Ga vooral je gang, jij eerst.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:32 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dulce et decorum est pro patria mori.
Zonder geweld ook nietquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Cirkel-redenatie: want de tegenstander deed het zelf ook. "En trouwens, zij begonnen", zeggen ze beiden.
Punt is dat Israel sterker is. Dus de Palestijnen zullen het op een andere manier moeten aanpakken. Dit gaan ze niet winnen met geweld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kan hoog en je kan laag springen, maar voor een volk dat zoveel heeft meegemaakt vind ik het juist meer onaanvaardbaar dan voor welk volk dan ook..."...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
Precies.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:32 schreef theunderdog het volgende:
Awww gossie, hoe schattig dit topic.
Ts vindt het grote en kleine jongetje niet eerlijk en kan de realiteit niet accepteren. Israël is nu eenmaal de grote jonge, en Palestina de kleine.
Terwijl er in Israël ontwikkelingen komen, moeten de de Palestijntjes zand blijven happen en telkens kleine stukjes van hun woongebied over geven aan de Israëliërs.
Ach zodra er vanuit de Palestijnen weer een klein teken komt dat ze vrede willen, kondigt Israël aan dat ze weer 10.000 huizen gaan bouwen in bezet gebied.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies.
De oplossing kan echt alleen komen als de Palestijnen zich anders op gaan stellen.
2quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies.
De oplossing kan echt alleen komen als de Palestijnen zich anders op gaan stellen.
Inderdaad. Strijdend ten onder gaan is het enige wat Israel de zichzelf respecterende Palestijn niet af kan nemen. Oh, te sneuvelen terwijl je een verloren post verdedigt...quote:
Hoe zie jij de oplossing dan voor je?quote:
Israël is erkent, Israël herkent Palestina echter niet, Israël wil geen vrede, nu zitten ze weer te zeiken dat Palestina Israël moet herkennen als joods staat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Israel de erkenning geven. Praten. Onderhandelen. Samenwerken.
Met geweld gaan ze het duidelijk niet redden.
En dat vind je grappig?quote:
Israël zou ook eens een beetje moeite kunnen doen, maar zolang Netanyahu aan de macht is gaat dat niet gebeuren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zie jij de oplossing dan voor je?
Ik vind het mooi om te zien hoe een land een ander land compleet irrelevant kan doen lijken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:38 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
En dat vind je grappig?
Net zo grappig als toen Nederland werd onderdrukt 70 jaar geleden? Misschien hebben je opa en oma ook wel moeten vluchten, is dat grappig?
Plaatjes van het aantal landen dat Hitler had bezet zijn ook mooi?quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het mooi om te zien hoe een land een ander land compleet irrelevant kan doen lijken.
Kijk nu eens naar die plaatjes, dat is toch prachtig om te zien?
Joah, al heb ik niet zoveel met Hitler.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Plaatjes van het aantal landen dat Hitler had bezet zijn ook mooi?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Joah, al heb ik niet zoveel met Hitler.
Josef Mengele vind ik fascinerender.
Daarom zou het ook verstandig zijn als er geen Palestijnse raketten meer afgevuurd worden. Dat lijkt me de minste voorwaarde voor overleg.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:38 schreef deadprez het volgende:
[..]
Israël zou ook eens een beetje moeite kunnen doen, maar zolang Netanyahu aan de macht is gaat dat niet gebeuren.
Probleem is bijna opgelost.quote:
Het lijkt mij ook de minste voorwaarde dat Israël zich terugtrekt uit illegaal verkregen gebieden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom zou het ook verstandig zijn als er geen Palestijnse raketten meer afgevuurd worden. Dat lijkt me de minste voorwaarde voor overleg.
Hoe je het zegt klinkt het misschien leuk, leuke plaatjes idd heel leuk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het mooi om te zien hoe een land een ander land compleet irrelevant kan doen lijken.
Kijk nu eens naar die plaatjes, dat is toch prachtig om te zien?
Dan zou ik mij vooral schamen dat ik een Palestijn ben.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:45 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Hoe je het zegt klinkt het misschien leuk, leuke plaatjes idd heel leuk.
Maar wat niet zo leuk is, is dat er miljoenen mensenlevens kapot gemaakt worden. Oke denk je nu, boeie ik ben het toch niet. Maar wat als jij niet dit mooie leven in Nederland had, maar in Palestina woonde. En jij al een aantal familie leden bent kwijt geraakt, je zoontje, je vrouw misschien zelfs je moeder. Je daar in armoede leefde, en je vrijheid is afgenomen.
Zou je het dan nog steeds leuk vinden?
Met jou valt niet te praten, kneus.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan zou ik mij vooral schamen dat ik een Palestijn ben.
Nee, dat is het niet. Het is niet gelijk. Israel kan makkelijk overleven met de strategie die ze nu hanteert. De Palestijnen niet. Zij zullen dus wat moeten veranderen, willen ze voortbestaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:44 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook de minste voorwaarde dat Israël zich terugtrekt uit illegaal verkregen gebieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |