abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137521380
De 16e editie van de AFC Asian Cup 2015 zal worden gehouden van 8 januari 2015 tot en met 31 januari 2015 in Australië.

Gekwalificeerde teams:

Australië (gastland)
Japan (winnaar Asian Cup 2011)
Zuid Korea (derde plek Asian Cup 2011)
Noord Korea (winnaar AFC Challenge Cup 2012)
Oman
Jordan
Iran
Kuwait
Saudi Arabia
Iraq
Bahrain
Qatar
UAE
Uzbekistan
China
Winnaar AFC Challenge Cup 2014 (word gespeeld in Mei 2014)

15 van de 16 landen bekend. AFC Challenge Cup winnaar kwalificeert zich ook als laatste team.
26 Maart 2014 is de loting in het Opera House in Sydney. Wat zijn jullie voorspellingen? Wie gaat dit toernooi winnen?
-
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:44:39 #2
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_137521628
Johannes en GGMM zijn wel types die er wel zin in hebben, of niet dan? :)
graag op anoniem
pi_137521659
AFCA!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:47:14 #4
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_137521729
Ben wel benieuwd naar Oezbekistan (laatste editie erg goed gedaan) en Qatar
(Zouden zij 7 jaar voor hun WK al iets neer kunnen zetten.

Maar het wordt waarschijnlijk weer Zuid-Korea, Japan, Australië (willekeurige volgorde)
Ja ja
pi_137521877
Denk ook Zuid Korea, Japan of Australie.
alhoewel in 2007 Irag de verrassende winnaar was. Heb nog een stukje van de huldiging toen meegemaakt :')
Zat toen in Dubai toen de stoet langskwam, was best apart zeg maar.
pi_137522840
Australie is totaal niet meer zo sterk als eerst, maar vanwege het feit dat zij de gastland zijn denk ik dat ze favoriet zijn voor de titel. Japan is zeer sterk, en datzelfde geld voor Iran.

Maar ik heb m'n hoop gevestigd op Irak :D
-
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:18:54 #7
416657 SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
pi_137523268
Bahrein - Koeweit is wel het duel waar ik me op verheug zeg.
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
pi_137524255
_O_ 日本 ! _O_

Overige kanshebbers zijn idd Zuid-Korea, Australië en Iran. Goede teams ook.

Welke zender heeft de uitzendrechten voor deze editie?

[ Bericht 8% gewijzigd door Erasmus op 08-03-2014 20:40:38 ]
pi_137527923
Ik denk Japan of Zuid-Korea maar da's logisch want de rest is niks.
pi_137537187
Dit is nu echt zo'n toernooi wat mij geen ene kut boeit :P
Zonder wrijving geen glans
pi_137538561
Japan - Zuid Korea droomfinale.
pi_137542436
Ik denk Japan, maar ik hoop Australië
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_137548774
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:44 schreef KingRoland het volgende:
Johannes en GGMM zijn wel types die er wel zin in hebben, of niet dan? :)
GGMM en ik gaan samen met elkaar bbq'en (gegrilde vis) terwijl we genieten van dit schitterende voetbal.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:33:20 #14
pi_137564689
Jan Boskamp kijkt alvast uit naar Jordanië - Oezbekistan
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
pi_137579032
Japan of Zuid Korea. De rest kan er echt niets van.

Verder niet zo boeiend, net zoals bijna alle andere continentale kampioenschappen.

Ik ben er ook wel voorstander van om het aantal startbewijzen op het WK voor Aziatische teams terug te brengen naar 2, max 3.
pi_137581966
Ben ik niet met je eens.. Aziatische voetbal is aan het groeien. Japan en Zuid Korea bijvoorbeeld halen veel Europese landen in. Kijk maar eens naar de WK kwalificatie in Azië. Japan kwam met moeite langs Irak, Uzbekistan en Noord Korea wonnen beide. Australië heeft twee keer gelijkgespeeld.

Zuid Korea heeft 2x verloren van Iran. En buiten Azië om wint Japan 3-2 van België, en speelt 2-2 tegen Nederland. Zuid Korea wint 2-0 van Griekenland.

Ik denk dat het vooral komt door de sterke jeugdopleiding in die landen. Ze investeren ook veel in de leagues. Maarja, ik zeg dit als Irakees natuurlijk. :P
-
pi_137586435
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef SteelDogg het volgende:
Ben ik niet met je eens.. Aziatische voetbal is aan het groeien. Japan en Zuid Korea bijvoorbeeld halen veel Europese landen in. Kijk maar eens naar de WK kwalificatie in Azië. Japan kwam met moeite langs Irak, Uzbekistan en Noord Korea wonnen beide. Australië heeft twee keer gelijkgespeeld.

Zuid Korea heeft 2x verloren van Iran. En buiten Azië om wint Japan 3-2 van België, en speelt 2-2 tegen Nederland. Zuid Korea wint 2-0 van Griekenland.

Ik denk dat het vooral komt door de sterke jeugdopleiding in die landen. Ze investeren ook veel in de leagues. Maarja, ik zeg dit als Irakees natuurlijk. :P
Japan en Zuid Korea hebben wel stappen gemaakt, maar de rest stelt het weinig voor allemaal. Jordanie bijvoorbeeld, verloor kansloos in de play offs van Uruguay en dat ging dan om een WK ticket.

Australië leed tegen Europese ploegen ook dikke nederlagen. Waren wel oefenwedstrijden, maar om dan maar met 6-0 te verliezen.

Japan en Zuid Korea is vergelijkbaar met de Europese subtop denk ik, daarachter valt gewoon een groot gat. Ik denk dat bv. Australie, Iran, Irak, Jordanie en zo geen schijn van kans zouden hebben in bv. de Europese of Zuidamerikaanse kwalificatiereeksen.
pi_137587508
Daar heb je wel gelijk in, maar Irak bijvoorbeeld is 4e geëindigd in het WK onder 20 vorig jaar, en toen we in 2009 deelnamen aan de Confederations Cup (waar we kwamen dankzij het winnen van de Aziatische titel in 2007) hebben we maar met 1-0 verloren van Spanje. Wat ik probeer te zeggen is dat er een grote kans is dat een land als Uzbekistan de Azie Cup kan winnen volgend jaar. Of Australië als gastland natuurlijk want daar zijn ze heel sterk.

In ieder geval, we zullen het de 26e zien. Dan is de loting :)
-
pi_137587696
Het ligt er denk ik een beetje aan hoe serieus Japan en Zuid Korea dit toernooi nemen. Gaan die er echt voor, dan zou het een blamage zijn als ze niet allebei de finale halen.
pi_137589687
Mwa.. Zuid Korea heeft al sinds 1960 niet meer gewonnen. Laatste keer in de finale was in 1988.

Japan is favoriet. Dat is waar. Ze hebben 7 keer deelgenomen, en zijn al 4 keer kampioen geworden. Zonder twijfel dik boven de rest. Maar in 2007 waren ze best teleurstellend :P

Ik denk dat Australië een hele grote kans heeft om te winnen. Ze zijn niet een heel sterk team, met name niet nu. Maar ze hebben de mentaliteit om door te gaan tot de laatste seconde, en staan erom bekend haast onverslaanbaar te zijn thuis. Althans, in Azië dan.
-
pi_138191866
Zou leuk zijn als Kirgizië de AFC Challenge Cup wint. Samen met Palestina en Myanmar zie ik als grote kanshebber.
pi_138192659
Wat een makkelijke groep heeft Iraq gekregen. Ben er echt heel erg blij mee :)

Japan is te doen, Jordan moeten we gewoon van winnen, en de Challenge Cup winner zal als laatste eindigen denk ik :P
-
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:35:13 #23
pi_138195690
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:57 schreef SteelDogg het volgende:

Japan is te doen, Jordan moeten we gewoon van winnen, en de Challenge Cup winner zal als laatste eindigen denk ik :P
Kun je me een beetje bijpraten over het Aziatisch voetbal? Welke teams denk jij dat er doorgaan?
pi_138211634
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:35 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:

[..]

Kun je me een beetje bijpraten over het Aziatisch voetbal? Welke teams denk jij dat er doorgaan?
Tuurlijk :) In Azië heb je niet veel verschil in niveau in teams, met uitzondering van Japan. Zij zijn gewoon simpelweg de beste, en niemand die ook maar in de buurt komt.

