abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137750758
Zou het zelf wel aandurven, al heb ik nog nooit zo'n eind gereden achter elkaar, maar rij wel veel. Met weinig rij-ervaring ligt het er maar net aan hoe je er zelf in staat. Als je het niet ziet zitten moet je het bij voorbaat niet doen. Rij zelf wel bijna elk jaar naar Zuid-Frankrijk (1200km), met 2 personen afwisselen, in 1 dag en ben dan aan het eind van de dag niet echt moe ofzo. Denk daarom dat het alleen ook wel zou lukken. Zou dan wel 's middags even een goede pauze houden van 1,5 uur ofzo.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:25:15 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137751814
Snap dat niet, jakkeren om ergens te komen, 1200 kilometer, jeez, geniet van de reis, mijn vakantie begint als ik de deur uitloop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137751965
Nou TS gaat volgens mij uit van veel te hoge gemiddelde snelheden.. Ik gok dat ze er eerder 18 uur over gaat doen sowieso..
En dat zonder stop willen doen is idioot..

Als ik inga op die 13 uur... Sure... Moet kunnen zolang in de auto.
Rustig aan.
pi_137752473
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:29 schreef kingtoppie het volgende:
Nou TS gaat volgens mij uit van veel te hoge gemiddelde snelheden.. Ik gok dat ze er eerder 18 uur over gaat doen sowieso..
En dat zonder stop willen doen is idioot..

Als ik inga op die 13 uur... Sure... Moet kunnen zolang in de auto.
13 uur moet wel redelijk lukken hoor. Rij regelmatig naar Zuid-Frankrijk (vanuit Groningen is dat bijna 1500km ipv. de 1200 die ik 2 posts hierboven noemde) en als we rond 6:00 uur vertrekken zijn we meestal rond 20:00 op plaats van bestemming. Wel lekker doorrijden met 140-150.

Maar calculeer gewoon in dat het ook in 2 dagen mag als er veel file/oponthoud is of als je halverwege te moe bent.
pi_137752596
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:40 schreef Palomar het volgende:

[..]

13 uur moet wel redelijk lukken hoor. Rij regelmatig naar Zuid-Frankrijk (vanuit Groningen is dat bijna 1500km ipv. de 1200 die ik 2 posts hierboven noemde) en als we rond 6:00 uur vertrekken zijn we meestal rond 20:00 op plaats van bestemming. Wel lekker doorrijden met 140-150.

Maar calculeer gewoon in dat het ook in 2 dagen mag als er veel file/oponthoud is of als je halverwege te moe bent.
Is dat normaal 140/150 rijden op die wegen?
Denk overigens ook dat 100 rijden al snel 50-100 euro gaat schelen over die afstand.
Rustig aan.
pi_137752696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Denk overigens ook dat 100 rijden al snel 50-100 euro gaat schelen over die afstand.
In Frankrijk mag je 130. 140/150 op de teller is dan niet eens extreem te hard. Al controleren ze daar wel strenger tegenwoordig, dus beetje opletten op blauwe auto's langs de kant kan nooit kwaad ;)
pi_137752835
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:45 schreef Palomar het volgende:

[..]

In Frankrijk mag je 130. 140/150 op de teller is dan niet eens extreem te hard. Al controleren ze daar wel strenger tegenwoordig, dus beetje opletten op blauwe auto's langs de kant kan nooit kwaad ;)
Ik zou lekker 110 cruisen. :+
Rustig aan.
pi_137753074
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zou lekker 110 cruisen. :+
vind dat zelf veel vermoeiender dan 130+ rijden. Probeer wel eens rustig te rijden, maar dan moet je telkens bij het inhalen van een vrachtwagen of een bejaarde oid heel goed uitkijken of er geen sneller verkeer aankomt en soms blijf je dan weer achter een vrachtwagen hangen met 80/90 omdat er een hele rits snelleren voorbij komt. Ben dan liever zelf die snellere die lekker met 140 over de linkerbaan cruist.. ;)
pi_137753164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:54 schreef Palomar het volgende:

[..]

vind dat zelf veel vermoeiender dan 130+ rijden. Probeer wel eens rustig te rijden, maar dan moet je telkens bij het inhalen van een vrachtwagen of een bejaarde oid heel goed uitkijken of er geen sneller verkeer aankomt en soms blijf je dan weer achter een vrachtwagen hangen met 80/90 omdat er een hele rits snelleren voorbij komt. Ben dan liever zelf die snellere die lekker met 140 over de linkerbaan cruist.. ;)
Sure... Beetje aanpassen aan de mogelijkheden kan geen kwaad.
Maar als je de A12 als voorbeeld neemt... 3-4 banen naast elkaar.. Als je dan 110 gaat heb je in principe altijd ruimte zat om een baantje op te schuiven zonder mensen te hinderen (men kan immers een baantje opschuiven)

2 baantjes is het een ander verhaal dan moet je wat meer de snelheid van het overige verkeer aanhouden...

Overigens heb ik de indruk dat als je in een beetje slipstream zit wat dat betreft dat je ook zuiniger rijdt.
Rustig aan.
pi_137757061
De voordelen van route national rijden kan ik zeker beamen. Geen tol, goedkoper tanken en snacken bij de hypermarche. Goedkopere en betere restaurants. Zeker oost-west goed te doen, maar volgens mij is de N7 nog redelijk oldschool, wellicht is Parijs - Milau wat beter te doen. Behalve dan het bergachtige gedeelte.

140-160 is zeker te doen op de tolweg, je moet alleen niet met 200 langs de gendarmerie rijden (blauwe Peugeots) en als een bord met radarcontrole staat, echt afremmen want de camera staat er altijd achter.

Maar tegenwoordig ga ik met de vouwwagen, 100-110 is net zo goed te doen en inderdaad wat relaxter, zeker als het druk is.

Daarom raad ik je best of both aan. Heengaande in 2 dagen, rond eind van de middag de autoroute verlaten en verder gaan op de route national. Goedkoop tanken, eten en slapen in een F1 hotel.

Teruggaande volgas naar huis.
.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:59:56 #111
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_137758427
Heb je al bij Ryanair gekeken? Die vliegen ook naar Barcelona (Gerona). Daar heb je retourtickets van 120 euro pp. Dan moet je wel eerst naar Charleroi rijden. Dan brengt ook kosten met zich mee. Ook moet je de transfer Gerona-Barca regelen. Heen en terug kan dat zomaar 100 euro kosten.

Maar dit kan ook interessant zijn:

quote:
25-apr Eindhoven Gerona (Gerona Costa Brava airport)
14:45 16:45 FR9124 02h 00m

02-mei Gerona (Gerona Costa Brava airport) Eindhoven
07:05 09:15 FR9123 02h 10m

Totaalprijs voor alle reizigers : ¤ 301,28
Prijzen per persoon, excl. boekingskosten (¤21 online of ¤35 telefonisch/mail) en evt. bagagekosten.
Het grootste probleem is alleen om dan op de vertrekdatum zo vroeg in Gerona te zijn.

Het was misschien handiger (en goedkoper) geweest op de hele reis bij een Sunweb ofzo te boeken. Die regelen dan ook de transfers naar het hotel.

Maargoed, ik denk dat vliegen alsnog goedkoper is dan met de auto gaan. Je moet niet alleen naar de brandstof kijken, maar ook naar tol, onderhoud, verhoogde afschrijving enzovoort. Als je uitgaat van 18 cent per kilometer dan kom je uit op 0,18*2800 = 504 euro. Reken daar tolgeld en parkeergeld bij, dan zit je zo op 700 euro. Dan is vliegen altijd goedkoper. Bovendien kom je veel uitgeruster aan op de bestemming.

Edit: Volgens mij is dit Kleve. Als je in Nijmegen woont, kun je er bijna op de fiets heen. :P

quote:
25-apr Dusseldorf Barcelona (El Prat Intl. Apt.) 06:50
08:55 4U9524 02h 05m

02-mei Barcelona
(El Prat Intl. Apt.) Dusseldorf 09:40
11:50 4U9525 02h 10m
Vluchtdetails
Vluchtvoorwaarden

Totaalprijs voor alle reizigers : ¤ 279,86
Prijzen per persoon, excl. boekingskosten (¤21 online of ¤35 telefonisch/mail) en evt. bagagekosten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Van_Poppel op 15-03-2014 09:33:02 ]
pi_137759707
En wat moet dat meisje die twee dagen dat ze te vroeg is doen dan? Op het strand slapen met een slaapzak zeker.

