13 uur moet wel redelijk lukken hoor. Rij regelmatig naar Zuid-Frankrijk (vanuit Groningen is dat bijna 1500km ipv. de 1200 die ik 2 posts hierboven noemde) en als we rond 6:00 uur vertrekken zijn we meestal rond 20:00 op plaats van bestemming. Wel lekker doorrijden met 140-150.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:29 schreef kingtoppie het volgende:
Nou TS gaat volgens mij uit van veel te hoge gemiddelde snelheden.. Ik gok dat ze er eerder 18 uur over gaat doen sowieso..
En dat zonder stop willen doen is idioot..
Als ik inga op die 13 uur... Sure... Moet kunnen zolang in de auto.
Is dat normaal 140/150 rijden op die wegen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
13 uur moet wel redelijk lukken hoor. Rij regelmatig naar Zuid-Frankrijk (vanuit Groningen is dat bijna 1500km ipv. de 1200 die ik 2 posts hierboven noemde) en als we rond 6:00 uur vertrekken zijn we meestal rond 20:00 op plaats van bestemming. Wel lekker doorrijden met 140-150.
Maar calculeer gewoon in dat het ook in 2 dagen mag als er veel file/oponthoud is of als je halverwege te moe bent.
In Frankrijk mag je 130. 140/150 op de teller is dan niet eens extreem te hard. Al controleren ze daar wel strenger tegenwoordig, dus beetje opletten op blauwe auto's langs de kant kan nooit kwaadquote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is dat normaal 140/150 rijden op die wegen?
Denk overigens ook dat 100 rijden al snel 50-100 euro gaat schelen over die afstand.
Ik zou lekker 110 cruisen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:45 schreef Palomar het volgende:
[..]
In Frankrijk mag je 130. 140/150 op de teller is dan niet eens extreem te hard. Al controleren ze daar wel strenger tegenwoordig, dus beetje opletten op blauwe auto's langs de kant kan nooit kwaad
vind dat zelf veel vermoeiender dan 130+ rijden. Probeer wel eens rustig te rijden, maar dan moet je telkens bij het inhalen van een vrachtwagen of een bejaarde oid heel goed uitkijken of er geen sneller verkeer aankomt en soms blijf je dan weer achter een vrachtwagen hangen met 80/90 omdat er een hele rits snelleren voorbij komt. Ben dan liever zelf die snellere die lekker met 140 over de linkerbaan cruist..quote:
Sure... Beetje aanpassen aan de mogelijkheden kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:54 schreef Palomar het volgende:
[..]
vind dat zelf veel vermoeiender dan 130+ rijden. Probeer wel eens rustig te rijden, maar dan moet je telkens bij het inhalen van een vrachtwagen of een bejaarde oid heel goed uitkijken of er geen sneller verkeer aankomt en soms blijf je dan weer achter een vrachtwagen hangen met 80/90 omdat er een hele rits snelleren voorbij komt. Ben dan liever zelf die snellere die lekker met 140 over de linkerbaan cruist..
Het grootste probleem is alleen om dan op de vertrekdatum zo vroeg in Gerona te zijn.quote:25-apr Eindhoven Gerona (Gerona Costa Brava airport)
14:45 16:45 FR9124 02h 00m
02-mei Gerona (Gerona Costa Brava airport) Eindhoven
07:05 09:15 FR9123 02h 10m
Totaalprijs voor alle reizigers : ¤ 301,28
Prijzen per persoon, excl. boekingskosten (¤21 online of ¤35 telefonisch/mail) en evt. bagagekosten.
quote:25-apr Dusseldorf Barcelona (El Prat Intl. Apt.) 06:50
08:55 4U9524 02h 05m
02-mei Barcelona
(El Prat Intl. Apt.) Dusseldorf 09:40
11:50 4U9525 02h 10m
Vluchtdetails
Vluchtvoorwaarden
Totaalprijs voor alle reizigers : ¤ 279,86
Prijzen per persoon, excl. boekingskosten (¤21 online of ¤35 telefonisch/mail) en evt. bagagekosten.
Define arme student als je wel een week naar Barcelona kan, en blijkbaar een auto hebt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef vigonoah het volgende:
In de meivakantie ga ik een week naar Barcelona met mijn vriend.
Aangezien wij arme studenten zijn wordt dit een budget-vakantie en willen wij zo min mogelijk uitgeven. Het plan is dus ook om naar ons appartement te rijden zonder overnachting tussendoor.
1400 km = +/- 13 uur zonder pauzes. Alleen ik rij, mijn vriend heeft geen rijbewijs.
Ik zit zelf te denken aan 4 stops te maken onderweg (tenzij meer nodig is om te tanken..).
Ik heb 5 jaar mijn rijbewijs. Ik rijd een seat ibiza.
Verste wat ik ooit aan één stuk heb gereden is 300 km.
Vraag me ook af wat voor auto er precies bij de 'arme' studenten hoort? Als het een Seat Ibiza van 20 jaar oud is oid met zoveel ton op de klok zou ik daar eigenlijk niet 1400 km lang plankgas mee gaan rijden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Define arme student als je wel een week naar Barcelona kan, en blijkbaar een auto hebt.
Een rijke student kan naar Nieuw Zeeland vliegen voor een Gap yearquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Define arme student als je wel een week naar Barcelona kan, en blijkbaar een auto hebt.
160km/h = 90¤ boete. ¤3 per kilometer overschrijdingquote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is dat normaal 140/150 rijden op die wegen?
Denk overigens ook dat 100 rijden al snel 50-100 euro gaat schelen over die afstand.
In Frankrijk is het flitsen inderdaad vaak mensenwerk. Eigenlijk wel super fijn, er is ruimte voor coulance. Als je een goed verhaal hebt zien ze het vaak door de vingers.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef Grielen het volgende:
[..]
160km/h = 90¤ boete. ¤3 per kilometer overschrijding
Ter vergelijking: In NL is het ¤271 boete... De Fransen zullen je wel pakken als ze zien dat je een buitenlander bent, want dan is het namelijk meteen aftikken. Ze staan bij viaducten met laserguns, en dan bij de volgende oprit komt een Renault Megane RS of een Subaru Impreza WRX je even van de weg afplukken.
Bron: Ervaring.
Met dik 180 op de teller 3x langs een blauwe 306 in de berm rijden. Vervolgens stond er een agent bij de slagboom van de tolpoort en kon helemaal rechts even parkeren.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef Grielen het volgende:
[..]
160km/h = 90¤ boete. ¤3 per kilometer overschrijding
Ter vergelijking: In NL is het ¤271 boete... De Fransen zullen je wel pakken als ze zien dat je een buitenlander bent, want dan is het namelijk meteen aftikken. Ze staan bij viaducten met laserguns, en dan bij de volgende oprit komt een Renault Megane RS of een Subaru Impreza WRX je even van de weg afplukken.
Bron: Ervaring.
Als je over Millau rijdt, dan kun je in het bergachtige gedeelte gewoon de snelweg nemen. Dat stuk is namelijk een tolvrije weg. Alleen voor de brug bij Millau moet je dan tol betalen, of daar even door het dal.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 03:37 schreef Fer het volgende:
De voordelen van route national rijden kan ik zeker beamen. Geen tol, goedkoper tanken en snacken bij de hypermarche. Goedkopere en betere restaurants. Zeker oost-west goed te doen, maar volgens mij is de N7 nog redelijk oldschool, wellicht is Parijs - Milau wat beter te doen. Behalve dan het bergachtige gedeelte.
elk uur stoppen? Ik stop misschien 1x per 3 uur. Effe pissen, koffie en peukie. Dat je trouwens zo'n afstand met een C1 gaat doenquote:Op zondag 16 maart 2014 22:12 schreef BlackLining het volgende:
Wat een gejank. Kan best hoor.
Vorig jaar nog 1000 km gedaan in één dag. En de laatste 40 daarvan (nee, da's niet overdreven) was in de fileVermoeiend, maar te doen. En dat was in een Citroën C1, kun je nagaan.
Vier stops heb je absoluut niet genoeg aan. Stop minstens elk uur even. Even de beentjes strekken, wat drinken, en dan weer door. De truc is om te stoppen vóórdat je merkt dat je pauze moet nemen. Als je eenmaal moe begint te worden, dan blijf je dat ook. Je moet het voor zijn.
Of het verstandig is? Nee, misschien niet. Kan het? Jazeker. Is het goedkoop? Kan me niet voorstellen. Tol en benzine is waarschijnlijk veel meer dan een RyanAir vluchtje heen en weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |