tering wat matigquote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nikki 39 weken, BAM!
Mijn gevoel voor humor wordt officieel aangetast door zwangerschapshormonen
Ik ga echt stuk bij dit filmpje:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nikki 39 weken, BAM!
Mijn gevoel voor humor wordt officieel aangetast door zwangerschapshormonen
Ik ga echt stuk bij dit filmpje:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu je het zegtquote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
fijn Enf! Zou het warmere weer ook schelen denk je?
Nou he!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:42 schreef BlueEyes het volgende:
Kwak en een knipper!![]()
En Enf wat fijn dat je zo lekker gaat al een paar dagen. Geniet ervan!
Oh die doet het met een van de gyns dus die vind je dan vast ook aardigquote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef kwakz0r het volgende:
Joehoe! Een knipper! Alleen iets kleiner dan gedacht, 7w5d ipv 8w5d. Maar nog weinig over te zeggen want vroeg. Kon ook best dat het wel 8w3d is (die termijn kwam uit de berekening van de vk obv gemiddelde menstruatie).
24 maart naar de gynaecoloog voor de termijn echo dan heb ik een UD. Moet t wel gaan melden op werk want de ziekenhuis afspraken worden gewin gepland onder werktijd
Overdracht naar ziekenhuis ivm bmi boven de 40, ben dus nu medisch. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar ik vond de vk wel heel aardig (hanneke had ik, mignonne). Afwach ten hoe de dokter is.
Ws. een batterij aan extra tests voor suiker en groei, en verplicht naar de dietiste want dat is protocol...
Maar hej, een knipper!
Nietquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh die doet het met een van de gyns dus die vind je dan vast ook aardig![]()
yay voor de knipper!
Nou die niet, maar de buurman....quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Niet
En zijn long lost tweelingbroer dan?
Tjonge. Ergens wist je dat het zo zou aflopen, maar vanwege die herrijzenis uit de dood zou je zeggen dat ie het licht wel zou hebben gezienquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou die niet, maar de buurman....
en die flingt dan weer metde schoonmaakster van de verpleegkundige.
En ze hadden net een nieuwe grasmaaier gekochtquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Tjonge. Ergens wist je dat het zo zou aflopen, maar vanwege die herrijzenis uit de dood zou je zeggen dat ie het licht wel zou hebben gezien
Je hebt t al verteld op je werk? Dan heb je er dus wel vertrouwen in... Toch?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:16 schreef Stormqueen het volgende:
lol, ik kreeg net een knuffelbeest van m'n collega
Krijg ik m'n allereerste babyding gewoon van m'n werk
Nou, ze kennen mijn geschiedenis ook welquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je hebt t al verteld op je werk? Dan heb je er dus wel vertrouwen in... Toch?
Lol! Dr van h.uizen moet ik naar toe, in t r.ode kr.uis/h.aga. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh die doet het met een van de gyns dus die vind je dan vast ook aardig![]()
yay voor de knipper!
oh das een vrouw, daar doet ze t niet meequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lol! Dr van huizen moet ik naar toe, in t rode kruis/haga. Ben benieuwd!
Och nikki, wat dubbel. Ik hoop heel erg dat ze zich gewoon zelf aandienen vrijdag!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak een knipper.![]()
Ik kom net terug van de controle met een beetje een dubbel gevoel. De gyn gaf aan niet veel langer te willen wachten met inleiden ondanks dat ik zelf heb aangegeven dat ik prima nog een week door kan en wil. Voornaamste reden van inleiden is dat de baby's groot zijn. En juist daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij, want hoe vaak hoor je wel niet dat een grote baby op de echo gewoon gemiddeld blijkt te zijn bij de geboorte. Maargoed, het zijn bij mij wel 4 of 5 groeiecho's geweest waar ze beiden groot op waren, dus het kan zijn dat de jongens echt groot zijn.
En nu is er dus een datum.En ik ben er helemaal een beetje emo en
van. Ik wil dit helemaal niet, ik wil gewoon dat de jongens vanzelf komen, op een moment dat ze zelf kiezen wanneer ze er klaar voor zijn. Mèh! Ik hoop dat ze gewoon lekker eigenwijs zijn en voor die datum komen.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak een knipper.![]()
Ik kom net terug van de controle met een beetje een dubbel gevoel. De gyn gaf aan niet veel langer te willen wachten met inleiden ondanks dat ik zelf heb aangegeven dat ik prima nog een week door kan en wil. Voornaamste reden van inleiden is dat de baby's groot zijn. En juist daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij, want hoe vaak hoor je wel niet dat een grote baby op de echo gewoon gemiddeld blijkt te zijn bij de geboorte. Maargoed, het zijn bij mij wel 4 of 5 groeiecho's geweest waar ze beiden groot op waren, dus het kan zijn dat de jongens echt groot zijn.
En nu is er dus een datum.En ik ben er helemaal een beetje emo en
van. Ik wil dit helemaal niet, ik wil gewoon dat de jongens vanzelf komen, op een moment dat ze zelf kiezen wanneer ze er klaar voor zijn. Mèh! Ik hoop dat ze gewoon lekker eigenwijs zijn en voor die datum komen.
Vrijdag komen ze sowieso.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Och nikki, wat dubbel. Ik hoop heel erg dat ze zich gewoon zelf aandienen vrijdag!
quote:
Ja ik teken ervoor!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]! Nou, dan beginnen je weeën gewoon heel vroeg in de ochtend
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
Mag je het natuurlijk proberen trouwens? Liggen ze er goed voor?
Gebeurt dat niet hopelijk vanzelf als hij weer meer ruimte heeft?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]baby A is ingedaald. Baby B ligt dwars bovenop zijn broer, maar die kunnen ze als het goed is nog in een andere positie manouvreren als baby A eruit is.
Ja leuk!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:09 schreef Kursor het volgende:
He Nikki, wat een domper. Hopelijk melden de broertjes zichzelf nog voor de inleiding. En ik begrijp goed dat als je mag kiezen dat je dan net zo'n mooie datum 'neemt' als L heeft. (ik vind voor mezelf 14-05-14 om dezelfde reden wel aardig.
Ja ik ben in principe vrij om te zeggen dat ik niet wil, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er dan iets mis zou gaan met (een van) de jongens. Ik heb echt aangegeven liever te willen wachten, maar het werd echt afgeraden om nog langer door te gaan, dus dan moet ik maar vertrouwen op wat de gyn aangeeft en niet eigenwijs zijn, mijn eigen belang staat niet op plaats 1 in dit geval vind ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:28 schreef Cwen het volgende:
Ik ga even bot inbreken... Nikki, je moét toch niet? Dit klinkt heel cru hoor, maar je mag toch gewoon tegen de gyn 'bekijk t maar, volgende week vrijdag ben ik 40 wk (oid) en dan ben je de eerste' zeggen?
Nee. Bij mij niet in ieder gevalquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me echt af of de tweede dan ook makkelijker gaat. Dat ga ik je achteraf vragen nikki!
vast niet altijd, maar die tweeling die ik zag flobberde er zo uit. "was dat mn placenta?" nee dat was uw kindquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me echt af of de tweede dan ook makkelijker gaat. Dat ga ik je achteraf vragen nikki!
Flobberend op aarde komenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
vast niet altijd, maar die tweeling die ik zag flobberde er zo uit. "was dat mn placenta?" nee dat was uw kinddat idee.
Die lag idd ook dwars en wordt toen in stuit/voetligging gemanouvreerd en kwam uiteindelijk dus als stuit ter wereld.
Bij mij ligt de tweede ook elke echo weer anders.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:43 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Nee. Bij mij niet in ieder geval
Dat kwam door een voorliggende navelstreng.
Nikki, mijn nr 2 lag tot de laatste echo 2 dagen voor mijn bevallingen in stuit. En toen ineens niet meer. Geen idee hoe dat gebeurd is. Je zou toch denken dat er geen plaats meer is om zomaar te draaien. Wel dus.
Ik krijg dan ook echt zo'n visual van de ingedaalde baby die continu met een geirriteerde frons op z'n snuit ligt, "blijf nou gewoon liggen dude!"quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Bij mij ligt de tweede ook elke echo weer anders.Ik snap ook niet hoe hij dat voor elkaar krijgt, maar het lukt toch echt.
ja tochquote:
Ja zegquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja toch
ik heb afgelopen week nog iemand mogen begeleiden, dat kindje werd zuchtend geboren. Man wat was dat mooi zegik heb alleen maar mn handen omhoog gehad in de lucht
Zij zucht haar weeën weg, en je zag steeds wat meer van t hoofdje komen. Nog even een draaiing maakt het hoofdje, die vrouw was zo ontzettend beheerst en geconcentreerd. Kindje had een armpje omhoog maar ook die werd heel rustig zuchtend geboren. Zonder ook maar 1 keer te persen alles dus, haar lijf deed het helemaal zelf. Geweldig
zo'n bevalling gun ik iedereen wel
was wel t vierde of t vijfde kind maar ach he
bleken in de zon. Maar ik heb hier idd ook kleding gehad met vlekken die er niet meer uitgingen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:09 schreef Kursor het volgende:
He Nikki, wat een domper. Hopelijk melden de broertjes zichzelf nog voor de inleiding. En ik begrijp goed dat als je mag kiezen dat je dan net zo'n mooie datum 'neemt' als L heeft. (ik vind voor mezelf 14-05-14 om dezelfde reden wel aardig.
Kwak, mooi een knipper! Termijn kan in het begin nog wel wat wijzigen. Tja, en medisch...goed dat je het al wel ingecalculeerd had.
Loj, voor jou dus ook een spannende dag.
Stefanie
Spullen van zolder uitzoeken is niet zo tof als ik gehoopt had...kleinste maatjes kleding zien er niet uit. Is hoofdzakelijk wit of licht van kleur (unisex) en ziet er na bijna vier jaar opslag niet echt aardig meer uit. Allemaal ingedroogde gele (melk)vlekken die je destijds niet kon zien (ja, het is fris gewassen opgeruimd toen). Iemand een idee hoe ik die eruit kan krijgen? Dochter was een enorme spugen, dus vreemd is het niet.
(Grotere maten meisjeskleding ziet er gelukkig wel ok uit, maar geen idee of ik dat nodig heb).
Je hebt groot gelijkquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja ik ben in principe vrij om te zeggen dat ik niet wil, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er dan iets mis zou gaan met (een van) de jongens. Ik heb echt aangegeven liever te willen wachten, maar het werd echt afgeraden om nog langer door te gaan, dus dan moet ik maar vertrouwen op wat de gyn aangeeft en niet eigenwijs zijn, mijn eigen belang staat niet op plaats 1 in dit geval vind ik.
Wauw!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja toch
ik heb afgelopen week nog iemand mogen begeleiden, dat kindje werd zuchtend geboren. Man wat was dat mooi zegik heb alleen maar mn handen omhoog gehad in de lucht
Zij zucht haar weeën weg, en je zag steeds wat meer van t hoofdje komen. Nog even een draaiing maakt het hoofdje, die vrouw was zo ontzettend beheerst en geconcentreerd. Kindje had een armpje omhoog maar ook die werd heel rustig zuchtend geboren. Zonder ook maar 1 keer te persen alles dus, haar lijf deed het helemaal zelf. Geweldig
Ja, met echt toffe bewegingen al! Zwaaien met de armen en benen, en dus steeds boing boing die navelstreng weg schoppenquote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
Waaaahh Spees, tof! Klinkt wel als even zweten ja! Mijn kruimel lag bij de echo ook muisstil waardoor ik schrok, maar het hartje was meteen te zien. En de echoscopiste heel lief: ahhh, je kindje slaapt! Terwijl ik een hartslag van 200 had
Oh, jij had ook een echo!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:30 schreef Skittles het volgende:
Knipper voor Kwak![]()
Nikki, erg dubbel inderdaad. Hopelijk beginnen je weeën gewoon in de ochtend![]()
Spees wat mooi! Over twee weken mag je weer dus. Leuk joh!
