abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137550937
Hello,

Ik ben een student die in een container woning leeft, op de begane grond met nog 4 containers boven mij. Nu was ik vandaag een dagje weg en kom ik thuis en is het 27 graden...

Hoe voorkom ik deze warme temperaturen? Ik heb rode gordijnen die niet reflecterend zijn. Verder staat de ventilatie gaatjes open en staat de ventilatie die lucht in mijn woning blaast aan. Helaas zit ik op het zuiden.

Aangezien ik een aquarium heb is het niet alleen voor comfort maar ook enige noodzaak, aangezien mijn aquarium veel te warm wordt

Hoe houd ik mijn woning koel? Dit is echt niet leuk meer zo :( Ik kan moeilijk mijn gordijnen open houden aangezien men dan mooi naar binnen kan kijken...

Alvast dank voor de hulp :)

[ Bericht 7% gewijzigd door the-it op 09-03-2014 18:18:28 ]
pi_137551175
Gordijnen dicht houdt het juist de warmte buiten, dus dat is goed. Hoewel lichte gordijnen beter zijn .
pi_137551232
Mobiele airco aanschaffen?
pi_137551308
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:19 schreef Tja..1986 het volgende:
Gordijnen dicht houdt het juist de warmte buiten, dus dat is goed. Hoewel lichte gordijnen beter zijn .
Heb ze al de hele dag dicht, dus tja. Krijg het idee dat het er alleen maar warmer door wordt :/

quote:
2s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:20 schreef ArnosL het volgende:
Mobiele airco aanschaffen?
Tja, waar laat ik de slang? Kan moeilijk als ik niet thuis ben mijn raam open laten :/
  roze zondag 9 maart 2014 @ 18:25:03 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137551407
Een simpele ventilator?
Your beauty never ever scared me.
pi_137551437
Niet in een knorrencontainer gaan wonen
  zondag 9 maart 2014 @ 18:26:19 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137551455
Airco!
Gordijnen dichthouden helpt weinig, omdat een container geen "massa" heeft wat lang z'n temperatuur vasthoudt (zoals dik beton).
Armoe trouwens, in een container moeten leven...
censuur :O
pi_137551472
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Airco!
Gordijnen dichthouden helpt weinig, omdat een container geen "massa" heeft wat lang z'n temperatuur vasthoudt (zoals dik beton).
Zoals ik al eerder schreef, waar laat ik de afvoer van de airco? En is geen armoe, woont prima ;)
  zondag 9 maart 2014 @ 18:30:24 #9
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137551591
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Airco!
Geen vuilcontainer, maar dit soort dingen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137551609
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:27 schreef the-it het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder schreef, waar laat ik de afvoer van de airco? En is geen armoe, woont prima ;)
Containers staan altijd (ver) buiten het centrum, hebben weinig comfort (zie dit topic) zijn meestal goedkoop en worden vaak bewoond door een stel pannenkoeken. Beter ga je iets anders zoeken.
pi_137551619
Plaats eens een foto van je woning, heb ze nog nooit gezien en ben wel nieuwsgierig erna.
Niet van binnen hoor maar buitenzijde is voor mij genoeg.
Wat betreft warmte probleem, is het niet mogelijk een airco te hangen, dus een echte zonder slang?
  zondag 9 maart 2014 @ 18:35:00 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137551712
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:31 schreef john2406 het volgende:
Plaats eens een foto van je woning, heb ze nog nooit gezien en ben wel nieuwsgierig erna.
Niet van binnen hoor maar buitenzijde is voor mij genoeg.
Wat betreft warmte probleem, is het niet mogelijk een airco te hangen, dus een echte zonder slang?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zondag 9 maart 2014 @ 18:35:51 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_137551732
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:31 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Containers staan altijd (ver) buiten het centrum, hebben weinig comfort (zie dit topic) zijn meestal goedkoop en worden vaak bewoond door een stel pannenkoeken. Beter ga je iets anders zoeken.
Mwah, in Groningen staan ze nog wel redelijk hoor.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_137551796
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:35 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mwah, in Groningen staan ze nog wel redelijk hoor.
Die ken ik niet, maar hier in Utrecht zie je dat al dat soort woningen (SSH, hoewel ik wel een paar positieve uitzonderingen ken) echt bewoond worden door sociaal incapabele mensen. IBB en dat soort dingen.
pi_137551906
Ik maar altijd grapen gemaakt erover vroeger, en wat ik nou zie het kan schijnbaar.
Graag zou ik wel eens een foto van ts zien waar hij in verblijft.
En of die ook van die schreewende kleur eentje heeft!

Hoe zijn die containers trouwens van binnen afgewerkt, ik denk met gipsplaten en isolatie ertussen.
Zal wel lekker vochtig zijn of zit er een centraleafzuiging in?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2014 18:44:01 ]
  zondag 9 maart 2014 @ 18:51:01 #16
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137552212
Je woont op een onderste laag, je vertelt er alleen niet bij of het ook een 'hoekhuis' is. Zo nee dan komt vrijwel alle warmte door je ramen binnen en dat moet met zonnewering aan de buitenkant heel simpel op te lossen zijn.

Verder in het seizoen als de buitentemperaturen echt oplopen tot boven comfortabel is een airco je enige keus vrees ik. Zoals genoemd heb je geen massa die warmte op kan slaan, koude dus ook niet. Bij een hittegolf heb je gewoon een probleem zonder airco, als er geen hittegolf is dan is buiten-zonwering je beste optie.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_137552483
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:51 schreef BartNH het volgende:
Je woont op een onderste laag, je vertelt er alleen niet bij of het ook een 'hoekhuis' is. Zo nee dan komt vrijwel alle warmte door je ramen binnen en dat moet met zonnewering aan de buitenkant heel simpel op te lossen zijn.

Verder in het seizoen als de buitentemperaturen echt oplopen tot boven comfortabel is een airco je enige keus vrees ik. Zoals genoemd heb je geen massa die warmte op kan slaan, koude dus ook niet. Bij een hittegolf heb je gewoon een probleem zonder airco, als er geen hittegolf is dan is buiten-zonwering je beste optie.
Kan niet echt een zonnenwering monteren aan een container, tevens is het huur ;)
En airco again 3e keer: heeft iemand een idee waar ik de slang laat?

Overgens alle vooroordelen :')
Ik woon hier prima, spinozacampus in zuid-oost.

Foto's(niet bij mij thuis tough):

Denken jullie dat het toegestaan is om een slang op de ventilatie te zetten(en dan de stekker van de ventilatie er uit dus) zodat de uitvoer van een airco via dat naar buiten gaat?
  zondag 9 maart 2014 @ 19:04:13 #18
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137552617
Maar eh, je bent vast niet de enige met dat probleem. Stap eens gezamenlijk naar je huurbaas.

Als je in maart al oververhitting krijgt ga je hete zomer tegemoet. De energierekeing wil je al niet eens meer zien vrees ik.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_137552705
Ziet er ja helemaal niet verkeerd uit zeg, onderste laag? Als ze in verbinding staan zou de warmte toch via het ijzer snel naar boven toe geleiden denk ik me.
Wat betreft die slang waar zit die slang onderin of boven, of tewel toevoer lucht of afvoerlucht?

Als toevoer word en een overdruk gecreed denk ik me als afvoer een onderdruk denk ik, al denk of vermoed ik dat afvoer vooral met een aqarium beter is.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2014 19:10:53 ]
pi_137552934
Met de relatief kleine oppervlakte van een containerwoning is zelfs met mobiele airco je kamer zo stukken koeler. Je hoeft je airco niet altijd aan te laten, alleen als je er bent. Als je dan je aircoslang het raam uit hangt en in de koele stroom zit ben je zo afgekoeld, zelfs als het nog een uurtje duurt voor de rest van je kamer koel is.

Voor je eigen gemoedsrust zou ik wel een airco nemen die niet al te luid is, anders heb je het idee naast een stofzuiger te zitten ;)

Voor optimale koeling zou je eigenlijk wel moeten zorgen dat je airco in een afgesloten ruimte zit. Ik heb dat zelf opgelost door plexiglas waar een gat in zit en mijn slang uit gaat voor het open raam te plaatsen. Niet optimaal maar beter dan een raam die open is :)
pi_137553282
Nu de zon nog laag staat schijnt hij meer op de zijkant als wanneer het zomer is en de zon veel hoger staat aan de hemel.
pi_137553347
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:20 schreef hoas het volgende:
Nu de zon nog laag staat schijnt hij meer op de zijkant als wanneer het zomer is en de zon veel hoger staat aan de hemel.
Ook hebben de bomen nog niet veel bladeren die het zonlicht tegenhouden, teminste als het eentje is van op de foto.
  Moderator zondag 9 maart 2014 @ 19:45:33 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137554613
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:06 schreef john2406 het volgende:
Ziet er ja helemaal niet verkeerd uit zeg, onderste laag? Als ze in verbinding staan zou de warmte toch via het ijzer snel naar boven toe geleiden denk ik me.
Wat betreft die slang waar zit die slang onderin of boven, of tewel toevoer lucht of afvoerlucht?

Als toevoer word en een overdruk gecreed denk ik me als afvoer een onderdruk denk ik, al denk of vermoed ik dat afvoer vooral met een aqarium beter is.
Onderste ja, ik heb helaas geen boom voor mijn huis. :(
De ventilatie voert lucht naar binnen, het creert dus een overdruk. Al ben ik niet echt te spreken over de hoeveelheid lucht, als ik mijn handen er voor houd voel je nauwlijks lucht stromen :p
pi_137555122
Dyson hot en cool airco.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')