Australie, Zuid Korea en Iran zijn normaal gesproken de favorieten, maar met name Australie stelt flink teleur. Ze zijn met moeite de WK kwalificatie door gekomen. Voor de rest heb je zo nu en dan uitschieters. UAE is een sterk team dat het erg goed gedaan heeft op de 2012 Olympische Spelen. Ook teams als Oman en Jordanië kunnen het iedere team lastig maken.

Ondanks alle problemen heeft Iraq de 2007 editie gewonnen, en 4e op het WK U20 afgelopen zomer, dus ik zie ons ook wel ver komen.

Mijn verwachtingen:

Groep A: Australië, Zuid Korea
Groep B: Uzbekistan, Saudi Arabie
Groep C: Iran, UAE
Groep D: Japan, Iraq

Ik hoop dat we dit kunnen herhalen.. Onvergetelijk :)
-
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:28:56 #25
pi_138226005
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:57 schreef SteelDogg het volgende:

[..]

Tuurlijk :) In Azië heb je niet veel verschil in niveau in teams, met uitzondering van Japan. Zij zijn gewoon simpelweg de beste, en niemand die ook maar in de buurt komt.

Australie, Zuid Korea en Iran zijn normaal gesproken de favorieten, maar met name Australie stelt flink teleur. Ze zijn met moeite de WK kwalificatie door gekomen. Voor de rest heb je zo nu en dan uitschieters. UAE is een sterk team dat het erg goed gedaan heeft op de 2012 Olympische Spelen. Ook teams als Oman en Jordanië kunnen het iedere team lastig maken.

Ondanks alle problemen heeft Iraq de 2007 editie gewonnen, en 4e op het WK U20 afgelopen zomer, dus ik zie ons ook wel ver komen.

Mijn verwachtingen:

Groep A: Australië, Zuid Korea
Groep B: Uzbekistan, Saudi Arabie
Groep C: Iran, UAE
Groep D: Japan, Iraq

Ik hoop dat we dit kunnen herhalen.. Onvergetelijk :)
Best vreemd eigenlijk, dat zo'n land als China niet een redelijk goed elftal op de been kan brengen. Als ik me niet vergis speelde Noord Korea in 2010 nog op het WK.. dat is dus helemaal in elkaar gezakt sinds toen.

Verder hoop ik het beste voor jou en Iraq ;)
pi_138227470
Allereerst bedankt voor je comment :)

Ja, het gekke is dat China wel een sterke league heeft, maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken met de nationale team.

Noord Korea is simpelweg slecht, en ze zijn met puur geluk en anti-voetbal gekwalificeerd voor het WK 2010 en daar ook hard afgestraft (7-0 verloren tegen Portugal)
-
pi_138358344
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:57 schreef SteelDogg het volgende:

Mwah, Japan is het beste team van Azië en Jordanië haalde de play offs voor een WK ticket.
pi_138362578
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:40 schreef o.us2.0 het volgende:
_O_ 日本 ! _O_

Overige kanshebbers zijn idd Zuid-Korea, Australië en Iran. Goede teams ook.

Welke zender heeft de uitzendrechten voor deze editie?
Goeie vraag.

Het liefst Sport 1 als het kan en Eurosport mag ook. Geen samenvattingen maar live als het kan.
pi_138366105
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah, Japan is het beste team van Azië en Jordanië haalde de play offs voor een WK ticket.
Maar je moet onthouden dat Jordanië van de 8 wedstrijden 3 gewonnen en 1 gelijkgespeeld heeft. Allemaal thuis.

Uit hebben ze 6-0 verloren van Japan en 4-0 van Australië, 2-1 van Oman en 1-0 van Iraq.

Iraq heeft helemaal geen thuisvoordeel gehad (we speelden alle wedstrijden in Qatar, wat helemaal nergens op slaat maar dat terzijde) en Oman was ook veel beter. Die hadden de play-off verdiend.

Iraq heeft een record van 21 W, 7L tegen Jordan. En tegen Japan 2x 1-0 verloren, dus ik zie ons wel weer verliezen met 1 goal of misschien zelfs een gelijkspel.
-
pi_147818980
Nog 20 dagen :)
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')