abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:54:56 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138011886
Als extra tip, af en toe door de gemarineerde kip roeren. Nergens goed voor, maar het ziet er wel interessant uit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138013282
TVP voor de ontknoping, iedere keer als ik iemand nasi a la Johannes zie maken dan gaat mijn hart te keer van spanning.
pi_138013909
Wat toevallig, ik eet vanavond ook nasi.

Maar dan niet á la johannes, dus kan 't nooit veel soeps wezen..
Ja doei.
pi_138014611
De rijst is gekookt, de kip kan de pan in. Zie hieronder het resultaat. Helaas heb ik niet zo'n kekke houten lepel

Toen ik het groentepakket open maakte bleek hier een rode peper bij te zitten. Ik had niet meer genoeg tijd om deze te verwerken. Iemand suggesties wat ermee te doen?

Kruidenmengsel en rijst er bij en flink roeren maar! De foto is er zelfs wazig van geworden

Ik mag dan wel een echte keukenprins zijn, koken is niet mijn hobby. Deze handige bakjes zorgen ervoor dat ik ook komende dagen nog van deze overheerlijke nasi kan genieten.

Eet smakelijk :)

Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138014842
Onduidelijke reportage
  Forum Admin vrijdag 21 maart 2014 @ 23:01:35 #156
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_138023942
Die peper had je er fijngesneden door heen kunnen doen, ook voor die extra pit op de pot morgen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_138024201
Waarom bewaar je houtlijm naast je fornuis Mortaxx?
pi_138025263
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:28 schreef Mortaxx het volgende:
De rijst is gekookt, de kip kan de pan in. Zie hieronder het resultaat. Helaas heb ik niet zo'n kekke houten lepel

[ afbeelding ]

Toen ik het groentepakket open maakte bleek hier een rode peper bij te zitten. Ik had niet meer genoeg tijd om deze te verwerken. Iemand suggesties wat ermee te doen?

[ afbeelding ]

Kruidenmengsel en rijst er bij en flink roeren maar! De foto is er zelfs wazig van geworden

[ afbeelding ]

Ik mag dan wel een echte keukenprins zijn, koken is niet mijn hobby. Deze handige bakjes zorgen ervoor dat ik ook komende dagen nog van deze overheerlijke nasi kan genieten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat ziet er goed uit, dat marineren vond ik een interessante touch, hoe heeft dit uitgepakt vind je?

Ik vind het ook goed dat je laat zien dat Nasi a la Johannes zich uitstekend leent om meerdere dagen achter elkaar te eten. De smaak is zo goed en veelzijdig dat het nooit eentonig zou worden.

Jammer dat je het ei bent vergeten. Ik denk dat het fout is gegaan bij je liedje, aangezien "Niet vergeten eieren halen hi ha ho" gewoon niet zo lekker bekt als het origineel: "Niet vergeten suiker halen hi ha ho."

Ik neem aan dat je dat potje Curve Fever wat ik daar op de foto zie hebt gewonnen, deze Nasi werkt namelijk als doping en wordt dan al in diverse sportkantines overwogen.
pi_138031185
Hallo jongens, ik heb genoten van dit topic, maar wat ik mezelf nou echt afvraag is hoe ik op dit hoge culinaire niveau kom? Ik kan heel erg genieten van jullie gerechten en foto's. Maar ik ben bang dat ik dit niet ga redden.

Ik ben namelijk gedoemd om elke dag iets vloeibaars te maken, ik heb namelijk een vork en messen fobie. De foto van de blote voeten en de grote messen gaven mij dan ook kippenvel!
Mijn lichaam maar ook mijn hoofd wilt niets weten van dit soort taferelen. Ik ben al bij de psycholoog, dieetist en filosoof geweest maar geen oplossing zijt met mij. Hebben jullie tips?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zaterdag 22 maart 2014 @ 08:31:05 #160
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138031216
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 08:22 schreef Tamashii het volgende:
Hallo jongens, ik heb genoten van dit topic, maar wat ik mezelf nou echt afvraag is hoe ik op dit hoge culinaire niveau kom? Ik kan heel erg genieten van jullie gerechten en foto's. Maar ik ben bang dat ik dit niet ga redden.

Ik ben namelijk gedoemd om elke dag iets vloeibaars te maken, ik heb namelijk een vork en messen fobie. De foto van de blote voeten en de grote messen gaven mij dan ook kippenvel!
Mijn lichaam maar ook mijn hoofd wilt niets weten van dit soort taferelen. Ik ben al bij de psycholoog, dieetist en filosoof geweest maar geen oplossing zijt met mij. Hebben jullie tips?
Ik denk dat de magischi nasi a la Johannes ook helpt qua romantische sferen. Als je wilt kan ik je wel een keer komen demonsteren hoe je nasi a la johannes met een vleugje van kano maakt.
pi_138146875
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:28 schreef Mortaxx het volgende:
[knip]

Ik wil je nog wel wat tips geven om echt een goede,bruine nasi goreng te bereiden want dit geef ik direct aan mijn hond. Misschien gemist en heb je het wel gezegd maar wat voor rijst gebruikte je?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2014 09:22:27 ]
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:23:52 #162
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138146914
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:21 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik wil je nog wel wat tips geven om echt een goede,bruine nasi goreng te bereiden want dit geef ik direct aan mijn hond. Misschien gemist en heb je het wel gezegd maar wat voor rijst gebruikte je?
Lekker racistisch. Waarom wel bruine nasi en geen witte of zwarte nasi? Of zoals ik gele nasi?

Een lekker gerecht krijg op deze manier een smerige bijsmaak. Zeker met die vergelijking van die hond erbij.
pi_138146999
Ben je lid van de linkse kerk met je racistische bejegening? Teveel DWDD of P&W zitten kijken en mee te knikken met het Wilders bashen? }:|

Bruine nasi is veel lekkerder qua smaak en bijbehorende ingrediënten dan dat vale wat ik noem "zondagschinees"nasi dat smaak noch kraak heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2014 09:29:19 ]
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:29:02 #164
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138147020
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:27 schreef Iwanius het volgende:
Ben je lid van de linkse kerk met je racistische bejegening? Teveel DWDD of P&W zitten kijken en mee te knikken met het Wilders bashen? }:|

Bruine nasi is veel lekkerder qua smaak dan dat vale wat ik noem "zondagschinees"nasi.
Hoe jij het noemt maakt mij niet uit. Het feit dat je alles wat niet bruin is aan je hond voert lijkt me wel duidelijk.

Johannes zou zich omdraaien in zijn graf
pi_138147114
Alsof Johannes de kenner bij uitstek is op dit gebied. Ken dat hele persoon niet en heb er ook geen behoefte aan maar een goede nasi goreng met smaak is voor mij niet wat ik op de laatste pagina zie. Maar goed als men daar tevreden mee is. :W
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:43:38 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138147382
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:32 schreef Iwanius het volgende:
Alsof Johannes de kenner bij uitstek is op dit gebied. Ken dat hele persoon niet en heb er ook geen behoefte aan maar een goede nasi goreng met smaak is voor mij niet wat ik op de laatste pagina zie. Maar goed als men daar tevreden mee is. :W
hoe kan je johannes beoordelen (al is het meer veroordelen wat je doet maar zo erg wil ik het niet maken) als je hem niet kent? Weer zo'n typische kortzichtige opmerking. Net als dat goedkoop. Wat is er belangrijk aan de prijs?
Ook een beetje makkelijk dat je een gerecht beoordeeld vanaf een foto. Als het warmdampend op een bord ligt ipv in bakjes voor de koelkast piep je wel anders.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:44:31 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138147407
Ik zou je bijna naar jou recept vragen, ik heb alleen geen behoefte aan zo'n racistisch gerecht in een tot nu toe goedlopend topic.
pi_138147526
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou je bijna naar jou recept vragen, ik heb alleen geen behoefte aan zo'n racistisch gerecht in een tot nu toe goedlopend topic.
Sowieso vind ik geel beter bij dit recept passen, aziatisch hé.
pi_138162803
quote:
Ik ben inderdaad zeer gepikeerd na al deze onheuse bejegeningen richting dit heerlijke gerecht.
Ik vraag je vriendelijk je racistische pijlen te richten op iets of iemand anders.

Gelukkig is Kanovinnie er nog om dit recept te behandelen met de egards die het heeft verdiend.
pi_138162934
Iwanius denkt dat hij door al zijn reizen in de Orient een ware fijnproever is geworden
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138162970
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:13 schreef Mortaxx het volgende:
Iwanius denkt dat hij door al zijn reizen in de Orient een ware fijnproever is geworden
Dat is maar enkelen, zoals Knut, voorbehouden.
pi_138163023
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:14 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Dat is maar enkelen, zoals Knut, voorbehouden.
Trek jij nu zijn reizen in twijfel? Er zijn zelfs reisverslagen van!
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:10:44 #173
279824 Mansjester
City>United
pi_138171008
quote:
De epischheid van nasi a la johannes niet inzien :')
pi_138172821
quote:
_O-
pi_138273314
Ik heb het lang uit weten te stellen, maar ik kon me vanavond toch niet inhouden en ben begonnen met het maken van Nasi a la Johannes _O_

Omdat ik kutrijst heb die je eerst moet omspoelen en weken enzo, heb ik dat eerst gedaan.

Dit is hoeveel rijst ik gebruik. Ongeveer een halve kilogram.

Hier ben ik de rijst om aan het spoelen. Om het zetmeel eruit te krijgen enzo. Je kunt hier beter gewoon normale rijst voor kopen die je niet hoeft om te spoelen, scheelt weer wat stappen in het recept.
Ik geloof ook niet dat deze rijst veel lekkerder is ofzo dus het is echt een kutidee om je recept nóg ingewikkelder te maken door deze rijst te gebruiken.

Hier zie je de rijst op het fornuis staan. Ik kook met inductie, dus water koken gaat lekker snel :)

Het is van het grootste belang dat je dingen eet en bier drinkt tijdens het koken. Doordat je minder honger hebt kun je minder snel werken en voorkom je slordigheidsfoutjes.
Het bier is om een wat lossere hand te krijgen van koken. In mijn ervaring ben je te stijfjes met koken als je geheel nuchter bent.

Om jullie een indruk te geven van mijn werkomgeving hier een sfeerimpressie.
Ik vind het zelf belangrijk dat je keuken een ontzettende klerezooi is. Wederom om wat losser te kunnen zijn in het koken. In een schone keuken werken is sterk af te raden. De angst om een zooi van je keuken te maken heeft een sterke inhibiterende werken op je kookkunsten.

Na een kwartiertje was de rijst gekookt.

Hier staat de rijst onder de koude kraan. Eigenlijk kun je nasi het beste maken met oude rijst maar op deze manier koel ik hem af zodat hij iets weg heeft van oude rijst.

Dit is mijn rijst op het aanrecht (op twee snijplanken) zodat hij wat op kan drogen. Pas op met het uit het vergiet halen want er kan wat vallen.

Dat dus.

Dit is een goed moment om even buiten te gaan zitten, wat bier te drinken en eventueel wat te roken. Van roken krijg je kanker maar als je rookt is dit een goed moment, anders vergroot je het risico dat je je vingers eraf snijdt als je de kip gaat snijden. Door de trillende handjes. Bier werkt hier ook goed voor!

Hier zie je mijn kip. Ik heb twee filets gekocht dus die gebruik ik.

Hier zie je de gesneden kip. Gewoon in blokjes snijden. Pas op voor je vingers!

Zorg ervoor dat je goed blijft zuipen!

Gooi wat olie in je pan en dump dan je kip erbij. Niet morsen.

Omdat m'n spek op moest heb ik dat er ook bij gekletterd. Beetje improviseren. Hier zie je goed de invloeden van het bier.

Ik gebruik vandaag deze boemboe. Ik zag dat Johannes een zakje kruidenmix pakte (poeder) maar dat heb ik niet liggen, dus moeten we het hier mee doen.

Toen de kip gaar was heb ik de groente erbij gedaan, een zakje van de AH. Vooral omdat ik niet nog meer risico wilde nemen met dingen snijden. Voorkomen is beter dan genezen.

Na een minuutje of wat heb ik de boemboe erbij gedaan en doorgeroerd. Nu ziet het mengsel in de pan er zo uit.

Na een minuutje of vijf bedacht ik me dat er ook nog rijst bij moest. Zo gezegd, zo gedaan.

Even proeven natuurlijk

Na wat roeren begint het er aardig op te lijken, maar er mist nog iets!

Mijn Pièce de résistance, twee geklopt eieren. Nu denken jullie natuurlijk; "Maar Saind, luie homo, dat is toch helemaal niet bijzonder?"
Nou, moet je eens opletten!

KOEKOEK

En dat roer je dan door je nasi heen zodat het ei stolt. Rauw ei is niet gezond!

Na een paar minuten had ik het idee dat m'n ei wel gestold was, zie hier het eindproduct!

Voor wat extra pit verzuip ik mijn nasi in de Sriracha. Erg lekker!

Op speciaal verzoek de inhoud van het keukenkastje

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 19:56:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')