Ik vermoed dat een van de twee vast zit aan die schoolvakantie, dan is vliegen gewoon niet goedkoper.

En voor zo;n lange snelwegrit tellen vooral brandstofkosten mee, extra slijtage valt enorm mee.

http://www.hotelf1.com/gb/home/index.shtml

Hier vindt je hotels vanaf 19¤

[ Bericht 20% gewijzigd door Fer op 15-03-2014 10:34:10 ]
.
pi_137760234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef vigonoah het volgende:
In de meivakantie ga ik een week naar Barcelona met mijn vriend.
Aangezien wij arme studenten zijn wordt dit een budget-vakantie en willen wij zo min mogelijk uitgeven. Het plan is dus ook om naar ons appartement te rijden zonder overnachting tussendoor.
1400 km = +/- 13 uur zonder pauzes. Alleen ik rij, mijn vriend heeft geen rijbewijs.
Ik zit zelf te denken aan 4 stops te maken onderweg (tenzij meer nodig is om te tanken..).

Ik heb 5 jaar mijn rijbewijs. Ik rijd een seat ibiza.
Verste wat ik ooit aan één stuk heb gereden is 300 km.
Define arme student als je wel een week naar Barcelona kan, en blijkbaar een auto hebt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_137760445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Define arme student als je wel een week naar Barcelona kan, en blijkbaar een auto hebt.
Vraag me ook af wat voor auto er precies bij de 'arme' studenten hoort? Als het een Seat Ibiza van 20 jaar oud is oid met zoveel ton op de klok zou ik daar eigenlijk niet 1400 km lang plankgas mee gaan rijden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:01:37 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137760482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een rijke student kan naar Nieuw Zeeland vliegen voor een Gap year
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:41:31 #116
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_137763036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

160km/h = 90¤ boete. ¤3 per kilometer overschrijding :D

Ter vergelijking: In NL is het ¤271 boete... De Fransen zullen je wel pakken als ze zien dat je een buitenlander bent, want dan is het namelijk meteen aftikken. Ze staan bij viaducten met laserguns, en dan bij de volgende oprit komt een Renault Megane RS of een Subaru Impreza WRX je even van de weg afplukken.

Bron: Ervaring.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:00:52 #117
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137763492
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef Grielen het volgende:

[..]

Ter vergelijking: In NL is het ¤271 boete... De Fransen zullen je wel pakken als ze zien dat je een buitenlander bent, want dan is het namelijk meteen aftikken. Ze staan bij viaducten met laserguns, en dan bij de volgende oprit komt een Renault Megane RS of een Subaru Impreza WRX je even van de weg afplukken.

In Frankrijk is het flitsen inderdaad vaak mensenwerk. Eigenlijk wel super fijn, er is ruimte voor coulance. Als je een goed verhaal hebt zien ze het vaak door de vingers.

Helaas weet je van te voren niet waar ze controleren. In Nederland en België heb ik mijn flitsapps, in Duitsland zijn ze heel makkelijk herkenbaar, maar aan zo'n verborgen auto kan je niks doen.

Ik zit trouwens nog steeds krampachtig te wachten op een catastrofale boete uit Duitsland. Ik reed 150 in een 80 zone. En toen stond er ineens een politieauto naast de weg te flitsen.

Maar snel rijden is eigenlijk buitengewoon onverstandig. Het is duurder (exponentieel hoger brandstofverbruik, boetes, veel meer slijtage) en ook veel gevaarlijker. Toch blijven we het doen :P
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:01:20 #118
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_137765099
Die +- 13 worden er dik 16.

Wij dacht ook ooit om vanuit italie 1x naar huis te rijden, zou 12 uur duren, werden er 20. En dan waren we zelfs met 2 rijbewijzen. Ik raad je ten zeerste aan een overnachting in een F1 hotel te plannen..
Toevallig ben ik ooit ook eens met de trein naar Blanes geweest.. Mooie trip, maar wat duurt dat godsonmogelijk lang. Slapen in de slaaptrein kan je ook vergeten :+. Thans, we hadden een slaaptrein uit het jaar kruik.
pi_137768058
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef Grielen het volgende:

[..]

Met dik 180 op de teller 3x langs een blauwe 306 in de berm rijden. Vervolgens stond er een agent bij de slagboom van de tolpoort en kon helemaal rechts even parkeren.

Vervolgens in het busje uitleg geven, maar uiteindelijk reed ik na correctie 164 waar je 130 mocht. Resulteerde in een boete van 600FF, 200HFL, 90¤ dus. In Nederland was het roze papier inleveren en lopen geweest.
.
pi_137771551
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:37 schreef Fer het volgende:
De voordelen van route national rijden kan ik zeker beamen. Geen tol, goedkoper tanken en snacken bij de hypermarche. Goedkopere en betere restaurants. Zeker oost-west goed te doen, maar volgens mij is de N7 nog redelijk oldschool, wellicht is Parijs - Milau wat beter te doen. Behalve dan het bergachtige gedeelte.
Als je over Millau rijdt, dan kun je in het bergachtige gedeelte gewoon de snelweg nemen. Dat stuk is namelijk een tolvrije weg. Alleen voor de brug bij Millau moet je dan tol betalen, of daar even door het dal.
pi_137806907
Als je zo weinig ervaring hebt met lange afstanden, zou ik het niet snel doen. Autorijden kost je dan meer energie dan je denkt.
Schip ahoy!
pi_137814769
Je hebt iemand bij je die mee kan opletten of alles nog goed gaat. Gewoon doen, ondanks dat het niet zo heel verstandig is. Ben ooit uit Limburg in 1 dag op en neer naar Hamburg geweest. Dat is 1200km samen. De laatste 100km heb ik niks van gemerkt dat ik ze gereden heb.
Die les heb ik er wel van geleerd, dus ga je gang en maak die rit.
pi_137821907
Wat een gejank. Kan best hoor.

Vorig jaar nog 1000 km gedaan in één dag. En de laatste 40 daarvan (nee, da's niet overdreven) was in de file :O Vermoeiend, maar te doen. En dat was in een Citroën C1, kun je nagaan.

Vier stops heb je absoluut niet genoeg aan. Stop minstens elk uur even. Even de beentjes strekken, wat drinken, en dan weer door. De truc is om te stoppen vóórdat je merkt dat je pauze moet nemen. Als je eenmaal moe begint te worden, dan blijf je dat ook. Je moet het voor zijn.

Of het verstandig is? Nee, misschien niet. Kan het? Jazeker. Is het goedkoop? Kan me niet voorstellen. Tol en benzine is waarschijnlijk veel meer dan een RyanAir vluchtje heen en weer.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 17 maart 2014 @ 01:45:24 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137829969
Misschien te doen als je heel goed slaapt, anders sowieso niet aan beginnen. Ik heb ooit 1000 km in 1 stuk (met paar korte pauzes) gereden met slechts 2 uur slaap de nacht ervoor. Was echt zwaar onverantwoord achteraf, lag zowat te maffen bij aankomst. Helemaal gesloopt.
  maandag 17 maart 2014 @ 01:48:50 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137829985
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:12 schreef BlackLining het volgende:
Wat een gejank. Kan best hoor.

Vorig jaar nog 1000 km gedaan in één dag. En de laatste 40 daarvan (nee, da's niet overdreven) was in de file :O Vermoeiend, maar te doen. En dat was in een Citroën C1, kun je nagaan.

Vier stops heb je absoluut niet genoeg aan. Stop minstens elk uur even. Even de beentjes strekken, wat drinken, en dan weer door. De truc is om te stoppen vóórdat je merkt dat je pauze moet nemen. Als je eenmaal moe begint te worden, dan blijf je dat ook. Je moet het voor zijn.

Of het verstandig is? Nee, misschien niet. Kan het? Jazeker. Is het goedkoop? Kan me niet voorstellen. Tol en benzine is waarschijnlijk veel meer dan een RyanAir vluchtje heen en weer.
elk uur stoppen? Ik stop misschien 1x per 3 uur. Effe pissen, koffie en peukie. Dat je trouwens zo'n afstand met een C1 gaat doen :D lijkt mij niet echt relaxed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')