abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137723893
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zover ik begrijp; is dat nu ook het geval. Toen deze deal gemaakt werd echter, is strikte geheimhouding afgesproken o.a. (juist?) tegenover de belastingdienst. Dus het was onderdeel van de deal om het niet te vertellen, het hoort er dus expliciet niet bij.

[..]

Voor zover ik heb begrepen was er nog niet zo'n wet toen Teeven deze afspraken maakte. Dus de nauwe samenwerking met de belasting was er nog niet. Dus er konden dit soort deals gesloten worden. (Hoe discutabel ook.)

[..]

Volgens mij zijn alle keffertjes weer redelijk in hun hok en worden er geen vervolgstappen genomen. Goed, ze hebben hun doel (reputatieschade en discussie tijdens verkiezingstijd) weer bereikt, maar als het echt allemaal zo schokkend en illegaal was geweest dan zat er nog wel een staartje aan. :)
Dus volgens jou kan justitie eigenhandig de fiscus buitenspel zetten zonder dat ze zich daarvoor beroepen op een bestaande wet?

Lijkt me uitgesloten eerlijk gezegd.

En het feit dat iets gebeurt betekent niet dat hetklopt.

Nou ja, hij heeft het weer overleefd idd. Nu nog wachten op de uitleg over het verdwenen telefoonesprek met van rey.
You wear your smile like it was going out of fashion...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:17:48 #102
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_137724072
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:11 schreef Phlogi2013 het volgende:
Dus volgens jou kan justitie eigenhandig de fiscus buitenspel zetten zonder dat ze zich daarvoor beroepen op een bestaande wet?
Ik zie niet in waarom het 'de fiscus buitenspel zetten is'. Ze spreken af om de deal niet met anderen, waaronder de fiscus, te bespreken. De aangifte voor de belasting was verder het pakkie an van H.

quote:
En het feit dat iets gebeurt betekent niet dat hetklopt.
Dat is waar, maar als het echt niet zou kloppen zouden er wel meer mensen bloed ruiken. Impopulair is niet automatisch niet kloppen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_137724286
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het 'de fiscus buitenspel zetten is'. Ze spreken af om de deal niet met anderen, waaronder de fiscus, te bespreken. De aangifte voor de belasting was verder het pakkie an van H.
Niet wanneer de gesloten deal het hem onmogelijk maakt. Dat is samen iets bekonkelen en de fiscus dus effectief buiten spel zetten.

quote:
Dat is waar, maar als het echt niet zou kloppen zouden er wel meer mensen bloed ruiken. Impopulair is niet automatisch niet kloppen.
Dat geloofde ik vroeger ook, maar de recente geschiedenis toont aan dat dit niet zo is. Zie het eerder aangehaalde verdwenen gesprek met van rey bv, of politie en burgemeester in Groningen die lekker op de stoel van de wetgever gaan zitten en besluiten dat de politie studentenwoningen mag betreden zonder toestemming of enige daartoe nopende calamiteit. En er gebeurt niets.

De impopulariteit van Teeven komt natuurlijk voort uit zijn moeizame relatie met de grondbeginselen van onze rechtsstaat. Dus impopulariteit an sich maakt niet niet-kloppend. Maar andersom wel.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:28:18 #104
116015 SicSicSics
pi_137724361
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:25 schreef Phlogi2013 het volgende:
Niet wanneer de gesloten deal het hem onmogelijk maakt. Dat is samen iets bekonkelen en de fiscus dus effectief buiten spel zetten.
Wie, wat onmogelijk maakt?

quote:
Dat geloofde ik vroeger ook, maar de recente geschiedenis toont aan dat dit niet zo is. Zie het eerder aangehaalde verdwenen gesprek met van rey bv, of politie en burgemeester in Groningen die lekker op de stoel van de wetgever gaan zitten en besluiten dat de politie studentenwoningen mag betreden zonder toestemming of enige daartoe nopende calamiteit. En er gebeurt niets.

De impopulariteit van Teeven komt natuurlijk voort uit zijn moeizame relatie met de grondbeginselen van onze rechtsstaat. Dus impopulariteit an sich maakt niet niet-kloppend. Maar andersom wel.
Als er ooit bewezen wordt dat hij over het randje gaat. Ja, pak hem aan! Maar op het randje kan ook al impopulair maken. ;) Geldt ook voor die andere zaken die je noemt. En anders hebben we altijd nog een ombudsman. Kun je als burger ook inschakelen geloof ik?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_137724759
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wie, wat onmogelijk maakt?

[..]

Als er ooit bewezen wordt dat hij over het randje gaat. Ja, pak hem aan! Maar op het randje kan ook al impopulair maken. ;) Geldt ook voor die andere zaken die je noemt. En anders hebben we altijd nog een ombudsman. Kun je als burger ook inschakelen geloof ik?
Beide genoemde gevallen zijn geen grensgevallen. Het een is technisch onmogelijk (en dus is er gelogen) en het ander kan wettelijk niet.

Ombudsman gaat volgens mij over burger versus staat. Dus daar heb je weinig aan. Ja, in het geval Groningen wel. Maar niet voor mij persoonlijk, terwijl er wel een precedent wordt geschapen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:52:41 #106
116015 SicSicSics
pi_137725052
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:42 schreef Phlogi2013 het volgende:
Beide genoemde gevallen zijn geen grensgevallen. Het een is technisch onmogelijk (en dus is er gelogen) en het ander kan wettelijk niet.
Ik heb mij er niet op ingelezen. :)
quote:
Ombudsman gaat volgens mij over burger versus staat. Dus daar heb je weinig aan.
Ik dacht dat je ook beschuldigingen van vriendjespolitiek e.d. kon aankaarten. Je moet alleen wel een fatsoenlijke zaak hebben. Geen 'zweem van' of 'zware vermoedens'. En dat is maar goed ook, wmb.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:55:47 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137725134
volgens mij als Teeven onze Willy een kogel door zijn kop jast mag hij nog blijven zitten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin zondag 30 maart 2014 @ 11:36:01 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138322169
Het blijft oorverdovend stil hier.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_138324048
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:36 schreef yvonne het volgende:
doofpot
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 30 maart 2014 @ 13:28:18 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138324895
quote:
Komt omdat er ophef over niets was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 30 maart 2014 @ 15:05:01 #111
424777 MrsGreen
Idealistisch
pi_138327398
Fred Teeven is een heeele enge man.
:{ :{
Ik hoop dat hij zo snel mogelijk een keer moet opstappen.
  zondag 30 maart 2014 @ 22:50:28 #112
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_138345642
quote:
Helaas wel. Opstelten heeft staan brommen dat hij de details niet kon geven maar 'dat men hem maar moest vertrouwen'. En geen enkele partij durfde daar op door te bijten.
Life is what you make it.
  woensdag 27 april 2016 @ 01:01:38 #113
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161743666
College: verzwijgen Teeven-deal niet strafbaar

waarom heb ik het gevoel dat hier handen boven een hoofd worden gehouden.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_161745611
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:05 schreef MrsGreen het volgende:
Fred Teeven is een heeele enge man.
:{ :{
Ik hoop dat hij zo snel mogelijk een keer moet opstappen.
Hij is ook opgestapt als staatssecretaris.
pi_161745656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 01:01 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
College: verzwijgen Teeven-deal niet strafbaar

waarom heb ik het gevoel dat hier handen boven een hoofd worden gehouden.
Omdat het zo is en dat ook de cultuur is bij het OM. Door en door verrot helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')