Wat is eigenlijk hetgeen waar alles vanaf hangt? Hoeveel vermogen de dingen vragen die je er aan hangt?quote:
Die stopcontacten zitten intern ook gewoon op 1 aderpaar, dus dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:29 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk hetgeen waar alles vanaf hangt? Hoeveel vermogen de dingen vragen die je er aan hangt?
Zou ik de stekker van de CV ook in een stekkerdoos moeten doen om de belasting over de wandcontactdoos te verdelen, of is dat onzin en kan alles op 1 stopcontact?
Thanksquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef ElPollo het volgende:
[..]
Die stopcontacten zitten intern ook gewoon op 1 aderpaar, dus dat maakt niet uit.
Gewoon een goede stekkerdoos erop (en als je het niet vertrouwt, eentje die afgezekerd is) en niet allemaal waterkokers en drogers erop gaan gooien.
Ligt aan de definitie van 'het gaat mis'. Bij een kortsluiting wordt het maximaal aantal ampere op de groep getrokken, als zo'n stekkerdoos lager is afgezekerd, dan zal deze eruit klappen. De vraag is alleen wie er sneller is; De stekkerdoos of de stoppenkast.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Thanksen de rest ook. Ik las dat CV ketel stopcontacten sowieso vanuit veiligheidsvoorschriften gezekerd moeten zijn, en dit huis is verder redelijk nieuw, dus dat is al 1 fijne zekerheid.
Okay, even nog een simpele leek vraag: stel ik hang iets aan een stekkerdoos, en het gaat mis: Als deze afgezekerd is, stopt het probleem dan direct bij de stekkerdoos?
Als in: werkt die afgezekerde stekkerdoos als een 'veiligheidsstop' in de keten
Als je er echter gaat wonen, loont het wel om even een handige harrie te zoeken en wat opbouw WCD's hier en daar te maken.quote:
Dat is heel goed te doen en zelfs aan te bevelen. Ik dacht dat er per 7,5 m² vloer één en per kamer tenminste 2 stopcontacten (dubbel) moesten zijn .quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:47 schreef Maisnon het volgende:
Ik wil eigenlijk 2 stekkerdozen, eentje links in de kamer, en eentje rechts, en die komen dan van hetzelfde stopcontact. Hoop dat dat realistisch is.
Dik in ordequote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:47 schreef Maisnon het volgende:
In principe komt er niet meer als in de kamer waar ik eerst zat. Dus vaak 1 of 2 lampen, van die kerstverlichting, mn laptop en een beeldscherm.
Stofzuigen doe ik vaak toch overdag, dan staat er voorderest niks aan
Ik wil eigenlijk 2 stekkerdozen, eentje links in de kamer, en eentje rechts, en die komen dan van hetzelfde stopcontact. Hoop dat dat realistisch is.
De waterkoker en al het andere staat beneden in de keuken, net als wasmachines. Tis puur een soort slaap/werkkamer
Ik woon er met tot voor kort 2 anderen, maar de vorige zolderbewoner is er vandoor, vandaar dat ik doorverhuis. Ik geloof niet dat zij lang stil heeft gestaan bij alle stroom en verwarmingsdingen en ik wilde het een beetje verantwoord aanpakken voordat ik hier de boel doe kortsluiten of wat dan ookquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dik in orde
En inderdaad niet aan gezekerde verlengsnoeren beginnen, dikke onzin, gewoon degelijke verlengsnoeren en je verder geen zorgen maken.
Tevens zijn er op de groep van de ketel 99,9% zeker ook al andere verlichting en andere wcd's aangesloten.
Ik gok dat je gewoon je slaapkamer naar boven verhuisd terwijl je ouders beneden de stroomvreters houden
Ligt aan het jaar van de woning, en ligt ook aan de bestemming van de ruimte, en bij schuin dakafschot worden vierkante meters waar het dak lager is dan ik dacht 150cm niet meegeteld bij de grote van de ruimte.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is heel goed te doen en zelfs aan te bevelen. Ik dacht dat er per 7,5 m² vloer één en per kamer tenminste 2 stopcontacten (dubbel) moesten zijn .
Maar waarom dan? Is geen regel die dat voorschrijft en goede snoeren op een goede plek doen het net zo goed. Puur een gevoelskwestie bij velen, praktisch is er geen bezwaar.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:08 schreef blomke het volgende:
Zo min mogelijk verlengsnoeren, het liefst helemaal niet. Zoveel mogelijk de stekker van het toestel, direct n de stopcontact.
Omdat die verlengsnoeren (naar stekkerdozen), vaak over de vloer slingeren en er spanning op blijft als je de steker uit de stekkerdoos haalt. Dan struikel, trap of bijt een huisdier erin...quote:
Ja je moet ze ook niet in het pad leggen. dat is onpraktisch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat die verlengsnoeren (naar stekkerdozen), vaak over de vloer slingeren en er spanning op blijft als je de steker uit de stekkerdoos haalt. Dan struikel, trap of bijt een huisdier erin...
En dat van die huisdieren, volgens mij heeft bijna iedereen in Nederland wel ergens verlengsnoeren in huis liggen. Tuurlijk als je kat graag sproeit moet je ze niet rechtop tegen de muur aanzettenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:11 schreef hottentot het volgende:
goede snoeren op een goede plek doen het net zo goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |