quote:
Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef Miss_Isis het volgende:[..]
Wel handig dat hij zo dicht bij je ligt, dan hoef je in ieder geval niet steeds je nek te verrekken om te kijken waar hij nou weer iets stouts aan het doen is
Ideaal idd
quote:
En echt elk speelmoment, nou ja wel ongeveer ja

Hier speelde Nori vrij veel met Puck of Rani, en na zo'n spelletje ging Nori eigenlijk altijd even naar buiten. Daarna was ze meestal moe en ging ze lekker slapen. Verder liet ik haar ook wel veel zelf aanklooien (ze was sowieso een heel zelfstandige puppy), ik speelde niet bijzonder vaak met haar eigenlijk. Wel oefeningetjes toen ze ietsje ouder was en ik zat ook elke dag wel twee of drie keer of zo bij haar op de grond om te spelen, en daarna ging ze ook naar buiten. Verder vooral heel goed opletten en als ze rond liep op een manier waarvan ik dacht dat ze misschien een plekje zocht voor haar behoefte, dan ging ze naar buiten. Maar al met al kwamen wij vast niet veel vaker dan 12x per dag buiten hoor

[?Quote]
Lol, oke

Ik heb Link trouwens daarstraks in de tuin gezet, hij wilde op de bank zeiken

Ging prima. Uurtje later zijn we gaan lopen naar het grasveldje. Heb ik hem meegelokt met brokjes

Heeft ie een vrachtwagen gezien (Bohhhh, eng die dingen man! Vraag maar aan Link

) en op het gras ging hij niet zoveel zitten

En als hij wel ging zitten ging ik geduldig wachten

[Quote]Ik zou naast de plasmomenten ongeveer 4x per dag een echt wandelingetje doen, op een moment dat hij lekker wakker en speels is zodat het zo leuk mogelijk voor hem wordt. Niet veel vaker dan 4x want dat wordt denk ik snel te veel van het goede.
En dan dus de rest v/d tijd in de tuin. Got it.
quote:
Wat betreft de poep: jij moet leuker worden dan de poep. Dus direct tijdens/na het poepen belonen (YAY! Goedzo!! hoopje gedaan!!11

) zodat hij als het goed is naar je kijkt, en dan heel blij roepen en een knuffel/aai/speeltje/snoepje geven zodat hij naar jou toe komt in plaats van de tijd heeft om zich om te draaien en te vreten. En dicht bij staan, niet van een paar meter afstand belonen en roepen want dan ben je niet leuk genoeg en is het makkelijker en sneller om eerst een hapje stront te nemen
Ja, dat doe ik sowieso.. maar het veld ligt vol met stront, dus dan loop je 3 stappen verder en dan staat ie stront van een ander te vreten

quote:
Mocht hij niet makkelijk af te leiden zijn dan na het poepen en belonen direct heel blij en vrolijk naar hem toe komen en hem ter plekke knuffelen/aaien/snoepje geven/etc. en meelokken of eventueel oppakken als hij niet mee wil lopen. Het doel is hem niet de kans te geven om te draaien en een hap te nemen, maar het wel zo leuk en aantrekkelijk mogelijk houden (leuker dan stront vreten). Als je dat consequent volhoud en het leuk genoeg maakt, doorbreek je de gewoonte en snapt hij als het goed is vanzelf dat naar jou toekomen veel toffer is dan poep eten.
Oke, maar dit pas je dus ook toe als hij de stront van een ander wil eten?
quote:
Als hij straks een stuk ouder en goed zindelijk is en hij zou nog steeds poep eten (zijn eigen of van een andere hond) dan kun je ook gaan werken met BAH of NEE. Maar eerst moet hij goed zindelijk zijn en jou heel leuk gaan vinden, zodat je niet per ongeluk het poepen zelf bestraft ipv het vreten.
Okeuj

HOOPJUHHHH GEDAAN. YAAAAAAYYYYYYY