quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 11:53 schreef Barbusse het volgende:Hey YPrue

Ja ik herinner me je nog

Hoe bevalt het in het noorden des eilands?
En Malteser huisvrouwen in winkels

Er is een verhaal dat de ronde doet, dat op de dag dat Paulus schipbreuk leed op Malta, waarmee de kerstening van het eiland begon, alle giftige dieren van het eiland plotsklaps verdwenen. In hun plaats huisde het gif sindsdien in de monden van de lokale vrouwen

Hoi

Het bevalt prima hier in het noorden, alleen een andere woning zou wel prettig zijn en daar zijn we dan ook nu naar op zoek.
We wonen op dit moment in een ground floor maisonette met daarboven nog 3 andere verdiepingen.
De directe bovenbuurvrouw begint iedere nacht rond een uur of 2 door het huis te lopen (nogal luidruchtig), en om de andere dag schijnt daar extreme home makeover te zijn... De buurvrouw daarboven is een waar wonder in het ophangen van de was: ze hangt het kletsnat op (leuk als je net in je vrije tijd buiten wil zitten), en als het niet blijft hangen op d'r wasrek, dan dondert het wel naar beneden. Net zoals de sigarettenpeuken...
Whehehe, heel intelligent is de gemiddelde Maltese vrouw/meid ook niet echt... Gisteren nog bijvoorbeeld: (Klant): "Do you have the frozen meat?" (Ik): "Yes, we have" *pakt het bevroren vlees uit de koeling* (Klant): "Is it frozen? Why is it frozen?" (Ik): "It's always frozen" (Klant): "Do you have the fresh one?" Mja...

Of dan staan ze recht voor de kipfilet en dan vragen ze of je kipfilet hebt...
Met geduld uitdelen hebben ze ook helemaal achteraan in de rij gestaan: geduld bestaat hier niet, en als ze de rij kunnen skippen, doen ze het.
En sommigen zijn gewoon achterbaks: gaan ze het hoofdkantoor opbellen om te klagen dat het te warm zou zijn in de winkel, terwijl zij degenen zijn die in een volledige wintersport-outfit naar binnen komen en wij hier in T-shirt staan de hele dag. En niet dat ze dat dan gewoon tegen ons, het personeel dat iedere dag in de winkel staat, zeggen he? Neuh, dan zouden we eens weten wie die persoon was... *zucht*