Gefeliciteerd Krijgertje. Eerste keer?
En wij hebben een héél beweeglijk kleintje gezien met hartactie. Op het laatst toen de vk zei "nou we hebben die druktemaker nu goed gezien" en ze het ding van m'n buik wilde halen begon hij/zij te zwaaienPuur toeval natuurlijk, maar hoe trots je daar op kunt zijn..
![]()
Termijnecho over 2 weken!
Oh echtquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:29 schreef mignonne het volgende:
nub s zo rond 12 weken speesz0rz! geduld woman
Maar yaaaaay een goeie echo
retorische vragenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:33 schreef Skittles het volgende:
Eigenlijk alleen de intake. Maar tijdens de vragenlijst vroeg ze of ik misschien even wilde spieken. Dan wist zij ook gelijk of het intact was en alle stats (want ik was de brief van de gyn vergeten mee te nemen) Schatting kwam uit op 9w+3 UD op 11-10, maar kan nog veranderen bij de termijnecho.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
Spees, zijn ze in- en uitwendig gegaan, of is je vijgpruim halverwege gedraaid?
Nou, meer omdat je vrucht op beide plaatjes anders lijkt te liggenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
![]()
Nee, uitwendig alleen. Ze zei wel dat ze de termijnbepaling waarschijnlijk inwendig wel makkelijker hadden kunnen zien, maar inwendig doen ze daar niet aan. Je ligt ook echt met 15 andere zwangeren en 30 studenten in een grote zaal dus dat had ik sowieso niet gedaan
Maar het was voor de studenten een goede oefening en je zag ook echt dat naarmate mijn blaas voller werd, het meten makkelijker ging.
Misschien juist door die vollere blaas?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, meer omdat je vrucht op beide plaatjes anders lijkt te liggen
Dat ie dan in een andere houding klotst?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:48 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Misschien juist door die vollere blaas?
Ohhhh ik dacht dat je met vijgpruim mijn baarmoeder bedoelde!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, meer omdat je vrucht op beide plaatjes anders lijkt te liggen
Hehe, ik dacht het zelfde als Spees.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat ie dan in een andere houding klotst?
check je moestuin!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:51 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ohhhh ik dacht dat je met vijgpruim mijn baarmoeder bedoelde!
Tja, geen idee eigenlijk? Hij was wel veel aan het salto-en dus misschien even om zijn as gedraaid?
Ik heb een kumquat!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
check je moestuin!
(in mijn app is het een vijg met tien weken, vandaar![]()
)
Die heb ik nooitquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Is dat niet een beetje hetzelfde effect als krampen na seks?
Ik heb het ook de laatste tijd, ben wel al 30 weken. Ik ga het ook aan mijn gyn melden maandag..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:39 schreef LaLouchi het volgende:
Ik word steeds onzekerder over mijn zwangerschap. Zo onzeker dat als ik een voldragen kindje zie ik steeds denk "oh, maar dat gaat mij natuurlijk nooit lukken". Ben er van overtuigd dat het kindje veel te vroeg gaat komen, en ik weet niet hoe het komt. Volgende week weer naar de VK, en het daar maar eens in de groep gooien. Lijkt me toch niet echt gezond dit met 22 weken..
Goeie datum! Tof!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:55 schreef Loj het volgende:
Laat ik dan maar ff meedoen met de goede echo's!
Ik heb een echt mensje in m'n buik. De gyn gokt op 9w2d, dus heb een ud: 12 oktober.
De gyn heeft er alle vertrouwen in, dus ik ook!voor Spees en kwak!
Ik had trouwens weer een inwendige echo, dan kreeg ik een mooiere foto, maar ik voel er niets van!
Jeps, stomme gedachten.. W zegt ook steeds dat alles gaat goedkomen, alleen moet ik daarvan overtuigd worden en dat lukt niet echt.. Jij ook sterkte, ik zou het idd melden volgende keerquote:
Ik weet hetquote:
Erg he die moeheid!quote:
Wauwquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja toch
Gefeliciteerd! Misschien gaan we wel van UD ruilen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:05 schreef Fee-nix het volgende:
Loj, spees en kwak, jeuj!
En zelf mag ik ook meedoen! Goede echo met kloppend hartje <3. Nu op 8 wk 5 dg geschat, dus vier dagen verder dan ik dacht. Maar 27 maart zekerheid daarover, want dan al termijnecho. Ik ben happy.
Ik ben foliumzuur gaan slikken, toen we ervoor gingen, dat heb ik gedaan tot ik 8 weken zwanger was!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:45 schreef Heliotrope het volgende:
Loj, kwak, skittles, spees en fee!![]()
![]()
![]()
*O
Ohja ik ben vitamineverward! Ik lees dat alleen foliumzuur echt bewezen is, is vit D en ijzer enzo, als jullie dat slikken, op jullie eigen iniatief of op advies van vk?
Sodeju, hier ook last van gierende hormonen. Jank niet alleen maar ik word overal witheet vanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat heerlijk al de goede echo's!
Pfft ik ben zo hormonaal als de pest vandaag.. Jank echt om alles... Arme man...
Man heeft net ijs gehaald en omdat ie niet wist wat ik het liefst had(en een nieuwe waterval wilde voorkomen) heeft ie maar magnum white en B&J strawberry cheesecake meegenomen..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:27 schreef geppie het volgende:
[..]
Sodeju, hier ook last van gierende hormonen. Jank niet alleen maar ik word overal witheet vanvoor alle goede echo's
Hulde aan Nikki, voor het nog steeds binnen houden van die kleine kerels!
Ik heb de eerste periode heel gezond gegeten, wilde alleen maar fruit en gezonde dingen, helaas is dat nu helemaal anders....quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben zo trots op mezelf dat ik weinig snoep en snack! Als ik iets neem is t iets hartigs en maar een klein beetje. Is voor mij best wel een groot ding zeg maar.
Idd alleen van foliumzuur is bewezen dat het goed is om er (liefst voor!) tijdens de zw.schap extra van te slikken. Voor de rest, als je een normaal leef- en eetpatroon hebt, met voldoende zonlicht, beweging en groente en fruit (en slaap), dan heb je echt geen multivitamine nodig.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:45 schreef Heliotrope het volgende:
Loj, kwak, skittles, spees en fee!![]()
![]()
![]()
*O
Ohja ik ben vitamineverward! Ik lees dat alleen foliumzuur echt bewezen is, is vit D en ijzer enzo, als jullie dat slikken, op jullie eigen iniatief of op advies van vk?
Draag je beugel beha's? Misschien een ontstoken melkklier? Ik zou er toch even naar laten kijken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
In mijn rechterborst zit een grote, harde 'klont'. Aanraken is pijnlijk. Herkent iemand dat?
Links weet nog van niks, blijkbaar..
Lief!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:31 schreef Omentielvo het volgende:
Ik wist dat Loj haar echo had vandaag, dus kwam ik even spieken. En ik lees nog meer goede echo's![]()
![]()
Lijkt mij ook heel naar en verontrustend. Maar genoeg ervaringen van anderen hier waar je misschien geruststelling uit kunt putten?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:26 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Onderhand wil ik toch echt wel weten waar dit steeds vandaan komt![]()
K heb dat ook tot ca 14 weken gehad, toen was t ook van de ene op de andere dag weg. Nooit een verklaring gevonden, dus dat kan ook. Sterkte, het is echt killing.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:26 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Collega die ik een week niet gezien had, was helemaal versteld van mijn borsten![]()
Maar ondanks de zwangerschapskwaaltjes, ben ik er ook nog niet gerust op, net als veel anderen hier. Waar ik hoopte/verwachtte dat het bloeden zou stoppen na een tijdje droog te staan, kwam ik vandaag wéér bloed tegen. Er zijn nog geen 24 uur voorbij gegaan zonder bloed tegen te komen.
Ondanks dat het niet extreem veel is iedere keer, en ik geen last van buikpijn oid, morgen toch maar weer even bellen. Onderhand wil ik toch echt wel weten waar dit steeds vandaan komt![]()
/egopost
Lage innesteling of een voorliggende placenta kunnen voor bloedverlies zorgen maar ik snap heel goed dat t stress oplevert!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:16 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Lief van jullie, dankjewel![]()
Ik las al ergens dat 1 op de 5 zwangere vrouwen last hebben van bloedverlies in de eerste periode, ongelooflijk!
Het helpt wel om dat te bedenken, en ook ervaringen daarover te lezen.
Maar het is inderdaad écht killing om te denken dat het allemaal goed is, en dan vervolgens bloed te zien.
Misschien dat de ha/gyn iets zou kunnen zien, en dan kunnen we de schade van 2 weken niet vrijen eindelijk inhalen met een gerust gevoel
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Echt superfijn jullie reacties![]()
Het helpt echt om te merken dat ik niet alleen ben met deze klachten, dat geeft toch wat meer rust.
Over een week heb ik sowieso weer een echo, morgen even bellen, en als de vk er verder geen risico's inziet, hoop ik dat ik het zen-gevoel nog een weekje vol kan houden.
Ik draag beugelbeha's ja, maar volgens mij ging het daar hier laatst nog over, dat die geen kwaad kunnen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Draag je beugel beha's? Misschien een ontstoken melkklier? Ik zou er toch even naar laten kijken.
Nou ja, ik heb er wel eens een gehad toen ik zeventien was en absoluut niet zwanger, dus...quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik draag beugelbeha's ja, maar volgens mij ging het daar hier laatst nog over, dat die geen kwaad kunnen.
En nu al een ontstoken melkklier? Die dingen hoeven het pas over acht maanden te doen!.
Hoi!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Lage innesteling of een voorliggende placenta kunnen voor bloedverlies zorgen maar ik snap heel goed dat t stress oplevert!
KimPossible heeft ook lang last gehad van bloed geloof ik...en die heeft nu een prachtige dochter
Dat die bedjes binnen een paar dagen gewoon gevuld zijnquote:Op woensdag 12 maart 2014 07:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja Helio, ik dacht ik zal maar snel even wat posten voordat de speculaties beginnen.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:06 schreef WupWup het volgende:
Nikki, anders laat je je toch nog een keer strippen?
wat geëmancipeerdquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Maandag heeft M. de intake met de kraamzorg. Ben benieuwd
Kun je misschien met je leidinggevende een deal maken dat je je extra uur pauze opneemt om eerder naar huis te gaan? Ik had afgesproken dat ik gewoon zou werken wat ik trok en niet op de klok zou letten (wij moeten klokken). Toen ik met verlof ging kwam het erop neer dat ik 20 uur in de min stond, dus echt bij lange na niet een uur per dag extra genomenquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
ik zet na slechts tien uur slaap mijn zombie state of mind nog even door. Gelukkig is het woensdag, dat betekent hier dat vrijwel alle kindhebbenden niet op kantoor zijn
Oh, mijn leidinggevende is heel meegaand gelukkig, als het niet gaat dan gaat t niet. Maar het gaat wel - het moet bij mij wel echt heel erg rot zijn wil ik ècht niet meer kunnen. Ik stelde me gewoon even aan denk ikquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef Dot. het volgende:
[..]
Kun je misschien met je leidinggevende een deal maken dat je je extra uur pauze opneemt om eerder naar huis te gaan? Ik had afgesproken dat ik gewoon zou werken wat ik trok en niet op de klok zou letten (wij moeten klokken). Toen ik met verlof ging kwam het erop neer dat ik 20 uur in de min stond, dus echt bij lange na niet een uur per dag extra genomen
Zo ben ik ook idd, maar ik was ook gewoon ontzettend onproductief soms terwijl ik daar doodmoe zat. Mijn 'vaste' trein in de ochtend loslaten en maar gewoon zien hoe laat ik op mn werk was (afspraken nagelaten natuurlijk) zorgde er iig voor dat ik niet doodmoe aan mijn werkdag begon.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, mijn leidinggevende is heel meegaand gelukkig, als het niet gaat dan gaat t niet. Maar het gaat wel - het moet bij mij wel echt heel erg rot zijn wil ik ècht niet meer kunnen. Ik stelde me gewoon even aan denk ik
Ja, dat doe ik wel, ik begin nu om 9:30 en dat scheelt gevoelsmatig best veel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:52 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zo ben ik ook idd, maar ik was ook gewoon ontzettend onproductief soms terwijl ik daar doodmoe zat. Mijn 'vaste' trein in de ochtend loslaten en maar gewoon zien hoe laat ik op mn werk was (afspraken nagelaten natuurlijk) zorgde er iig voor dat ik niet doodmoe aan mijn werkdag begon.
Ik voelde me ook gewoon niet zo op mn gemak om te slapen op mn werk, dus heb het ook maar een keer gedaan toen ik tot s avonds 11 moest blijven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik wel, ik begin nu om 9:30 en dat scheelt gevoelsmatig best veel.
Al heb ik mijn standaard dip meestal tussen 13:00 en 15:00 ergens, en ik kan dan wel op de kolfkamer gaan liggen maar ik doe toch geen oog dicht als ik weet dat het maar voor een half uurtje "mag". Dus regelmatig even opstaan, stukje lopen, en gewoon vroeg naar bed in de avond, en dan is het best vol te houden
Vanaf 37 weken! En we turven hoor!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:49 schreef Bolletje... het volgende:
Mogguh! Straks weer controle bij de gyn
Vanaf wanneer heb ik eigenlijk meldplicht hier?
Ja ik hoop het, en zo niet dan niet, dan is het iig lente en dat scheelt gevoelsmatig enorm!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:57 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik voelde me ook gewoon niet zo op mn gemak om te slapen op mn werk, dus heb het ook maar een keer gedaan toen ik tot s avonds 11 moest blijven.
Hopelijk ben je gewoon snel minder moe
Cankles!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vanaf 37 weken! En we turven hoor!
[..]
Ja ik hoop het, en zo niet dan niet, dan is het iig lente en dat scheelt gevoelsmatig enorm!
Ben best blij dat ik een zomerzwangere ga zijn, al zal ik het ongetwijfeld nog gaan vervloeken als mijn enkels even dik zijn als mijn bovenarm
ja, je mag 1/8 van je werktijd als extra pauze nemen ongeacht je baan, uiteraard wel in overleg. Als je bijvoorbeeld stratenmaker of fitnessinstructeur bent kun je extra aanpassingen krijgen indien nodig. En als je ploegendienst draait hoef je dat ook niet als t niet gaat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Cankles!
Heb je meteen gewone kantoorbaan ook extra recht op pauze ja?
Ik kan me er niks bij nvoorstellen, mijn werkritme wordt ontzettend gedicteerd door een rooster: kinderen komen het lokaal binnen en gaan weer weg, herhalen, pauze, herhalen etc.
Werd net heel duizelig voor de klas bij 5V, moest echt even gaan zitten
Ik was in juli net zwanger en die hitte werkte echt niet mee met mijn duizeligheidquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[..]
Ja ik hoop het, en zo niet dan niet, dan is het iig lente en dat scheelt gevoelsmatig enorm!
Ben best blij dat ik een zomerzwangere ga zijn, al zal ik het ongetwijfeld nog gaan vervloeken als mijn enkels even dik zijn als mijn bovenarm
Echt hequote:Op woensdag 12 maart 2014 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ben best blij dat ik een zomerzwangere ga zijn
Ik was toch al niet van plan om in mijn Maddens te paraderen met 36 weken, so bring it onquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:44 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Echt he![]()
Bij mijn novemberkindje vond ik het ook zo fijn in de zomer zwanger te zijn, echt nog een mooie vorm buik, shirtjes, jurkjes, blote voeten. Zal bij een oktoberkindje ook wel zo zijn. Oké, iets dikkere voeten bij een warme September misschien
.
Oh, dat belooft veel goeds!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:44 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh ik kijk ook al uit naar de dikke enkels als ik op het einde van de zwangerschap loop![]()
Helemaal omdat ik nu al af en toe putjes in mijn benen duwen kan.
Nog aantrekkelijker worden, jeej
Hetzelfde bij oktoberkindjes!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:44 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Echt he![]()
Bij mijn novemberkindje vond ik het ook zo fijn in de zomer zwanger te zijn, echt nog een mooie vorm buik, shirtjes, jurkjes, blote voeten. Zal bij een oktoberkindje ook wel zo zijn. Oké, iets dikkere voeten bij een warme September misschien
.
Zeg eens eerlijk, heb je ermee geknikkerd? Dat lijkt me dan weer wel leuk!quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:00 schreef mignonne het volgende:
niks mis met deuken in je benen duwen!![]()
iesh gratiesh vermaak!
nee!quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, heb je ermee geknikkerd? Dat lijkt me dan weer wel leuk!
Maar ook om je buik heen je benen scheren en je nagels lakkenquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef BlueEyes het volgende:
Wel het voordeel idd wat Spees zegt, luchtige kleding, jurkjes en blote voeten en slippers.
En anders gaan mn Mou's maar aan. Lekker broeien!
Gewoon een ananashart naar binnen schuiven, is het probleem zo opgelostquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:11 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar ook om je buik heen je benen scheren en je nagels lakken![]()
Ik vond deze periode ook wel fijn om zwanger te zijn. Zo'n extra laagje om je buik is toch lekker warm en ik had gewoon bijna alleen strakke kleding aan en een mooie zwangerschapsjas die mijn buik ook mooi liet zien. Maar nu hebben we natuurlijk ook geen echte winter gehad, dus geen geglibber in sneeuw en nu heb ik zelfs moeite met aankleden omdat ik geen t-shirtjes heb waar mijn buik in past
Neh, zolang hij het nog prima doet daarbinnen mag hij van mij lekker een dikkerdje wordenquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gewoon een ananashart naar binnen schuiven, is het probleem zo opgelost
Ja, gelukkig wel!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, je mag 1/8 van je werktijd als extra pauze nemen ongeacht je baan, uiteraard wel in overleg. Als je bijvoorbeeld stratenmaker of fitnessinstructeur bent kun je extra aanpassingen krijgen indien nodig. En als je ploegendienst draait hoef je dat ook niet als t niet gaat.
(noot: het is een recht waar je gebruik van kan maken als je het nodig hebt, als je het niet nodig hebt moet je het ook niet gaan afdwingen vind ik, maar ik ben soms wat spartaans in mijn opvattingenik doe het eens in de zoveel tijd als ik echt omval, tot nu toe pas twee keer)
Is je kramp al weg?
Dat is vrijdag al !!!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Pak beschuiten, doos muisjes, bakje boter,mes mee en gaan!quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:28 schreef Adnap het volgende:
Ik breek even in, mijn kinderen hebben een halfbroertje/zusje (laat ik even in het midden, sorry) gekregen en nu wil mijn jongste zoon graag trakteren. Probleem is dat hij op de fiets naar school gaat (middelbare school) en ik dus iets zoek wat makkelijk te maken is en makkelijk te vervoeren.
hebben jullie ideetjes ? T moet ook voor pubers leuk zijn, dus nijntjekoekjes zien er leuk uit maar denk ik zo geschikt voor pubers.
Dat werkt niet in een kluisjequote:Op woensdag 12 maart 2014 12:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Pak beschuiten, doos muisjes, bakje boter,mes mee en gaan!
Waarom werkt dat niet in een kluisje?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:42 schreef Adnap het volgende:
[..]
Dat werkt niet in een kluisjehij kan nl niet het eerste uur trakteren. Zo wie zo moet hij wel meer dan 1 pak beschuit mee.
Pakje boter kan best ff in een kluisje, neem aan dat hij er geen kachel in heeft staan....quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:42 schreef Adnap het volgende:
[..]
Dat werkt niet in een kluisjehij kan nl niet het eerste uur trakteren. Zo wie zo moet hij wel meer dan 1 pak beschuit mee.
Waarom werkt dat niet in een kluisje? Pakje boter kan best even in dat kluisje blijven staan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:42 schreef Adnap het volgende:
[..]
Ik bekijk het maar een beetje van de positieve kant, we gaan vrijdag gewoon onze jongens ontmoeten. Dat toch.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:46 schreef StefanieV het volgende:
Nikki leuk idee! En ik heb het idee dat je al rustiger bent over het inleiden op vrijdag? Ik hoop natuurlijk dat je jongens zich spontaan vroeger melden.
Die kocht ik als dertienjarige altijd bij Jamin, van die donkerblauwe lollies, een half uurtje sabbelen en je liep drie dagen met een blauwe smurfenbekquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarom werkt dat niet in een kluisje? Pakje boter kan best even in dat kluisje blijven staan.
En anders kan ie misschien op van die mini-candybars trakteren? Of hoe heten die dingen ook alweer, die lolly's, chuppachups, blauwe (colasmaak) voor een jongen en roze (aardbei geloof k) voor een meisje?
Ik heb er ooit op getrakteerd in het eerste of tweede jaar ofzo. in zo'n melkbus zat dat toenquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die kocht ik als dertienjarige altijd bij Jamin, van die donkerblauwe lollies, een half uurtje sabbelen en je liep drie dagen met een blauwe smurfenbek
The good old daysquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
en dan maakten we altijd hele matige grapjes over wie Pino gebeft had en dan hadden we de rest van de dag de slappe lach
Nee dat snap ik wel dat het niet helemaal je keuze is. Maar dat heb ik ook met het verplicht thuis zitten. Ik voel me goed om te gaan werken maar als gyn zegt dat thuis zitten beter is, dan doen we dat natuurlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik bekijk het maar een beetje van de positieve kant, we gaan vrijdag gewoon onze jongens ontmoeten. Dat toch.![]()
Punt blijft dat ik er aan de ene kant toch niet achter sta, omdat dd jongens echt wel komen als het hun tijd is. Maargoed, aangezien de gyn het risico van afwachten te groot vindt gaan we daar maar in mee.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
en dan maakten we altijd hele matige grapjes over wie Pino gebeft had en dan hadden we de rest van de dag de slappe lach
Van die ouderwetse chocolaatjes (icecups) ofzoiets heel even on magnetron en daar muisjes op doen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:28 schreef Adnap het volgende:
Ik breek even in, mijn kinderen hebben een halfbroertje/zusje (laat ik even in het midden, sorry) gekregen en nu wil mijn jongste zoon graag trakteren. Probleem is dat hij op de fiets naar school gaat (middelbare school) en ik dus iets zoek wat makkelijk te maken is en makkelijk te vervoeren.
hebben jullie ideetjes ? T moet ook voor pubers leuk zijn, dus nijntjekoekjes zien er leuk uit maar denk ik zo geschikt voor pubers.
Ah ik ook niet. Het gaat hem vooral om de lange dagen en het vooral zittend werk.. Ik werk niet echt dicht bij huis, veel mensen niet trouwens, en hij wou het risico niet nemen. Ben er gefrustreerd over geweest maar het ging toch niets uithalen. Nu lekker veel tijd om te haken/naaienquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:21 schreef Stormqueen het volgende:
Lastig stefanie, vooral als je het zelf wel ziet zitten. Van te veel stress door reistijd had ik nog niet gehoord. Nou ja, nog even
Lastig hè als je dan teruggefloten wordt terwijl je zelf vindt dat het allemaal wel kan. Maar zoals je zegt, lekker veel tijd om te cocoonen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:34 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Ah ik ook niet. Het gaat hem vooral om de lange dagen en het vooral zittend werk.. Ik werk niet echt dicht bij huis, veel mensen niet trouwens, en hij wou het risico niet nemen. Ben er gefrustreerd over geweest maar het ging toch niets uithalen. Nu lekker veel tijd om te haken/naaienen idd nog even.
mini candybars of chocotofsquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:28 schreef Adnap het volgende:
Ja, als mn vliezen breken gaan liggen ivm het eventueel zakken van de navelstreng en meteen bellen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ligadvies?
(Trouwens weet je nog die über cute slofjes van je.. Heb m'n moeder zo gek gekregen)
quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mini candybars of chocotofs
als je toch geboortegerelateerd wilt: lange vingers dopen in gesmolten chocolade (ongeveer 4 cm, niet helemaal) en dan in de muisjes. af laten koelen en meenemen in een koelkastdoos of zakjes.
bedankt !! Hier kan ik wat mee ! Ik ga knutselen dit weekendquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:20 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Van die ouderwetse chocolaatjes (icecups) ofzoiets heel even on magnetron en daar muisjes op doen.
Hebben wij bii t vertellen aan opa's en oma's gedaan.
[ afbeelding ]
fijn! dikke billen is goed, dat zit lekkerquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:00 schreef Bolletje... het volgende:
Jopie is weer helemaal goedgekeurd
De gyn zei dat ie wel dikke billen heeft
quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:03 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vraag me al de hele dag af waarom een van mn katten steeds zo aan het snuffelen is rondom mijn rechterborst...
lektiet!
Hopelijk heeft ie net zo'n mooi kontje als papa hihiquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:03 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
fijn! dikke billen is goed, dat zit lekker
quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:03 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vraag me al de hele dag af waarom een van mn katten steeds zo aan het snuffelen is rondom mijn rechterborst...
lektiet!
Zeg dat nou niet, zoals ik me nu voel wil ik altijd wel blijvenquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:29 schreef Bolletje... het volgende:
ook 2 en trimester Amsel.. Alleen sinds 3e trimester ben ik Clumsy de lompe clown met
Wanneer ik nu ontzettend lomp bezig ben, zegt Miin vriend dat chaos van buiten betekent dat ik van binnen perfectie maakquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:29 schreef Bolletje... het volgende:
Dat had ik ook 2 en trimester Amsel.. Alleen sinds 3e trimester ben ik Clumsy de lompe clown met dementie
Bedoel je deze reeks?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:33 schreef Stormqueen het volgende:
Is er trouwens een apart topic voor zwarte gedachten tijdens de zwangerschap? Ik zit er met vlagen soms zo vreselijk mee in de knoop en ik kan best mooi weer spelen maar soms word ik er gewoon zo gillend gek vanof past dat beter in R&P misschien?
ik denk niet dat dat helemaal is wat er met mij gebeurt, maar ik kan er misschien wel bruikbare tips uit halen, tnxquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bedoel je deze reeks?
OUD / Depressief door de hormonen, deel 10
dat is waar, maar ik ervaar het wel erg vaak, meerdere malen per dag of eigenlijk constant, en daar vind ik dit ook weer niet de plek voor. Dan gaat het al snel zo overheersen en dat vind ik ongepast.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:40 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Kan dat niet ook hier sq? Wat mij betreft in ieder geval wel, ik herken de zwarte gedachten wel deels, en in jouw situatie kan ik het al helemaal begrijpen.
Mij lijkt dat alles wat bij de zwangerschap aan bod komt, hier kan worden besproken, en daar horen gekmakende onzekerheden en negatieve gedachten zeker bij.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:33 schreef Stormqueen het volgende:
Is er trouwens een apart topic voor zwarte gedachten tijdens de zwangerschap? Ik zit er met vlagen soms zo vreselijk mee in de knoop en ik kan best mooi weer spelen maar soms word ik er gewoon zo gillend gek vanof past dat beter in R&P misschien?
+1quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:40 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Kan dat niet ook hier sq? Wat mij betreft in ieder geval wel, ik herken de zwarte gedachten wel deels, en in jouw situatie kan ik het al helemaal begrijpen.
Mij lijkt dat alles wat bij de zwangerschap aan bod komt, hier kan worden besproken, en daar horen gekmakende onzekerheden en negatieve gedachten zeker bij.
Snap ik, maar voel je in ieder geval niet lastig als je je onzekerheden hier deeltquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik denk niet dat dat helemaal is wat er met mij gebeurt, maar ik kan er misschien wel bruikbare tips uit halen, tnx
[..]
dat is waar, maar ik ervaar het wel erg vaak, meerdere malen per dag of eigenlijk constant, en daar vind ik dit ook weer niet de plek voor. Dan gaat het al snel zo overheersen en dat vind ik ongepast.
misschien wel, maar dat weet ik niet want daar bel ik niet voor. Want ik krijg toch geen baby, dus moet ik die mensen ook niet om niks lastig vallen (even een vrije vertaalslag van hoe dat dan ongeveer gaat in mijn hoofd) Daarbij heb ik ook geen concrete hulpvraag. Ik weet dat ze het toch niet weg kunnen nemen van me. Bleh.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:46 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Snap ik, maar voel je in ieder geval niet lastig als je je onzekerheden hier deelt![]()
Hoe gaat je vk ermee om? Kun je wel contact opnemen en langskomen wanneer het niet meer uit te houden is?
Ik denk dat je.hier voor jezelf echt iets mee moet doen... 9 maanden is anders een hele hele lange tijd!quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
misschien wel, maar dat weet ik niet want daar bel ik niet voor. Want ik krijg toch geen baby, dus moet ik die mensen ook niet om niks lastig vallen (even een vrije vertaalslag van hoe dat dan ongeveer gaat in mijn hoofd) Daarbij heb ik ook geen concrete hulpvraag. Ik weet dat ze het toch niet weg kunnen nemen van me. Bleh.
Oh SQ, ik zou je graag een knuffel geven nu. Probeer het toch eens te bespreken met je vk. Ze heeft dit vast eerder meegemaakt en misschien heeft ze wel ideeen over wat je kan doen als je zulke gedachten hebt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
misschien wel, maar dat weet ik niet want daar bel ik niet voor. Want ik krijg toch geen baby, dus moet ik die mensen ook niet om niks lastig vallen (even een vrije vertaalslag van hoe dat dan ongeveer gaat in mijn hoofd) Daarbij heb ik ook geen concrete hulpvraag. Ik weet dat ze het toch niet weg kunnen nemen van me. Bleh.
De onzekerheid kunnen ze misschien niet helemaal wegnemen, maar even een check doen om te zien dat het er nog allemaal goed zit kan superveel helpen voor je eigen gevoel lijkt me.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
er is in mijn praktijk maar 1 vk die echo's maakt, het is dus helaas geen kwestie van "wip maar even snel aan", kan echt alleen als zij praktijkdienst draait.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:06 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
De onzekerheid kunnen ze misschien niet helemaal wegnemen, maar even een check doen om te zien dat het er nog allemaal goed zit kan superveel helpen voor je eigen gevoel lijkt me.
En zij zijn ook ervaringsdeskundigen in zwangerschappen na 1 of meerdere miskramen, dus misschien dat dat ook steun geeft.
Voel je vooral niet als een last, zij zijn er om jouw zwangerschap zo mooi mogelijk te laten verlopen, en dat is echt niet alleen maar regenbogen en zonneschijn!
Ik herken de gedachten, ik heb ze nu nog steeds, na 30 weken. Nog steeds denk ik dat er iets fout zal lopen en dat we geen baby zullen hebben.. Een oplossing weet ik helaas niet, ik krop de gedachten meestal op, tot het teveel is en dan smijt ik ze bij W eruit..quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
toen ik de vorige keer een paniekaanval kreeg kon ik in eerste instantie ook pas drie dagen later terecht. Het leek ook niet echt eenvoudig en dat weerhoudt me er nu wel van om weer te bellen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:15 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik snap je gevoel, en het is volkomen begrijpelijk dat je je zo voelt. Maar echt, als je je zo kut voelt, en even kunnen kijken om te zien dat het goed is kan helpen, dan bel dat je een echo wil!
Ik heb er volgende week ook weer een, en vorige week had ik er ook een, maar ik ben zo blij dat ik vanmorgen gebeld had en even kon zien dat het goed was allemaal.
Daar zijn ze voor, en als jij meer zekerheid wil, kan je vk dat regelen. Dan kun je vast voorzichtig ook wat meer gaan genieten als je iedere keer ziet hoever hij al gegroeid is!
Ik lees hier ook nog steeds mee, en het gaat me aan het hart als ik dit van je lees, SQ. Je gevoelens en gedachten zijn heel legitiem.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
ja, ik krijg mezelf er niet echt toe gezet. Ik probeer ook maar te denken: het wordt vanzelf dinsdag en dan heb je weer een echo en dan weet je hoe dan ook wat de status is. Maar ook al is dinsdag nog maar 6 dagen weg, het voelt als zes weken, en elke dag moet ik weer door die gevoelens heen bijten.
Ik ben ook gewoon erg boos, dat de lol van het zwanger zijn me is ontnomen. Dat klinkt infantiel, dat is het eigenlijk ook, maar ik ben zo afgunstig naar meiden die er wel van kunnen genieten. Vriendinnen die zeggen: kom op joh, het komt vast goed. Dan wil ik soms gewoon heel hard gillen. Maar dat kan niet en dat doe je niet, dus knik en lach je maar en laat je het maar weer afglijden. Maar "joh, het komt vast goed" klinkt hetzelfde als "hou nou gewoon eens op met jammeren".
hm, misschien moet ik er toch maar een apart topic voor aanmaken. Hoe meer ik mezelf teruglees, hoe meer issues ik zie
ja, ik denk ook dat ik daar niet aan ga ontkomen. Ik heb natuurlijk ook jarenlang chemische geluksondersteuning gehad en het ging op eigen kracht hartstikke goed, tot je ineens met hormonen en verlies en pijn te maken krijgt, dan krimp je toch ineens weer terug tot een hele iele versie van jezelfquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik lees hier ook nog steeds mee, en het gaat me aan het hart als ik dit van je lees, SQ. Je gevoelens en gedachten zijn heel legitiem.
Misschien even loskomen van het idee dat je het allemaal maar 'gewoon' moet aankunnen...
Open vooral een topic en doe wat je wilt om dit van je af te schrijven, maar denk ook eens over het zoeken naar goede (psychologische) begeleiding. Dat is geen overbodige luxe. Deze periode is heel ingrijpend, en je hebt al je energie nodig. Daarnaast is het inderdaad heel erg jammer als dit een schaduw werpt.. Misschien kan je vk je wel doorverwijzen of kun je zelf op zoek gaan naar iets of iemand waar je je goed bij voelt en waar en bij wie je dit kwijt kunt en die je kan helpen deze gevoelens te verwerken.
Open anders een topic, onzekerheden tijdens de zwangerschap. Ofzoiets? Er is best wel een grote groep vrouwen die last hebben van angsten of onzekerheden en die echt niet depressief zijn of daar tegenaan hangen, whole different thing. Je kunt wellicht wat met de tips in dt topic maar een eigen topic is niet out of place imho. Maar ik beslis daar 6niet 6overquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik denk niet dat dat helemaal is wat er met mij gebeurt, maar ik kan er misschien wel bruikbare tips uit halen, tnx
[..]
dat is waar, maar ik ervaar het wel erg vaak, meerdere malen per dag of eigenlijk constant, en daar vind ik dit ook weer niet de plek voor. Dan gaat het al snel zo overheersen en dat vind ik ongepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |