Tijd om nieuwe/extra vrienden te zoeken dus. Zorg dat je naast dat vaste groepje zelf ook andere vrienden hebt, mijn ervaring is dat er dan altijd wel iemand is die zin heeft om wat te gaan doen als je wat voorstelt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:18 schreef EiPet het volgende:
alleen heeft een groot aantal van mijn vrienden de laatste tijd op de een of andere manier totaal geen interesse meer in mij en elkaar, behalve wanneer het hen zelf uitkomt zeg maar.. Bovendien moeten de dingen die ze willen doen vooral niet te veel moeite zijn, want dan haken ze af en gaan ze thuis op de bank zitten (over die met een relatie maar niet gesproken want die zijn al helemaal vaak weken van de aardbodem af/onbereikbaar)
quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:23 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik zou eens beginnen met het stoppen van jouw leven te vergelijken met die van anderen.
Dit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:23 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik zou eens beginnen met het stoppen van jouw leven te vergelijken met die van anderen.
Nou ja, het vergelijken en tot de conclusie komen dat je leven ook leuker kan kan ook als een soort schop onder je kont dienen natuurlijk, om wat meer je best te doen om er wat van te maken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:23 schreef PBateman1978 het volgende:
Mja er zijn altijd mensen die het ''leuker/beter'' hebben dan jij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:27 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou ja, het vergelijken en tot de conclusie komen dat je leven ook leuker kan kan ook als een soort schop onder je kont dienen natuurlijk om wat meer je best te doen om er wat van te maken.
Het lijkt hem blijkbaar leuk, anders zou hij het niet ook willen. Je verlangt over het algemeen niet naar zaken die je niet leuk lijken natuurlijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mja er zijn altijd mensen die het ''leuker/beter'' hebben dan jij.
Daarbij vind ik ook dat hij zelf moet bepalen hoe hij zijn leven leuker kan maken.
Wil hij een relatie/werk/op vakantie omdat hij dat zelf leuk vindt of omdat zijn vrienden dat allemaal doen?
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens, ik ken mensen die iets leuk probeerden te vinden omdat het zeg maar algemeen leuk gevonden werd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:39 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Het lijkt hem blijkbaar leuk, anders zou hij het niet ook willen. Je verlangt over het algemeen niet naar zaken die je niet leuk lijken natuurlijk.
Dat heb ik zelf eigenlijk niet dus had geen idee waar je het over had, maar nu snap ik wat je bedoeltquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens, ik ken mensen die iets leuk probeerden te vinden omdat het zeg maar algemeen leuk gevonden werd.
Als in, de meeste mensen vinden iets leuk dus moet ik dat ook maar leuk gaan vinden, snap je wat ik bedoel?
Dit kan inderdaad erg leuk zijn. Zeker rond deze tijd, gewoon naar het warmste plekje van nederland gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:22 schreef zarGon het volgende:
Even een simpele vraag: je hebt een Studenten OV-chipkaart, waarom stap je 's ochtends niet in de trein om naar plekken te gaan die je nog niet/nooit hebt gezien?
Als ik mezelf ga vergelijken met een miljonair voel ik me ook ineens minder blij..quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:10 schreef Phlogi2013 het volgende:
je voelt je hoe je je voelt, andermans leven doet er niet zo toe
Dit heb ik ook gedaan, geweldige ervaring!quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:22 schreef zarGon het volgende:
Even een simpele vraag: je hebt een Studenten OV-chipkaart, waarom stap je 's ochtends niet in de trein om naar plekken te gaan die je nog niet/nooit hebt gezien?
Ik doe dingen op mijn TV, en nu?quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gedaan, geweldige ervaring!
En TS, 1 tip kan ik je nog geven....zet die tv gewoon uit en raak dat ding niet meer aan
Ga wat anders doen. Ik zit liever achter de PC en -doe- dingen. Tuurlijk is het niet alles, maar het is oneindig veel beter dan achter die tv rond blijven hangen
-Op- je tv? En nu...maar hopen dat ie nog binnen de garantieperiode zitquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:56 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik doe dingen op mijn TV, en nu?
Achter je PC zitten klopt ook niet als je het zo wilt bekijken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
-Op- je tv? En nu...maar hopen dat ie nog binnen de garantieperiode zit
Maar daar gaat ie tenminste niet kapot vanquote:Op donderdag 13 maart 2014 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Achter je PC zitten klopt ook niet als je het zo wilt bekijken.
Nja ik kan me god zij dank opzich ook prima alleen vermaken, alleen het moet allemaal niet te lang gaan duren..quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mja er zijn altijd mensen die het ''leuker/beter'' hebben dan jij.
Daarbij vind ik ook dat hij zelf moet bepalen hoe hij zijn leven leuker kan maken.
Wil hij een relatie/werk/op vakantie omdat hij dat zelf leuk vindt of omdat zijn vrienden dat allemaal doen?
Ik probeer die TV al zo veel mogelijk te vermijden. Overdag game en Tv-kijk ik sowieso niet, maar 's avonds, als ik de was al heb gedaan, mijn studiewerk is gedaan, mijn sportuurtje is verstreken, resteert er verder ook niet zo heel veel..quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gedaan, geweldige ervaring!
En TS, 1 tip kan ik je nog geven....zet die tv gewoon uit en raak dat ding niet meer aan
Ga wat anders doen. Ik zit liever achter de PC en -doe- dingen. Tuurlijk is het niet alles, maar het is oneindig veel beter dan achter die tv rond blijven hangen
Zit je bij een sportclub? Of bij een andere club? Misschien ook het contact met leuke collega's van je bijbaan wat op een hoger pitje zetten?quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:57 schreef EiPet het volgende:
[..]
Nja ik kan me god zij dank opzich ook prima alleen vermaken, alleen het moet allemaal niet te lang gaan duren..
Ongeveer 1/2 jaar terug studeerde ik ook veel op mezelf, maar dat kon ik dan afwisselen door 's avonds met iemand op een terras te gaan zitten ofzo... Maar die vrienden verdwijnen langzaam maar zeker uit mijn leven steeds meer, en heb geen idee hoe ik nieuwe contacten op doe op het moment.
Ik zat/ zit bij de een sportschool samen met een (ex?) goede vriend.. Samen een abonnement genomen in november, maar de laatste tijd laat hij niets meer van zich horen, en als ik hem vraag om iets te gaan doen krijg ik alleen maar rare ontwijkende antwoorden... Zit niet helemaal lekker in zijn vel, en als ik op whatsapp kijk (ik geef toe, gaat een beetje ver), naar zijn laatst-online tijd, dan is dat ook regelmatig 1/2 dagen geleden ofzo.... Hij trekt zich helemaal terug uit het sociale leven, is volgens mij een beetje depressief dus dat schiet ook niet echt op...quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:00 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zit je bij een sportclub? Of bij een andere club? Misschien ook het contact met leuke collega's van je bijbaan wat op een hoger pitje zetten?
n
Heb ik, en doe ik zo nu en dan wel eens... Maandje terug nog op een random dag naar Groningen getreind, in december een keer naar Maastricht, maarja dat is af en toe leuk, ook niet te vaak...quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:22 schreef zarGon het volgende:
Daten is eerlijk gezegd iets dat ik probeer te ontlopen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:30 schreef iScream. het volgende:
Waarom ga je niet daten? Je geeft zelf al aan geen nieuwe mensen te ontmoeten, internetdating al geprobeerd? Je lijkt me nou juist het type waarvoor dit een uitkomst is.
Je kunt het natuurlijk ook anders zien: stel je ontmoet iemand waar het mee klikt (vrouwen praten graag, dus zoveel hoef je niet over je eigen leven te vertellenquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:14 schreef EiPet het volgende:
[..]
Daten is eerlijk gezegd iets dat ik probeer te ontlopen.
Laatste relatie dateert alweer van 4 jaar geleden, maar op dit moment heb ik het idee dat ik niet lekker genoeg in mijn vel zit om naar iets nieuws uit te kijken...
Bovendien heb ik niet echt het gevoel dat ik een ander in mijn huidige situatie veel te bieden heb. Heb ook weinig gesprekstof, maak weinig mee, in mijn ogen kan dat alleen maar leiden tot negatieve dates, wat ook weer niet echt begunstigend is voor mijn zelfvertrouwen..
Dat valt heus meequote:Op donderdag 13 maart 2014 15:14 schreef EiPet het volgende:
[..]
Laatste relatie dateert alweer van 4 jaar geleden, maar op dit moment heb ik het idee dat ik niet lekker genoeg in mijn vel zit om naar iets nieuws uit te kijken...
Bovendien heb ik niet echt het gevoel dat ik een ander in mijn huidige situatie veel te bieden heb. Heb ook weinig gesprekstof, maak weinig mee, in mijn ogen kan dat alleen maar leiden tot negatieve dates, wat ook weer niet echt begunstigend is voor mijn zelfvertrouwen..
Neem een fok abbo!quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:13 schreef EiPet het volgende:
[..]
Heb ik, en doe ik zo nu en dan wel eens... Maandje terug nog op een random dag naar Groningen getreind, in december een keer naar Maastricht, maarja dat is af en toe leuk, ook niet te vaak...
Het is ook niet dat ik mezelf echt de hele dag kapot verveel, maar ik zie zoveel andere mensen een leuker/meeromvattend leven hebben dan ik en dan denk ik ; Wat doe ik voor hen onder, wat doen zij wat mij op de een of andere manier niet lukt?
En telkens kom ik eigenlijk tot de conclusie dat de mensen om mij heen min of meer ''vanzelf'' van het een in het ander rollen.. Ik zit aan allerlei dingen (bijbaan, woonsituatie, studiesituatie) min of meer vast aan het leven dat ik nu heb... Het gevoel dat ik iets moet veranderen, maar niet weet wat precies zeg maar..
mijn meeste vrienden van nu zijn vrienden van vroeger zeg maar... Gaan al erg lang met elkaar om...quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:24 schreef vera166 het volgende:
Kun je die vrienden van vroeger niet nog eens benaderen zegmaar?
Of zijn ze allemaal weg ofzo? Drink er nog eens een biertje mee, het mooie weer komt er
weer een beetje aan (ja ok volgende week wordt het koud hoorde ik maarja).
Zo erg zullen mensen het niet vinden om gewoon eens wat te gaan drinken toch? Probeer dat?
Ik heb echt het perfecte medicijn voor jou: Ga naar de videotheek en huur de film "Yes man". En zeg nou niet "nee, ik houd niet van films" of "nee, want dit en dat". Zeg gewoon YESquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:18 schreef EiPet het volgende:
De mensen om mij heen (ben momenteel overigens 24 jaar, mijn vrienden ook om en nabij) gaan de laatste tijd allemaal als een speer. Relaties, stages, leuke (bij)banen, eigen huizen/appartementen, groeiend sociaal netwerk, op wintersport, op zomervakantie, tussendoor nog even weg..
Mijn leven lijkt geenszins op dat van hen. Mijn dag bestaat uit opstaan, richting de UB om daar zo'n 8/9 uur te gaan zitten, waarvan ik er ca. 5/6 studeer. Zo heb ik in ieder geval nog een beetje het idee dat ik mijn tijd nuttig volmaak. Rond een uur of 5/6 keer ik huiswaarts, alwaar ik de hele avond TV kijk, waarna ik ga slapen. Dit gaat zo van maandag tot en met zaterdag. Op zaterdagmiddag heb ik gelukkig nog mijn bijbaantje in de horeca, wat een beetje de week breekt, maar zondag begint het allemaal weer..
Ik heb wel wat vrienden, maar hoewel ze op verjaardagen allemaal doen alsof we zo vreselijk hecht zijn met elkaar, is er vooral doordeweeks eigenlijk niemand die iets van zich laat horen. Het is nu al de hele week mooi weer, maar niemand is bereikbaar, in de whatsappgroep wordt niets gezegd, sommigen beantwoorden niet eens berichtjes.. Komend weekend zullen er wel weer een paar bij iemand thuis ''rustig een biertje willen drinken'', dus dat is de laatste tijd maar het sociale evenement waar ik me maar aan vasthoud.
Zelf ontmoet ik geen nieuwe mensen, ik ga niet op vakantie, ik zou al helemaal niet weten hoe ik een leuk meisje moet ontmoeten. Dit alles zorgt voor een negatieve spiraal : Ik maak niet zo veel mee, waardoor ik ook weer niets te melden heb. Ik krijg minder eigenwaarde als ik dag in dag uit alleen ben, waardoor ik ook minder sociaal/assertief word, en deze factoren versterken elkaar alleen maar..
Tot voor een tijdje terug heb ik altijd een goed sociaal leven gehad, op vakantie met vrienden, leuke dingen doen, afspraken, uitgaan meerdere malen per week, alleen heeft een groot aantal van mijn vrienden de laatste tijd op de een of andere manier totaal geen interesse meer in mij en elkaar, behalve wanneer het hen zelf uitkomt zeg maar.. Bovendien moeten de dingen die ze willen doen vooral niet te veel moeite zijn, want dan haken ze af en gaan ze thuis op de bank zitten (over die met een relatie maar niet gesproken want die zijn al helemaal vaak weken van de aardbodem af/onbereikbaar)
Ik ben gewoon een normale gozer om te zien, absoluut niet a-sociaal of lelijk of slecht gekleed of stinkend oid... Al een tijd probeer ik uit deze vreselijke sleur te komen ; Solliciteer voor stages, bijbanen, maar overal word ik niet aangenomen wegens een gebrek aan ervaring... De typische studie/studentenverenigingen zit ik ook niet echt meer op te wachten, word bijna 25 en ik wil juist vooruit en niet terug naar een fase die ik liever achter me wil laten zeg maar...
Herkenbaar wel, dat gebrek aan gespreksstof. Maak zelf ook weinig mee en dan is de vraag: "ga je nog wat leuks doen vandaag?" nogal ongemakkelijk. Want meestal is het antwoord nee. Maar goed, er zijn veel meer gespreksonderwerpen. Van diepgaand tot oppervlakkig. En... het is nooit te laat om meer leuke dingen te gaan doen. Je leven houdt niet op bij 25quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:14 schreef EiPet het volgende:
[..]
Die film ken ik wel, paar jaar terug al gezien en er zit zeker een goede boodschap in, alleen het is puntje bij paaltje lang niet altijd realistisch..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:36 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik heb echt het perfecte medicijn voor jou: Ga naar de videotheek en huur de film "Yes man". En zeg nou niet "nee, ik houd niet van films" of "nee, want dit en dat". Zeg gewoon YES
Denk niet dat ze het weten, maar dat hele woord vrienden is misschien een beetje vertekend ook..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:00 schreef Goldenrush het volgende:
Ziet ernaar uit dat je toe bent aan iets nieuws. Kan sport zijn, of een andere hobby/passie/doel.. doe wat je altijd al leuk hebt gevonden (moet vast iets zijn) en steek daar tijd in, zo ontmoet je weer andere mensen en voilá.
En TS, het leven van anderen lijkt veel leuker dan het in werkelijkheid is. Weten je vrienden dat je je op dit moment best down voelt?
ok manquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:33 schreef Raggingbull het volgende:
Hoi TS welkom in het echte leven. Waar mensen altijd druk zijn en het geen rozengeur en maneschijn is.
Wat versta je onder een date? Je kunt ook een avond poolen, bowlen of naar de bios. Je bent dan actief bezig met iemand. Daarnaast heb je altijd wat standaard vragen. Wat doe je? Wil je worden later? Heb je nog broers en zussen? Heb je nog hobby's dan? etc. etc. En zij toont miss wel interesse in jou en vraagt jou ook soortgelijke vragen. Dan heb je een gesprek!quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:14 schreef EiPet het volgende:
[..]
dat komt ook omdat je op die leeftijd het allemaal wel gezien hebt. een terrasje nemen is heus wel leuk hoor maar als je dat al 100 keer hebt gedaan... doe je het liever 1 x per maand ofzo. en focus je de rest van de tijd op je carriere, of je relatie als je kinderen wilt, of het acquireren van nieuwe ervaringen uit je comfort-zone. ik heb het gevoel dat je vrienden wilt om het willen van vrienden zodat je image verbetert omdat andere mensen zo zijn, maar je in werkelijkheid geen behoefte aan hebt. ipv van te stellen: ik wil vrienden. dat is gewoon een heel vaag doel. stel anders: ik wil deze en deze ervaringen opdoen. Als ik mensen tegenkom terwijl ik deze ervaringen doe en het goed klikt probeer ik vriende te worden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:12 schreef EiPet het volgende:
[..]
mijn meeste vrienden van nu zijn vrienden van vroeger zeg maar... Gaan al erg lang met elkaar om...
Maar juist daarom is het ook een lastig verhaal.. We zitten nu in een leeftijd waarop je ''je eigen leven'' moet gaan bouwen, carriere ''moet'' gaan maken, etc..
Sommigen slaan daar nogal in door, en die willen vooral heel erg duidelijk maken dat ze druk zijn, al heb ik geen idee waarmee.... Er worden imo. redelijk wat ''spelletjes'' gespeeld onderling, en de een zijn ego is nog groter dan van de ander..
Het is nu de hele week lekker weer geweest, maar niemand die met het idee komt om een terras op te duiken... niemand die het ook wil voorstellen, want dan lijkt het net alsof je niets te doen hebt zeg maar, en dat is natuurlijk niet de bedoeling..
Ik denk oprecht dat dit er iets mee te maken heeft...
Hey jongen,quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:32 schreef EiPet het volgende:
[..]
Denk niet dat ze het weten, maar dat hele woord vrienden is misschien een beetje vertekend ook..
De meesten zijn nogal gericht op status, en als ik me kut zou voelen, zal dat voor sommigen alleen maar een reden zijn om zichzelf beter te voelen, die zien het leven immers als een soort wedstrijd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |