Even inhakend op wat je hier schrijft.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat mijn huidig gebrek aan relativeringsvermogen best wel eens deels inherent kan zijn aan het niet meer slikken van AD. Ik heb zelf tussen begin 2007 en begin 2013 een dagelijkse dosis van 20mg paroxetine geslikt. Al moet ik hier wel de kanttekening bij maken dat ik niet leed aan een depressie, maar aan dagelijkse ongecontroleerde huilbuien en totaal gebrek aan vergevingsgezindheid naar mezelf toe.
Ik ben er mee gestopt omdat ik het naar mijn eigen idee niet meer nodig had, en rustig afgebouwd. Dat ging vlekkeloos. Maar het omgaan met zware tegenslag was natuurlijk iets waar ik me niet op had ingesteld. Toen ik stopte met de medicatie ging alles voorspoedig: werk, familie, vrienden, ik ging trouwen, niks aan de hand. Maar het zèlf moeten handelen van de emoties die bij verlies en verdriet komen kijken is natuurlijk toch een ander verhaal.
+1quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:06 schreef Omentielvo het volgende:
Cygne die huisarts is echt een hork. Twee streepjes is zwanger. Ik ga heel hard voor je duimen. Sterkte met deze twee lange weken
Sterker nog: genieten hoeft helemaal niet, de hele zwangerschap niet. Het kan, het mag, maar het is niet vanzelfsprekend en zeker geen moeten!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:35 schreef Omentielvo het volgende:
Cygne goed dat je het gaat vragen. Die eerste weken zijn gewoon k*t. En vooral als er bloedverlies bij komt kijken. Maar genieten hoeft echt nog niet. Ik bedoel dus. Vaak wordt er gezegd dat je moet genieten en als je dat dan probeert en het lukt (logischerwijs) niet dan stress je nog meer. Hopelijk is het duidelijker dan het er staat
Ik weet hoe het voelt, en ik weet hoe stom je jezelf vindt als dat genieten maar niet lukt. En dat ook iedereen maar denkt dat je Natuurlijk (!) geniet. En daar voel je je dan alleen maar weer rotter door.quote:
Dat inderdaad. Tot 14 weken de veel voorkomende onzekerheden, daarna een zwarte deken. Op het moment dat ze op mijn buik lag, was dat allemaal weg. De wereld werd weer licht en ik zat op een roze wolk.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:50 schreef Omentielvo het volgende:
Dat herken ik dus. Ik word bijna nooit ongesteld en bij de tweede terugplaatsing (ivf) was ik zwanger. Ik ben de hele zwangerschap een soort van bang geweest dat er iets mis zou gaan. Dat het gewoon niet zo snel kon (Al kon ik soms wel genieten). Pas toen mijn dochter op mijn buik gelegd werd en alles goed was voelde ik me opgelucht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |