abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_137575348
Beste eindexamen leerling,

Wegens een succesvol verlopen examentraining in 2013: Net als vorig jaar organiseert een aantal studenten van de TU Delft examentraining wiskunde en natuurkunde. De locatie staat nog niet vast, maar zal waarschijnlijk omgeving Rotterdam of Utrecht zijn. De tijd staat wel vast:

Wiskunde op 3 en 4 mei, van 09:00 tot 18:00
Natuurkunde op 10 en 11 mei van 09:00 tot 18:00.

Het gaat om examentraining voor VWO leerlingen. In twee dagen zul je met ervaren bijlesdocenten de verschillende onderwerpen doorlopen die op het wiskunde eindexamen programma staan, en je zult tevens oefenen met het maken van examenopgaven. Wil je je kennis verstevigen om beter voorbereid je wiskunde examen in te gaan? Meld je dan aan (verplicht!) door een mail te sturen naar betaknaller@gmail.com. Let op: om de kosten te dekken (reiskosten docenten, studiemateriaal, enz.) zal een eigen bijdrage van 50 euro gevraagd worden voor de volle twee dagen (dus per vak). Er zal theorie besproken worden, maar de nadruk zal liggen op oefenen. Meld je vandaag nog aan, vanwege de korte termijn en het beperkte aantal plekken! Dan zul je door ons op de hoogte worden gehouden van de locatie. Voor verdere vragen kun je ook gerust met ons contact opnemen.

Met vriendelijke groet en hopelijk tot ziens,

Betaknaller
pi_137575581
spam

[ Bericht 75% gewijzigd door bijdehand op 10-03-2014 11:33:41 ]
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 10 maart 2014 @ 11:16:52 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137575691
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef bijdehand het volgende:
stik
Doe is normaal? Vorig jaar was dit gewoon toegestaan in EXA.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137575723
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Doe is normaal? Vorig jaar was dit gewoon toegestaan in EXA.
Er blijven wel meer spamtopics open
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137578812
Daarnaast, waar ik examentraining eigenlijk zo goed voor? Ik ben er wel nieuwsgierig naar. Naar mijn weten moeten alle examens lukken als je de sommen/theorie uit het boek pakt, die goed bestudeert en 3-4 oude examens maakt. Je inzicht moet ook een deel van het werk doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door motorbloempje op 10-03-2014 18:30:34 ]
#freefrederike
pi_137582650
Wat betreft de post van PizzaMizza; nergens vindt je examentraining op degelijk niveau van 50 euro. 50 euro in dit opzicht is een schijntje. Gezien het feit dat de studenten eigenhandig een ruimte moeten regelen, vervoer moeten betalen en voor het lesmateriaal moeten zorgen, en werken met kleine groepen, zou 50 euro bij lange na niet genoeg zijn om FOK een bedragje onder de tafel door te schuiven. Een dergelijk initiatief zou juist aangeprezen moeten worden, zeker ook gezien de positieve ervaring van vorig jaar.

Wat betreft het nut van examentraining: Idealiter klopt het dat men na het boek en 3-4 examens klaar moet zijn. De praktijk wijst echter anders uit. Bovendien geldt voor wiskunde en natuurkunde: Hoe meer je oefent hoe beter. Zeker gezien de ervaren en persoonlijke begeleiding is het extra oefenen zeker de moeite waard.
pi_137582754
Betaknaller is geen commercieel bedrijf, maar een groep studenten:)
pi_137582936
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:14 schreef betaknaller het volgende:
Betaknaller is geen commercieel bedrijf, maar een groep studenten:)
Ik hoop niet dat je zo in het dagelijks leven redeneert. Een onderneming is geen commercieel bedrijf, maar een groep mensen. _O-

Het is duidelijk dat die studenten er wat aan overhouden, en nog redelijk wat ook. Zeker aangezien de meeste studenten gratis kunnen reizen.

Kan een mod of admin mij uitleggen waarom dit wel mag en bijvoorbeeld reclame (spam) voor een eigen webwinkel niet? Ben benieuwd waar de grens ligt.
pi_137583227
http://www.kvk.nl/inschri(...)van-een-onderneming/

Volgens deze richtlijnen zijn wij geen onderneming. Wat betreft gratis reizen gaat dat niet op, aangezien het in het weekend zal zijn.
pi_137583385
U levert goederen of diensten. Jullie geven examentrainingen.
U vraagt hier een vergoeding voor. 50 euro (incl onkosten)
U neemt regelmatig deel aan het normale economische verkeer. Die trainingen geven jullie jaarlijks.
U heeft meer dan 1 opdrachtgever. Veel individuele studenten.
U kunt uw werkzaamheden naar eigen inzicht uitvoeren. Lijkt me evident.

Gratis reizen kunnen veel studenten gewoon in het weekend. En anders 40% korting. Snap niet waar die 50 euro de man dan aan op zou moeten gaan. In ieder geval een groot gedeelte naar de student zelf. M.a.w. dit is spam.
pi_137584112
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:35 schreef bijdehand het volgende:
U levert goederen of diensten. Jullie geven examentrainingen.
U vraagt hier een vergoeding voor. 50 euro (incl onkosten)
U neemt regelmatig deel aan het normale economische verkeer. Die trainingen geven jullie jaarlijks.
U heeft meer dan 1 opdrachtgever. Veel individuele studenten.
U kunt uw werkzaamheden naar eigen inzicht uitvoeren. Lijkt me evident.

Gratis reizen kunnen veel studenten gewoon in het weekend. En anders 40% korting. Snap niet waar die 50 euro de man dan aan op zou moeten gaan. In ieder geval een groot gedeelte naar de student zelf. M.a.w. dit is spam.
Het bedrijf in de OP is waarschijnlijk een stichting/vereniging zonder commercieel doel, maar de studenten krijgen natuurlijk alles zo gedeclareerd dat je niet meer kan spreken van een stichting/vereniging.

Maar goed, laat ze maar lekker. Als scholieren er beter van worden; waarom niet?
#freefrederike
pi_137584165
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:01 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het bedrijf in de OP is waarschijnlijk een stichting/vereniging zonder commercieel doel, maar de studenten krijgen natuurlijk alles zo gedeclareerd dat je niet meer kan spreken van een stichting/vereniging.

Maar goed, laat ze maar lekker. Als scholieren er beter van worden; waarom niet?
Het maakt me niet uit dat ze er aan verdienen hoor, ik vraag me alleen oprecht af wat op fok de grens is tussen gewenste en ongewenste spam.
pi_137584168
Vreemde zaak dat dit kennelijk wordt toegelaten op FOK. Het aanbieden van betaalde diensten is gewoon niet toegestaan, ook niet als het om educatieve doeleinden gaat. Een topic van een student of scholier die hier bijlessen aanbiedt voor zeg 5 euro per uur onkostenvergoeding wordt immers wel direct gesloten. Overigens werd er vorig jaar een bijdrage gevraagd van 30 euro per vak, nu 50 euro per vak. Een stijging dus met ruim 66% in één jaar tijd.
pi_137587019
Wat doet iedereen toch moeilijk hier. Een beetje examentraining bij de universiteit Leiden kost al gauw 300 euro voor twee dagen. Hier wordt slechts 50 euro gevraagd. Er is nauwelijks winst voor de desbetreffende bijlesdocenten als je hun reiskosten er af haalt. Kortom, dit is bijna vrijwilligerswerk om leerlingen die veel moeite hebben met wiskunde en natuurkunde (en dat zijn er een hoop) de helpende hand te bieden. Bestond dit maar in de tijd dat ik nog op het VWO zat.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_137587213
quote:
4s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:01 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het klinkt niet meteen alsof er een rechtspersoon is opgericht. Wat dat betreft lijkt het eerder een vormloze V.O.F.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:43 schreef Shreyas het volgende:
Wat doet iedereen toch moeilijk hier. Een beetje examentraining bij de universiteit Leiden kost al gauw 300 euro voor twee dagen. Hier wordt slechts 50 euro gevraagd. Er is nauwelijks winst voor de desbetreffende bijlesdocenten als je hun reiskosten er af haalt. Kortom, dit is bijna vrijwilligerswerk om leerlingen die veel moeite hebben met wiskunde en natuurkunde (en dat zijn er een hoop) de helpende hand te bieden. Bestond dit maar in de tijd dat ik nog op het VWO zat.
Daar gaat het helemaal niet om. Waarom wordt dit wel toegelaten en verder iemand die bijles geeft voor 5 e/u niet? Voor 50 p/p maak je mij ook niet bepaald wijs dat het tegen kostprijs is.

Niet dat het mij verder uitmaakt of dit wordt toegelaten of niet, overigens.
pi_137587546
quote:
13s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:58 schreef Valid het volgende:

[..]

Je druk maken over mensen die zich druk maken over iets waarvan jij vindt dat je je er niet druk over moet maken. :')
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:59 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Boeiend.. waarom quote je mij.. waar maak jij je druk om...? :')

Ik vraag me gewoon iets af..
Het is gewoon een beetje jammer dat iemand uit goede wil andere mensen tracht te helpen en de ene klikspaan na de andere zich aandient. Dat vind ik inderdaad zorgelijker dan een groepje TU studenten die bijles wiskunde/natuurkunde voor een schijntje aanbiedt.
pi_137587621
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:01 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Klikspaan..? _O- Waarom hij wel, en ik niet.. DAT is de vraag..
Stel die vraag hier: http://forum.fok.nl/topic/2015361
En vervuil dit topic er niet mee ^O^
  maandag 10 maart 2014 @ 18:05:33 #18
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137587682
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Stel die vraag hier: http://forum.fok.nl/topic/2015361
En vervuil dit topic er niet mee ^O^
Nee.. het is gewoon een OT vraag.. en over topic vervuiling gesproken.. begin lekker bij jezelf ofzo:

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Boeiend of het wel of niet mag. Waar maak je je druk om?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_137587828
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:05 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nee.. het is gewoon een OT vraag.. en over topic vervuiling gesproken.. begin lekker bij jezelf ofzo:

[..]

Ik heb je OT vraag in het feedbacktopic gepost. Zijn we er tenminste hier vanaf.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:12:13 #20
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137587873
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik heb je in het feedbacktopic gepost. Zijn we er tenminste hier vanaf.
Mij..? _O- ^O^

Kun je beter een TR doen...

Ah.. ninja edit...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_137587885
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:12 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Mij..? _O- ^O^

Kun je beter een TR doen...

Ah.. ninja edit...
Ja sorry, jouw vraag natuurlijk
pi_137587954
Zoals men kan zien is dit in de tijd van EXA 2013 (blijkbaar) goedgekeurd. Ik leg het voor de zekerheid nog even achter neer.

Tot die tijd maar even een slotje, al dan niet om op te ruimen.
Ja doei.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')