Even een paar dingenquote:Op maandag 10 maart 2014 18:40 schreef Gozert147 het volgende:
Ik heb deze boren erbij gekocht, waarbij ik nu aan het boren was met 6mm.
[ afbeelding ]
Het boren gaat gewoon heel erg langzaam. Ik wilde 2 bloembakken ophangen, en dus 4 gaten boren. Maar ik ben meer dan 10 minuten per gat bezig. Dit lijkt mij lang, en zorgt ook voor geluidsoverlast voor de buren wat ik ook best vervelend vind.
De muur waar ik nu in aan het boren was, is zo'n 14 cm dik, wellicht geen gewone baksteen? De muur is net zo knetterhard naar mijn idee als bv de dragende muren binnen en de muur tussen mij en de buurvrouw.
Ja die ken ik ook, was wel een leuk item op de man zijn bruiloft.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:50 schreef Woelwater het volgende:
Draait je boormachine wel de goede kant op?
Ik gok dat TS met buitenmuren bedoelt dat hij hier van binnenuit in boort. En tevens dat hij de muren naar de buren toe ook als buitenmuur aanduid.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:24 schreef Gieliovd het volgende:
Binnenmuren kan ik snappen. Ik kom met mijn klopboor ook heel moeilijk in beton. Buitenmuren, baksteen dus, moet geen issue zijn. Dat red je nog met je accuboor en een houtboortje.
Wat heb je voor boren?
Als je "boort"en je komt 10 min. amper verder, is je boortje al lang naar de haaien. Je moet het zo zien: de energie gaat of in het betonslijpsel/gruis zitten, óf in het boorkopje. In het laatste geval stouw je 700 Watt in een paar cm³ boorkop. Da's dan naar de haaien.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:40 schreef Gozert147 het volgende:
Het boren gaat gewoon heel erg langzaam. Ik wilde 2 bloembakken ophangen, en dus 4 gaten boren. Maar ik ben meer dan 10 minuten per gat bezig. Dit lijkt mij lang,
je vergeet: 0. Een boorhamer lenen/huren/kopen. Zonder hebben tip 1 t/m 4 echt geen zin.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je "boort"en je komt 10 min. amper verder, is je boortje al lang naar de haaien. Je moet het zo zien: de energie gaat of in het betonslijpsel/gruis zitten, óf in het boorkopje. In het laatste geval stouw je 700 Watt in een paar cm³ boorkop. Da's dan naar de haaien.
Dus:
1 Kwaliteitsboortje
2. Loeihard duwen
3. Regelmatig (elke 10 sec.) terughalen
4. Niet > 1 min. aaneengesten boren. Dan boor afkoelen en opnieuw
Hamerboor is veel beter, maar die heb je nu even niet!
Je moet de boor het werk laten doen. Ga je er met je volle gewicht tegenaan duwen, loopt je boor rood aan.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je "boort"en je komt 10 min. amper verder, is je boortje al lang naar de haaien. Je moet het zo zien: de energie gaat of in het betonslijpsel/gruis zitten, óf in het boorkopje. In het laatste geval stouw je 700 Watt in een paar cm³ boorkop. Da's dan naar de haaien.
Dus:
1 Kwaliteitsboortje
2. Loeihard duwen
Thanks voor de tips iedereen. Die hamerboor is nu financieel even niet haalbaar denk ik, maar een kwaliteitsboor, waar kan ik die vinden? Wat raden jullie aan?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus:
1 Kwaliteitsboortje
2. Loeihard duwen
als je met een klopboor wacht tot de machine het werk doet, kun je het net zo goed met een elektrische tandenborstel proberen.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:22 schreef cvboer het volgende:
[..]
Je moet de boor het werk laten doen. Ga je er met je volle gewicht tegenaan duwen, loopt je boor rood aan.
Merk: Makita of Rex. Neem géén GPK kwaliteit; da's wat je nu hebt. En neem er gelijk 2 voor het geval je nog niet hard genoeg duwt.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:25 schreef Gozert147 het volgende:
Thanks voor de tips iedereen. Die hamerboor is nu financieel even niet haalbaar denk ik, maar een kwaliteitsboor, waar kan ik die vinden? Wat raden jullie aan?
Waarom een machine van een paar honderd Euro kopen als je maar een paar gaatjes per jaar boort, zonde van je geld. Ts kan net zo goed een Topcraft bij de Aldi kopen, goed genoeg voor een paar gaten per jaar.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Merk: Makita of Rex. Neem géén GPK kwaliteit; da's wat je nu hebt. En neem er gelijk 2 voor het geval je nog niet hard genoeg duwt.
Of vraag je buren of ze er een hebben. Ook de verhuurder / gebouwbeheerder hebben vaak wel klusgereedschap te leen/huur.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:28 schreef Gozert147 het volgende:
Hamerboor huren ga ik wel even uitzoeken. Daar had ik niet aangedacht...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |