Ik zou lekker een mousse nemen, zeker als je naar een 'normale' kleur toewil zijn die goed te vinden en werken ze prima. Ik heb zelf lang haar en ik gebruik 2 pakjes mousse (van de action, van het kruidvat, van john frieda maakt eigenlijk niet zoveel uit, tot nu toe bleef de action-mousse het langste ziten). Dat is hetzelfde idee, alleen is het veel makkelijker in te smeren. Ik begin altijd netjes met m'n haarwortels, maar ergens halverwege m'n hoofd wordt dat zo'n zooitje dat ik het gewoon afmaak alsof ik mijn haar grondig shampoo. Dan een ander pakje voor je lengtes en voor je punten, 30 minuutjes ofzo laten zitten en uitspoelen. Ik heb er nog nooit problemen zoals vlekken of ongekleurde plekken mee gehad, zelfs niet toen mijn vriendje het kleurpoeder mixte met conditioner in plaats van ontwikkelvloeistof.

En ja, ik verfde het ook altijd bij de kapper maar weet wel waar je aan begint. Alles wat langer is dan schouderlang haar komt een toeslag bij, dus ben je gerust 70-90 euro kwijt voor alleen verven. En je uitgroei wil je na een tijdje ook bij laten werken, of je moet het uitgroeien maar dan vinden veel mensen het mooier om weer dichtbij hun eigen kleur te verven... Ergo steeds ga je terug.
Thuispakjes kosten 2x3 euro (action) of 2x10 euro (syoss, l'Oreal). Maar wacht voor de betere merken gewoon even op een 1+1 gratis actie bij het Kruidvat