abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137619535
Hallo,

Het afgelopen jaar is het mijn vrouw en mij steeds meer gaan opvallen dat onze zoon, 4,5 jaar oud, vaak ontzettend moe is. Hij slaapt iedere dag onafgebroken van ongeveer half 8 tot 7 uur ’s ochtends. Bijna de klok rond, en volgens ons dus heel normaal. Hij zou vol energie moeten zitten.
Echter wanneer we (bijvoorbeeld) naar het centrum lopen (10 minuutjes), een half uurtje winkelen en dan weer teruggaan, heeft hij geen puf meer en moet ik hem vaak optillen omdat het hem niet lukt om naar huis te lopen. In het begin lieten we hem maar gewoon lopen, kom op niet zo flauw doen, zeiden we dan. Maar het blijft maar aanhouden. Met spelen is hij ook niet de actiefste. Hij gaat liever aan tafel puzzels doen, kleuren, spelletjes, etc. Vaak zie je hem ook met zijn ogen rollen omdat hij zo moe is. Regelmatig gaat hij ook op de bank liggen om even te rusten...

Voor de zekerheid hebben we toch maar de huisarts gebeld. Een controle met bloedprikken volgt volgende week.

Ik vraag me af of hier mensen zijn met een soortgelijk verhaal. Hoe is dat gegaan? Wat was er aan de hand? Is het opgelost?

Gr,
Webster
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_137619732
Kan van alles zijn. Misschien bloedarmoede ofzo (grote gok).
Laat de huisarts er eerst maar naar kijken voordat je je zorgen gaat maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:03:19 #3
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_137620018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Kan van alles zijn. Misschien bloedarmoede ofzo (grote gok).
Laat de huisarts er eerst maar naar kijken voordat je je zorgen gaat maken.
Helemaal eens.
Sterkte TS!
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_137620233
Is hij, gezien z'n leeftijd, pas begonnen met school? Dat is natuurlijk ook behoorlijk vermoeiend, nieuwe indrukken, nieuwe dingen "moeten" enzo.
pi_137620324
Hij is in september begonnen met school... Hij heeft tot vlak voor zijn vierde verjaadag wel iedere middag een slaapje gedaan. Hij kon nog niet zonder. Afgelopen week heeft hij een hele week vrij gehad (carnavalsvakantie) en is hij even moe als anders. Ben benieuwd naar de dokter maandag.
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_137620533
Naar de dokter kan nooit kwaad, maar vergeet niet de mogelijkheid dat je kind gewoon een rustig meer introvert type is dat gewoon meer rust nodig heeft dan andere kinderen en niet zo'n behoefte heeft aan rondrennen met andere kinderen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:20:25 #7
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_137620619
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
Naar de dokter kan nooit kwaad, maar vergeet niet de mogelijkheid dat je kind gewoon een rustig meer introvert type is dat gewoon meer rust nodig heeft dan andere kinderen en niet zo'n behoefte heeft aan rondrennen met andere kinderen.
Dat, iedereen is anders. Ik was vroeger ook rustig :)
pi_137620782
Ik had zelf als kind een vergelijkbaar geval. Ik wou als baby/kleuter nooit voor 10 uur slapen, maar sliep daarna wel goed door. Moeder helemaal in paniek want dat hoorde niet zo... ging ze naar de dokter die zei: ach, je kind is gewoon een nachtuiltje.

Tegenwoordig slaap ik nog steeds op bizarre tijden, maar alles is goed gekomen. Een beetje anders zijn hoeft niet per se te betekenen dat er iets mis is met je kindje. :)

Desondanks: ga toch gewoon even langs de HA en laat checken op bloedarmoede enzo, kan in ieder geval geen kwaad!
pi_137620809
Ik denk dat hij echt moe is. Gisteren ging ik bijvoorbeeld naar een pretpark. De jongste, 2,5 jaar, loopt het pretpark vrolijk rond. De oudste gaat na 10 minuten in de kinderwagen van de jongste zitten omdat hij moe is...
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:12:13 #10
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_137622555
Ik heb dit vroeger ook gehad dat ik vaak moe was, nu ben ik ook eerder moe dan andere leeftijdsgenoten, eerder naar bed, eerder moe tijdens uitgaan maar het is wel veel minder geworden
pi_137623100
Mijn dochter (september 2009) had precies hetzelfde. Bleek idd ijzertekort te zijn. Bloed laten prikken is goed. :) Krijgt ie multivitamine?
pi_137623677
Mijn dochter heeft Pfeiffer gehad toen ze een jaar of zes was. Op die leeftijd denk je daar niet zo snel aan. Alles wat ik hoorde de hele dag was maar "moe", "moe". Na school op de bank liggen, niks willen of maar kort volhouden, net zoiets als jij omschrijft.
Bloedonderzoek zal hopelijk het een en ander duidelijk maken.
pi_137623915
Goed dat je naar de huisarts bent gegaan, kan eerst onderzocht worden of het iets lichamelijks is.
pi_137630530
Niet van te voren je alles in het hoofd halen TS en zeker niet gaan googelen op de verschijnselen. ;) Niemand hier kan je zeggen wat het kan zijn want de verschijnselen zijn daar veel te vaag voor en kunnen staan voor allerlei oorzaken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137632009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:28 schreef trovey het volgende:
Niet van te voren je alles in het hoofd halen TS en zeker niet gaan googelen op de verschijnselen.
Dat!
Als je maar lang genoeg googelt, kun je met een gekneusde vinger nog kanker hebben.
Niet doen dus! Heeft totaal geen nut.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_137889893
Eerste actie van de huisarts: laat maar bloedprikken. Controle op ijzer, pfeiffer, etc. Ben benieuwd..
pi_137898834
Ik lees mee! Herken mijn dochter van ruim 3.5 in je verhaal. Overweeg om binnenkort met haar naar de huisarts te gaan
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_138179218
De uitslag: alles was goed. Een zeer licht verhoogd Creatinine-gehalte. Maar daar hoeft verder geen actie op ondernomen te worden. Schijnt iets met de nierfunctie te maken te hebben.

Ondanks de goede bloed-resultaten toch naar de kinderarts doorgestuurd.
Hij blijft immers moe, en het oogrollen(naar boven draaien, witte ogen) houdt aan.

Dus weer even in de wachtmodus. Ik zal de topic bijwerken naar gelang de onderzoeken vorderen.

gr.
webby
pi_138192663
Hoe is zijn eetpatroon?
pi_138203890
Goed dat ze verder gaan kijken.

Onze dochter had op een gegeven moment een parasiet (die was bij vlagen aan de diarree) en bleek/moe e.d. (maar klinkt niet zoooo moe als die van jou).
Parasiet was na een kuur antibiotica weg en toen knapte ze wel op.
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')