SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Niet heel positiefquote:Op maandag 14 maart 2016 18:47 schreef L-E het volgende:
Kwak, hoe sta je tegenover het alternatieve circuit? Ik doe emdr bij een natuurgeneeskundig therapeut, daar is doorgaans geen wachtlijst.
quote:Op maandag 14 maart 2016 18:47 schreef kwakz0r het volgende:
Dat wachten lijkt me ook niets, nee. Ik was er ook zo bang voor, maar gelukkig ging het heel snel. Ik merk dat ik nu ik zwanger ben een soort haast heb, met alles wat er op me af gaat komen. Dat beangstigt me wel. Maar tegelijkertijd is het een enorme motivator om dingen grondig aan te pakken. Dat was O al, eigenlijk. Die zorgde er voor dat ik niet meer kon doen alsof alles wel ok was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft jouw vraag om hulp ook te maken met jullie wens voor een tweede, of staat dat hier "los" van? Je moet het maar zeggen als het een te persoonlijke vraag is.
Ja ook wel. Maar nog meer dingen, dat ik na anderhalf jaar nog steeds denk 'ik vind alleen met hem thuis zijn vast makkelijker als hij grter is', dat ik opzie tegen alleen met hem eten, of hem naar bed brengen, dat J bijna alle zorgtaken doet, dat ik afstand voel..quote:Op maandag 14 maart 2016 19:02 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dat wachten lijkt me ook niets, nee. Ik was er ook zo bang voor, maar gelukkig ging het heel snel. Ik merk dat ik nu ik zwanger ben een soort haast heb, met alles wat er op me af gaat komen. Dat beangstigt me wel. Maar tegelijkertijd is het een enorme motivator om dingen grondig aan te pakken. Dat was O al, eigenlijk. Die zorgde er voor dat ik niet meer kon doen alsof alles wel ok was.
Heeft jouw vraag om hulp ook te maken met jullie wens voor een tweede, of staat dat hier "los" van? Je moet het maar zeggen als het een te persoonlijke vraag is.
quote:Op maandag 14 maart 2016 18:47 schreef kwakz0r het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, dit had mijn verhaal kunnen zijnquote:Op maandag 14 maart 2016 19:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja ook wel. Maar nog meer dingen, dat ik na anderhalf jaar nog steeds denk 'ik vind alleen met hem thuis zijn vast makkelijker als hij grter is', dat ik opzie tegen alleen met hem eten, of hem naar bed brengen, dat J bijna alle zorgtaken doet, dat ik afstand voel..
En nu ik zie hoe gelukkig vriendinnen zijn met hun babies ben ik gewoon heel verdrietig over hoe ik me voel en voelde. Dat wil ik bij een tweede niet weer...
Ik had nog een grote edit...quote:Op maandag 14 maart 2016 19:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wow, dit had mijn verhaal kunnen zijn
Al eens gegoogled op 'dysthymie'?quote:Op maandag 14 maart 2016 19:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb al sinds 2005 mijn gevoelens op "uit", eigenlijk, om de dagen door te komen en om te overleven denk ik. Natuurlijk niet helemaal uit, maar ook niet zo intens als het had kunnen zijn. In sommige situaties misschien maar goed ook. Maar ik vind het zo lastig om dit onder woorden te brengen. Ik heb het gevoel dat ik geleefd wordt, dat ik maar wat doe, zonder dat ik er zelf invloed op heb, ofzo.
quote:Op maandag 14 maart 2016 19:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
Ik zie het. En ook je edit is op mij van toepassing helaas. Ik weet dat ik dingen moet voelen, maar dat gebeurt niet. Mijn emoties zijn een soort van uitgeschakeld door alle heftige dingen rond de geboorte van Sjaak. Schijnt een overlevingsstrategie te zijn van mijn lichaam.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Ik adviseer toch ook niet om dat bij een kwakzalver te doen? Mijn peut is gewoon geregistreerd en alles.quote:Op maandag 14 maart 2016 19:01 schreef silliegirl het volgende:
Sorry, maar Ik zou een beetje oppassen met bij wie je EMDR gaat doen.. Het is best een strikt protocol wat je goed moet beheersen en het kan ook mis gaan, zeg maar... Als je een therapeut zoekt, kan je dat het beste via www.emdr.nl doen, de therapeuten die je daar vindt zijn geregistreerd en hebben dus alle kwaliteitschecks en opleidingen doorstaan.
Daar ging ik ook van uit hoor L-E, vind net via de site meer mensen in de omgeving dus er is vast wel ergens wat mogelijk.quote:Op maandag 14 maart 2016 19:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik adviseer toch ook niet om dat bij een kwakzalver te doen? Mijn peut is gewoon geregistreerd en alles.
Hm dat is erg interessant. Ik herken er veel in, maar uiteraard niet alles. Maar ik herken in heel veel stoornissen een beetje, dus ik laat dat deel aan de psych over, anders kan er ook nog wel een diagnose als hypochonder bijquote:
My thoughts. Want 'check' bij alles wat Kwak noemt.quote:
Dit. Exactquote:Op maandag 14 maart 2016 21:30 schreef -Spring het volgende:
Ik zat vanmiddag toevallig nog babyfoto's van L te kijken en daar werd ik zo verdrietig van. Niet om haar zelf natuurlijk, maar om wat ik nu met terugwerkende kracht wél ineens voelde bij die foto's. En het besef van wat ik toen dus miste.
Kon je maar even terug hè, om dat baby'tje van toen alsnog tegen je aan te drukken, je neus in zn haar te drukken en met elke vezel je lijf te voelen hoe zeer je 'm lief hebt.quote:
Ik ben me er nu in ieder geval bewust van dat ik dit ook heb, ik doe alles wel maar niet met overtuiging. Het is dat het moet, zeg maar. Ik heb ook echt moeite met deze week. Sjaak wordt 1 jaar en ik ben al een jaar aan het aanklooien zo. Z'n hele leven gewoon al!quote:Op maandag 14 maart 2016 21:47 schreef -Spring het volgende:
[..]
Kon je maar even terug hè, om dat baby'tje van toen alsnog tegen je aan te drukken, je neus in zn haar te drukken en met elke vezel je lijf te voelen hoe zeer je 'm lief hebt.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:52 schreef Franny_G het volgende:
Leggen jullie de lat ook niet heel hoog voor jezelf? Ik heb het idee dat erg streng zijn voor jezelf ook wel onderdeel is van de problematiek die hier wordt beschreven (of is dit een gevalletje van kip-ei? en een gigantische opendeur?).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een dikke kus voor iedereen. Ik kan er niet goed inhoudelijk op reageren nu, omdat ik merk dat ik reageer vanuit mijn eigen kader en dat wil ik niet. Maar weet je, we doen het zoals we het doen en dat is goed. Klinkt misschien stom, van iemand die het zelf niet goed gelooft of voelt, maar ik weet het wel.![]()
Perfectionisten hebben een verhoogd risico op een (PP)depressie ja. Maar dat is dus ook iets waar je niet zomaar even mee stopt, als dat in je karakter zit, toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:52 schreef Franny_G het volgende:
Leggen jullie de lat ook niet heel hoog voor jezelf? Ik heb het idee dat erg streng zijn voor jezelf ook wel onderdeel is van de problematiek die hier wordt beschreven (of is dit een gevalletje van kip-ei? en een gigantische opendeur?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |