Nee, ook niet. We hebben vandaag ongeveer 15 min getraint over de hele dag. Kan morgen wel eens helemaal niet trainen, kijken of dat werkt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:05 schreef Harajuku. het volgende:
Train je per dag heel veel met hem? Kijk eens wat er gebeurt als je dat wat minder doet, want al dat denken en leren vergt ook heel veel energie van een pup.
Een keer zitten zou het probleem ook niet zijn, maar als ik me aankleed en ik loop naar de deur en sta buiten dan dankt Link "doei!"quote:Maar dat zitten is op zich niet heel raar, hoor. Alleen elke keer is wel wat anders
Not sure if seriousquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:06 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dan zou ik er ook geen zin meer in hebben.
Neem de volgende keer eens speelgoed mee of zo. Als ie dan heeft geplast eventjes buiten met hem spelen, kijken of ie t dan leuker gaat vinden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, ook niet. We hebben vandaag ongeveer 15 min getraint over de hele dag. Kan morgen wel eens helemaal niet trainen, kijken of dat werkt.
[..]
Een keer zitten zou het probleem ook niet zijn, maar als ik me aankleed en ik loop naar de deur en sta buiten dan dankt Link "doei!"
Ook al gedaan. Zijn kipjequote:Op woensdag 19 maart 2014 22:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Neem de volgende keer eens speelgoed mee of zo. Als ie dan heeft geplast eventjes buiten met hem spelen, kijken of ie t dan leuker gaat vinden.
Dat maakte ook geen verschil?quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ook al gedaan. Zijn kipjeEn hem naar een ander grasveld getilt. Mhawwwwww. Zal morgen nog eens proberen.
En ik moet hem echt gaan afleren ompoep
te eten.
Ja, ik zit even terug te denken.. hij was wel aan de wandel maar dat kwam omdat er een hondje was, geloof ik. Hij wilde niet echt met zijn piepkip spelen iig. Hij was er na 2x wel flauw vanquote:
Ach, misschien heeft ie over een weekje wel meer zin dan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ik zit even terug te denken.. hij was wel aan de wandel maar dat kwam omdat er een hondje was, geloof ik. Hij wilde niet echt met zijn piepkip spelen iig. Hij was er na 2x wel flauw van
En binnen vind hij hem awesome.
Ja, gisteren was een slechte dag. 2x plassen 1x poepen. Dan is hij nét buiten geweest en hoplaquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ach, misschien heeft ie over een weekje wel meer zin dan.
Heeft ie nog wel eens ongelukjes binnen als ie 12 keer naar buiten gaat?
Ja binnen speelt hij wel gewoon! Vanmiddag met zijn kipje het hele huis door. En als hij buiten wel loopt issie ook druk. In mijn broek happen, bloemetjes happen, veertjes pakken, stokjes, ect.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:40 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou m elke keer naar buiten dragen dan, en een heel eind lopen en hem dan terug naar huis laten lopen, dat vindt ie dan mss wel leuk! Speelt ie binnen wel lekker en doet ie wel lekker wild en druk?
Het kan ook de rijst zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
En ik moet hem echt gaan afleren ompoep
te eten.
Ja, of het is gewoon doodnormaal gedrag van een pup.quote:
Maar echt wandelen doen we niet... meestal is het 8x plassen en poepen en de rest een stukkie lopen. Ik kan het nog wel korter gaan doen qua plassen en poepen? Ik in de tuin vind ik geen goed idee. Ik wil namelijk niet dat hij het überhaupt in de tuin doet. Ik heb ook geen gras oid, alleen tegels.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:29 schreef Miss_Isis het volgende:
Wat betreft dat lopen, ik denk dat 12x uit gewoon nog wat te veel is voor hem. Hij is echt nog maar een kleintje he, ik denk dat hij misschien gewoon moe is en/of een beetje onder de indruk van alles.
Ik denk dat ik in zo'n geval de wandelingetjes zou beperken tot 4x per dag over de dag verspreid, op momenten dat hij al lekker speels en wakker is. De rest van de keren zou ik het buiten zijn beperken tot een korte plas/poeppauze, als het mogelijk is zelfs in de tuin
Ja, zou kunnen, maar heel eerlijk gezegd zie ik dat niet zo heel erg zitten. En het is maar 3 min naar het grasveld.quote:Dan hoeft hij niet zo ver te lopen of getild te worden en is er ook minder pressure om hem mee te laten lopen. En dus ook minder kans dat hij het lopen gaat associëren met dwang of nare dingen (en eventueel uit eigenwijsigheid gaat weigeren te lopen).
Niet iedereen wil het zijn hond aanleren om in de tuin te plassen/poepen, maar je zou een aparte plashoek kunnen maken van bv zo'n plastic zandbakding voor kinderen waar hij dan z'n behoefte kan doen. Als hij iets groter is kan hij vanzelf meer en verder lopen en is het niet meer nodig hem in de tuin te laten gaan. Het is gewoon ook best vermoeiend voor zo'n kleintje, al die nieuwe dingen leren.
Is hij al iets beter te pas trouwens?
Dat zeker ,copycatgedrag van moeders .quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:19 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, of het is gewoon doodnormaal gedrag van een pup.
Ja, zou kunnen, maar heel eerlijk gezegd zie ik dat niet zo heel erg zitten. En het is maar 3 min naar het grasveld.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar echt wandelen doen we niet... meestal is het 8x plassen en poepen en de rest een stukkie lopen. Ik kan het nog wel korter gaan doen qua plassen en poepen? Ik in de tuin vind ik geen goed idee. Ik wil namelijk niet dat hij het überhaupt in de tuin doet. Ik heb ook geen gras oid, alleen tegels.
[Quote[Dan hoeft hij niet zo ver te lopen of getild te worden en is er ook minder pressure om hem mee te laten lopen. En dus ook minder kans dat hij het lopen gaat associëren met dwang of nare dingen (en eventueel uit eigenwijsigheid gaat weigeren te lopen).
Niet iedereen wil het zijn hond aanleren om in de tuin te plassen/poepen, maar je zou een aparte plashoek kunnen maken van bv zo'n plastic zandbakding voor kinderen waar hij dan z'n behoefte kan doen. Als hij iets groter is kan hij vanzelf meer en verder lopen en is het niet meer nodig hem in de tuin te laten gaan. Het is gewoon ook best vermoeiend voor zo'n kleintje, al die nieuwe dingen leren.
Is hij al iets beter te pas trouwens?
Kabels die je echt niet kan wegwerken zou je in verchroomde doucheslang kunnen verpakken .quote:
Had wel gekund. Ze zitten ook in een kabelgoot alleen de laatste 3 cm niet. Was achter de bank, we dachten dat meneer daar niet kon komenquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:04 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Kabels die je echt niet kan wegwerken zou je in verchroomde doucheslang kunnen verpakken .
Vriendin van mij heeft konijnen los in huis lopen en daar hebben we het voor de kabels die niet achter plinten konden zo opgelost .
Wacht maar tot hij gaat wisselen/puberen,vaarwel interieur
Serieus ELK speelmomentje? Dan is die 12keer veel te weinigquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:00 schreef Miss_Isis het volgende:
Hehe, fijn dat hij beter te pas is
Wij doen pups inderdaad wel om de haverklap naar buiten ja, maar wel in de tuin (zo dicht mogelijk bij huis, want elke extra minuut lopen is best lang als je een klein blaasje hebt dat op knappen staat). Als ze zo klein zijn vind ik persoonlijk het belangrijkste dat ze het buiten doen, waar buiten is voor mij dan nog niet zo belangrijk. Maar dat is persoonlijke voorkeur dus. Wij doen het naar buiten gaan niet echt op de klok, maar wel na elk hapje eten/slokje water, na elk speelmoment, na elk dutje, en (uiteraard) voor de nacht. En als de pup wat onrustig rond begint te lopen, dan ook.
Misschien idd maar doen. Hey en ehm, hoevaak dan naar het gras om te wandelen?quote:Wat wij doen is op zo'n moment direct optillen en buiten neer planten, stil staan, wachten tot de pup zijn/haar behoefte doet, direct belonen (Yay! plasje doen! GOED ZO!!11) en dan weer naar binnen.
Been there, done thatquote:En als de pup als je hem neer zet buiten gaat zitten en je aankijkt van wtf doe ik hier? dan een stukje lopen/spelen/mee lokken ergens heen, soms moeten ze even bewegen om te voelen dat ze moeten. En soms moeten ze niets en ga je na 10 minuten weer naar binnen en doen ze daar wat![]()
Het is donders hard werkenquote:Toen Nori klein was zaten we echt alleen rustig als ze sliep, anders waren we constant op aan het letten of ze toevallig aanstalten maakte ergens iets te doen wat niet de bedoeling was (plassen/poepen, iets pakken wat ze niet mocht hebben...)'t is nog best hard werken hoor, een pup opvoeden
Wel handig dat hij zo dicht bij je ligt, dan hoef je in ieder geval niet steeds je nek te verrekken om te kijken waar hij nou weer iets stouts aan het doen isquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus ELK speelmomentje? Dan is die 12keer veel te weinigWe hebben bv net even met de bal gespeeld maar hij ligt nu onder mijn stoel te snurken...
[..]
Misschien idd maar doen. Hey en ehm, hoevaak dan naar het gras om te wandelen?
[..]
Been there, done thatIssie net buiten geweest, huppa
[..]
Het is donders hard werkenLink hangt heel erg aan me. Hij ligt contstant bij me. Onder mijn stoel, naast me op de bank, voor de bank op de vloer als ik hem even niet op de bank wil (eten), in de keuken wil hij op mijn voeten liggen, ect. Hij is opzich wel veel aan het slapen, dus soms heb ik wel even rust
En ach, over een poosje is het een grote hond
Jij nog tips over dat stront eten?Hij wilde gisteren ook zijn eigen kotst eten
Hij zat op de bank en moest kotsen (liggen kleedjes over de bank), Mo wilde hem optillen naar buiten, maar het bleef komen dus ik zei dat Mo hem maar even moest laten gaan (kleedjes kunnen toch de was in. En er kwam echt veel uit). Issie eindelijk klaar met kotsen, wil die het opeten
Viespeukje.
Ooh, check :
[ afbeelding ]
Net in de achtertuin. Ik ging was ophangen, hij bleef in de deuropening zitten, toen schopte ik een voetbal en toen kwam ie buiten
[ afbeelding ]
NuHij ligt altijd zo dicht bij me.
Een zwarte hond is moeilijk te kieken trouwensIk zal eens kijken of hij straks nog even in de tuin wil kijken.
Ja nou ja, je verzint eens wat hequote:Op donderdag 20 maart 2014 11:27 schreef Harajuku. het volgende:
Hahhahahah oh god hoopje gedaan! Dat heb ik ooit maar één keer eerder gehoord twintig jaar geleden toen een vriendinnetje schijnbaar een 'hoopje had gedaan'Ik lach er vandaag de dag nog om
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |