abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143124562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:01 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Yeps :D
haha, daar loopt een blinde nog weg in die achterbuurten :') Heb ooit bijna een appartement gekregen daar boven de Lidl, maar toen ik savonds rondreed daar heb ik dat snel geannuleerd :D
pi_143124708
Long Singh is echt een bazentent. Heerlijk eten daar hmmmm.
U MAD?
pi_143124738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:02 schreef Ratsnest89 het volgende:

[..]

haha, daar loopt een blinde nog weg in die achterbuurten :') Heb ooit bijna een appartement gekregen daar boven de Lidl, maar toen ik savonds rondreed daar heb ik dat snel geannuleerd :D
Kemp en het Veld hebben ze de afgelopen jaren toch flink opgeknapt. Is echt niet meer zo erg als pakweg 10 jaar geleden.
U MAD?
pi_143124801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:06 schreef de_boswachter het volgende:
Long Singh is echt een bazentent. Heerlijk eten daar hmmmm.
Tomatensoep daar is episch. Rij ik vaker 20 km voor om een paar bakjes te halen.
pi_143124828
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:07 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Kemp en het Veld hebben ze de afgelopen jaren toch flink opgeknapt. Is echt niet meer zo erg als pakweg 10 jaar geleden.
Nee maar dezelfde mensen wonen er nog wel :')
pi_143124843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:08 schreef Ratsnest89 het volgende:

[..]

Tomatensoep daar is episch. Rij ik vaker 20 km voor om een paar bakjes te halen.
:D

Moet daar gewoo eens gaan uit eten. Echt die menu's ..... heerlijk.
U MAD?
pi_143124907
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:D

Moet daar gewoo eens gaan uit eten. Echt die menu's ..... heerlijk.
Hoorde dat ze het huis ernaast gaan ombouwen tot groot restaurant, en bij het bestaande bijtrekken. Ik ga er vaker met kerstmis uit eten, wel lang van te voren reserveren :D
pi_143124924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:11 schreef Ratsnest89 het volgende:

[..]

Hoorde dat ze het huis ernaast gaan ombouwen tot groot restaurant, en bij het bestaande bijtrekken. Ik ga er vaker met kerstmis uit eten, wel lang van te voren reserveren :D
ja, Long Singh gaat groter worden. Vind dat persoonlijk wel jammer. Zo klein heeft zo z'n charmes.
U MAD?
pi_143125132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

ja, Long Singh gaat groter worden. Vind dat persoonlijk wel jammer. Zo klein heeft zo z'n charmes.
Inderdaad, hopelijk niet zon vreetschuur als wokplaza horn. Met inbegrepen drinken, moet je wel om vragen, anders komen ze maar 1x per half uur vragen ofzo
  donderdag 7 augustus 2014 @ 09:16:38 #110
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_143155541
quote:
3s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:47 schreef Tism het volgende:
Ik heb zelf een paar bezichtigingen gedaan op Hoogvonderen in de te koop staande woningen in de prijsklasse tussen de 150000 en de 175000, daar wordt je niet vrolijk van..het zijn voornamelijk kleine ex-huurwoningen uit de eind jaren 70 en overal moet een op z'n minst een nieuw dak op en er moet verder flink aan getimmerd worden wil je er iets leuks van maken, niet mijn ding iig.. :{

In de prijsklasse van 175000 en 250000 en hoger is er wel het één en ander te vinden wat de moeite waard is, instap klaar e.d. en dan zit je ook meteen in de "goede" buurten.. :)
Collega heeft net zo'n huis gekocht in Hoogvonderen voor ongeveer 150.000... :P Zelf zijn we ook druk op zoek naar een huis en zouden ook op Zonnedauwhof een bezichtiging hebben (niet dat huis dat Ratsnest noemt), maar dat ging op het laatste moment niet door omdat het toen net verkocht was. Maar we zoeken nu wel in die hogere prijklasse die jij noemt. Vrienden van me wonen op de Florasingel, maar die wonen daar echt meer dan prima. Hoorde van een andere collega dat hij ook eens rond aan het kijken was voor een ander huis, ook al daar ongeveer. Teveel kapers op de kust :P

Maar we kijken ook naar Herten, Roer-Zuid (of hoe heet dat gedeelte bij de ECI in de buurt daar), Maasniel of zelfs Leeuwen.

Maar is het echt zo erg met Hoogvonderen als in het plaatje dat jij hebt gemaakt? Dacht altijd dat het daar wel meeviel. Waar ik nu in Swalmen woon gaat het trouwens de laatste jaren qua kwaliteit van de buurt ook hard achteruit...
Don't let my username fool you...
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:50:20 #111
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_143160763
Probleem is gewoon dat Roermond onder 'bewind' van Rey alles heeft ingezet op winkels/shoppen en dergelijk. En er amper aandacht is geweest voor woningbouw (hetzij Starters, of middenkader)
Hetgene wat gebouwd werd was al snel het dure segment.
Swalmen heeft het probleem dat woningstichting (woongoed 2000) niet in appartementen voor jongere wil investeren. Omdat er volgens hun geen behoefte is.
Dit terwijl ik zo enkele voorbeelden kan opnoemen van mensen die dolgraag terug willen, maar nu noodgedwongen in 'de sjtad' wonen. Maarja woningzoeken onder jongeren is als water. Je vind je weg wel. En als de woningstichting niks organiseert, gaat de jeugd zelf iets zoeken.
Net efkes anges
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:47:31 #112
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_143172547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Probleem is gewoon dat Roermond onder 'bewind' van Rey alles heeft ingezet op winkels/shoppen en dergelijk. En er amper aandacht is geweest voor woningbouw (hetzij Starters, of middenkader)
Hetgene wat gebouwd werd was al snel het dure segment.
Swalmen heeft het probleem dat woningstichting (woongoed 2000) niet in appartementen voor jongere wil investeren. Omdat er volgens hun geen behoefte is.
Dit terwijl ik zo enkele voorbeelden kan opnoemen van mensen die dolgraag terug willen, maar nu noodgedwongen in 'de sjtad' wonen. Maarja woningzoeken onder jongeren is als water. Je vind je weg wel. En als de woningstichting niks organiseert, gaat de jeugd zelf iets zoeken.
Maar als ik nu zeg dat die vraag er gewoon ook niet is in Swalmen. Hier in het appartementencomplex (Woongoed 2000) staan appartementen gerust twee a drie maanden leeg voordat er iemand anders komt wonen, dat zal niet bepaald gebeuren als er woningnood is. Als je dan nieuwe bewoners spreekt, zijn er genoeg bij die een beetje bij toeval hier terecht zijn gekomen, niet omdat ze per se in Swalmen willen wonen of een binding met Swalmen hebben. Toen ik hier kwam wonen, was dit het tweede appartementje waar ik op reageerde en vrijwel meteen kon ik er in.

En het valt me tegenwoordig trouwens heel erg mee met huizenprijzen in Roermond. Genoeg te vinden ook in de goedkopere sector. Herten is bijvoorbeeld meteen een stuk duurder.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 20:02:43 #113
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_143174739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:16 schreef Metalfreak het volgende:

Waar ik nu in Swalmen woon gaat het trouwens de laatste jaren qua kwaliteit van de buurt ook hard achteruit...
Aan de kant van de Peelveldlaan zeker?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:53:59 #114
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_143182484
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:02 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Aan de kant van de Peelveldlaan zeker?
Nope, midden centrum, achter de oude Rabobank.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:52:31 #115
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_143196286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar als ik nu zeg dat die vraag er gewoon ook niet is in Swalmen. Hier in het appartementencomplex (Woongoed 2000) staan appartementen gerust twee a drie maanden leeg voordat er iemand anders komt wonen, dat zal niet bepaald gebeuren als er woningnood is. Als je dan nieuwe bewoners spreekt, zijn er genoeg bij die een beetje bij toeval hier terecht zijn gekomen, niet omdat ze per se in Swalmen willen wonen of een binding met Swalmen hebben. Toen ik hier kwam wonen, was dit het tweede appartementje waar ik op reageerde en vrijwel meteen kon ik er in.

En het valt me tegenwoordig trouwens heel erg mee met huizenprijzen in Roermond. Genoeg te vinden ook in de goedkopere sector. Herten is bijvoorbeeld meteen een stuk duurder.
Vraag is er wel degelijk
Kan zo 5/6 voorbeelden noemen van mensen die dolgraag terug in Swalmen willen wonen, maar nu noodgedwongen in Roermond verblijven omdat in Swalmen niks is.
Ook op genoemd appartementcomplex reageren ze, maar dan komt reactie dat dat 'meer voor ouderen' is.
Kennis van mij is redelijk actief mbt centrum/winkeliers en zit ook regelmatig met gemeente en woongoed om tafel. Heeft punten wat ik aangeef ook al vaker aangekaart. Maar Woongoed wil er niet aan.
Net efkes anges
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 15:07:06 #116
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_143231851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:52 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Vraag is er wel degelijk
Kan zo 5/6 voorbeelden noemen van mensen die dolgraag terug in Swalmen willen wonen, maar nu noodgedwongen in Roermond verblijven omdat in Swalmen niks is.
Ook op genoemd appartementcomplex reageren ze, maar dan komt reactie dat dat 'meer voor ouderen' is.
Kennis van mij is redelijk actief mbt centrum/winkeliers en zit ook regelmatig met gemeente en woongoed om tafel. Heeft punten wat ik aangeef ook al vaker aangekaart. Maar Woongoed wil er niet aan.
Woongoed is een verschrikkelijke organisatie, dat ben ik volledig met je eens. Veel geld vangen, maar als er eens iets moet gebeuren geven ze niet thuis. Op mails reageren ze na drie weken misschien een keer, ze doen loze beloftes die ze niet nakomen enz. En als je dan ziet dat ze voor meer dan 7 miljoen een oud klooster gaan opknappen om daar luxe appartementen in te maken, vraag ik me af waar ik huur voor betaal. Maar wel elk jaar een brief dat ze vanwege de financiële situatie toch besloten hebben de huur te verhogen met het maximaal toelaatbare ondanks dat er anders geadviseerd werd.
Maar dat het appartementencomplex waar ik woon voor ouderen is, is absoluut niet meer waar. In alle appartementen die de afgelopen jaren zijn vrijgekomen hier, zijn mensen jonger dan ik terecht gekomen. De ouderen worden allemaal langzamerhand vervangen voor jongeren. (en sjabbuh... :{ )
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:43:21 #117
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_143273538
Zo dat is een lading water zeg :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:04:59 #119
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_143280020
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:43 schreef wdn het volgende:
Zo dat is een lading water zeg :D
Blijkbaar heb ik geluk gehad.
Vandaag een dagje in Noord Holland geweest.
Alleen toen ik in de haven van IJmuiden waren viel het er even goed uit (rond 14u).
Daarna viel het redelijk mee.
Op de terugweg reed ik de Velsertunnel uit precies toen er een wolkbreuk was, waardoor je amper de weg kon zien (duurde gelukkig niet lang).
Daarna blijkbaar achter de buien aangereden, want toen ik thuis kwam stond de brandweer een straat verderop een kelder leeg te pompen, en bleek het water tot enkelhoogte in de straat te hebben gestaan
En dan hadden ze het op het weerbericht erover, dat de kustprovincies het zwaarst getroffen werden -O-

[ Bericht 8% gewijzigd door Sjoerd102 op 10-08-2014 22:10:17 ]
Net efkes anges
  maandag 11 augustus 2014 @ 10:05:02 #120
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_143293442
Ik heb er doorheen geslapen.. :')
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 11 augustus 2014 @ 11:11:22 #121
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_143295167
We wilden net een film gaan kijken, maar hebben die maar op pauze gezet omdat het geluid niet te verstaan was. Dit is toch wel een voordeel van op de eerste etage wonen, wateroverlast heb je niet zo snel. De goot kon het water in elk geval niet aan...
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:52:23 #122
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_143547161
Misschien een leuke vraag om hier te stellen.
Gisteren kwam ik in Zuid Limburg door Reijmersstok. De straat aldaar heet de Reijmersstokkerdorpsstraat en is met 25 tekens de op een na langste straatnaam van Nederland.
Nu had ik het er met iemand over wat de langste (aaneengesloten) straatnaam van Roermond is.
Tot nu toe kom ik uit op Minderbroederssingel met 20 tekens. Wie weet een langere straatnaam?
Korte straatnaam die we in Roermond kunnen vinden is ‘Koel’ en ‘Eind’ beide in Swalmen.
Die laatste heeft in dialect maar 3 tekens ‘Inj’
Net efkes anges
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:52:18 #123
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_143559197
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gisteren kwam ik in Zuid Limburg door Reijmersstok. De straat aldaar heet de Reijmersstokkerdorpsstraat en is met 25 tekens de op een na langste straatnaam van Nederland.
Nu had ik het er met iemand over wat de langste (aaneengesloten) straatnaam van Roermond is.
Tot nu toe kom ik uit op Minderbroederssingel met 20 tekens. Wie weet een langere straatnaam?
Korte straatnaam die we in Roermond kunnen vinden is ‘Koel’ en ‘Eind’ beide in Swalmen.
Ik kwam wel deze in Herten tegen:
Annelien Kappeyne van de Coppellostraat

Je zou het maar elke keer moeten invullen in een formulier en er elke keer weer achterkomen dat het invoerveld te kort is... :{

Roermond weet ik niet wat de langste is.
pi_143559536
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Burgemeester Thomas Wackersstraat :)
Heb alleen ff snel gekeken op http://www.stratenboek.co(...)overzicht/index.html dus kan best nog een langere zijn :P

In Nederland zelf : http://nl.wikipedia.org/wiki/Straatnaam#In_Nederland_2 daar staat jouw straat ook bij )

[ Bericht 4% gewijzigd door Maureentje op 18-08-2014 17:05:48 ]
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:45:30 #125
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_143565393
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:00 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Burgemeester Thomas Wackersstraat :)
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:52 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik kwam wel deze in Herten tegen:
Annelien Kappeyne van de Coppellostraat

Je zou het maar elke keer moeten invullen in een formulier en er elke keer weer achterkomen dat het invoerveld te kort is... :{

Roermond weet ik niet wat de langste is.
Zijn inderdaad ook lange, maar niet aan elkaar geschreven ;)
Net efkes anges
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')