strings aan elkaar te plakken in dit geval. De single quotation mark is om te zorgen dat je ipv $(varname) $('varname') krijgt.
Ja, je wil ook $(varname). Daarom breek je de quotes af en plak je de variabele ertussen met plusjes.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:57 schreef RustCohle het volgende:
[..]
En waarom zou je in dit geval de strings aan elkaar moeten laten plakken? Ik dacht tot dusverre dat je juist $(varname) moest gebruiken ipv $("varname") of $('varname'), want die laatste twee gelden voor strings zover ik weet?
1 | 'hier staat een string ' + variabele + ' hier gaat de string verder' |
$(varname)quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:57 schreef RustCohle het volgende:
[..]
En waarom zou je in dit geval de strings aan elkaar moeten laten plakken? Ik dacht tot dusverre dat je juist $(varname) moest gebruiken ipv $("varname") of $('varname'), want die laatste twee gelden voor strings zover ik weet?
Woops het is harstikke logisch wat je zegt, maar op dit moment volg ik het totaal niet. Wat is het nou in dit geval ?quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
$(varname)
$('varname')
Bij de 1e zal JavaScript eerst proberen een variable te vinden met de naam varname waarna jQuery die variable als selector zal gebruiken om het element op te zoeken. Bij de tweede zal jQuery proberen een element te zoeken met de string 'varname' als selector.
Nee, dan heb je letterlijk de string "search_name". Wat je wil is de inhoud van de variabele search_name.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:02 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Woops het is harstikke logisch wat je zegt, maar op dit moment volg ik het totaal niet. Wat is het nou in dit geval ?![]()
Want wat ik nu zie, is dat zowel de twee " als de ' wegkunnen zodat je gewoon (searchname) hebt.
1 | $("#names li:contains('dingen')") |
1 | $("#names li:contains('"+search_name+"') |
Je vertelt het duidelijker dan ik deed.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dan heb je letterlijk de string "search_name". Wat je wil is de inhoud van de variabele search_name.
De uiteindelijke selector die je in je eigen voorbeeld wilt krijgen is bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
De string "dingen" zit in de variabele search_name. Dus om de inhoud van search_name neer te zetten waar nu "dingen" staat, breek je de string af (dubbele quote), plak je de variabele ertussen met plusjes en zet je weer een dubbele quote om verder te gaan met je string.
Dank uquote:Op donderdag 20 maart 2014 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vertelt het duidelijker dan ik deed.
Zolang de if true is, wordt code dus altijd uitgevoerd. Begrijpelijk, ik ben dit niet gewend, ik veronderstelde dat de if-statement alleen voor vergelijkingen kunt gebruiken, zoals if (test = true) { .. }.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:56 schreef Tijn het volgende:
[ code verwijderd ]
Nou, eerst voorbeeld 1: true is natuurlijk true, dus dat is logisch, toch?
Dit volg ik niet helemaal.quote:[ code verwijderd ]
Voorbeeld 2 is waar het belangrijk wordt om te begrijpen hoe scoping en hoisting van variabelen werkt in Javascript.
Bovenin het script wordt een variabele "foo" gemaakt en daar wordt de waarde 1 aan gegeven. Vervolgens wordt de functie bar() gedefinieerd.
Je zou misschien zeggen dat de if-statement op 3 regel nu niet opgaat, omdat foo immers nog steeds 1 is. Maar dat is niet zo. Niet vanwege scoping (want binnen een functie heb je in Javascript toegang tot variabelen in de scope buiten de functie), maar wel vanwege "hoisting".
Omdat op regel 4 een lokale variabele "foo" wordt gemaakt (en van waarde 10 wordt voorzien), wordt de declaratie van deze variabele "gehoist" naar bovenin de functie. In feite gebeurt er dit:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 | var foo = 1; function bar() { if (!foo) { var foo = 10; } alert(foo); } bar(); |
Omdat-ie vanwege het hoisten eerst een (lege!) lokale variabele aanmaakt op het moment dat de functie bar() begint. Omdat deze variabele dezelfde naam heeft als de globale variabele foo die buiten de functie was gemaakt, is deze niet langer beschikbaar binnen de functie. Daarom is foo ongedefinieerd op het moment dat de if-statement wordt uitgevoerd.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:31 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Dit volg ik niet helemaal.
[ code verwijderd ]
als var foo = 1 is, waarom voert-ie de if (!foo) {...} alsnog uit? Want als 1 = true is, dan zou if (!foo) false moeten zijn, lijkt mij. Dan zou de variabele foo op regel 4 niet gedeclareerd worden, en dus niet 'gehoist' naar bovenin de functie?
Post even de relevante HTML structuur, en horizontaal opgerekt?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:29 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]
Bovenstaande is een tabel
Hoe zorg ik er met css voor dat in niet de grijze rij (het gedeelte met de titel en tags) maar de witte rij (met link naar de download en stats) opgerekt wordt?
M.a.w. ik wil dat de grijze rij niet groter wordt dan hij moet zijn voor de content die er in staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |