Net zo hoog als de gevallen favoriet Armeniquote:Op maandag 21 april 2014 11:29 schreef Jif het volgende:
wow.. Nederland staat bij ESCunited inmiddels op een gedeelde 11e -12e plaats:
http://www.escunited.com/home/the-ranking-2014-week-14-results/
Nu was jij me voorquote:Op maandag 28 april 2014 22:16 schreef grazz het volgende:
Oja, hoort in deze topic.
Na de Noorse previewshow van vanavond in iTunes:
The Common Linnets
46-Netherlands
86-Norway
156-Slovenia
208-Norway
269-Netherlands
322-Lithuania
Wel allemaal landen die niet mee stemmen in onze halve finalequote:Op maandag 28 april 2014 22:16 schreef grazz het volgende:
Oja, hoort in deze topic.
Na de Noorse previewshow van vanavond in iTunes:
The Common Linnets
46-Netherlands
86-Norway
156-Slovenia
208-Norway
269-Netherlands
322-Lithuania
Wat een positiviteitquote:Op maandag 28 april 2014 22:35 schreef grazz het volgende:
Britse krant The Daily Mirror: http://www.mirror.co.uk/t(...)rlands-entry-3465906
quote:Watched ESC with some random non esc fans. Everyone seemed to think it was the best song by far.
quote:I really like the song and especially it's presentation. Totally deserves a top 10 place in the final.
quote:Slowly (very fast, actually ) turning into a no-brainer lay bet for the win. So now's the moment to cash in, don't see this dropping much any further.
quote:This was the only performance yesterday that really went through the TV screen. They seem to have got the perfection needed just right - some countries (Sweden, Azerbaijan) seem to have a habit of over-polishing their acts, making them lose all emotion, but this was done with the kind of perfection that actually makes the song feel believable.
Last year, one of the few acts that filled the arena to this extent was Denmark. I wouldn't bet on the Netherlands winning, but it certainly would be great. One can dream.
quote:Well, when I saw rehearsal snippets, these two singing to one microphone in such a darkness, knowing they are great professional singers I thought: 'this is magic'.
And it turned out to be magic yesterday as well. I wasn't a big fan of the song before (my... top 25?). But the presentation, this awesome, silent, but somehow at the same moment full of energy performance made me staring at tv like there's no world outside.
Congratulations, the Netherlands and good luck in the final. I think now I could easily bet some on your top10.
quote:This will win, i'm sure of it. Seeing it live on stage really brought it to life. It will do very similar to what Iceland did in 2009 but with no Rybak.
Deze gaat juist gokken op alles behalve winnen. Dat is "lay", weet ik sinds gisteren.quote:Slowly (very fast, actually ) turning into a no-brainer lay bet for the win. So now's the moment to cash in, don't see this dropping much any further.
Aldus BILD.quote:Die berraschung des Abends: unsere lieben Hollnder!
Das Duo um „The Common Linnets“, dahinter verbarg sich unter anderem die niederlndische Sngerin Ilse DeLange (36). Mit ihrem Song „Calm after the Storm“ boten die Hollnder eine nachdenkliche Country-Nummer - chillig und gefhlvoll. Das htte man von unseren Nachbarn gar nicht erwartet.
Het was geen onvolledige versie... dat is het 'gevaarlijke'.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:29 schreef Iwanius het volgende:
En dan nog blijf ik het raar vinden dat bij DWDD men zo een afschuwelijke versie ten gehoren bracht waardoor velen,waaronder ik, dit nummer al afschreven. Dan had je toch gewacht met het je opwachting maken naar buiten toe i.p.v. haast je- haast je met een onvolledige versie bij DWDD gaan zitten spelen?
Wat ik sinds dit jaar veel beter begrijp is dat het totale plaatje moet kloppen. CATS is echt geen briljante compositie, maar wel goed geproduceerd en goed gezongen. Ilse en Waylon zingen live heel goed. Het visuele plaatje sluit aan bij de emotionele lading van het liedje. De beeldvoering is uitmuntend. Het geheel klopt, en dan wordt 1 + 1 = 3.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:31 schreef Greys het volgende:
Het was geen onvolledige versie... dat is het 'gevaarlijke'.
Het liedje was en is exact hetzelfde.
Ze moeten het kennelijk volledig hebben van de presentatie, dan inns is het wat, of komt in elk geval het lied zelf veel beter uit de verf.
quote:Ilse DeLange und Waylon - Sind die Niederlande das Schwarze Pferd beim ESC?
Ilse DeLange und Waylon, das Duo, das in diesem Jahr fr die Niederlande beim Eurovision Song Contest singt, sind lange Zeit belchelt worden. Zu altbacken und langweilig erschien Niederlndern und Eurovision-Fans in ganz Europa die ruhige Countryballade. Seit dem ersten ESC-Halbfinale am Dienstagabend, bei dem sich DeLange und Waylon fr die groe Show am Samstag qualifizierten, hat sich der Wind vollstndig gedreht.
Pltzlich sind die Niederlande als potenzieller Siegesanwrter in aller Munde. Bei den Wettanbietern schossen sie auf Platz 3 (hinter Schweden und Armenien). Mehr noch: "Calm After The Storm" konnte am Tag nach der Show in die iTunes-Charts von nicht weniger als 17 Lndern einsteigen - darunter auch in Deutschland, wo die Sendung auf Eins Plus und Phoenix unter Ausschluss weiter Teile der Bevlkerung ausgestrahlt wurde. Auch zwei Tage spter findet sich der Song in den deutschen iTunes Top 100. In anderen Lndern sind die Niederlnder sogar noch erfolgreicher: Im ESC-Gastgeberland Dnemark sowie in Schweden steht das Lied bei iTunes auf Rang 6, in Estland sogar auf Platz 3.
Ohnehin scheinen die Esten, obwohl sie mit ihrem Beitrag "Amazing" am Dienstag aus dem Wettbewerb ausgeschieden sind, ESC-begeistert wie kaum eine andere Nation: Die Schwedin Sanna Nielsen, die mit ihrem Song "Undo" bei den Wettanbietern auf Platz 1 gehandelt wird, liegt bei iTunes in Estland noch einen Platz vor den Niederlanden. Der Ausgang des Eurovision-Finales am Samstag drfte spannend werden wie schon lange nicht mehr. Und mglicherweise gibt es mit Ilse DeLange und Waylon einen berraschungssieger, den vor wenigen Tagen noch kaum jemand auf der Rechnung hatte.
Dat ligt wel voor de hand. Het is niet zo dat de bookmakers de ranking bepalen. Dat doen de gokkers. Natuurlijk zullen ze de boel wel iets manipuleren, maar de bookmakers gokken zelf niet! En waarom zouden de gokkers niet goed in kunnen schatten welk land er gaat winnen? Ze hebben het juist heel vaak goed de afgelopen jaren! Je gokt namelijk niet op je eigen voorkeur, maar op de ingeschatte voorkeur van de televoters en de juries. Alleen als de bookmakers meer weten dan de gokkers (en dat doen ze niet, ze hebben alleen meer statistieken van vorige jaren), dan zou manipuleren lonen, anders snijden ze alleen in hun eigen vingers.quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:34 schreef Georges het volgende:
Ik vraag me af waar de odds bij bookmakers op gebaseerd zijn. Nederland staat 2e nu, ben benieuwd.
Is het wellicht op basis van hoe er gewed wordt?
http://www.oddschecker.com/tv/eurovision
Waarom zouden de gokkers het wel goed kunnen inschatten, kun je je ook afvragen. Kijken ze naar Youtube hits of Itunes wellicht? Vorig jaar zaten ze er 2 plaatsen naast voor wat betreft Nederland dacht ik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:44 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Dat ligt wel voor de hand. Het is niet zo dat de bookmakers de ranking bepalen. Dat doen de gokkers. Natuurlijk zullen ze de boel wel iets manipuleren, maar de bookmakers gokken zelf niet! En waarom zouden de gokkers niet goed in kunnen schatten welk land er gaat winnen? Ze hebben het juist heel vaak goed de afgelopen jaren! Je gokt namelijk niet op je eigen voorkeur, maar op de ingeschatte voorkeur van de televoters en de juries. Alleen als de bookmakers meer weten dan de gokkers (en dat doen ze niet, ze hebben alleen meer statistieken van vorige jaren), dan zou manipuleren lonen, anders snijden ze alleen in hun eigen vingers.
Al zijn de wedkantoren natuurlijk vooral in de UK populair en heeft dit op de totale uitslag niet zoveel invloed als dat het kon hebben op BGT.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 05:25 schreef WhiteBeard het volgende:
Een paar jaren geleden was er iets onfris bij het wedden op Britain's Got Talent. Susan Boyle was de topfavoriet en die dansgroep Diversity werd als tweede getipt door de wedkantoren. Werd er massaal op Diversity gestemd om te kunnen innen op een bepaalde manier. Is nog ophef over geweest dat wedkantoren de uitslag kunnen sturen. Gelet op dat heb ik Nederland liever tweede dan eerste bij die wedkantoren
Ik heb het vanaf het begin al een mooi nummer gevonden, alleen niet typisch songfestival maar dat was dat van Anouk ook niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 06:40 schreef ender_xenocide het volgende:
Welk leuk hoe dit topic een mooie samenvatting is geworden van het worden van het lelijke eendje, omdat we nog niet het complete plaatje hadden tot de mooie zwaan die het nummer nu geworden is door de complete uitvoering.
Ja. dat heb ik ook. Ik vond CATS prachtig. Heb het gelijk op single gekocht en veel gedraaid. Maar ik zag geen gouden toekomst in Kopenhagen ofzo.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:22 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ik heb het vanaf het begin al een mooi nummer gevonden, alleen niet typisch songfestival maar dat was dat van Anouk ook niet.
Ik denk als enige dat nederland de top 10 niet eens gaat halen. wordt 18equote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:39 schreef Unites het volgende:
Straks winnen we nog ook... Hopelijk niet voor de Denen, ik denk dat Ilse heel Kopenhagen afbreekt
Jawelquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:55 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik denk als enige dat nederland de top 10 niet eens gaat halen. wordt 18e
De laatste keer dat ze dat voorspelden was in 2000 met Linda Wagenmakers... Hopelijk eindigt het nu beterquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:24 schreef UltraR het volgende:
De Britse krant Metro voorspelt dat Nederland gaat winnen: http://metro.co.uk/2014/0(...)in-a-decade-4722712/
Hier is de rest te vinden.quote:24 NIEDERLANDE: The Common Linnets - "Calm After The Storm": Was fr ein groartiges Paar, was fr ein groartiges Lied! Sie eine klassische Antje-Schnheit, er ganz in Schwarz und schchtern, zwischen ihnen ein klasse Country-Song und viel erotisches Knistern. Erinnert an Johnny Cash und June Carter, die einen U2-Song covern. Fr den ESC vermutlich zu ruhig und zu wenig Glitzer. Tipp: vorne.
Nee, bij DWDD was er niet die gitaarrif in het begin en ze zingen nu nadrukkelijker 'storm' hoger. Het instrumentale intro duurde bij DWDD langer. In de eurovision versie beginnen ze vrijwel meteen met zingen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Het was geen onvolledige versie... dat is het 'gevaarlijke'.
Het liedje was en is exact hetzelfde.
Ze had bij No goodbyes de no wel weg kunnen latenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De laatste keer dat ze dat voorspelden was in 2000 met Linda Wagenmakers... Hopelijk eindigt het nu beter
Dat Nederland minder Youtube hits heeft, zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat Nederland nu pas vier dagen als kanshebber wordt gezien. Armeni was al tijden de grote favoriet, samen met Zweden en (toen nog) Noorwegen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 04:30 schreef Georges het volgende:
[..]
Waarom zouden de gokkers het wel goed kunnen inschatten, kun je je ook afvragen. Kijken ze naar Youtube hits of Itunes wellicht? Vorig jaar zaten ze er 2 plaatsen naast voor wat betreft Nederland dacht ik.
Ik gun het Nederland van harte, zou fantastisch zijn, maar ik blijf het raar vinden dat ze nu op nummer 2 staan bij de bookmakers. Het is totaal geen songfestivalnummer, en als je naar Youtube kijkt hebben ze ook veel minder views dan sommige andere landen.
twitter:officialcharts twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 18:10:39#Eurovision: #TheNetherlands @CommonLinnets currently sit at #2 on the #OfficialSinglesChart! goo.gl/yDxfZG reageer retweet
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Een plek in de top 10 van de Britse Top 40 zou wel redelijk uniek zijn
Uniek op Eurovisiegebied. In de Britse top 10 hebben volgens escnation alleen winnaars, Britse en Ierse inzendingen gestaan.quote:
Dat dusquote:Op woensdag 14 mei 2014 22:17 schreef TDHS het volgende:
[..]
Uniek op Eurovisiegebied. In de Britse top 10 hebben volgens escnation alleen winnaars, Britse en Ierse inzendingen gestaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |