abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137646398
Hallo iedereen,

Ik heb sinds 4 maanden een relatie en de afgelopen weken voel ik me echt heel rot. Ik heb huilbuien, voel me constant depressief en ik heb constant een zenuwachtiggevoel alsof er iets spannends staat te gebeuren. Nu denk ik dat het komt omdat ik heel erg afhankelijk ben geworden van mijn vriend. Ik moet echt mijn best doen om de dagen dat ik niet bij hem ben door te komen en ik word om allerlei kleine dingetjes aan zijn kant boos. Hij hecht heel veel waarde aan zijn vrienden en hij ziet ze misschien wel te veel (maar het is zijn leven) en ik vind dit heel moeilijk om te accepteren. Ik wil er nu echt iets aan doen zodat ik hem zijn leven terug kan geven en zelf kan accepteren dat ik hem niet elke dag zie en ik wil gewoon stoppen met me zo rot te voelen.

Ik heb vrijdag een afspraak met de psycholoog, want het wordt echt ernstig nu, maar ik ga niet verwachten dat zij de eerste keer zoveel tijd heeft en ik weet niet of ik nog een week door kan komen op deze manier, dus ik hoop dat jullie dit herkennen en of jullie weten wat helpt, want ik wil mijn vriend totaal niet kwijt!

Thanks alvast ;)
  Moderator / Redactie FP woensdag 12 maart 2014 @ 08:20:35 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_137646437
Heb jij veel vriendinnen waar je mee omgaat?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_137646501
Nouja doordat ik ben gaan studeren ben ik veel contacten met vrienden kwijtgeraakt, maar de mensen waarmee ik om wil blijven gaan zie ik nog wel een paar keer in de week (samen lunchen of iets), maar hij wil zijn vrienden echt 5 avonden in de week zien (hij neemt mij dan ook wel vaak mee).
  woensdag 12 maart 2014 @ 08:26:31 #4
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_137646503
komt wel goed hoor, maaruh heb je geen werk ofzo?

een fulltime baan is wel een manier om de tijd te doden.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 12 maart 2014 @ 08:27:33 #5
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_137646514
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:26 schreef annemarjansen het volgende:
Nouja doordat ik ben gaan studeren ben ik veel contacten met vrienden kwijtgeraakt, maar de mensen waarmee ik om wil blijven gaan zie ik nog wel een paar keer in de week (samen lunchen of iets), maar hij wil zijn vrienden echt 5 avonden in de week zien (hij neemt mij dan ook wel vaak mee).
heb je dit al tegen hem gezegd
dat je vind dat 4 dagen ook wel voldoende is.
als je hier niet over kan praten(van zijn kant) dan is het misschien handig om ermee te stoppen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  Moderator / Redactie FP woensdag 12 maart 2014 @ 08:30:59 #6
Brabo Bastard
pi_137646548
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:26 schreef annemarjansen het volgende:
Geven en nemen in een relatie, maar breng het redelijk.

En wacht eerst de psycholoog maar eens even af.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_137646601
Ja hij zegt dat zijn vrienden gewoon heel belangrijk zijn voor hem, eb das ook echt niet erg want we houden ook nog wel genoeg tijd voor elkaar over, maar ik moet zelf ook gewoon wat onafhankelijker worden, want misschien wil ik hem wel teveel regelen, maar ik weet gewoon niet hoe ik dat zenuwachtige en depressieve gevoel weg krijg
  woensdag 12 maart 2014 @ 08:35:22 #8
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_137646606
Denk dat je beide een beetje water bij de wijn moet doen. Het is zijn leven, maar als je een relatie hebt dien je toch een beetje rekening met elkaar te houden. En als hij echt zo gek op je is dan doet hij dat met alle liefde.
  woensdag 12 maart 2014 @ 08:37:04 #9
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_137646632
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:34 schreef annemarjansen het volgende:
Ja hij zegt dat zijn vrienden gewoon heel belangrijk zijn voor hem, eb das ook echt niet erg want we houden ook nog wel genoeg tijd voor elkaar over, maar ik moet zelf ook gewoon wat onafhankelijker worden, want misschien wil ik hem wel teveel regelen, maar ik weet gewoon niet hoe ik dat zenuwachtige en depressieve gevoel weg krijg
Hoelang hebben jullie al een relatie? Vaak is het in het begin wat moeilijker als iemand weinig tijd voor je heeft. Maar onafhankelijker worden is sowieso fijn.
pi_137646676
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:37 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Hoelang hebben jullie al een relatie? Vaak is het in het begin wat moeilijker als iemand weinig tijd voor je heeft. Maar onafhankelijker worden is sowieso fijn.
4 Maanden, en ik had juist op het begin het idee dat het heel erg andersom was..
pi_137646681
er is geen tot weinig sex, zelfvertrouwen op 0

wordt niks...lekker afkappen
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_137646705
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:41 schreef ellevehC86 het volgende:
er is geen tot weinig sex, zelfvertrouwen op 0

wordt niks...lekker afkappen
We hebben redelijk veel sex hoor en we zien elkaar ook gewoon 5 keer in de week, alleen dus ook vaak met zijn vrienden erbij. Aan zo reactie heb ik niks, ik wil dat het goed komt en ik geef niet zo makkelijk op
pi_137646774
oke
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:42 schreef annemarjansen het volgende:

[..]

We hebben redelijk veel sex hoor en we zien elkaar ook gewoon 5 keer in de week, alleen dus ook vaak met zijn vrienden erbij. Aan zo reactie heb ik niks, ik wil dat het goed komt en ik geef niet zo makkelijk op
oke, lekker afkappen voor een poosje, jezelf terug op de rit zetten, daarna pas aan zijn tekortkomingen beginnen.

want ik weet nu al zeker dat hij op dit moment ook geen raad weet met jouw situatie, en een uurtje psych per week verandert daar op korte termijn ook niks aan.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
  Moderator / Redactie FP woensdag 12 maart 2014 @ 08:48:06 #14
Brabo Bastard
pi_137646793
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:41 schreef annemarjansen het volgende:

[..]

4 Maanden, en ik had juist op het begin het idee dat het heel erg andersom was..
Hij heeft al aangegeven dat zijn vrienden heel erg belangrijk voor hem zijn. En ergens snap ik dat wel, omdat heel veel mensen in een relatie meteen hun aandacht 100% op die relatie gooien en hun vrienden laten vallen. Hij wil dat voorkomen door zijn vrienden veel te blijven zien en neemt jou mee om ervoor te zorgen dat je niet alleen blijft als hij weg is.

Ik denk dat hij bang is dat als hij zijn vrienden minder ziet hij in dezelfde situatie gaat belanden als menig ander, en dat hij dat zo probeert te compenseren. Ergens vind ik het erg goed dat hij je ook meeneemt, want veel doen dat ook niet. Probeer langzaam eens een soort van compromis te sluiten, dat hij zijn vrienden 1 of 2 dagen minder ziet en meer tijd aan jou besteed. En zoals GwaiLow al zei: als hij echt van je houdt dan doet hij dat. Het zal voor hem moeilijk zijn, dat wel :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_137646870
'Ik weet niet of ik het nog wel een week red' is natuurlijk overdreven dramatisch
Je gaat er niet dood va
begin eens met te relativeren

en zorg voor afleiding. Ga sporten of breien of zo
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_137646874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:48 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Hij heeft al aangegeven dat zijn vrienden heel erg belangrijk voor hem zijn. En ergens snap ik dat wel, omdat heel veel mensen in een relatie meteen hun aandacht 100% op die relatie gooien en hun vrienden laten vallen. Hij wil dat voorkomen door zijn vrienden veel te blijven zien en neemt jou mee om ervoor te zorgen dat je niet alleen blijft als hij weg is.

Ik denk dat hij bang is dat als hij zijn vrienden minder ziet hij in dezelfde situatie gaat belanden als menig ander, en dat hij dat zo probeert te compenseren. Ergens vind ik het erg goed dat hij je ook meeneemt, want veel doen dat ook niet. Probeer langzaam eens een soort van compromis te sluiten, dat hij zijn vrienden 1 of 2 dagen minder ziet en meer tijd aan jou besteed. En zoals GwaiLow al zei: als hij echt van je houdt dan doet hij dat. Het zal voor hem moeilijk zijn, dat wel :)
Heel erg bedankt, ik ben in ieder geval wel blij te horen dat ik niet gek ben dat ik vind dat hij zijn vrienden ook wel erg vaak ziet. Heb je misschien ook nog tips waarmee ik wat onafhankelijker kan worden, of in ieder geval de tijd zonder hem gewoon weet door te brengen. Is het gezond dat je afleiding zoekt totdat je hem weer ziet?
pi_137646906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:52 schreef rhubarbje het volgende:
'Ik weet niet of ik het nog wel een week red' is natuurlijk overdreven dramatisch
Je gaat er niet dood va
begin eens met te relativeren

en zorg voor afleiding. Ga sporten of breien of zo
Nee ik ga niet dood nee, maar ik ben constant kotsmisselijk van de zenuwen en dat ik elk moment van de dag in huilen uit kan barsten is ook niet bepaald bevordelijk voor mn concentratie. Maar in ieder geval bedankt!
  Moderator / Redactie FP woensdag 12 maart 2014 @ 08:54:19 #18
Brabo Bastard
pi_137646907
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:52 schreef annemarjansen het volgende:

[..]

Heel erg bedankt, ik ben in ieder geval wel blij te horen dat ik niet gek ben dat ik vind dat hij zijn vrienden ook wel erg vaak ziet. Heb je misschien ook nog tips waarmee ik wat onafhankelijker kan worden, of in ieder geval de tijd zonder hem gewoon weet door te brengen. Is het gezond dat je afleiding zoekt totdat je hem weer ziet?
Zoek een leuke hobby om je gedachten te verzetten. Ga met vriendinnen naar de bioscoop, ga een sport doen of iets anders, dat soort dingen. Een relatie is leuk en het is belangrijk dat je bij elkaar bent. Maar zelfstandigheid is ook net zo belangrijk. Je moet het uiteindelijk zelf doen, dat kunnen wij niet voor jou doen ;)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_137647028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:54 schreef El_Thijs het volgende:
.....
zou jij met een hysterisch depressief mens op stap gaan dan? of in zo'n situatie de motivatie hebben om gemotiveerd te gaan sporten?

Ik mag dan misschien bot of kortaf klinken (gewoon duidelijk dus)

Je moet het gewoon in kern bekijken, en in de kern is ze mentaal om meerdere redenen niet in staat om een relatie te onderhouden.
pi_137647050
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:54 schreef annemarjansen het volgende:

[..]

Nee ik ga niet dood nee, maar ik ben constant kotsmisselijk van de zenuwen en dat ik elk moment van de dag in huilen uit kan barsten is ook niet bepaald bevordelijk voor mn concentratie. Maar in ieder geval bedankt!
zo lang je niet relativeert geef je jezelf een soort van excuus om zo overdreven dramatisch te doen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_137647288
Ga gewoon een tijdje uit elkaar.
Ура для россии
pi_137647297
Hoe deed je dat toen je nog vrijgezel was dan?
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:43:51 #23
417380 Systeembeheerder
ICT'ers zijn autisten.
pi_137647920
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:17 schreef annemarjansen het volgende:
Hallo iedereen,
[..]
Ik heb vrijdag een afspraak met de psycholoog, want het wordt echt ernstig nu, maar ik ga niet verwachten dat zij de eerste keer zoveel tijd heeft en ik weet niet of ik nog een week door kan komen op deze manier, dus ik hoop dat jullie dit herkennen en of jullie weten wat helpt, want ik wil mijn vriend totaal niet kwijt!

Thanks alvast ;)
En hoe voel je je daar bij?
10x herhalen

BAM 65 euro a.u.b.

Ik denk dat je geen psycholoog nodig heb , maar dat dit een kwestie is van verandering en loslaten.
Géén toegang , vraag uw rechten aan bij de systeembeheerder.
pi_137648267
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:54 schreef annemarjansen het volgende:

[..]

Als je na een relatie van 4 maanden al zo in de knoop zit moet je je afvragen of:

A) dit de man voor jou is
B) jij zelf wel in staat bent een relatie aan te gaan, wellicht moet je eerst je eigen issues oplossen

Want ik vind dit heel erg ongezond klinken. Maar ik ben ook geen psycholoog. Dat hij erg vaak naar zijn vrienden gaat, oke, maar ik kan me ook voorstellen dat jij een vrij verstikkend effect hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:00:20 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_137648328
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
ik kan me ook voorstellen dat jij een vrij verstikkend effect hebt.
Vooral dit.

Op dit moment ben je die vent na krap vier maanden al lekker snoeihard aan het wegjagen.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')