Bouwen zonder voorkennis lijkt me lastig? Ik heb helemaal geen zin om te lezen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Hou op met leermiddelen en whatnot. Ga gewoon wat bouwen. Serieus. En als je zo graag wat wil lezen; gebruik dan dit: https://learn.jquery.com/
hahaha. Tip uit eigen ervaring: niet doen!quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Bouwen zonder voorkennis lijkt me lastig? Ik heb helemaal geen zin om te lezen.
Stel nu dat ik een occassion-website wil maken, dan zeg jij; gewoon starten en per onderdeel opzoeken hoe?
Dat lukt mij wel, evenals het invoeren van gegevens naar de mysql db.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hahaha. Tip uit eigen ervaring: niet doen!
Ga eerst eens beginnen met een statisch weblog ofzo. Een menutje, overzicht, detailpagina.
Dan ga je eens een modal invoegen, dan eens een async call ofzo. Gewoon bezig gaan en als je iets nodig denkt te hebben, zoek je uit hoe dat moet. Pure theorie lezen zonder dat je de toepassing gelijk ziet is gewoon inefficient.
Wat betreft het vetgedrukte: dat kan ik wel.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hahaha. Tip uit eigen ervaring: niet doen!
Ga eerst eens beginnen met een statisch weblog ofzo. Een menutje, overzicht, detailpagina.
Dan ga je eens een modal invoegen, dan eens een async call ofzo. Gewoon bezig gaan en als je iets nodig denkt te hebben, zoek je uit hoe dat moet. Pure theorie lezen zonder dat je de toepassing gelijk ziet is gewoon inefficient.
Of je begint eerst met PHP. Maar een formulier met een paar velden, checkboxje en sla dat op in een database.
Scherp van je! Nu ik eraan denk, heb je gelijk!quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:04 schreef Catch22- het volgende:
Nou, dan ga je toch gewoon bezig met nieuwe features en on-demand dingen leren?
tip op usabilitygebied: "Ga verder"/"Oke"/"Registreren (positieve knoppen) zet je rechts, negatieve ("Annuleren") links.
en "Ik ga akkoord" zou een checkbox moeten zijn.
Dat is mijn werk hequote:Op donderdag 13 maart 2014 17:06 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Scherp van je! Nu ik eraan denk, heb je gelijk!
En een groene annuleren knop kan ook niet natuurlijkquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:06 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Scherp van je! Nu ik eraan denk, heb je gelijk!
Moet hartstikke rood zijn!quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:08 schreef vallisarosa het volgende:
[..]
En een groene annuleren knop kan ook niet natuurlijk
Aha zoiets dacht ik al. Vetgedrukte snap ik niet...quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:19 schreef Tijn het volgende:
Die combinatie is wat AJAX is: clientside code in je browser die communiceert met serverside code.
Met jQuery roep je bv met $.post() een PHP-file op je server aan en doet daar een transactie met je database. Vervolgens kun je met een callback in Javascript zorgen dat er iets gebeurt wanneer dit is gelukt (of mislukt).
Best seller:quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:26 schreef Tijn het volgende:
Hier staat meer over $.post, inclusief wat simpele voorbeelden: https://api.jquery.com/jQuery.post/
Zou je misschien willen vertellen waarom javascript geen programmeertaal is?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:56 schreef Shreyas het volgende:
Java, C/C++, Python en R
PHP, Javascript, HTML en CSS zijn geen programmeertalen trouwens.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:56 schreef Shreyas het volgende:
Java, C/C++, Python en R
PHP, Javascript, HTML en CSS zijn geen programmeertalen trouwens.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
HTML en CSS niet, maar PHP en Javascript natuurlijk wel. Die zijn hartstikke Turing complete en er is niets dat je er niet in kunt programmeren.
De naam zegt het al, het is een scripttaal. Met JavaScript kun je geen applets of zelfstandige applicaties maken. Het is bedoelt om webpagina's (in html) interactiever te maken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:02 schreef esv7 het volgende:
[..]
Zou je misschien willen vertellen waarom javascript geen programmeertaal is?
Waarom zou je met Javascript (of PHP wat dat betreft) geen zelfstandige applicaties kunnen maken? En wat maakt dat uit om het niet te classificeren als programmeertaal? Het gaat er toch om dat je ermee kunt programmeren?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De naam zegt het al, het is een scripttaal. Met JavaScript kunnen je geen applets of zelfstandige applicaties maken. Het is bedoelt om webpagina's (in html) interactiever te maken.
maak je een grap?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De naam zegt het al, het is een scripttaal. Met JavaScript kun je geen applets of zelfstandige applicaties maken. Het is bedoelt om webpagina's (in html) interactiever te maken.
Moet je niet aan mij vragen, ik heb JavaScript niet bedachtquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je met Javascript (of PHP wat dat betreft) geen zelfstandige applicaties kunnen maken?
Jaquote:En wat maakt dat uit om het niet te classificeren als programmeertaal?
Er is een verschil tussen scripten en programmerenquote:Het gaat er toch om dat je ermee kunt programmeren?
Dat is wat anders hè, de JVM is een manier om je programma te runnen nadat deze is omgezet naar bytecode.quote:Zoals eerder ook in dit topic: maakt dat Java dan ook geen programmeertaal in jouw ogen, omdat dat door de JVM wordt uitgevoerd?
Net zoals veel Javascriptengines doen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is wat anders hè, de JVM is een manier om je programma te runnen nadat deze is omgezet naar bytecode.
Zelf heb ik recent nog een http server geschreven met javascript, is dit niet zelfstandig genoeg?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De naam zegt het al, het is een scripttaal. Met JavaScript kun je geen applets of zelfstandige applicaties maken. Het is bedoelt om webpagina's (in html) interactiever te maken.
Het draait dus op een server, dus niet zelfstandigquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Net zoals veel Javascriptengines doen.
Bovendien is Javascript natuurlijk buiten de browser ook beschikbaar, bijvoorbeeld in Node.js.
Ja, net zoals Java op de JVM draait.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het draait dus op een server, dus niet zelfstandig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |